LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zonnebril op sterkte

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Fremax
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2018 13:34

Zonnebril op sterkte

Ongelezen bericht door Fremax »

Onlangs was er een enquete over zonnebrillen. In winkelstraten vind je meestal meerdere winkels met 1000den zonnebrillen. Nu zijn er in nederland(en in de rest van de wereld) ook brildragers. Als je binnen gaat bij een winkel hebben die vaak geen modieuze zonnebrillen voor ons. Je moet het met opzetglazen doen ( kans op beschadigingen van je bril) of overzet brillen. Een aangepaste bril is lastig als je van buiten naar binnen (of omgekeerd komt ) de bril past zich te langzaam aan. Een bril op sterkte is er niet in varifocus dus steeds wisselen of niet lezen. Wat is een beter alternatief? :shock:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Zonnebril op sterkte

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Moderne aangepaste various zonnebrillen passen zich snel aan bij verandering van licht intensiteit.
Ik ben er tenminste tevreden over. 10 - 20 jaar geleden duurde die verandering wel te lang, toen had ik ook problemen in tunnels naar tegenwoordig niet meer.
En ik ga naar een goedkope opticien, maar het kan ook anders.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Zonnebril op sterkte

Ongelezen bericht door yan »

Volgens mij hebben de meeste opticiens zeer veel opties voor modieuze zonnebrillen.
Vreemd waar deze vraag vandaan komt.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Zonnebril op sterkte

Ongelezen bericht door scontra »

Fremax schreef:Onlangs was er een enquete over zonnebrillen. In winkelstraten vind je meestal meerdere winkels met 1000den zonnebrillen. Nu zijn er in nederland(en in de rest van de wereld) ook brildragers. Als je binnen gaat bij een winkel hebben die vaak geen modieuze zonnebrillen voor ons. Je moet het met opzetglazen doen ( kans op beschadigingen van je bril) of overzet brillen. Een aangepaste bril is lastig als je van buiten naar binnen (of omgekeerd komt ) de bril past zich te langzaam aan. Een bril op sterkte is er niet in varifocus dus steeds wisselen of niet lezen. Wat is een beter alternatief? :shock:
Een bril kopen met de glazen op sterkte (eventueel varifocus) en meekleurend laten maken, dat werkt zodra je je neus buiten de deur steekt.
Meekleurend laten maken kost een een fractie van een aparte zonnebril op sterkte en je kunt hem nooit vergeten.
Het enige nadeel dat ik ondervind is dat het in de auto niet optimaal werkt en dan gebruik ik een voorzetje die weer afgaat zodra ik de auto verlaat, want zodra je de auto verlaat werkt het optimaal en onder alle weersomstandigheden.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Zonnebril op sterkte

Ongelezen bericht door rvjapio »

Eergisteren net een zonnebril op sterkte gekocht voor 4 euro. De vorige ging zes jaar mee en kostte 2,50. Die werkt ook prima als ik hem gewoon over mijn varifocus bril heen op zet. Ik kijk er dus ver mee en ik kan er trouwens ook mee lezen zonder gewone bril eronder.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Zonnebril op sterkte

Ongelezen bericht door gosewijn »

Misschien heb ik een verkeerde bril op , maar als ik een brillenwinkel binnen stap zie ik toch heeeeeeel veeeeel monturen ,waar je een zonnebril van kan maken. Modern en klassiek , maar ja ik zal wel een nieuwe bril nodig hebben.

Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Zonnebril op sterkte

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Hoezo zouden er geen zonnebrillen in varifocus te krijgen zijn? Ik maak net een prijscalculatie bij Hans Anders van zo'n bril en krijg geen melding dat dat niet zou kunnen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Zonnebril op sterkte

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik heb een zelfkleurende variofocus bril van Hans.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Zonnebril op sterkte

Ongelezen bericht door Revoked »

En ik heb de EvilEye van Adidas. Op sterkte. Bij de opticien gekocht. Kei-hip.

Gesloten