LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aannemer legt composietvloer zonder vereist afschot

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
PEFS33
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2020 11:06

Aannemer legt composietvloer zonder vereist afschot

Ongelezen bericht door PEFS33 »

Door de aannemer is buiten rond het tuinhuis een composietvloer gelegd. Deze ligt waterpas. Nadat er problemen zijn ontstaan met water, er ontstaan plassen en droogt maar heel langzaam op, kwam ik er achter dat een composietvloer met een afschot van 1 cm/meter gelegd moet worden. Ook op de site van de door mij gekochte vloer wordt dit expliciet aangegeven. Iedere door mij inmiddels geraadpleegde aannemer bevestigt ook dat een afschot noodzakelijk is. De producent van de vloer geeft zelfs aan dat wordt afgeweken van de legvoorschriften de garantie kan komen te vervallen. De aannemer vind dat onzin en geeft vooralsnog niet thuis.
Wat kan ik nog doen om de aannemer te bewegen de vloer volgens voorschrift te leggen??

Met vriendelijke groet,
John

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aannemer legt composietvloer zonder vereist afschot

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als een goed gesprek niets oplevert, wordt het tijd voor een ingebrekestelling. Heb je de volledig som al betaald? Zo niet; kan je een deel achterhouden. Heb je een rechtsbijstandsverzekering?

Gesloten