LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] annuleren aankoop 30/06

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
LydiaGommel
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2018 06:54

annuleren aankoop 30/06

Ongelezen bericht door LydiaGommel »

Heb zaterdag 30/6 bij DFS alexandrium een 2zits gekocht, te vlug en door geïrriteerdheid, is niets voor mij ..maar vond verkoper opdringerig en begon al bij start verkoop dat hij een verkoopcijfer wilde van boven de 8. ik heb te vlug gehandeld ik heb 200 aanbetaald en rest zou met financiering, Zondags gebeld en gemaild dat ik het wilde annuleren. ik zou terug gebeld worden , maar niets, en dit ritueel van bellen en mailen heb ik elke dag gedaan, en nu is het zaterdag en ze moeten nog terug bellen. Ik heb donderdag zelf de financieringsbureau gemaild en situatie uitgelegd en dat ik wilde annuleren. Ik zit nog in de 2 weken dat je je kan bedenken...wat als ze niets laten horen? ik ben 67 en kan binnenkort oproepen worden voor opname ziekenhuis. Ik wil het gewoon rond hebben en mijn aanbetaling terug hebben. Vind het zo aso en onbeschoft dat ze niet terug bellen. ben in onderhandeling en hoort van hun wat er gaat gebeuren
bedankt allemaal voor uw bijdrage
Laatst gewijzigd door LydiaGommel op 07 jul 2018 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: annuleren aankoop 30/06

Ongelezen bericht door alfatrion »

De twee weken geldt als er sprake is van een koop op afstand, colportage of contractuele afspraak. Als u hier over een afspraak heeft gemaakt, dan kunt u het beste een email sturen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: annuleren aankoop 30/06

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Stond op de rekening dan iets over annuleren? Normaal niet.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: annuleren aankoop 30/06

Ongelezen bericht door mahadma »

Handtekening + aanbetaling + financiering + stenen wikel (ipv koop op afstand) = koop!. Er zal nu sprake zijn van annuleringskosten, die kunnen probleemloos tussen de 15 en 30% zijn. Die zult u dan moeten betalen. Ik weet niet of de aanbetaling van € 200 voldoende zal zijn voor contract annulering. U kunt dus NIET kostenloos annuleren en NIET de betaalde € 200 terugvorderen. U zal eerder moeten bijbetalen bovenop de reeds betaalde € 200.

LydiaGommel
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2018 06:54

Re: annuleren aankoop 30/06

Ongelezen bericht door LydiaGommel »

nee stond niets op de bon wel 2 weken bedenktijd op de financieringspolis.... en de verkoper zei u heb 2 weken bedenktijd...maar heb net verkoper aan telefoon gehad,en die zei dat het enkel is voor de financiering...nu probeer ik er met de verkoper eruit te komen en hij zou me terug bellen met wat er gaat gebeuren...dus bedankt allemaal

LydiaGommel
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2018 06:54

Re: annuleren aankoop 30/06

Ongelezen bericht door LydiaGommel »

heb inmiddels contact gehad en kijken wat ervan komt

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: annuleren aankoop 30/06

Ongelezen bericht door crazyme »

LydiaGommel schreef:nee stond niets op de bon wel 2 weken bedenktijd op de financieringspolis.... en de verkoper zei u heb 2 weken bedenktijd...maar heb net verkoper aan telefoon gehad,en die zei dat het enkel is voor de financiering...nu probeer ik er met de verkoper eruit te komen en hij zou me terug bellen met wat er gaat gebeuren...dus bedankt allemaal
De bedenktijd zal gelden voor de financiering, niet voor de koopovereenkomst.

Ivo.w
Berichten: 1753
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: annuleren aankoop 30/06

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Als op de formulieren voor de financiering 2 weken bedenktijd staat, is dat voor de financiering. Als op de koopovereenkomst iets over bedenktijd staat, is dat geldig.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: annuleren aankoop 30/06

Ongelezen bericht door renewouters »

Blijft toch intrigerend dat irritant gedrag van een verkoper (in dit geval opdringerheid) kennelijk toch werkt en voor meer sales zorgt.
Voor mij zou het een reden zijn om de verkoop niet door te laten gaan, hoe graag ik het product ook zou willen hebben.

Ivo.w
Berichten: 1753
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: annuleren aankoop 30/06

Ongelezen bericht door Ivo.w »

snuffel1 schreef:Als de verkoper de financiering verzorgt dan is de koop pas definitief als de financiering rond is, de beslistijd van de financieringsmaatschappij kan tijd kosten. Bij koop in een stenen winkel is koop ook echt koop en u heeft met de aanbetaling van 200 euro de twee zitsbank gereserveerd zodat u verzekert bent van levering. Ik acht de kans aanwezig dat u wel van de koop af kan komen maar dat u de aanbetaling niet retour gaat krijgen. Uw leeftijd en gezondheidstoestand zijn in deze kwestie niet relevant want u kan en mag zelf beslissen of u iets koopt.

Voor de koop en de financiering kunnen prima afzonderlijke contracten gesloten worden. Dat de verkopende partij eventueel ook financiering aanbiedt, maakt een koop niet ongeldig wanneer de financiering niet wordt goedgekeurd. Alleen wanneer in de koopovereenkomst een voorbehoud van financiering door de verkopende partij is opgenomen is dit het geval.

Ivo.w
Berichten: 1753
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: annuleren aankoop 30/06

Ongelezen bericht door Ivo.w »

renewouters schreef:Blijft toch intrigerend dat irritant gedrag van een verkoper (in dit geval opdringerheid) kennelijk toch werkt en voor meer sales zorgt.
Voor mij zou het een reden zijn om de verkoop niet door te laten gaan, hoe graag ik het product ook zou willen hebben.
Dit blijft mij ook verbazen. Als ik me niet prettig behandeld voel door een verkoper, besteed ik mijn geld niet meer in die winkel. Dat de concurrentie wellicht 10% of 15% duurder is maakt me dan echt niet meer uit.

16again
Berichten: 16082
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: annuleren aankoop 30/06

Ongelezen bericht door 16again »

renewouters schreef:Blijft toch intrigerend dat irritant gedrag van een verkoper (in dit geval opdringerheid) kennelijk toch werkt en voor meer sales zorgt.
Deze discussie voegt niets toe.
En het staat niet vast dat dit voor meer sales zorgt, klanten die door dit soort gedrag uit de winkel worden gejaagd melden zich hier niet.


Het is niet te bewijzen, maar wel aannemelijk te maken, dat verkoper beweert heeft dat koop afhankelijk is van financiering. Er was blijkbaar financiering nodig om de koop te kunnen bekostigen.

stofzuigertje

Re: annuleren aankoop 30/06

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Meestal is lening in winkel erg duur....

Ook onduidelijk hoeveel de bank normaal koste want annuleren is bepaald % van de koopprijs.

En aanbetalen, als een verkoper zo opdringerig is gelijk weglopen.

Als ik de website lees, gratis lenen en in 5 jaren terug betalen met 0% rente, dan is het product meestal te duur en zou ik liever contant betalen en met korting... aanbetaling niet gelezen....
Zie dsf-banken.nl en de beperkte info...

En ik lees nergens iets over aanbetalen..... dus welke voorwaarden gelden nu?
Een bank van €2400 betaal je 48 maanden lang €50,- begreep ik!

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: annuleren aankoop 30/06

Ongelezen bericht door mahadma »

snuffel1 schreef:Uit de voorwaarden.
Regelgeving voor verkoop op afstand is alleen van toepassing op uw bestelling als de goederen niet speciaal voor u zijn gemaakt of als u het product in één van onze showrooms niet hebt geïnspecteerd. Als de regelgeving voor Verkoop op afstand niet van toepassing is, kunt u uw meubels annuleren door ons schriftelijk vóór de levering of binnen 14 werkdagen vanaf de dag na levering te informeren.
Read more at https://www.dfs-banken.nl/content/algem ... Khv8jUI.99
Het lijkt er op dat de aankoop nog geannuleerd kan worden met terugbetaling van het reeds betaalde bedrag. Door een aanbetaling te doen wordt het kredietbedrag lager maar is geen verplichting.
Maar de TS heeft geen verkoop op afstand gedaan, maar een aankoop/bestelling in een steenen winkel.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: annuleren aankoop 30/06

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar wat een wonderlijke voorwaarden. Als de regels (verkoop op afstand) NIET van toepassing zijn, kan je ook gewoon annuleren. Wel bij die webshop natuurlijk.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: annuleren aankoop 30/06

Ongelezen bericht door tttlocke »

mahadma schreef:
snuffel1 schreef:Uit de voorwaarden.
Regelgeving voor verkoop op afstand is alleen van toepassing op uw bestelling als de goederen niet speciaal voor u zijn gemaakt of als u het product in één van onze showrooms niet hebt geïnspecteerd. Als de regelgeving voor Verkoop op afstand niet van toepassing is, kunt u uw meubels annuleren door ons schriftelijk vóór de levering of binnen 14 werkdagen vanaf de dag na levering te informeren.
Read more at https://www.dfs-banken.nl/content/algem ... Khv8jUI.99
Het lijkt er op dat de aankoop nog geannuleerd kan worden met terugbetaling van het reeds betaalde bedrag. Door een aanbetaling te doen wordt het kredietbedrag lager maar is geen verplichting.
Maar de TS heeft geen verkoop op afstand gedaan, maar een aankoop/bestelling in een steenen winkel.
Dat is niet het probleem met de post van snuffel1.
De voorwaarden die hier geciteerd worden zeggen immers dat ook als de regels '(Ver)koop of afstand niet van toepassing zijn, dat er dan toch geannuleerd kan worden.
Dat zou TS van pas komen, ware het niet dat het hier de voorwaarden betreft voor het gebruik van de dfs.nl website.
Lady1234 gaf dat al aan.

koos.wolsleger
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2020 15:27

Re: annuleren aankoop 30/06

Ongelezen bericht door koos.wolsleger »

Wij hebben een bankstel gekocht bij DFS in den Haag. Toen het werd bezorgd zat er in het zitkussen een deuk in de zijkant. geklaagd hier over maar dat moet kunnen werd er gezegd. Het is geen gezicht. NU is de stoel defect voet gedeelte schuift niet meer uit. E.mail gestuurd 2 x ze reageren gewoon niet. Het koste 3500 euro. nog geen 1 jaar oud. Ze zijn nergens bij aangesloten. waar haal je je recht.

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: annuleren aankoop 30/06

Ongelezen bericht door Moneyman »

koos.wolsleger schreef:
23 nov 2020 15:40
Ze zijn nergens bij aangesloten. waar haal je je recht.
De rechter dan maar?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: annuleren aankoop 30/06

Ongelezen bericht door crazyme »

Tip voor de volgende keer : koop bij een cbw erkende woonwinkel.

Gesloten