LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Activatie VvE

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
brewtronics
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2011 13:00

Activatie VvE

Ongelezen bericht door brewtronics »

Goedendag,

Sinds 2007 heb ik een appartement in Rotterdam. De VvE was slapend toen ik deze kocht. Dit is al die jaren ook zo gebleven totdat ik in oktober ineens van Kolpa Vvs een rekening binnen kreeg voor de VvE.
Nu wilde ik graag weten waarom ik een rekening kreeg dus ik belde. Deze bleek te zijn geactiveerd. Mijn reactie was dus dat ik niet wil betalen totdat er bewezen is dat ze het recht hadden om zomaar zonder met mij te overleggen. Ik heb het aan de bovenburen gevraagd en die wisten ook van niets.
Kolpa beloofde de stukken op te sturen.
Nu een paar maanden verder en een hele hoop rekeningen heb ik nogsteeds geen stukken gezien en dat terwijl ik al een aantal keren heb gebeld.
Vandaag kreeg ik al een briefje dat ik een gerechtelijke brief van ze op kan halen.

Is het niet normaal dat iemand eerst bewijst dat je iets moet betalen voordat je betaald?

Met vriendelijke Groet

Harm

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Activatie VvE

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Een VvE is van rechtswege ingesteld, en u bent ook van rechtswege lid geworden bij de aankoop van het appartementsrecht.

Tegenwoordig dient de VvE ingeschreven in het verenigingenregister te zijn bij de KvK met opgave van de namen van de bestuursleden. Tevens geldt dat minimaal de opstalverzekering door de VvE is afgesloten.

Kortom. er zijn altijd kosten aan een VvE die door de eigenaren opgebracht moeten worden, en een "slapende" VvE is in deze tijd niet meer mogelijk.

Natuurlijk heeft u wel recht op een correcte afrekening en ook op een ledenvergadering om zaken te bespreken
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 mar 2012 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Activatie VvE

Ongelezen bericht door Winterman »

En recht op correcte informatievoorziening.

Gesloten