LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
kjongj
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 mar 2007 23:45

AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???

Ongelezen bericht door kjongj »

Bij o.a. Albert Heijn kun je sparen voor airmiles door huismerk artikelen te kopen. Nu komt het de laatste tijd regelmatig voor dat de kassamedewerker van AH niet om de bonuskaart of airimilespas vraagt en zonder dit te melden de eigen bonuskaartcode 000000012 op de kassa ingeeft. En dit is niet in één speciaal filaal want door mijn werk kom ik ook in een ander filiaal waar precies hetzelfde gebeurd. Nu heb ik op verzoek van AH mijn airmiles aan mijn bonuskaart gekoppeld. Probeert AH op deze manier airmiles van je te "stelen".
Laatst gewijzigd door kjongj op 18 mei 2010 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee hoe het zit, ik spaar geen airmiles, en kom ook niet zoveel bij AH eigenlijk.

Heb je al aan de klantenservice gevraagd hoe het zit? Die kunnen het beste uitleggen hoe een en ander in zijn werk gaat.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???

Ongelezen bericht door VioletPrue »

kjongj schreef:Bij o.a. Albert Heijn kun je sparen voor airmiles door huismerk artikelen te kopen. Nu komt het de laatste tijd regelmatig voor dat de kassamedewerker van AH niet om de bonuskaart of airimilespas vraagt en zonder dit te melden de eigen bonuskaartcode 000000012 op de kassa ingeeft. Nu heb ik op verzoek van AH mijn airmiles aan mijn bonuskaart gekoppeld. Probeert AH op deze manier airmiles van je te "stelen".
Als je airmiles spaart, dan weet je toch dat je je bonuskaart (omdat die gekoppeld zit aan je airmilespas) bij de hand moet houden?
Dus voortaan gewoon voordat je artikelen gescand worden je pas afgeven.
Simpel opgelost.

kjongj
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 mar 2007 23:45

Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???

Ongelezen bericht door kjongj »

Ik heb met de klantenservice gebeld en zijn weten niet wat de code 12 betekent en kunnen ook niet achterhalen op wie zijn naam deze code staat. Maar als ik bij de kassa mijn bonuskaart aanbied heeft dit geen zin meer. Je hoort dan een piep uit de kassa komen ten teken dat de kaart niet gescand kan worden omdat de code 12 al ingegeven is door de kassamedewerker. Het gaat er om dat deze code ongevraagd ingegeven wordt. De medewerker hoort te vragen naar mijn bonuskaart en pas als ik deze kaart niet bij me heb mag hij/zij de eigen code 12 ingeven.
De reden dat ik deze "discussie" begonnen ben om het feit dat toen ik via de airmiles kaarten wilde bestellen voor de Efteling ik net een paar airmiles te kort kwam om voldoende kaarten te bestellen voor ons gezin. Je baalt dan gigantisch omdat je je dan "bestolen" voelt.
Laatst gewijzigd door kjongj op 18 mei 2010 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???

Ongelezen bericht door berndv »

De kassière moet er om vragen? Het heet service als ze het doen! En als jij vergeet je kaart te pakken, omdat je airmiles aan het sparen bent voor eftelingkaartjes, is het de schuld van de kassière? Denk dat een deel van de schuld ook bij jezelf ligt. Maar omdat je nu baalt dat je net wat punten te kort kwam, geef je het de kassière op de schuld.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???

Ongelezen bericht door tennis »

Ik denk niet, dat een caissière gebruik maakt van airmails punten of zegels, welke de klant niet wil.
Zoals al eerder vermeld, is de caissière niet verplicht om naar jou bonuskaart/airmailkaart te vragen.
Dit is een service van de zaak.
Trouwens niet alleen bij AH!
Maar ook ik begrijp het probleem niet.
Ik kom aan de kassa en geef de caissière mijn bonus en airmailkaart.
Deze scant en ik berg deze weer op.
Op de vraag spaart U zegels voor de Efteling, kijk ik naar de rest van klanten welke aan de kassa staan en vraag, wie spaart er deze?

klaasvaakje
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 jan 2010 09:59

Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???

Ongelezen bericht door klaasvaakje »

Ik kom nooit bij de AH, ik zou er 20 km voor moeten reizen. Maar stel dat ik er eens kom en ik dus geen air miles kaart heb, zou ik het niet netjes vinden dat de mevrouw achter de kassa 'mijn' airmiles op haar pasje zet. Die air miles horen te vervallen. Ik kan me de verontwaardiging wel degelijk voorstellen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???

Ongelezen bericht door tennis »

Wat een onzin.
De bonuskaart van de caissière is voor klanten, welke geen kaart hebben en toch de aanbieding dan kunnen krijgen.
Caissière steelt airmiles!
Er zijn ook mensen welke geen airmails sparen en daarom ook geen airmails kaart hebben.
@kjongj
Tip voor jou.
Bij het volgende bezoek aan AH geen bonuskaart geven, en de caissière meteen zeggen, dat zij haar bonuskaart niet mag gebruiken.
Je gaat betalen en daarna stel je vast, dat je voor de bonusartikelen de volle mep hebt betaald.
Dan zie jou graag weer terug op dit forum, met een andere topic!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???

Ongelezen bericht door VioletPrue »

klaasvaakje schreef:Ik kom nooit bij de AH, ik zou er 20 km voor moeten reizen. Maar stel dat ik er eens kom en ik dus geen air miles kaart heb, zou ik het niet netjes vinden dat de mevrouw achter de kassa 'mijn' airmiles op haar pasje zet. Die air miles horen te vervallen. Ik kan me de verontwaardiging wel degelijk voorstellen.
Dat is hier ook niet gebeurd.
De cassiere scant echt niet haar eigen kaart in om zo de airmailes te stelen.
Ze geeft een code in en waar de airmiles blijven is niet duidelijk.
Maar dat ze ze zou stelen is wel erg cru gesteld, daar is namelijk geen bewijs voor.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vind die hele bonuskaart eerlijk gezegd volstrekte nonsens. Alleen als je een bonuskaart hebt kun je gebruik maken van de aanbiedingen. Gevolg is dat zo ongeveer alle klanten noodgedwongen een bonuskaart hebben. En zo ongeveer iedereen dus die aanbiedingen kan gebruiken.

Het hele systeem kost AH handenvol geld. Als ze nou die bonuskaart eens af zouden schaffen zouden ze waarschijnlijk nog veel meer producten in de aanbieding kunnen doen.

Het zal wel klantenbinding zijn, nou, ik voel me toch echt niet aan AH gebonden door die stomme kaart.

klaasvaakje
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 jan 2010 09:59

Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???

Ongelezen bericht door klaasvaakje »

Dan heb ik het verhaal van de topic starter verkeerd begrepen :wink: mijn excuses.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???

Ongelezen bericht door tennis »

Ok, kan gebeuren, maar ook andere zitten ernaast.
Airmiles heeft niet specifiek met AH te doen.
Je spaart punten voor artikelen met korting te kopen!
http://www.airmiles.nl/airmiles/default.asp?location=

En bonuskaart van AH is voor aanbiedingen van AH.

http://www.ah.nl/bonuskaart
Beide behoren niet bij elkaar!

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, het zijn verschillende dingen. Maar o.a. bij AH kun je de Airmails aan de bonuskaart koppelen. Dan hoef je alleen de bonuskaart te laten zien.

Vergeet je de bonuskaart te laten zien, dan heb je ook geen airmails.

kjongj
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 mar 2007 23:45

Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???

Ongelezen bericht door kjongj »

[quote="tennis"]
Zoals al eerder vermeld, is de caissière niet verplicht om naar jou bonuskaart/airmailkaart te vragen.
quote]

Dat is hij/zij wel want zelfs in het schermpje van de kassa komt de vraag bonuskaart te staan.

kjongj
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 mar 2007 23:45

Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???

Ongelezen bericht door kjongj »

witte angora schreef:Klopt, het zijn verschillende dingen. Maar o.a. bij AH kun je de Airmails aan de bonuskaart koppelen. Dan hoef je alleen de bonuskaart te laten zien.

Vergeet je de bonuskaart te laten zien, dan heb je ook geen airmails.

IK BIED MIJN BONUSKAART AAN VOORDAT IK BETAAL. DIT IS DUS TIJDENS DE TRANSACTIE. MAAR OMDAT DE KASSAMEDEWERKER AL CODE 12 HEEFT INGEGEVEN KAN DE BONUSKAART NIET MEER GESCAND WORDEN EN KRIJG IK GEEN AIRMILES.
HET GAAT ER NIET OM OM DE ZE ZEGELTJES DIE JE EEN PAAR WEKEN TERUG KON SPAREN VOOR DE EFTELING. HET GAAT OM DE GESPAARDE AIRMILES DIE IK OM WIL RUILEN VOOR TOEGANGSKAARTEN VOOR DE EFTELING.


VERDER HEB IK HET IDEE DAT HIER EEN AANTAL MENSEN ZIJN DIE REAGEREN OP IETS TERWIJL ZE MIJN VRAAGSTELLING NIET ECHT LEZEN. IK VIND DE TOON DOOR SOMMIGE GEBRUIKERS NOGAL VIJANDIG. JE MAG JE DUS NIETS MEER AFVRAGEN. WOORDEN TUSSEN HAAKJES WORDEN NIET LETTERLIJK BEDOELD MAAR FIGUURLIJK.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???

Ongelezen bericht door witte angora »

kjongj schreef:
witte angora schreef:Klopt, het zijn verschillende dingen. Maar o.a. bij AH kun je de Airmails aan de bonuskaart koppelen. Dan hoef je alleen de bonuskaart te laten zien.

Vergeet je de bonuskaart te laten zien, dan heb je ook geen airmails.

IK BIED MIJN BONUSKAART AAN VOORDAT IK BETAAL. DIT IS DUS TIJDENS DE TRANSACTIE. MAAR OMDAT DE KASSAMEDEWERKER AL CODE 12 HEEFT INGEGEVEN KAN DE BONUSKAART NIET MEER GESCAND WORDEN EN KRIJG IK GEEN AIRMILES.
HET GAAT ER NIET OM OM DE ZE ZEGELTJES DIE JE EEN PAAR WEKEN TERUG KON SPAREN VOOR DE EFTELING. HET GAAT OM DE GESPAARDE AIRMILES DIE IK OM WIL RUILEN VOOR TOEGANGSKAARTEN VOOR DE EFTELING.


VERDER HEB IK HET IDEE DAT HIER EEN AANTAL MENSEN ZIJN DIE REAGEREN OP IETS TERWIJL ZE MIJN VRAAGSTELLING NIET ECHT LEZEN. IK VIND DE TOON DOOR SOMMIGE GEBRUIKERS NOGAL VIJANDIG. JE MAG JE DUS NIETS MEER AFVRAGEN. WOORDEN TUSSEN HAAKJES WORDEN NIET LETTERLIJK BEDOELD MAAR FIGUURLIJK.
Ho ho, kjongj, mijn bericht dat je quote was een reactie op het bericht van 'tennis' dat hij even daarvoor schreef, was geen reactie op jouw vraag. Het ging voornamelijk om dit stuk:
Airmiles heeft niet specifiek met AH te doen.
Je spaart punten voor artikelen met korting te kopen!
http://www.airmiles.nl/airmiles/default.asp?location=


En bonuskaart van AH is voor aanbiedingen van AH.

http://www.ah.nl/bonuskaart
Beide behoren niet bij elkaar!
Dat was dus niet naar jou gericht.

Overigens, de vijandigheid waar je het over hebt is een klacht die we hier wel vaker lezen, helaas.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???

Ongelezen bericht door atesli »

En offtopic gaan is ook standaard hier.
Het aanvallen en belachelijk maken van een TS is een hobby van sommige hier

Helaas

Gr
ATESLI

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???

Ongelezen bericht door tennis »

[quote="witte angora

]Ho ho, kjongj, mijn bericht dat je quote was een reactie op het bericht van 'tennis' dat hij even daarvoor schreef, was geen reactie op jouw vraag. Het ging voornamelijk om dit stuk:
Airmiles heeft niet specifiek met AH te doen.
Je spaart punten voor artikelen met korting te kopen!
http://www.airmiles.nl/airmiles/default.asp?location=


En bonuskaart van AH is voor aanbiedingen van AH.

http://www.ah.nl/bonuskaart
Beide behoren niet bij elkaar!
Dat was dus niet naar jou gericht.

Overigens, de vijandigheid waar je het over hebt is een klacht die we hier wel vaker lezen, helaas.[/quote]


En wat is aan mijn bericht vijandig.
je kletst uit je nek en als zo vaak offtopic!

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???

Ongelezen bericht door witte angora »

Tennis, aan jouw bericht dat ik quoted was niks vijandig. De opmerking over vijandigheid was een algemene opmerking, bestemd voor kjongk.

Was ook niet off-topic, maar gewoon een reactie op wat hij schreef.

Even niet zo zeuren, ok?

Roeltej
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:45

Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???

Ongelezen bericht door Roeltej »

is het met de bonuskaart niet zo dat je deze hoort aan te bieden/horen te vragen voordat de artikelen gescanned worden.

grote kans idd dat er een interne bonuskaart gebruikt wordt om de klant toch nog gebruik te laten maken van de kortingen, losstaand van de airmiles.

Het zou best eens kunnen zijn dat als je een losse airmiles pas hebt ze alsnog verrekend kunnen worden.

Voortaan je bonuskaart al geven voordat ze beginnen met scannen of anders even vragen wanneer ze de kaart willen hebben.


Leuke van zo'n kaart is ook dat ze precies weten wat je koopt :p

Gesloten