LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acantus wil twee-onder-een-kapwoning slopen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
harry.dijkstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2019 11:25

Acantus wil twee-onder-een-kapwoning slopen

Ongelezen bericht door harry.dijkstra »

Wij wonen in 2 onder 1 kap. Wij hebben het gekocht en buurman huurde het. Blijkt dat accantus beticht wordt van nalatig onderhoud. De constructie van onze 2 onder 1 kap is pyramide. Accantus wil slopen.... Dit gaat al 2 jaar!
Ze dreigen met slopen, zonder ons uit te kopen.

Help dit gaat ten koste van mijn gezondheid. Ik neem steeds maar verlof, maar ben praktisch door mijn vakantieuren heen.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Acantus wil twee-onder-een-kapwoning slopen

Ongelezen bericht door piet987654 »

ga eens langs bij een rechtswinkel, waarschijnlijk weten ze daar hoe nu verder te handelen.

https://www.rechtswinkel.nl/

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Acantus wil twee-onder-een-kapwoning slopen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Uw woning is toch uw eigendom .Hoezo slopen ?.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Acantus wil twee-onder-een-kapwoning slopen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Topicstarter heeft vermoedelijk dit scenario in gedachten:

https://www.ssw-groep.nl/nieuws/215/buu ... oning.html

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Acantus wil twee-onder-een-kapwoning slopen

Ongelezen bericht door berndv »

harry.dijkstra schreef:
30 apr 2019 16:27
Wij wonen in 2 onder 1 kap. Wij hebben het gekocht en buurman huurde het. Blijkt dat accantus beticht wordt van nalatig onderhoud. De constructie van onze 2 onder 1 kap is pyramide. Accantus wil slopen.... Dit gaat al 2 jaar!
Ze dreigen met slopen, zonder ons uit te kopen.
Hoezo kunnen ze dreigen? Het is toch uw woning? Dan kunnen ze toch niet zomaar gaan slopen? Ik heb het gevoel dat ik hier iets mis in het verhaal.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Acantus wil twee-onder-een-kapwoning slopen

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik denk dat TS zich rijk rekende, maar erachter is gekomen dat dat niet echt gaat gebeuren.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Acantus wil twee-onder-een-kapwoning slopen

Ongelezen bericht door BL2 »

Harry, is er al een sloopvergunning afgegeven of melding gedaan ? Is de woning echt je eigendom ?
Probeer eens duidelijk te omschrijven hoe de zaken er voor staan.

Als u ziek bent moet u geen verlof opnemen, da's voor vakanties, maar u ziek melden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Acantus wil twee-onder-een-kapwoning slopen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Slopen of renoveren? Als het de helft is moeten ze de nu binnenmuur redelijk opleveren tenzij er iets nieuws tegenaan komt binnen redelijke tijd.

Wel kun je bij gemeente vragen wat hun plannen zijn als ze niets willen zeggen.
Verder kun je ook nog protesteren als ze een sloopvergunning aanvragen.

Ga eerst met ze praten en plaats hier die antwoorden van hun eens.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Acantus wil twee-onder-een-kapwoning slopen

Ongelezen bericht door Ivo.w »

In principe mag Acantus haar woning natuurlijk gewoon slopen, mits er een sloopvergunning komt. Een sloopvergunning verkrijgen zal doorgaans geen probleem zijn wanneer dat in combinatie met een vergunning voor herbouw of nieuwbouw wordt gedaan.

Echter mag Acantus niet de woning slopen die uw eigendom is. Als Acantus haar woning sloopt, zal daarbij uw woning intact gelaten moeten worden, zal de woningscheidende muur op kosten van Acantus moeten worden afgewerkt als nieuwe buitengevel en zal alle eventuele schade aan uw woning volledig moeten worden vergoed.
Afwerken als buitengevel kan natuurlijk achterwege blijven wanneer er kort na de sloop een nieuwe woning tegenaan gebouwd wordt.

Belangrijk is voor ons daarbij wel om te weten of u het volle eigendom bezit, of dat u de woning slechts in pacht heeft gekocht. In dat laatste geval zal Acantus de feitelijke eigenaar zijn van uw woning en bezit u slechts het recht om er te wonen.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Acantus wil twee-onder-een-kapwoning slopen

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Volgens mij ontbreekt hier simpelweg heel veel info. en ts meld zich ook niet echt meer.
Volgens mij valt het slopen van een woning met een piramidevormige kap en afbouw met een nieuwe / dragende buitenmuur simpelweg niet binnen de economisch haalbare mogelijkheden. Strippen en opnieuw opbouwen van één helft lijkt mij het hoogst haalbare echter vraag ik me af of hier idd niet veel meer achter zit (geen enkele woningbouw zal een huis opnieuw opbouwen als het eindresultaat op voorhand niet zal voldoen aan redelijk toekomstbestendige minimumeisen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Acantus wil twee-onder-een-kapwoning slopen

Ongelezen bericht door kweenie »

snuffel1 schreef:
01 mei 2019 15:35
Acantus is een woningcorporatie die het accent legt op de verhuur van sociale woningen. Verkoop van die huurwoningen kan ik niet echt terugvinden maar het zou kunnen dat er van gedeeltelijke koop sprake is daarbij koop je de binnenkant van de woning en bent vrij om in de woning naar eigen inzicht verbeteringen aan te brengen maar het casco deel van de woning blijf gehuurd.
Acantus verkoopt regelmatig (oudere) huurwoningen. Gewoon als traditionele, volledige, verkoop. Ik kan mij niet herinneren dat ze hebben meegedaan aan constructies waarbij ze deels eigenaar blijven. In tegendeel, ze willen in de regel juist van de zorgen en sores van de verouderde woningen af en doen ze daarom graag, voor een relatief zacht prijsje, over aan de bewoners.

Wat ik dan wel bijzonder vind is dat de constructie blijkbaar dermate slecht is dat sloop economisch gezien de enige optie is. Je zou dan verwachten dat dit voor beide helften geldt en dat dus ook de koopwoning bouwkundig slecht is. Ik weet niet hoe lang je al eigenaar bent, maar heb je voor de aankoop een bouwkundige keuring laten doen? Wellicht zou je anders meer richting de kant van 'verborgen gebreken' kunnen uitgaan?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Acantus wil twee-onder-een-kapwoning slopen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik wacht op reactie Harry!

Verder kan onderhoud sterk verschillen per woning.... van nog prima tot totaal verrot.
Als je buren huren en slecht ventileren en jarenlang kan sloop rendabel worden.

Maar jammer voor hun dat ze de andere verkocht hebben.
Als ze al 2 jaren plannen hebben, hoe lang woonde Harry hier dan al?

Gesloten