LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen gevraagd over kunstplanten en -bloemen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
DaPowerrr
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2006 16:58

Ervaringen gevraagd over kunstplanten en -bloemen

Ongelezen bericht door DaPowerrr »

Hoi!

Misschien het verkeerde forum, dan vooreerst mijn excuses.

Mijn vraag betreft of iemand ervaring heeft met bedrijven die kunstplanten, bomen en bloemen leveren.

Ik heb al veel adressen op internet gevonden, maar zie door de (kunst)bomen het bos niet meer. Misschien kent iemand hier bedrijven waar zij goede, mooie planten gekocht hebben.

Reden dat ik wil overstappen op kunst, is dat nog geen enkele plant het hier heeft uitgehouden, ondanks adviezen van tuinders etc.
(oost-zuid-west appartement met volle zon, maar ook een airco :wink: )

Dus ik dacht de grotere planten te vervangen door zijden, en dan voor het gezellig de bossen bloemen echt. (dat ruikt ook zo lekker)

Iemand tips?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Ervaringen gevraagd over kunstplanten en -bloemen

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Kunstbomen en planten.

Weet u wat het probleem is hier.
Het is tegen de regels om reklame ta maken voor een bedrijf.

In ieder geval werkt mijn zoon al vele jaren bij een vestiging in Amsterdam oost van een grote tuincentrumwinkelketen.

En die hebben veel, van goedkoop tot vele honderden euro's.
Immers, iedere waar naar zijn geld.

Grootvader

DaPowerrr
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2006 16:58

Re: Ervaringen gevraagd over kunstplanten en -bloemen

Ongelezen bericht door DaPowerrr »

Dag Grootvader

Heeft uw zoon dan misschien tips waarop te letten dan voor mij?

Is er bijvoorbeeld een keur of waarde met betrekking tot de kleurechtheid? (ivm ons zonnige appartement)

Dat de mooiere planten duur(der) zijn ben ik mee bekend. Dit is ook geen probleem. Ik geef liever mijn geld uit aan tevredenheid dan aan (uiteindelijke) teleurstelling. :wink:

Dat er geen reklame gemaakt mag worden snap ik ten dele :wink: .
Hoeveel namen worden hier op het forum niet genoemd waar mensen wel of geen goede ervaring mee hebben.

Maar goed, ik snap u.

Wij hebben hier 2 "grote tuin-keten filialen" in de buurt (land van Mandemakers :wink: ) dus misschien moet ik daar eerst maar eens binnenrollen!

Danku!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Ervaringen gevraagd over kunstplanten en -bloemen

Ongelezen bericht door kanovaarder »

kwaliteit van kunstbloemen en planten.

Het fijne is voor kopers dat men bij kunstbloemen en planten als het ware de kwaliteit er van af kan zien.

"Zeg Jan, volgens mij is dit geen kunst maar een echte."

Als u DAT denkt, staande voor een grote Ficus Benjaminii en het blijkt toch kunst dan is het een goede.
Bij mijn zoon staat een echte vanaf het Nijlgebied geïmporteerde ruim 1300,- euro!!.
Een beetje goede grote kunst (ficus/palm o.i.d) al gauw tegen de 100-, 200- 300,- euro.

Maar ja, die gaan niet dood en hoeven alleen maar eens per jaar gewassen te worden met een autowasborstelset.
Hoewel........ mijn moeder gaf ook weleens haar kunstplanten water.

Gaat het om echt dan mag u altijd wel weer eens terugkomen.

Met vriendelijke groeten van

Grootvader & zoon.

Gesloten