LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aircoolers

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aircoolers

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
29 jun 2020 09:38
moederslink schreef:
27 jun 2020 21:22
Er een afdichtset bij gekocht , maar deze gaat retour , er zijn betere oplossingen gekomen.
Ik heb nog ergens zo'n mobiele staan die ik niet gebruik omdat die kamer alleen een deur heeft en er dus meer warme lucht binnenkomt dan gekoeld kan worden. Daarom ben ik wel benieuwd naar de betere oplossing.
Zoiets wellicht?
Moneyman schreef:
07 apr 2020 14:54
Ik gebruik twee mobiele airco's van Qlima (zo'n 500 euro per stuk) , en ben er erg tevreden over. Eén in mijn werkkamer op zolder, en één op de middenetage. Die staat in de grootste slaapkamer, maar trekt met gemak de hele etage (drie kamers + badkamer) een graad of vijf naar beneden. Heerlijk, vlak voor het slapen gaan.

Ik heb dakdoorvoeren laten maken (dus een soort "schoorsteentje" waar de slang op aangesloten is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Aircoolers

Ongelezen bericht door moederslink »

Wij hebben het afgedicht met plastic folie.

Is er bij jouw balkondeur een triplex plaat precies op maat te maken?
Ik weet dat van buren, hij had een exact passende smalle plaat klemvast gemaakt tussen de muur en de balkondeur , dat was een schuifpui.
De balkondeur schoof daar precies tegenaan , dus geen verlies van lucht.
In die plaat een rond gat gemaakt met exact de juiste diameter.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Aircoolers

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Fons Flons, hoe is de afzuigkap, daar past ook een Airco slang in..... voor de afvoer......

Met een T stuk kan dat ook soms nog....

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aircoolers

Ongelezen bericht door Moneyman »

:mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Aircoolers

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Kamer Keuken = 30 meters, ik heb nu gelijk een minder waardigheidscomplex gekregen met de vrijstaande Datsja.

Als een WC of Badkamer een afvoer in plafond heeft kan ook,

maar een plank 5 cm breder dan de slang mits het geen draai maar schuifdeur daar is.....
En 2 linken handen is tenminste Rutte veilig, die geeft altijd over rechts.

Denk dat een laken voor het hete pal zuid raam meer warmte kan tegenhouden....
Want een verhuis advies naar een Passieve woning die je als Ikea pakket zelf in elkaar mag zetten?
Dan moet je nog betaalbare grond vinden om het neer te zetten.....

Het oude laken dat de warmte niet in je huis komt en dan de schuifpui gewoon vol open kan......
Was 70 jaren terug heel normaal en beviel prima.

Gesloten