LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Badkamer schoonmaken

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Bart4
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 dec 2007 15:50

Badkamer schoonmaken

Ongelezen bericht door Bart4 »

Graag zou ik willen weten waarmee ik mijn badkamer schoon kan maken zonder dat deze schadelijk zijn en er meer kans op schimmelvorming ontstaat ivm de vochtige ruimte??
BVD

Groeten,
Bart

DaPowerrr
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2006 16:58

Re: Badkamer schoonmaken

Ongelezen bericht door DaPowerrr »

Hee Bart, (bekend topic :wink:)

Een gedeelte van het probleem kun je denk ik al ondervangen door goede ventilatie en de boel goed droogmaken!

Wij doen het tenminste en hebben veel minder last van aanslag en kalk dan in ons vorige huis, waar eerdere bewoners er niet zo nauw op keken.

Schoonmaken doen wij met schoonmaakazijn. Maar het kan zijn dat je hecht aan een "luchtje". :wink:
(hahaha, je zou er niet de enige in zijn hoor, veel mensen denken dat iets pas echt schoon is als het ook echt naar chloor of ajax ruikt :D Yak!)

Overigens schijnt schimmelvorming op bepaalde soorten gebruikte kit vaker voor te komen heb ik eens gehoord. De professionals hier kunnen je waarschijnlijk daar beter over adviseren.

Hoop dat je er wat aan hebt!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Badkamer schoonmaken

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij is het voor goed bestrijding van schimmel juist nodig dat het ook schadelijk is. Als je het goed wilt bestrijden, zonder dat het meteen weer terug komt, dan moet je namelijk de schimmels helemaal 'dood' maken. En daarvoor heb je een middel zoals chloor nodig.

Als je de schimmels dan zo (eenmalig) goed weg hebt gehaald, dan kun je met regelmatig schoonmaken met minder aggressieve middelen, en vooral met goed ventileren, de boel langer schoon houden.

DaPowerrr
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2006 16:58

Re: Badkamer schoonmaken

Ongelezen bericht door DaPowerrr »

Kweenie,

ik had begrepen uit de andere topics dat Bart4 een compleet nieuw appartement had gekocht, maar ik kan het mishebben.

Vandaar dat mijn tips vooral gestoeld waren op preventie, en niet op herstel. Anders heb jij natuurlijk helemaal gelijk!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Badkamer schoonmaken

Ongelezen bericht door kweenie »

Ah, da's inderdaad een heel ander verhaal.

Een kleine tip is dan om vooral ook de eerste tijd extra goed te ventileren, omdat er in nieuwbouwwoningen veel vocht vrijkomt. Maar ik neem aan dat bart4 daar dan ook wel van op de hoogte zal zijn.

Gesloten