LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Al jaren niet voor gas betaald door probleem met slimme meter

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Speedy123
Berichten: 1143
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Al jaren niet voor gas betaald door probleem met slimme meter

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Kolibrie schreef:
06 jan 2020 12:38
Blijkbaar nooit voor gas betaald zegt u, betaalde u dan ook geen maandelijks voorschot?
En kreeg u wel jaarafrekeningen, zoja, vond u het het verbruik dan niet erg laag?
7000 m3 is het gemiddeld verbruik over 5 jaren.

Als standen niet door komen, dan wordt de jaarlijkse eindafrekening geschat. Als je verbruik dan jarenlang stukken hoger is geweest, dan kan er ineens een dikke eindafrekening in de bus komen.

Speedy123
Berichten: 1143
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Al jaren niet voor gas betaald door probleem met slimme meter

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Morganlefay schreef:
06 jan 2020 12:27
Lekker bezig om een ander de schuld te geven dat uw verbruik niet wordt verwerkt/niet bij de juiste energie aanbieder wordt verwerkt.
En dan ook nog zijn zin krijgt via een RB verzekeraar terwijl mensen met echte zaken opzij worden geschoven.
Zet je post eens op Facebook, denk dat je daar meer response krijgt met je dubbele moraal. Bah.
Beetje flauw om naar TS te gaan wijzen. Kennelijk heeft de netbeheerder zitten slapen en is het vervruik van TS vijf jaar lang geschat. Niet iedereen heeft door wanneer de standen op de jaarlijkse eindafrekening niet echt zijn maar geschat zijn. Normaliter komt de netbeheerder na drie jaar de standen opnemen indien er sprake is van schattingen. Waarom dat niet gebeurt is, is een raadsel. Dus nee, niet alleen TS valt iets te verwijten, ook de netbeheerder ios nalatig geweest. TS heeft jaarlijksk wel netjes de netbeheerder betaald maar had geen werkende meter noch werden de standen opgenomen.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Al jaren niet voor gas betaald door probleem met slimme meter

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als de standen geschat zijn, staat er een sterretje bij. Blijkbaar is er niets geschat, anders zou het nu geen 7.000 kuub gas zijn.

Speedy123
Berichten: 1143
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Al jaren niet voor gas betaald door probleem met slimme meter

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Lady1234 schreef:
06 jan 2020 23:33
Als de standen geschat zijn, staat er een sterretje bij. Blijkbaar is er niets geschat, anders zou het nu geen 7.000 kuub gas zijn.

Daar kan je niets van zeggen. Mijn elektriciteits verbruik is twee maak zo hoog als een 5 persoons gezin terwijl wij maar met zijn drieen zijn. Het is maar hoe het huis van TS is geisoleerd. Is het een tussenwoning of een hoek woning. Heeft het huis dubbel glas en een warmte terugwin installatie of niet?

Een sterretje bij de standen zal heel veel Nederlander niets zeggen. Na drie jaar moeten de standen gewoon opgenomen worden door via een huisbezoek.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Al jaren niet voor gas betaald door probleem met slimme meter

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Blijkbaar kunnen dan heel veel Nederlanders niet lezen, of nemen ze de moeite niet, want het staat gewoon op de afrekening vermeld, wat een en ander betekent.

Maar goed, de Ts geeft niet aan wat voor verbruik en dan wel op die jaarafrekeningen stonden.

peter17111962
Berichten: 577
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Al jaren niet voor gas betaald door probleem met slimme meter

Ongelezen bericht door peter17111962 »

7000 kub te weinig in 5 jaar ????? Da's wel erg aan de hoge kant. Mijn gasmeter, een ouderwetse normale meter staat nu op
7600 kub. ik ben in dit nieuwbouw rijtjeshuis tussenwoning komen wonen in Januari 2007. toen stond deze meter op NUL.
Dus 7600 in 13 Jaar, dat is gemiddeld 585 per jaar, wat ik eigenlijk nog aan de hoge kant vind.

andre_van_rossum
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2020 08:20

Re: Al jaren niet voor gas betaald door probleem met slimme meter

Ongelezen bericht door andre_van_rossum »

M.i. hoeft u helemaal niets te betalen. U hebt telefonisch gemeld dat er problemen zijn met de gasweergave. Daar houdt uw zorgplicht op.

De leverancier heeft hier volledig gefaald. Hij is ten eerste verantwoordelijk voor de juiste mering. Hij heeft niet naar u geluisterd toen u contact opnam. Hij heeft zelf geen actie ondernomen op een gemeten gasverbruik van 0.

U hebt jaarlijks de afrekening gekregen. Daar hebt u voor betaald. Het heet niet voor niets "jaarafrekening". Daar kan de leverancier, die door een stapeling van fouten de jaarrekening niet goed heeft opgesteld, niet later nog eens op terugkomen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Al jaren niet voor gas betaald door probleem met slimme meter

Ongelezen bericht door Radar »

Naar aanleiding van dit topic hebben we een artikel gemaakt:

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... e-betalen/

Radar ^KL

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Al jaren niet voor gas betaald door probleem met slimme meter

Ongelezen bericht door mahadma »

Uitgaande van een automatische maandbetaling auto incasso en een jaarafrekening per email, gekoppeld aan het feit dat er mensen zijn die gasloos worden/zijn geworden, voorzie ik een rechtszaak compleet met hoger beroep. Derhalve geen eigen controle meer nodig, dus ook niet claimbaar.

stephanantonius
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2020 10:50

Re: Al jaren niet voor gas betaald door probleem met slimme meter

Ongelezen bericht door stephanantonius »

Naar aanleiding van een aantal nuttige tips van jullie heb ik toch ,omdat het mij niet lekker zat, contact opgezocht met de acm consuwijzer.
Daaruit is gebleken dat er inderdaad een verjaringstermijn van 2 jaar op gas/elektra zit. Hartelijk dank voor de bruikbare tips en hulde dat er zoiets als een consuwijzer bestaat.

Gesloten