LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEG lavamat L50460F wasmachine functioneert niet goed

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Cclwvv
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2019 22:54

AEG lavamat L50460F wasmachine functioneert niet goed

Ongelezen bericht door Cclwvv »

Mijn AEG lavamat L50460FL trommel beweegt hevig na het verdelen van de wasgoed tijdens het centrifugeren. Soms zo erg dat als hij wil gaan centrifugeren, ik de wasmachine even pauzeer zodat hij het weer opnieuw kan verdelen. Ik ben bang dat dit een keer grandioos fout gaat, want als hij wil gaan centrifugeren dan klapt de trommel soms gewoon tegen de behuizing aan. Dit heb ik al vanaf het begin. AEG en media markt hebben mij toen destijds gezegd dat dit normaal is. Toen heb ik aangegeven dit nog nooit met een wasmachine heb zien gebeuren, zelfs met mijn oude niet. Tot dat toevallig mijn moeder vandaag heeft gezien hoe deze wasmachine is, en er ook van schrok dat ze gewoon de stekker eruit heeft getrokken.

Machine maakt absoluut geen lawaai met draaien. Ook wast de machine nog perfect schoon en heb ik ook geen speling in de trommel als ik hem met de hand op en neer druk.

Wat kan hier de bedoeling van zijn? Want om elke keer verplicht thuis moet zitten omdat ik mijn wasmachine in de gaten moet houden is natuurlijk ook geen pretje.

Graag hoor ik reacties. Eventueel wil ik een filmpje mailen naar de persoon die er om vraagt

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: AEG lavamat L50460F wasmachine functioneert niet goed

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Is er geen ophangveer gebroken of ophangoog van een ophangveer gebroken of uitgescheurd? Gewoon even het bovenblad er af halen. Stroom uit, twee schroeven aan achterkant losschroeven en het bovenblad naar voren schuiven en er af tillen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: AEG lavamat L50460F wasmachine functioneert niet goed

Ongelezen bericht door berndv »

Staat de wasmachine goed waterpas?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: AEG lavamat L50460F wasmachine functioneert niet goed

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Uitgescheurde Lavamat trommel:
https://images.app.goo.gl/PZGhfAbhE9RVnFEu9

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: AEG lavamat L50460F wasmachine functioneert niet goed

Ongelezen bericht door gosewijn »

Te veel er ingestopt ,was niet goed verdeeld.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: AEG lavamat L50460F wasmachine functioneert niet goed

Ongelezen bericht door grun »

Cclwvv schreef:
13 aug 2019 22:55
Soms zo erg dat als hij wil gaan centrifugeren, ik de wasmachine even pauzeer zodat hij het weer opnieuw kan verdelen.
Hij moet toch juist wel draaien om het te kunnen verdelen? Als hij niet draait, zakt alle was naar een kant, de onderkant. In ieder geval is het niet goed, het mechanisme zou moeten merken dat de trommel niet in balans is. Laat je niet afschepen dat het zo hoort.

Charrels
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 mar 2011 16:08

Re: AEG lavamat L50460F wasmachine functioneert niet goed

Ongelezen bericht door Charrels »

Als hij nog vrij nieuw is, ik weet het niet, kan het zijn dat er aan de achterzijde nog een aantal bouten ingedraaid zit dat de trommel tijdens transport beschermen moet tegen wilde bewegingen. Zijn die er wel uitgedraaid voordat het apparaat in gebruik genomen is?

Verder zoals Bob zegt even kijken in de machine of er niets gebroken of gescheurd is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: AEG lavamat L50460F wasmachine functioneert niet goed

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik denk dat je de machine juist niet op pauzeren moet zetten.
Het is idd vaak een kwestie van de juiste hoeveelheid was er in doen , niet stampvol laden , maar ook niet met te weinig was laden (bv niet alleen 3 spijkerbroeken ) en of hij wel waterpas staat.
Soms helpt een bierviltje onder 1 vd hoeken leggen ,of de machine ietsje verplaatsen ...het proberen waard, toch , voordat er een ( dure) monteur ingeschakeld wordt :wink:
Mijn 23 jaar oude AEG beestje begon 2 weken geleden ook ineens als een gek te stampen, ik schrok me rot , bleek dat hij niét goed geladen was. Het is gelukkig goed afgelopen en ik heb de machine ietsje verplaatst en er is geen probleem meer.

witteflits
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 dec 2017 14:55

Re: AEG lavamat L50460F wasmachine functioneert niet goed

Ongelezen bericht door witteflits »

gebeurd het iedere wasbeurt of soms?
En als het soms gebeurt wat voor wasgoed zit er dan in en hoeveel?
Aan de hand van deze 2 vragen kan ik misschien een conclusie trekken en misschien een nuttig antwoord geven.

LectoriSalutem
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: AEG lavamat L50460F wasmachine functioneert niet goed

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Water te hard?
Gebeurt een enkele keer ook met cementwagens: als dat te hard wordt vallen ze zelfs om :shock:

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: AEG lavamat L50460F wasmachine functioneert niet goed

Ongelezen bericht door Frantic2 »

LectoriSalutem schreef:
18 aug 2019 09:23
Water te hard?
Gebeurt een enkele keer ook met cementwagens: als dat te hard wordt vallen ze zelfs om :shock:
Bent u familie van stofzuiger of komkommer?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: AEG lavamat L50460F wasmachine functioneert niet goed

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Deze machine is in 2013 voor het eerst gemaakt.
En heeft 400, 800, 1200 en 1400 toeren!

Ik denk dat natte was te zwaar was, U mag maximaal 6 Kg maar 6 Kg Jeans geeft onbalans.
Advies; ga met wasprogramma eerst op 800 toeren centrifugeren.
Daarna pas op 1400 want dan is meeste water er op 800 toeren al uit en iets drogere was is beter te balanceren.
Als op 1400 toeren problemen gaf, 1200 kan ook nog..... bekend probleem bij vele....helaas!

Peter Lamprecht
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2019 09:37

Re: AEG lavamat L50460F wasmachine functioneert niet goed

Ongelezen bericht door Peter Lamprecht »

Ik heb ook een Lavamat van AEG , ook 6 kg 1600 toren per in minuut. Bij zware katoen en spijkerbroeken moet je geen natte spijkerbroeken in de wasmachine doen . Slechts droge katoene kleding die je goed moet verdelen als je de trommel vult. Als de wasmachine stabiel staat en horizontaal mag de wasmachine geen harde geluiden maken. Ook bij 1400 toeren maakt de wasmchine veel geluid maar dat is normaal.Een regelmatig geluid bij het centrifugeren, geen bonkend geluid dat is hij defect. AEG heeft een zeer sterke motor. Binnen 2 jaar na aankoop kunt u de wasmachine laten repareren. De winkel moet de machine komen repareren. Kijk ook eens op de wabsite van AEG,https://www.aeg.nl/support/. Hier kun je vragen stelen over problemen met de wasmachine.

Gesloten