LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Melis62
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2018 20:12

Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Melis62 »

Ik heb een set Nemef veiligheidscilinders aangeschaft. Nemef is van het bedrijf Assa-Abloy dat o.a. ook de merken Lips en Yale voert, en dat zijn Nederlandse hoofdvestiging in Raamsdonkveer heeft. Ik had een set 4 gelijksluitende cilinders gekocht, zodat je dus dezelfde sleutel voor 4 cilinders kunt gebruiken.

De 4 gelijksluitende cilinders zaten verpakt in een blister-verpakking, een verpakking die doorzichtig is en die de sleutels, de cilinders en een gebruiksaanwijzing bevat, alles helemaal dicht-gesealed. Zo’n verpakking is niet eenvoudig te openen, men moet deze echt met een mes open snijden.

Na het openen van de verpakking bleek deze verpakking geen 4 gelijksluitende cilinders met de bijbehorende sleutels te bevatten, doch slechts 3 gelijksluitende cilinders met de sleutels, en nog een vierde set van cilinder en sleutels. De 3 gelijksluitende cilinders hadden een gelijk nummer met een Security-Card, de vierde cilinder had een ander nummer.

Nadat ik dat geconstateerd had, wou ik deze set cilinders teruggeven aan de verkoper om deze te ruilen voor wèl een goede set van 4 gelijksluitende cilinders.

De procedure daarvoor is duidelijk, men moet voor het omruilen contact opnemen met de verkoper. De verkoper regelt het dan verder met de hoofdvestiging/fabrikant, eventueel via de tussenkomst van een groothandel. En men mag er toch wel van uitgaan dat een onjuiste inhoud in een verpakking, onder “fabrieksgarantie” valt.

Ik heb toen contact opgenomen met de verkoper, en deze zou weer Assa-Abloy benaderen vanwege de onjuiste inhoud in de blister-verpakking. Bij het volgende contact met de verkoper vertelde deze dat omruilen volgens Abba-Abloy niet mogelijk was. Na deze mededeling van de verkoper heb ik zelf contact opgenomen met de fabrikant Abba-Abloy en gevraagd hoe het zat met dat omruilen. Abba-Abloy schreef mij dat gewoon de verkoper dat allemaal moet regelen, en dat het omruilen voor een juiste blister geen enkel probleem zal opleveren. Overigens had de verkoper mij ook nog verteld dat hij van zijn collega’s had gehoord, dat er altijd problemen waren als het bij Assa-Abloy om garantie ging, en dat zij, Assa-Abloy, steeds de boot afhielden.

Daarna heb ik weer contact proberen op te nemen met de verkoper, maar die blijkt plots met de noorderzon vertrokken. Ik heb getracht deze verkoper te achterhalen, maar de verkoper blijkt onvindbaar, en ook zijn bedrijfsnaam is nergens meer terug te vinden.

Omdat als de normale procedure wordt gevolgd de blister met de onjuiste inhoud via wat schijven uiteindelijk toch door Assa-Abloy wordt terug genomen en ingeruild, dacht ik dat ik met mijn probleem bij de fabrikant, Assa-Abloy, aan het goede adres zou zijn. Immers, Assa-Abloy lijkt mij als fabrikant verantwoordelijk voor het leveren van het, in de dicht-gesealde blister, verpakte product (fabrieksgarantie), dat dus een andere inhoud had, dan de beschrijving op de verpakking deed geloven. Het wettelijke aanspreekpunt, de verkoper, is niet meer te achterhalen, dan moet men voor de fabrieksgarantie die op het artikel zit, toch bij de fabrikant of importeur zijn.

Ik heb daarna Assa-Abloy aangeschreven, doch deze wil van omruilen niets weten. Assa-Abloy gebruikt hiervoor twee argumenten.

Hun eerste argument is dat ik bij de verkoper moet zijn, niet bij de fabrikant. Ja dat begrijp ik, maar die verkoper is er dus plots niet meer, en Assa-Ablay brengt toch het verkeerde op de markt? Bovendien hàd de verkoper telefonisch contact opgenomen met Assa-Abloy, maar Assa-Abloy had de verkoper verteld dat omruilen niet mogelijk was!

Hun tweede argument is dat volgens hun zeggen nog nooit is voorgekomen dat ze een klacht hebben ontvangen over een verkeerd verpakt product. Ik wil zonder meer geloven dat het zelden gebeurd, of misschien wel nog nooit gebeurd is, maar nu bleek dus dat het wel degelijk mogelijk is. Er is wel vaker in het nieuws dat de inhoud van een verpakking ondeuglijk is, maar steeds blijkt dat de fabrikant dan zijn verantwoordelijkheid te nemen. Die verantwoordelijkheid is dus bij Assa-Abloy ver te zoeken.

En het enige wat ik wil is, dat de blister met de onjuiste cilinders wordt omgeruild voor een verpakking met een wèl juiste inhoud. Dat was toch ook gebeurd als de procedure via de verkoper was gevoerd, omdat dit een geval van fabrieksgarantie is, althans dat is toch de wettelijke regeling? Kortom, Assa-Ablay is uiteindelijk verantwoordelijk voor de onjuiste levering, en men moet zijn verantwoordelijkheid nemen, en deze niet proberen te ontlopen.

Ik heb nu dus ervaring hoe Assa-Abloy met afnemers van hun produkten omgaat, mijn verkoper en zijn collega-verkopers hadden ook al negatieve ervaringen met Assa-Abloy. Voor mij is het duidelijk: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel en vindt dat kennelijk geen probleem.

Weet dus welk risico je loopt met het kopen van een Assa-Abloy-product (Nemef, Lips, Yale), maar er zijn nog zat andere merken. Verstandiger misschien om die aan te schaffen.

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Melis62 schreef:Ik heb een set Nemef veiligheidscilinders aangeschaft.
De 4 gelijksluitende cilinders zaten verpakt in een blister-verpakking, een verpakking die doorzichtig is en die de sleutels, de cilinders en een gebruiksaanwijzing bevat, alles helemaal dicht-gesealed. Zo’n verpakking is niet eenvoudig te openen, men moet deze echt met een mes open snijden.

Na het openen van de verpakking bleek deze verpakking geen 4 gelijksluitende cilinders met de bijbehorende sleutels te bevatten, doch slechts 3 gelijksluitende cilinders met de sleutels, en nog een vierde set van cilinder en sleutels. De 3 gelijksluitende cilinders hadden een gelijk nummer met een Security-Card, de vierde cilinder had een ander nummer.

Nadat ik dat geconstateerd had, wou ik deze set cilinders teruggeven aan de verkoper om deze te ruilen voor wèl een goede set van 4 gelijksluitende cilinders.

De procedure daarvoor is duidelijk, men moet voor het omruilen contact opnemen met de verkoper. De verkoper regelt het dan verder met de hoofdvestiging/fabrikant, eventueel via de tussenkomst van een groothandel. En men mag er toch wel van uitgaan dat een onjuiste inhoud in een verpakking, onder “fabrieksgarantie” valt.

Ik heb toen contact opgenomen met de verkoper, en deze zou weer Assa-Abloy benaderen vanwege de onjuiste inhoud in de blister-verpakking. Bij het volgende contact met de verkoper vertelde deze dat omruilen volgens Abba-Abloy niet mogelijk was. Na deze mededeling van de verkoper heb ik zelf contact opgenomen met de fabrikant Abba-Abloy en gevraagd hoe het zat met dat omruilen. Abba-Abloy schreef mij dat gewoon de verkoper dat allemaal moet regelen, en dat het omruilen voor een juiste blister geen enkel probleem zal opleveren. Overigens had de verkoper mij ook nog verteld dat hij van zijn collega’s had gehoord, dat er altijd problemen waren als het bij Assa-Abloy om garantie ging, en dat zij, Assa-Abloy, steeds de boot afhielden.

Daarna heb ik weer contact proberen op te nemen met de verkoper, maar die blijkt plots met de noorderzon vertrokken. Ik heb getracht deze verkoper te achterhalen, maar de verkoper blijkt onvindbaar, en ook zijn bedrijfsnaam is nergens meer terug te vinden.

Omdat als de normale procedure wordt gevolgd de blister met de onjuiste inhoud via wat schijven uiteindelijk toch door Assa-Abloy wordt terug genomen en ingeruild, dacht ik dat ik met mijn probleem bij de fabrikant, Assa-Abloy, aan het goede adres zou zijn. Immers, Assa-Abloy lijkt mij als fabrikant verantwoordelijk voor het leveren van het, in de dicht-gesealde blister, verpakte product (fabrieksgarantie), dat dus een andere inhoud had, dan de beschrijving op de verpakking deed geloven. Het wettelijke aanspreekpunt, de verkoper, is niet meer te achterhalen, dan moet men voor de fabrieksgarantie die op het artikel zit, toch bij de fabrikant of importeur zijn.

Ik heb daarna Assa-Abloy aangeschreven, doch deze wil van omruilen niets weten. Assa-Abloy gebruikt hiervoor twee argumenten.

Hun eerste argument is dat ik bij de verkoper moet zijn, niet bij de fabrikant. Ja dat begrijp ik, maar die verkoper is er dus plots niet meer, en Assa-Ablay brengt toch het verkeerde op de markt? Bovendien hàd de verkoper telefonisch contact opgenomen met Assa-Abloy, maar Assa-Abloy had de verkoper verteld dat omruilen niet mogelijk was!

Hun tweede argument is dat volgens hun zeggen nog nooit is voorgekomen dat ze een klacht hebben ontvangen over een verkeerd verpakt product. Ik wil zonder meer geloven dat het zelden gebeurd, of misschien wel nog nooit gebeurd is, maar nu bleek dus dat het wel degelijk mogelijk is. Er is wel vaker in het nieuws dat de inhoud van een verpakking ondeuglijk is, maar steeds blijkt dat de fabrikant dan zijn verantwoordelijkheid te nemen. Die verantwoordelijkheid is dus bij Assa-Abloy ver te zoeken.

En het enige wat ik wil is, dat de blister met de onjuiste cilinders wordt omgeruild voor een verpakking met een wèl juiste inhoud. Dat was toch ook gebeurd als de procedure via de verkoper was gevoerd, omdat dit een geval van fabrieksgarantie is, althans dat is toch de wettelijke regeling? Kortom, Assa-Ablay is uiteindelijk verantwoordelijk voor de onjuiste levering, en men moet zijn verantwoordelijkheid nemen, en deze niet proberen te ontlopen.
De fabrikant heeft gelijk: je moet bij de verkoper zijn. Met de fabrikant heb je niets te maken. Jouw issue heeft niet te maken met fabrieksgarantie, maar met nonconformiteit. Je hebt immers niet geleverd gekregen wat je blijkbaar besteld had. En de enige die daarop aanspreekbaar is, is de verkoper. Als die met de noorderzon is vertrokken, heb je pech.

Had je vooraf wel onderzoek gedaan naar de verkoper? Waar heb je gekocht?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Brahms »

Heb je de sloten ergens 6 hoog achter of bij een kofferbak uitverkoop gekocht ?
Wel erg vreemd dat verkoper ineens onvindbaar is....

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het is maar de vraag hoe de verkoper aan de sloten is gekomen. Het kan zijn dat hij ze netjes bij Assa Abloy inkoopt, maar het kan ook op andere manieren verkregen zijn. Dat kan een reden zijn waarom hij de boot heeft afgehouden om het direct op te lossen. Er komen wel eens B-keuze partijen op de markt die opgekocht worden. Hier kan een groothandelaar geen garantie op claimen bij de fabrikant.
U hebt niets te maken met de fabrikant, daar heeft u geen contract mee. De verkoper moet het oplossen. Maar ja, als die weg is valt er weinig meer op te lossen.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Melis62 schreef:"wall of text"
Nee Assa-Abloy doet precies wat ze mogen doen, u bent geen klant van Assa-Abloy maar van de winkel die met de noorderzon is vertrokken.
Topic zou dus ook moeten zijn "Winkel levert verkeerde goederen en vertrekt met noorderzon"
Het enige waar u op kunt hopen is coulance maar helaas krijgt u die niet.
In de toekomst aan te raden goed onderzoek te doen naar de winkel waar je spullen koopt, bij een erkent en betrouwbare winkel had je gewoon terug gekunt. Kost paar euro meer maar goedkoop is duurkoop zoals u nu ook merkt

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door sjohie »

HADES2001 schreef:
Melis62 schreef:"wall of text"
Nee Assa-Abloy doet precies wat ze mogen doen, u bent geen klant van Assa-Abloy maar van de winkel die met de noorderzon is vertrokken.
Topic zou dus ook moeten zijn "Winkel levert verkeerde goederen en vertrekt met noorderzon"
Het enige waar u op kunt hopen is coulance maar helaas krijgt u die niet.
In de toekomst aan te raden goed onderzoek te doen naar de winkel waar je spullen koopt, bij een erkent en betrouwbare winkel had je gewoon terug gekunt. Kost paar euro meer maar goedkoop is duurkoop zoals u nu ook merkt
Daarom heb ik het maar ff gemeld bij de moderatie.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door arvandongen »

Dit lijkt niet zuiver (van de verkoper).
Je kan mijns inziens geen van de sloten gebruiken. Je weet niet of de 'noorderzon'-verkoper een cilinder/sleutel heeft achtergehouden voor andere doeleinden, zoals inbraak. De originele blisterverpakkingen zijn vast wel te imiteren.

Je zou de inschrijving van de kamer van koophandel kunnen checken voor contactgegevens van de verkopende partij.

Nidaro
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jan 2017 15:09

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Nidaro »

Je hebt de clilinders met sleutels van een of andere louche handelaar gekocht (die nu verdwenen is) en die er misschien mee heeft lopen rommelen Nu probeer je via het zwart maken van de fabrikant ze toch zo ver te krijgen dat ze jouw probleem op gaan lossen. Is zoiets als een Golfje kopen op marktplaats en tot de conclusie komen dat er de verkeerde maat velgen onder ligt en dan de VW importeur daar aansprakelijk voor stellen.
Wees en vent en neem je verlies, de ene keer win je wat als je iets goedkoop via internet op de kop kunt tikken , dan andere keer verlies je wat. It's all in the game.

Melis62
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2018 20:12

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Melis62 »

NeoDutchio stelt in zijn/haar reactie dat Assa-Abloy wel eens B-partijen op de markt brengt. Ik zou dat toch een kwalijke zaak vinden, immers je gaat bij het kopen van een Assa-Abloy product toch uit van een bepaalde kwaliteit, voor het kopen van cilinders niet onbelangrijk. Als dan de fabrikant een B-partij op de markt brengt waarvan niet te zien is dat dit product niet aan de normale kwaliteit voldoet, vind ik dat een kwalijke zaak.

Wat ik mis in de reactie is het antwoord op de vraag of Assa-Abloy als fabrikant niet verantwoordelijk is voor het verpakken van het product, is Assa-Abloy niet verantwoordelijk dat datgene wat op de verpakking staat ook werkelijk in de verpakking zit. Hier was het dus niet het geval, en dat zie ik toch echt als de boel flessen.

En dat de verkoper niet meer bestaat is niet uniek, tegenwoordig gaan grote en kleine bedrijven failliet of houden op te bestaan. Het bedrijf hoeft daarom nog niet louche te zijn.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Melis62 schreef:NeoDutchio stelt in zijn/haar reactie dat Assa-Abloy wel eens B-partijen op de markt brengt. Ik zou dat toch een kwalijke zaak vinden, immers je gaat bij het kopen van een Assa-Abloy product toch uit van een bepaalde kwaliteit, voor het kopen van cilinders niet onbelangrijk. Als dan de fabrikant een B-partij op de markt brengt waarvan niet te zien is dat dit product niet aan de normale kwaliteit voldoet, vind ik dat een kwalijke zaak.

Wat ik mis in de reactie is het antwoord op de vraag of Assa-Abloy als fabrikant niet verantwoordelijk is voor het verpakken van het product, is Assa-Abloy niet verantwoordelijk dat datgene wat op de verpakking staat ook werkelijk in de verpakking zit. Hier was het dus niet het geval, en dat zie ik toch echt als de boel flessen.

En dat de verkoper niet meer bestaat is niet uniek, tegenwoordig gaan grote en kleine bedrijven failliet of houden op te bestaan. Het bedrijf hoeft daarom nog niet louche te zijn.
Assa-Abloy is als fabrikant verantwoordelijk voor het verpakken en hoe zei het leveren aan de tussenleveranciers, alles daarna is niet meer het probleem van Assa-Abloy maar van de tussenleverancier.

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Fabrieks- of verkopersgarantie
Geeft de fabrikant of de verkoper garantie? Dan is dat iets extra's. Het is een aanvulling op de rechten die u volgens de wet al hebt. Geeft de fabrikant of verkoper garantie op een product voor een bepaalde tijd? Daarmee zegt de fabrikant of verkoper dat hij dan een bepaalde kwaliteit van dat product belooft. Meestal krijgt u deze extra garantie van de fabrikant.

Let op
U hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten, zoals de verkoper wel heeft. Daarom kan de fabrikant zelf voorwaarden stellen aan die extra garantie. Bijvoorbeeld dat u bij een reparatie het arbeidsloon zelf betaalt. Dat mag. Het is aan te raden om bij problemen met uw product altijd eerst contact op te nemen met de verkoper. Want hij is degene met wie u de koopovereenkomst gesloten hebt. Mocht het probleem namelijk niet opgelost worden door de fabrikant, dan moet u toch terug naar de verkoper als u bijvoorbeeld uw geld terug wilt. Was de verkoper niet op de hoogte van het probleem? Dan kan hij uw verzoek afwijzen. Omdat hij het probleem zelf had kunnen oplossen, of omdat u volgens de wet te laat bent met klagen. Hebt u een klacht over een product? Klaag dan binnen twee maanden nadat u het gebrek hebt ontdekt. Dan bent u in ieder geval op tijd.

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Melis62 schreef:Wat ik mis in de reactie is het antwoord op de vraag of Assa-Abloy als fabrikant niet verantwoordelijk is voor het verpakken van het product, is Assa-Abloy niet verantwoordelijk dat datgene wat op de verpakking staat ook werkelijk in de verpakking zit. Hier was het dus niet het geval, en dat zie ik toch echt als de boel flessen.
Je redeneert naar je doel toe. Allereerst weet je überhaupt niet wie de cilinders op de bewuste manier heeft ingepakt. En zelfs als dat al de fabrikant is, is dat nog steeds slechts iets tussen de fabrikant en de verkoper. Jij als consument staat daar buiten.
Melis62 schreef:En dat de verkoper niet meer bestaat is niet uniek, tegenwoordig gaan grote en kleine bedrijven failliet of houden op te bestaan. Het bedrijf hoeft daarom nog niet louche te zijn.
Tsja. Als je zelf al begint over "met de noorderzon vertrokken"... dan krijg je deze gevolgtrekking. Je brengt die bal zelf in het spel. Los daarvan valt op dat je de vraag wie die verkoper dan wel was niet beantwoord...

Melis62
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2018 20:12

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Melis62 »

Als ik sommige reaties lees vraag ik mij of of deze personen bekend zijn met de Nemef/Lips/Yale blister-verpakkingen van Assa-Abloy, en deze wel eens in hun handen hebben gehad.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Melis62 schreef:Als ik sommige reaties lees vraag ik mij of of deze personen bekend zijn met de Nemef/Lips/Yale blister-verpakkingen van Assa-Abloy, en deze wel eens in hun handen hebben gehad.
Regelmatig ja. Maar als de fabrikant iets fout levert aan de tussenhandelaar die het weer door verkoopt aan de consument moet diezelfde lijn weer omhoog voor garantie. De consument heeft een verkeerde inhoud van zijn verkoper gekregen. En die verkoper moet het weer claimen daar waar hij het gekocht heeft. Aangezien deze dat niet wilde doen is het maar de vraag waar de sloten wel vandaan zijn gekomen. Uit ervaring weet ik dat Assa Abloy echt niet moeilijk doet in dit soort gevallen.
En ook ja, er zijn verschillend lijnen die verkocht worden. Voor bouwmarkten wordt bv en goedkopere soort gebruikt dan voor de vakhandel.

stofzuigertje

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U had gelijk een andere set moeten vragen en in winkel controleren....

En als niet leverbaar Uw geld terug vragen.

De Gamma, ja niet de beste winkel heeft Huismerk sloten uit Zwitserland, niet duur en zowel per stuk, per 2 , 3 en vaak op bestelling en soms op voor 4....
Bij bestellen kan ook, en die zijn prima met echte certificaat en niet na te maken!

Deze zijn zowel goedkoper als beter dan Lips Nemef fusie groep die niet bepaald de gezondste onderneming is.. wel groter....
Deze sloten van Gamma zijn ook bij vakhandel tegen iets andere prijzen leverbaar en Duitse test... waren ze beste prijs/kwaliteit en niet na te maken.

Melis62
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2018 20:12

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Melis62 »

NeoDutchio schreef:De consument heeft een verkeerde inhoud van zijn verkoper gekregen. En die verkoper moet het weer claimen daar waar hij het gekocht heeft. Aangezien deze dat niet wilde doen ............
Misschien is het je ontgaan, maar in mijn openingspost heb ik toch echt duidelijk aangegeven dat de verkoper wel degelijk heeft getracht de verpakking met de verkeerde inhoud bij de fabrikant van Nemef/Lips/Yale, t.w. Assa-Abloy, te claimen en hierover contact heeft gehad met Assa-Abloy.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door R. Proctor »

Misschien is het je ontgaan, maar in mijn openingspost heb ik toch echt duidelijk aangegeven dat de verkoper wel degelijk heeft getracht de verpakking met de verkeerde inhoud bij de fabrikant van Nemef/Lips/Yale, t.w. Assa-Abloy, te claimen en hierover contact heeft gehad met Assa-Abloy.
Misschien is het jou dan ook ontgaan dat je leverancier helemaal geen contact met hun heeft gehad en gewoon geen zin had om het op te lossen.
Dat is ook een optie en nu is ie verdwenen dus ja wie zal het zeggen

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Melis62 schreef:
NeoDutchio schreef:De consument heeft een verkeerde inhoud van zijn verkoper gekregen. En die verkoper moet het weer claimen daar waar hij het gekocht heeft. Aangezien deze dat niet wilde doen ............
Misschien is het je ontgaan, maar in mijn openingspost heb ik toch echt duidelijk aangegeven dat de verkoper wel degelijk heeft getracht de verpakking met de verkeerde inhoud bij de fabrikant van Nemef/Lips/Yale, t.w. Assa-Abloy, te claimen en hierover contact heeft gehad met Assa-Abloy.
U bent er bij geweest dat er contact is geweest en u hebt meegeluisterd met het telefoongesprek? Uw verkoper komt niet echt betrouwbaar over, is met de noorderzon vertrokken en toch geloofd u dat er contact is geweest?

Melis62
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2018 20:12

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Melis62 »

Ik zie niet in waarom ik de verkoper niet zou kunnen vertrouwen op zijn woorden. En inderdaad, zolang het tegendeel niet bewezen is, ga ik er van uit dat hij contact heeft gehad met Assa-Abloy.

Het is niet alleen van de laatste tijd dat er grote bedrijven en ketens omvallen, dat kleine zelfstandigen het niet meer kunnen bolwerken, of dat bedrijven en zelfstandigen er om een heel andere reden hun activiteiten beëindigen. En velen bestonden al generaties lang. Allemaal louche bedrijven? En dan zijn er ook nog mensen die zeggen “ik vertrek”, en dan ergens anders een nieuwe toekomst proberen op te bouwen. Zijn dat louche personen?

Zo waren we nog eind november met de hele familie bij een Chinees in een grote stad in de Randstad wezen eten. Drie dagen later liep ik daar langs, was het pand helemaal leeg! En toch was het geen louche zaak, de Chinees stond goed bekend, en volgens de collega-winkeliers was er geen enkele reden bekend waarom deze vertrokken was, ook geen aanwijzingen.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Melis62 schreef:Ik zie niet in waarom ik de verkoper niet zou kunnen vertrouwen op zijn woorden. En inderdaad, zolang het tegendeel niet bewezen is, ga ik er van uit dat hij contact heeft gehad met Assa-Abloy.

Het is niet alleen van de laatste tijd dat er grote bedrijven en ketens omvallen, dat kleine zelfstandigen het niet meer kunnen bolwerken, of dat bedrijven en zelfstandigen er om een heel andere reden hun activiteiten beëindigen. En velen bestonden al generaties lang. Allemaal louche bedrijven? En dan zijn er ook nog mensen die zeggen “ik vertrek”, en dan ergens anders een nieuwe toekomst proberen op te bouwen. Zijn dat louche personen?

Zo waren we nog eind november met de hele familie bij een Chinees in een grote stad in de Randstad wezen eten. Drie dagen later liep ik daar langs, was het pand helemaal leeg! En toch was het geen louche zaak, de Chinees stond goed bekend, en volgens de collega-winkeliers was er geen enkele reden bekend waarom deze vertrokken was, ook geen aanwijzingen.
Mooi verhaal, maar wat helpt dit met uw probleem?
Feit blijft dat de verkoper verantwoordelijk is en deze is er niet meer.
We hadden misschien kunnen helpen met zoeken als we een naam hadden maar helaas die geeft u niet af

Melis62
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2018 20:12

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Melis62 »

Ongeveer 10 jaar geleden had ik sneeuwkettingen gekocht van een bekend Oostenrijks merk, goede kwaliteit volgens de testen, maar tevens niet goedkoop. Bij het eerste gebruik bergop in de sneeuw knapte er een schakel. Bij terugkomst in Nederland contact opgenomen met de importeur, mijn verhaal verteld en een gedetailleerde foto mee gestuurd van de kapotte sneeuwketting en kapotte schakel. Daarbij ook de vraag gesteld of ik bij hen, de importeur, terecht kon, of dat ik bij het bedrijf moest zijn, waar ik de sneeuwkettingen gekocht had. De importeur zei mij dat het beter was zo, het direct contact opnemen met hen, de importeur, dat was (hun woorden) de meest efficiëntste manier, zowel in kosten als in tijd. De importeur vertelde dat als ik de kettingen bij de verkoper zou hebben gebracht, de verkoper een formulier moet invullen, de kettingen moet opsturen naar hen, en zo’n zelfde weg retour verkoper. Teveel onnodige rompslomp werd verteld, en de verkopende partij moet er tijd in stoppen, en wordt daar ook niet blij van. Gaat allemaal ten koste van de winstmarge van de verkoper zei de importeur, de kortste weg is veel efficiënter zo zei hij. En, zei de importeur, we willen uiteindelijk een tevreden afnemer van ons product, een tevreden verkoper van ons product, en we willen zelf ook nog een goed gevoel overhouden. Ze stuurden een nieuwe set op (wat dus niet nodig was geweest, één ketting zou voldoende geweest zijn), gratis en voor niks, garantie! Heb nu dus drie sneeuwkettingen, één reserve! Dus een bedrijf die begreep hoe efficiënt te opereren, voor zowel henzelf als het verkopende bedrijf, en wist door hun handelen ook nog hun reputatie hoog te houden! Zeg maar een warme-douche-bedrijf. Zo kan het dus ook.

Gesloten