LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alarm van koelvriescombi van Liebherr blijft afgaan

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
yvon.schmets
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2019 16:55

Alarm van koelvriescombi van Liebherr blijft afgaan

Ongelezen bericht door yvon.schmets »

In mei 2013 kocht een goed merk koelvries combi, dacht ik. In juni 2013 is de verkoper al een langs geweest omdat het alarm bleef af gaan en daarna heeft de verkoper de monteur van Liebherr laten komen omdat de koelvriescombi veel lawaai maakte. Dus toen de eerste keer een monteur van Liebherr geweest om de koelvries combi na te kijken.
In 2018 bleef het alarm (dat de koelkast te warm is) alweer af gaan. Toen zijn de deurrubbers vervangen en moest ik 100 euro betalen. Sinds begin juli van 2019 blijft het alarm weer af gaan. 8 juli is een monteur geweest en heeft van alles vervangen, ik heb de bon ervan nog niet binnen !!! vandaag 11 juli gaat het alarm weer af!!! Wat kan ik nog van Liebherr verwachten, ik heb al geopperd een nieuwe koelvriescombi te ruilen, maar daarvoor was de monteur nog niet vaak genoeg langs geweest, de monteur komt morgen alweer! De koel vries combi is nu 5 jaar oud, is dat te oud om eisen te stellen aan vervanging?

Nijogeth
Berichten: 9962
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Alarm van koelvriescombi van Liebherr blijft afgaan

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het alarm gaat volgens mij niet af omdat de koelkast te warm is, maar omdat de deur niet gesloten is. Heeft u misschien iets zo liggen dat de deur niet helemaal sluit?

Lady1234
Berichten: 27093
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Alarm van koelvriescombi van Liebherr blijft afgaan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of is de deur krom?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Alarm van koelvriescombi van Liebherr blijft afgaan

Ongelezen bericht door crazyme »

Inbouw of vrijstaand ?

Loopt de deur ergens aan ?

Is de deur getordeerd ? (Niet vlak)

Staat de koelkast waterpas ? (Twee richtingen)

Gaat het alarm telkens wanneer er een hittegolf is ?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Alarm van koelvriescombi van Liebherr blijft afgaan

Ongelezen bericht door gosewijn »

Blijft de lamp in de koelkast branden , volgens mij werkt het alarm met de schakelaar van lamp na een aantal seconden /minuten.

Hazetzon
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 mar 2018 12:29

Re: Alarm van koelvriescombi van Liebherr blijft afgaan

Ongelezen bericht door Hazetzon »

Nijogeth schreef:
11 jul 2019 18:29
Het alarm gaat volgens mij niet af omdat de koelkast te warm is, maar omdat de deur niet gesloten is. Heeft u misschien iets zo liggen dat de deur niet helemaal sluit?
Beetje onzin antwoord, want de monteur die tig keer geweest is al tocht steeds eerst dat probleem bekijken....

jantom
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 mei 2011 16:23

Re: Alarm van koelvriescombi van Liebherr blijft afgaan

Ongelezen bericht door jantom »

bij mij was het de thermostaat die niet in orde bleek

christel.vandervis
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 dec 2018 16:19

Re: Alarm van koelvriescombi van Liebherr blijft afgaan

Ongelezen bericht door christel.vandervis »

Ik heb ook een Liebherr koelvriescombi staan. Voorheen had ik een Westinghouse. die ondanks vele verhuizingen meer dan 20 jaar is meegegaan. Dacht met de Liebherr ook zo'n goede kwaliteit te kopen en gaf er daarom ook wat meer geld aan uit. Ben zwaar teleurgesteld. Nadat ik knetter werd van het kabaal wat het ding maakte, werd deze geruild voor een andere. Na een aantal jaar brak de greep al in stukken. Nu gebeurt het dat de etenswaren in de kast heel snel gaan schimmelen ondanks dat ik de koelkast goed schoon maakt en helemaal ontsmet en op minder dan 4 graden heb staan. Schimmel in een koelkast heb ik nog nooit meegemaakt met vorige koelkasten die ik heb gehad. Ik zal niet gauw weer een LIebherr kopen.

peerk
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 apr 2018 07:30

Re: Alarm van koelvriescombi van Liebherr blijft afgaan

Ongelezen bericht door peerk »

Ik heb weliswaar een Bosch maar met het zelfde probleem.
De monteur kon het ook niet vinden maar ik heb ondervonden dat de circulatie verstoord werd doordat de gaten in de achterwand geblokkeerd werden door een te volle vriezer.
Daardoor kon hij ook niet goed afwateren en blokkeerde de de afvoer van dooi water .
Het enige dat helpt is langdurig ontdooien 24 uur.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Alarm van koelvriescombi van Liebherr blijft afgaan

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Zou inderdaad eens controleren of de inbouwplek voldoet aan de daaraan gestelde eisen. Een koelvriescombi heeft aardig wat (= veel) ventilatie nodig.
Mijn Liebherr had ook aardig wat vochtproblemen tot ik de doorstroming (= grotere ventilatiesleuven) aan heb gepakt en toen was het meteen over.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Alarm van koelvriescombi van Liebherr blijft afgaan

Ongelezen bericht door gosewijn »

Vreemd , ik heb nu mijn 4 e Liebherr , nog nooit problemen gehad . Al mijn vriezers heeft lades ,dus je kunt de ventilatie afvoer niet afsluiten .

Gesloten