LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
witte angora
Berichten: 30758
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dit jaar heb ik, aangezien ik vorig jaar begonnen ben met lange-afstandswandelingen, zonnebrandcrème gekocht, een kleine tube voor onderweg, van het eigen merk van Etos. Deze beviel goed. Deze week heb ik een wat grotere fles bij de Lidl gekocht, het merk Cien. Ruikt erg sterk, maar wat ik vooral belangrijker vond is: werkt het eigenlijk wel?

Op zoek naar testen en reviews kwam ik een aantal Blogjes tegen van mensen die menen dat het vooral om de smeerbaarheid gaat. Of ze goed werken, daar hoor je ze niet over. De Consumentenbond heeft wel een test, maar dat is een beperkt assortiment. Cien scoort trouwens niet eens zo erg goed.

Dus mijn vraag is: met welke zonnebrandcrèmes hebben jullie ervaring? Welke doen wat ze beloven, en welke gooi je na de eerste of tweede keer smeren weer in de kliko? Wat is voor jullie nog meer belangrijk? Parfumvrij, of de afwezigheid van bepaalde stoffen?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Beste antwoord
Gekozen door witte angora

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

door Bob Schurkjens » 23 jun 2019 12:57

En hoe zit het met de houdbaarheid van dit spul? Ook niet onbelangrijk. Mensen smeer je goed in. Huidkanker kan ons allemaal overkomen. Daarom is dit ook een heel belangrijk topic.
witte angora
Berichten: 30758
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door witte angora »

Om met mijn eigen ervaring te beginnen: ik heb een kleine tube van Etos, 'face cream' Factor 50, 50 ml. Als je dat smeert merk je direct een soort verkoelend effect. Het lijkt wel of de zon een stuk minder fel brandt zeg maar. Hij is parfumvrij, en voor de gevoelige huid, dus dat is ook wel prettig. Voor mijn gevoel is dit een hele goede.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik gebruik altijd Vision factor 30 op aanraden van de drogist. Ik hou niet van zo’n vette crème en deze is dat niet, trekt snel in, zit geen vies geurtje aan (vind ik ook belangrijk) en zorgt ervoor dat ik niet verbrand.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik een donkere huid heb, dus er niet snel als een rode kreeft uit zie.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Horizon Sun Protection Cream SPF 20, te koop voor €198,- bij de Action.....
250 ML en je moet vaker smeren bij 20..... de sterkere waren kleine dure en ik maak er graag een smeerboel van.

De crème trekt er goed in, ruikt nauwelijks, gaf een vreemde zoete geur.
De inhoud opgave begint met Aqua dus daarom blijkbaar die prijs!

Over enkele dagen tuinieren zal ik pas kunnen antwoorden of deze Budget Smeerzooi van Action de prijs waard is of
dat ik als indiaantje vellen mag gaan plukken.

Wel lees ik zowel UVA & UVB filter en dat is erg belangrijk als je niet weet welke huid je hebt.
Net als zonnebank moet je vooraf weten welke jou huid nodig heeft.

Het is Dermatologically Tested, en binnenkort kan ik mededelen of het ook Komkommertijd proef is!

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Komkommertijd schreef:
23 jun 2019 11:45
Horizon Sun Protection Cream SPF 20, te koop voor €198,- bij de Action.....
250 ML en je moet vaker smeren bij 20..... de sterkere waren kleine dure en ik maak er graag een smeerboel van.

De crème trekt er goed in, ruikt nauwelijks, gaf een vreemde zoete geur.
De inhoud opgave begint met Aqua dus daarom blijkbaar die prijs!

Over enkele dagen tuinieren zal ik pas kunnen antwoorden of deze Budget Smeerzooi van Action de prijs waard is of
dat ik als indiaantje vellen mag gaan plukken.

Wel lees ik zowel UVA & UVB filter en dat is erg belangrijk als je niet weet welke huid je hebt.
Net als zonnebank moet je vooraf weten welke jou huid nodig heeft.

Het is Dermatologically Tested, en binnenkort kan ik mededelen of het ook Komkommertijd proef is!
198 euro nogal liefst voor een crème :lol:

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Ik heb een grote hoed en een dikke zonnebril, loop zoveel mogelijk in de schaduw. Na het douchen een goede verzorgende crème voor een fijne nachtrust zonder verbranding.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door moederslink »

Een goede zonnebrandcrème helpt wel degelijk n.m.m .
Zelf heb ik een zeer lichte huid en verbrand dus snel en smeer ieder uur , vooral ook het gezicht .
Ik zit trouwens nooit tussen 12.00 u en 15.00u in de zon .
Als je veel fietst , zoals ik , moet je ook smeren , het verbranden gaat dan ongemerkt.
Zet vooral iets op je hoofd! Dat vergeten veel mensen .

Al jaren gebruik ik NIVEA factor 50 , pure en sensitive en 0% alcohol.
Werkt prima en is goed smeerbaar en ruikt lekker zoals alles van NIVEA ( ik ben echt een NIVEA fan :P )
Een aftersun heb ik simpel vd Action.
Of ik pak een douche en smeer daarna gewoon bodylotion .

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Lowieze,

Het is niet verboden om de overige 99 flessen hier uit te delen!
En kijk goed naar productie datum als ze erg veel keuze hebben!
Daar hebben ze bij de Action nooit last van, dingen over datum die minder dan de opdruk zijn geworden!
Een SPF 20 word na 1 jaar minder, tussen 15 en 18, jou SPF50 zal ook terug lopen dus niet Hamsteren.


Zo houd ik de mensen wakker.... nu leest iedereen mijn grappen!
Nog geen zonnesteek maar......€1,98.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door grun »

Een goede maar relatief goedkope creme is Altruist. Dat is ontwikkeld door twee dermatologen, bevat geen parfum en is niet vet, maar beschermt uitstekend. Is op dit moment in de aanbieding, zag ik. Even googlen op 'altruist zonnecreme', want ik mag hier waarschijnlijk geen reclame maken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En hoe zit het met de houdbaarheid van dit spul? Ook niet onbelangrijk. Mensen smeer je goed in. Huidkanker kan ons allemaal overkomen. Daarom is dit ook een heel belangrijk topic.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Kruitvat heeft dit weekend (dus laatste dag) alle merken zonnebrandcrème 1 + 1 gratis.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik heb nog nooit die troep gesmeerd. Mijn wederhelft overmatig, en mijn kinderen ook nog nooit.
Vroegah hadden ze dat spul volgens mij niet, en de mensheid heeft het overleefd.
Trek zelf maar een conclusie.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Revoked schreef:
23 jun 2019 16:53
Ik heb nog nooit die troep gesmeerd. Mijn wederhelft overmatig, en mijn kinderen ook nog nooit.
Vroegah hadden ze dat spul volgens mij niet, en de mensheid heeft het overleefd.
Trek zelf maar een conclusie.
Wat een onzin.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Costnix »

@revoked: waar haal je die onzin vandaan?! Heb de ellende van melanomen van dichtbij gezien. In de zon zitten zonder zonnebrand, is zo vreselijk dom. Zelf kom ik niet meer dan nodig is in de zon.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Revoked schreef:
23 jun 2019 16:53
Ik heb nog nooit die troep gesmeerd. Mijn wederhelft overmatig, en mijn kinderen ook nog nooit.
Vroegah hadden ze dat spul volgens mij niet, en de mensheid heeft het overleefd.
Trek zelf maar een conclusie.
65 jaar geleden hadden ze dat al ,kreeg het altijd mee van mijn moeder , gebruikte het nooit . Mijn vrouw is/was goudblond kwam nooit in de zon smeerde zich wel had wel huidkanker gekregen . Bij navraag bij arts kwam dat omdat het op jonge leeftijd ontwikkeld en op latere leeftijd naar buiten komt.

witte angora
Berichten: 30758
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door witte angora »

De discussie over noodzaak of niet is een aardige, maar zullen we ons beperken tot de topicvraag?

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Costnix »

Een ongeparfumeerde, hoge beschermingsfactor 50, goed uitsmeerbaar en regelmatig insmeren.
Zomderde ik het. Koop het bij het Kruidvat.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Costnix schreef:
23 jun 2019 17:21
@revoked: waar haal je die onzin vandaan?! Heb de ellende van melanomen van dichtbij gezien. In de zon zitten zonder zonnebrand, is zo vreselijk dom. Zelf kom ik niet meer dan nodig is in de zon.
Daarom mijn advies , vermijd de zon zo veel mogelijk en dan heb je ook geen factor 50/100 nodig. Ik kan het weten want ik zit al de nodige jaren in een zonnig land zonder enkel probleem. Tuurlijk even lekker zitten in het zonnetje, vitamine C ...maar beperk het.
Heb van `72 t/m `76 op Currie gewerkt en gewoond, nou ....smeren deden we nooit en we hadden allemaal een leuk kleurtje en nooit verbrand. Je leert ermee omgaan.

Tja, als dan in Nederland ineens een dag zon is....files naar de zee en alle zonnebrandolie is verkocht. Morgen kaplaarzen dan maar weer, zonder dat kom je niet met droge voeten in je auto. Vreemd land eigenlijk :D

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Revoked »

Obelix1 schreef: ...
Heb van `72 t/m `76 op Currie gewerkt en gewoond, nou ....smeren deden we nooit en we hadden allemaal een leuk kleurtje en nooit verbrand. Je leert ermee omgaan.
Die files worden voornamelijk veroorzaakt door Duitschers...die komen even profiteren van de met Duits overheidsgeld aangelegde snelweg A12. Ontzettend handig om zo wat makkelijker binnen te vallen.
Verder vergeten nogal wat mensen dat "vroeger" wat verder teruggaat dan de 20e eeuw.
Whatever floats your boat, peeps. Je wil smeren? Dan smeer je lekker. Ik wil niet smeren, dus laat me.
Mijn wederhelft zweert bij Hawaiian Tropic. Ruikt lekker, maar geen idee of het werkt en wat het kost.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zonnebrandcrèmes - welke doen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@obelix

U bedoelt vitamine D.

Gesloten