LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Noel Coward wist het al: Mad dogs and Englishmen go out in the midday sun.

Uit de zon blijven is zeer effectief en kost mij geen enkele moeite.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Lady1234 schreef:
23 jun 2019 19:57
@obelix

U bedoelt vitamine D.
Wat u wilt, vul maar wat in.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
23 jun 2019 17:44
De discussie over noodzaak of niet is een aardige, maar zullen we ons beperken tot de topicvraag?
Ik denk dat zonnebrandcrèmes wel zeker doen wat ze ' beloven ' , mits je bij factor 30 ieder half uur smeert en bij factor 50 ieder uur.
Ook na in het water te zijn geweest weer smeren!
En voor de prijs hoef je het niet te laten, maar koop wel ieder jaar een nieuwe fles/ flacon o.i.d :wink:

De UV straling is nu zoveel krachtiger, daarbij het voortschrijdend inzicht over melanomen dus het is alleen maar verstandig om steeds te smeren.
Juist ook kleine kinderen moet je goed beschermen , t shirtje aanhouden, zonnepetje op en iedereen uit de zon op het heetst vd dag.

Vroeger lagen veel mensen uren en uren te bakken ....de gevolgen zie je nu.....

Zonnebrandcrèmes werken , mits je maar wel ook steeds smeert en ieder jaar nieuw spul koopt.
Laatst gewijzigd door moederslink op 23 jun 2019 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Erthanax »

breien schreef:
23 jun 2019 20:25
Erthanax schreef:
23 jun 2019 20:06
Uit de zon blijven is zeer effectief en kost mij geen enkele moeite.
Behalve dan als het openbaar vervoer niet naar de archeologische vindplaatsen gaat die ik wil bezoeken.
Hoed, linnen pak, en klaar is kees. Mij kost het geen moeite.
(Voor het gereedschap en de archeologische vondsten huur ik dragers.)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
23 jun 2019 20:06
Uit de zon blijven is zeer effectief en kost mij geen enkele moeite.
(Voor het gereedschap en de archeologische vondsten huur ik dragers.)
:D en jij zit zelf dus onder zo.n baldakijn? :wink:

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Hoi, ik heb een hele gevoelige huid en heb van de huidtherapeut de zonnebrand van La Roche Posay aangeraden gekregen. Dit werkt goed, smeet goed uit en heel belangrijk; er zitten geen toevoegingen in zoals parfum en andere zaken die minder goed voor je huid zijn. La roche posay is ook ontwikkeld door dermatologen en is de koop bij de apotheek. Het is niet super goedkoop maar bij een zonnebrand vind ik de kwaliteit belangrijker dan de prijs. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Groetjes!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

nicolesw1981 schreef:
23 jun 2019 21:30
Hoi, ik heb een hele gevoelige huid en heb van de huidtherapeut de zonnebrand van La Roche Posay aangeraden gekregen. Dit werkt goed, smeet goed uit en heel belangrijk; er zitten geen toevoegingen in zoals parfum en andere zaken die minder goed voor je huid zijn. La roche posay is ook ontwikkeld door dermatologen en is de koop bij de apotheek. Het is niet super goedkoop maar bij een zonnebrand vind ik de kwaliteit belangrijker dan de prijs. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Groetjes!
Nou, € 12,00 voor 50 ml. Is niet super goedkoop, maar superduur.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn Cream van vorige pagina....
geen 50 maar 250 ML en veel goedkoper maar......
Geen SPF of Sun Protectie Factor 50 maar slechts 20.

En daar staat ook UVA & UVB op, sommige hebben er maar 1 en afhankelijk van je huid kun je met
alleen verkeerde filter toch verbranden.

Een hogere factor is vaak zeer kleine tube en hogere prijs.
Voor een wandeling met kleding alleen je gezicht en handen, gaat dat prima...
maar erg schaars gekleed ga ik liever voor alles smeren met de voordeel tube van de Action.

Ik las dat de Hema niet goed werkte, smeer je wel dik genoeg, was het geen overjarige van vorig jaar of oudere... en vooral in voorjaar kan er nog resten van vorige jaar in winkel komen.....
De productie code vind je meestal in de plat geperste Tube rand, zoals ook bij de Tandpasta gebeurde.

En hoe bewaar je deze tube, in de auto voor het raam leggen? Nee de tube hoeft zelf niet bruin te worden,
maar ik denk dat de inhoud er ook niet blij mee is.
Verder wacht ik nog even de andere reacties af.

Patricia Joosten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:47

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Patricia Joosten »

Sinds jaren gebruiken mijn man en ik ( van oorsprong voor de kinderen ) later wij beiden zelf ook : Kruidvat Kids factor 50 ( de sprayflacon ). Daarmee zijn we begonnen vanuit de gedachten dat een creme bedoeld om kinderen te beschermen; wij verwachtten dat dit ook een betere bescherming kon bieden aan volwassenen, en waarom niet. Op dat moment was dit type ook als beste uit de test gekomen bij de consumentenbond, zeer recent voor de 2e maal als beste uit de test gekomen (moet zeggen dat ik met belangrijke dingen altijd de betrouwbare testresultaten raadpleeg, jawel, er bestaan ook onbetrouwbare), er is hier nooit zonnebrand opgetreden , let wel: geen creme of huid is bestand tegen dagelijks 7 uur zon dus blijf zelf nadenken en mijdt die "gevaarlijke overdose"
Wij hebben ivm een leuke actie heus wel eens een andere geprobeerd, maar zijn daarmee gestopt omdat het effect en verwachting van de cremes uitbleef en dit in de kliko belandde, duurbetaald uiteindelijk.

Voordelen : bescherming is zeer goed - je hoeft niet continue te smeren - waterproof - zeer goedkoop en vaak in actievorm 1 +1 gratis - handige spray ( betere hygiëne en gelijkmatige verspreiding) - je wordt echt wel bruin ondanks dat mensen denken niet bruin te worden ivm de hoge factor, het uitblijven van een bruine teint is een fabel : factor 50 draait om de bescherming .

Nadelen : doordat dit product wat dikker is van structuur moet het goed uit/in gesmeerd worden - de geur is neutraal en niet echt geparfumeerd.

Tip: de ervaring leerde me :ivm het moeilijker uitsmeren heb ik een grootverpakking ( latex handschoentjes gekocht) verkrijgbaar bij o.a. de drogisterij- en hiermee smeer je het product veel makkelijker uit, dit is ideaal want je krijgt ook geen vieze handen, je sieraden blijven schoon en krijg je bv iets in je oog zijn je handjes schoon ! Zon-ze

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

De Consumentenbond testte:
-test 2019 voor kinderen: best getest Vision colored kids spray SPF 50+, beste koop Kruidvat Solait kids sunspray very high 50+
-test 2018 spray SPF 30: best getest Garnier Ambre Solaire Dry Protect Spray en Vision Every Day Sun Protection Spray. De Vision spray bevat vanaf 2018 geen parfum en allergenen. Beste koop is Kruidvat Solait High sunspray
-test 2017 spray SPF 30: best getest Garnier Ambre Solaire beschermende zonnemelk met karitéboter. Beste koop was Nivea Protect & Hydrate. La Roche Posay en Eucerin hadden dezelfde score als Nivea.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik gebruik al jáááren Ambre Solaire. Die scoren eigenlijk elk jaar goed in de diverse testen, en zijn bijna elke week ergens in de aanbieding met iets van "2 halen, 1 betalen", en dus redelijk betaalbaar. En oh ja, houdbaarheid is ook een belangrijke factor, dus elk voorjaar kopen we nieuwe, factor 50 voor háár, en factor 30 voor hém.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Voorjaar?

Ik weet dat ze eerst de oude voorraad van vorig jaar op maken tenzij er vele wintersporters kwamen....
Er is geen garantie in het voorjaar dat je in elke winkel nieuwe crème kocht.

Pas bij hitte als nu gaat het erg snel en bij teveel keuze is het mogelijk dat je een slechter verkopende uitzocht.

Dat is ook het enige Voordeel van mijn Action Horizon keuze, vers in winkel en snelle omzet met beperkte keuze.
maar ook daar liggen diverse kleinere Factor 50 naast, in dure oranje verpakkingen!

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door geengast »

Er is een verschil om de creme te gebruiken tegen verbranden of tegen huidkanker. Voor het laatste dien je de creme beslist NIET te laten intrekken maar dient een duidelijk laag met de nodige factor zichtbaar te zijn. En dat ziet er inderdaad raar uit (wit gezicht etc). Elk jaar overlijden in Nederland zo'n 1000 personen aan huidkanker. Dus of het belangrijk is?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb een tube Cien Sun 30 gekocht bij Lidl. Deze zou van goede zonbeschermende kwaliteit zijn. Ik heb het spul meteen van mijn armen gewassen want de geur is niet te harden. Een hele penetrante chemische parfum. Verre van "Nivea" zal ik maar zeggen. Geur is dus helaas ook iets om op te letten. Deze is dus voor de vuilnisbak.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ach ja, simpel basaal carcinoom, waar zouden we ons druk om maken. Laten we toch even behandelen en dan weer verder zonnen. :evil:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

We weten nu dat die dure spullen niet nodig zijn. Blijkbaar allemaal overdreven Het is enigszins misleidend.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb nog gezocht naar een tube Altruist. Nergens te krijgen? Leek me een goed product.

Gesloten