31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
24 apr 2021 18:46
Douchen kan overal - op het werk, bij familie, collega's.
Douchen op je werk en bij collega's moet ook maar net kunnen.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

kuklos schreef:
24 apr 2021 18:49
Jablan schreef:
24 apr 2021 18:46
Douchen kan overal - op het werk, bij familie, collega's.
Douchen op je werk en bij collega's moet ook maar net kunnen.
En willen. Maar hoe krijgt TS post als hij geen adres heeft en wellicht nog op zijn oude adres ingeschreven staat?

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Jablan schreef:
24 apr 2021 18:46
Bankrekening en auto kunnen op het laatste adres staan. Dat begint nl. een steeds groter probleem te worden: mensen verhuizen, maar vergeten hun nieuwe adres overal door te geven. Dat kan jaren goed gaan, voordat het opvalt. In dit geval is er nog geen nieuw adres.
Dat komt inderdaad regelmatig voor. Zowel bij mijn eerste eigen (huur)woning als bij mijn koopwoning, had de vorige bewoner zich nog niet elders geregistreerd. Bij de huurwoning leverde dat heel wat 'interessante' post op. Stapels brieven van o.a. CJIB, andere incassobureaus, deurwaarders en politie. Netjes stuurde ik alles ongeopend retour afzender, met de mededeling 'geadresseerde is verhuisd' op de envelop geschreven. Maar dat hielp niets. Na een aantal maanden was er een dwangbevel van een deurwaarder op mijn deur geplakt. Er zou beslag gelegd worden op de inboedel. En zo leerde ik toen ik direct de betreffende deurwaarder belde: om te zorgen dat de vorige bewoners van je adres uitgeschreven worden, kun je de gemeente een 'adresonderzoek' laten starten maar die bewoners. Er worden dan brieven geadresseerd aan die mensen naar je woning gestuurd, die je ongeopend moet retourneren naar de gemeente. Vervolgens zal de gemeente contact met de vertrokken bewoner proberen te zoeken door familie aan te schrijven met de vraag of zij weten waar de persoon verblijft. Ook als de persoon via deze weg niet gevonden wordt, wordt deze 'uitgeschreven' van je adres. En vervolgens laten de formele instanties al snel je brievenbus met rust.

Mijn tip voor iedereen die zelf verhuist en zich wél netjes direct wil inschrijven op het nieuwe adres: doe dat niet 'lekker makkelijk online'. Maar ga naar het gemeentehuis van je nieuwe woonplaats, met een kopie huur- of koopcontract in je ene hand en de paspoorten van jezelf en je huisgenoten in je andere hand. En vraag de medewerker die je inschrijving opneemt, of er oud-bewoners ingeschreven staan op je adres. Indien ja, dan doe je meteen het verzoek om naar hen een adresonderzoek te starten, omdat je alleen de personen die je komt inschrijven op het adres wonen en alle anderen reeds vertrokken zijn.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door Lowieze »

“En vraag de medewerker die je inschrijving opneemt, of er oud-bewoners ingeschreven staan op je adres.”

Helaas mag de gemeente die gegevens niet aan de nieuwe bewoner verstrekken.
Je kunt wel een adresonderzoek aanvragen als er sprake is van vermoedelijke adresfraude.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door kweenie »

kees435342523453245 schreef:
23 apr 2021 16:32
Ik ben wel zo goed als gestopt met huurhuis zoeken, de prijzen zijn mij te gek. Ik kan het wel betalen, maar gun het ze inmiddels niet meer. Me moedertje vindt het niet leuk dat ik op straat zwerf, maar ik ga ook niet meer terug.

Ik ben benieuwd wat de andere mensen in deze situatie doen?
Wat al genoemd is, bv kamer zoeken, zoekgebied uitbreiden etc. Maar je geeft ook niet aan in welke regio je zit. Het maakt nogal verschil of je in een grote stad zit of ergens in het buitengebied.

Verder hangt veel ook af van of je eigen geld hebt. Heb je de mogelijkheid om als tussenoplossing bv een stacaravan ergens te kopen? Of wellicht een camper? En is het een mogelijkheid om weer bij je moeder te gaan wonen? Met een beetje creativiteit zijn er vaak wel (tijdelijke) oplossingen te bedenken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door kweenie »

Lowieze schreef:
25 apr 2021 09:07
“En vraag de medewerker die je inschrijving opneemt, of er oud-bewoners ingeschreven staan op je adres.”

Helaas mag de gemeente die gegevens niet aan de nieuwe bewoner verstrekken.
Je kunt wel een adresonderzoek aanvragen als er sprake is van vermoedelijke adresfraude.
Volgens mij mogen ze wel aangeven of er anderen ingeschreven staan, maar mogen ze alleen niet aangeven wie er ingeschreven staan.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

kweenie schreef:
25 apr 2021 09:11
Lowieze schreef:
25 apr 2021 09:07
“En vraag de medewerker die je inschrijving opneemt, of er oud-bewoners ingeschreven staan op je adres.”

Helaas mag de gemeente die gegevens niet aan de nieuwe bewoner verstrekken.
Je kunt wel een adresonderzoek aanvragen als er sprake is van vermoedelijke adresfraude.
Volgens mij mogen ze wel aangeven of er anderen ingeschreven staan, maar mogen ze alleen niet aangeven wie er ingeschreven staan.
Dat klopt, na inschrijving in de huidige gemeente ontving ik een brief met het aantal bewoners op dat adres. Bleek er eentje teveel op te staan. Na navraag bleek ik samen te wonen met 2 vrouwen. Achteraf gewoon een foutje, tijdens het overzetten van de oude bewoners was de brief naar mij gemaakt. 3 van de 4 waren uitgeschreven, toen de brief naar mij en daarna de 4de persoon uitgeschreven.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Misschien verschilt het per gemeente, maar in de gemeente Haarlem wilden ze daar alleen gegevens over verstrekken na een officiële aanvraag voor een adresonderzoek.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

In het buitenland gaan wonen en werken? Schijnt dat in landen als Frankrijk en Spanje, er nog genoeg ruuimte op de huizenmarkt is.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Fiesiekus schreef:
25 apr 2021 09:56
In het buitenland gaan wonen en werken? Schijnt dat in landen als Frankrijk en Spanje, er nog genoeg ruuimte op de huizenmarkt is.
Dat het daar makkelijker is komt weer omdat de economie daar veel slechter draait en je slechts met veel moeite een baan kunt vinden. Ieder foordeel hep ze nadeel.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door witte angora »

Gelukkig heeft ieder nadeel ook weer zijn voordeel.

Helper777
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 apr 2021 16:42

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door Helper777 »

Heeft u iets gehad aan de websites?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door Revoked »

Lowieze schreef:
25 apr 2021 09:07
“En vraag de medewerker die je inschrijving opneemt, of er oud-bewoners ingeschreven staan op je adres.”

Helaas mag de gemeente die gegevens niet aan de nieuwe bewoner verstrekken...
Dat hoeft ook niet. Alleen de melding dat er nog oud-bewoners staan ingeschreven, is voldoende. Die kun je dan gelijk laten verwijderen.

Arizonakid
Berichten: 1124
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Wat een onzin. Als ik ven snel zoek, vindt ik genoeg kamers te huur voor redelijke bedragen. Als je in jouw situatie in je auto leeft is dat een keuze, en moet je niet zeuren.
En het is mijn of m’n moedertje, geen me.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Lowieze schreef:
25 apr 2021 09:07
“En vraag de medewerker die je inschrijving opneemt, of er oud-bewoners ingeschreven staan op je adres.”

Helaas mag de gemeente die gegevens niet aan de nieuwe bewoner verstrekken.
Je kunt wel een adresonderzoek aanvragen als er sprake is van vermoedelijke adresfraude.
De gemeente mag geen gegevens verstrekken over die personen. Wel mag de gemeente aangeven of er ook nog andere personen ingeschreven staan dan alleen degenen die er volgens jou als eigenaar of hoofdhuurder mogen wonen.

Stel dat je eigen huishouden uit drie personen bestaat, dan mag je de gemeente gewoon vragen "klopt het dat op adres X drie personen ingeschreven staan, namelijk ikzelf (volledige naam), mijn partner (met volledige naam) en mijn kind (met volledige naam)? De gemeente zal dan met "ja" of "nee" antwoorden.

In geval van "nee", doe je een verzoek voor een adresonderzoek maar alle andere personen dan de genoemde huisgenoten.

peter17111962
Berichten: 577
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Mogelijk is dit een goede leuke tip. Deze las ik net op RTL Nieuws, hier staan huizen te koop voor 1 Euro.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmerke ... symbolisch

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door kweenie »

Er zijn inderdaad diverse plekken buiten Nederland wat je een huis kunt kopen voor minder geld dan een auto. Alleen liggen die plekken dus niet in Nederland, ze liggen van juist ver van de economische activiteiten af. Schiet je dus weinig mee op.

Overigens kun je ook binnen Nederland wel woningen vinden binnen het budget van TS. Maar dan moet je daar wel willen wonen.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door de auditu »

kees435342523453245 schreef:
23 apr 2021 16:32
Goededag,

Ik ben helaas in een situatie beland die niet echt fijn is.
Ik heb 2 jaar antikraak gewoond. Dit is helaas een tijdje geleden opgehouden. Ik heb op alle huurhuizen in de regio gereageerd net als 1000000 anderen. Met me vaste contract krijg ik een hypotheek van 150.000. Beide hebben nog geen succes opgeleverd.
De huizenmarkt is op het moment niet echt groot, en het kan zomaar jaren duren voor er wat is in mijn prijscategorie.

Dus we zijn maar in de auto gaan wonen.

Wat kan je doen in zon situatie?

Ik ben wel zo goed als gestopt met huurhuis zoeken, de prijzen zijn mij te gek. Ik kan het wel betalen, maar gun het ze inmiddels niet meer. Me moedertje vindt het niet leuk dat ik op straat zwerf, maar ik ga ook niet meer terug.

Ik ben benieuwd wat de andere mensen in deze situatie doen?
(Zou Rutte een logeerkamer hebben :P)
U wilt wel bij Rutte wonen, maar niet bij uw moedertje?

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door witte angora »

De heer Rutte zal zich niet kunnen herinneren dat hij een dergelijk aanbod heeft gedaan, denk ik.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Met een paar gipswandjes is er best wat van te maken, met in de hoek zo'n kookunit op wielen. Huurtoeslag is ook wel mogelijk.

https://maps.app.goo.gl/4M8DzD28RdAjiuaT6

De lelijke fauteuils moeten weg en dat bureau is overdreven. Oude cd's van Balkenende (James Last, Berdien Stenberg) een kwestie van smaak.

Gesloten