LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Badkamer Brugman: douchedeur past niet

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
kevinzwart
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 okt 2020 10:16

Badkamer Brugman: douchedeur past niet

Ongelezen bericht door kevinzwart »

goedemorgen,

enkele maanden geleden heb ik een badkamer laten ontwerpen bij brugman.
zij hebben mij toen gevraagd om de maten door te geven die benodigd waren, dat heb ik netjes gedaan.
dit waren de kale wanden zonder dat het bewerkt was.
mijn douche cabine bestaat uit 3 vaste wanden waar tegels op komen en 1 wand met een douche deur.
Brugman heeft voor mij een hele tekening gemaakt gebaseerd op de maten die ik heb gegeven.
echter heeft de tekenaar geen rekening gehouden met de tegels die op de wanden komen, hierdoor is de ruimte van de douche met 2cm afgenomen. hierdoor past de douchedeur niet meer tussen de wanden.
nu blijkt dat de wand er niet tussen past, heb ik Brugman gebeld, en verzocht om samen tot een oplossing te komen, maar er was geen beweging in te krijgen.
ik verwacht dat er een deskundige medewerker tegenover me zit die hier rekening mee houdt.
maar de medewerkers van Brugman zeiden dat het mijn eigen schuld was, en dat ik had door moeten geven dat de tegels er nog tegen aan komen. ik vind dit het werk van Brugman, anders had ik zelf wel naar de bouwmarkt kunnen gaan als ik alles zelf had moeten regelen. maar juist vanwege de service die ze verlenen heb ik gekozen om bij hun een badkamer uit te zoeken.
ze hadden mij op zijn minst moeten adviseren, sterker nog ze hadden dit moeten weten.

ik ben benieuwd war de fout nu werkelijk ligt, en wat de onderbouwing hiervan is.
ook wil ik graag weten wat mijn rechten hier in zijn

met vriendelijke groet,

Kevin Zwart

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Badkamer Brugman: douchedeur past niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als Brugman zich heeft gehouden aan datgene wat je zelf doorgegeven hebt, heb je gewoon pech. Alleen als je kunt aantonen dat je expliciet om advies op dit punt hebt gevraagd, zou dat anders kunnen worden. Jouw verwachtingen kunnen misschien wel logisch zijn, maar het is niet meer dan dat: een verwachting.

Dit is het grote risico van dingen zelf doen als je er eigenlijk geen verstand van hebt: als er dan iets fout gaat, ligt de bal bij jou.

Har45
Berichten: 490
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Badkamer Brugman: douchedeur past niet

Ongelezen bericht door Har45 »

Brugman badkamer doet ook (gratis) inmeten , heeft hier geen gebruik van gemaakt.??

Misschien kunt u terecht bij de geschillenbeslechter: de onafhankelijke instantie aan wie de SG CBW de behandeling van geschillen heeft uitbesteed.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Badkamer Brugman: douchedeur past niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Maar hoe moet de verkoper ruiken welke dikte tegels op de wanden komen? En als u enkel de inrichting besteld, waarom moet de verkoper dan rekening houden of u wel of geen nieuwe tegels laat plakken?
U moest te maat doorgeven die de douchewand moest zijn. En op die maat is het gemaakt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Badkamer Brugman: douchedeur past niet

Ongelezen bericht door berndv »

kevinzwart schreef:
07 okt 2020 11:26
Brugman heeft voor mij een hele tekening gemaakt gebaseerd op de maten die ik heb gegeven.
echter heeft de tekenaar geen rekening gehouden met de tegels die op de wanden komen,
was het bij de tekenaar bekend dat hier nog tegels op moesten komen? Heeft u dit aangegeven? Heeft u de tegels bijvoorbeeld ook hier besteld? Ik kan me voorstellen dat als mensen maten doorgeven op basis van een bestaande situatie, het juist een situatie is waarbij er tegels aan de muur zitten. Tenzij het dus anders expliciet wordt aangegeven. Dus ik denk dat alles valt of staat bij datgene wat er besproken is. En natuurlijk daarna vastgelegd is op papier. En als op papier alleen de maten staan zoals u ze aangeleverd heeft, dan heeft u feitelijk ontvangen wat u besteld heeft.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Badkamer Brugman: douchedeur past niet

Ongelezen bericht door 16again »

kevinzwart schreef:
07 okt 2020 11:26
...maar juist vanwege de service die ze verlenen heb ik gekozen om bij hun een badkamer uit te zoeken.
Wie heeft eea geplaatst? Als je alleen spullen komt uitzoeken, wordt meer van je verwacht, en zie ik Brugman minder snel zelf komen inmeten.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Badkamer Brugman: douchedeur past niet

Ongelezen bericht door cherokee »

Ik citeer TS maar even, hij heeft namelijk zelf het antwoord gegeven in zijn openingspost over wie er nu de fout gemaakt heeft:

"zij hebben mij toen gevraagd om DE MATEN door te geven DIE BENODIGD WAREN, dat heb ik netjes gedaan."

De maten die benodigd waren.............dat zijn niet die tussen de kale muren zonder tegels.

TS heeft zelf de fout gemaakt en dat is erg sneu maar Brugman kun je dit niet aanrekenen.

kevinzwart
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 okt 2020 10:16

Re: Badkamer Brugman: douchedeur past niet

Ongelezen bericht door kevinzwart »

was het bij de tekenaar bekend dat hier nog tegels op moesten komen? Heeft u dit aangegeven? Heeft u de tegels bijvoorbeeld ook hier besteld? Ik kan me voorstellen dat als mensen maten doorgeven op basis van een bestaande situatie, het juist een situatie is waarbij er tegels aan de muur zitten. Tenzij het dus anders expliciet wordt aangegeven. Dus ik denk dat alles valt of staat bij datgene wat er besproken is. En natuurlijk daarna vastgelegd is op papier. En als op papier alleen de maten staan zoals u ze aangeleverd heeft, dan heeft u feitelijk ontvangen wat u besteld heeft.
misschien heb ik het niet helemaal duidelijk omschreven. maar de badkamer is volledig besteld bij brugman. de tegels, de douchewand en het badmeubel
ik begrijp dat ik zelf verantwoordelijk zou zijn als ik de maten met de tegels niet door gegeven zou hebben.
maar in dit geval komen de tegels dus bij hun vandaan en is alles tegelijkertijd getekend en besteld bij brugman.

kevinzwart
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 okt 2020 10:16

Re: Badkamer Brugman: douchedeur past niet

Ongelezen bericht door kevinzwart »

NeoDutchio schreef:
07 okt 2020 13:46
Maar hoe moet de verkoper ruiken welke dikte tegels op de wanden komen? En als u enkel de inrichting besteld, waarom moet de verkoper dan rekening houden of u wel of geen nieuwe tegels laat plakken?
U moest te maat doorgeven die de douchewand moest zijn. En op die maat is het gemaakt.
ook de tegels komen hun vandaan en hebben zij op datzelfde moment ingetekend. dus het was bekend dat het wanden waren, en het was bekend dat daar tegels op komen, dat heeft de verkoper ook zelf berekend. voor mij was het juist niet bekend hoe dik de betreffende tegels waren.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Badkamer Brugman: douchedeur past niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De “service” van Brugman is al jaren beneden peil.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Badkamer Brugman: douchedeur past niet

Ongelezen bericht door 16again »

kevinzwart schreef:
07 okt 2020 20:59
misschien heb ik het niet helemaal duidelijk omschreven. maar de badkamer is volledig besteld bij brugman. de tegels, de douchewand en het badmeubel
Dan heb je gewoon de juiste maat gemeten. En is het toch echt aan Brugman om te verzinnen dat tegels niet oneindig dun zijn. Laat maar eens doorschemeren, dat je dit bij geschillencommissie wil voorleggen, kijken of er dan beweging in komt.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Badkamer Brugman: douchedeur past niet

Ongelezen bericht door crazyme »

Alles staat of valt met de exacte vraagstelling van bruynzeel naar de maten en het exacte antwoord.

Is zo’n deur niet iets smaller te maken ? Wat zijn dan de kosten ?

Is het ook een optie om de deur te laten vervallen ?

kevinzwart
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 okt 2020 10:16

Re: Badkamer Brugman: douchedeur past niet

Ongelezen bericht door kevinzwart »

crazyme schreef:
07 okt 2020 22:57
Alles staat of valt met de exacte vraagstelling van bruynzeel naar de maten en het exacte antwoord.

Is zo’n deur niet iets smaller te maken ? Wat zijn dan de kosten ?

Is het ook een optie om de deur te laten vervallen ?
Het punt is dat de exacte maat die voor mij bekend was, was de maat van kale wanden op dat moment. De dikte van de tegels was voor mij niet bekend. En voor zover ik weet kan dit ook nog verschillen.

Deur laten Vervallen is wat mij betreft geen optie, maar omdat ik de deur nieteens uit de doos heb gehaald, maar alleen de bandjes van de doos heb open gesneden lijkt het me dat hij nog prima te verkopen is.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Badkamer Brugman: douchedeur past niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Is die deur op maat gemaakt of is het een standaard maat die je kunt stellen?

Gezien je toelichting op het proces ben ik overigens van mening dat er -nu je daar het totaalpakket hebt afgenomen- toch verantwoordelijkheid bij Brugman ligt. Je kunt beginnen om ze, als een goed gesprek niet meer helpt, in gebreke te stellen. Heb je een rechtsbijstandverzekeraar?

kevinzwart
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 okt 2020 10:16

Re: Badkamer Brugman: douchedeur past niet

Ongelezen bericht door kevinzwart »

Moneyman schreef:
08 okt 2020 08:59
Is die deur op maat gemaakt of is het een standaard maat die je kunt stellen?

Gezien je toelichting op het proces ben ik overigens van mening dat er -nu je daar het totaalpakket hebt afgenomen- toch verantwoordelijkheid bij Brugman ligt. Je kunt beginnen om ze, als een goed gesprek niet meer helpt, in gebreke te stellen. Heb je een rechtsbijstandverzekeraar?
Soho (het merk) maakt alleen standaard maten, doen verder ook niet aan maatwerk. Dit is ook 1 van de redenen waarom ik me afvraag waarom er zo moeilijk over gedaan wordt

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Badkamer Brugman: douchedeur past niet

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

ja als brugman wist dat de muren nog betegeld moesten worden en zij hebben deze zelf geleverd dan lijkt het mij logisch dat ze ook de verantwoordelijkheid hebben om de juiste deur te bestellen, desnoods hadden ze gewacht tot de wanden betegeld waren, heeft u dit ook door hen laten doen?

voorleggen aan de geschillencommissie lijkt me de juiste stap nu als ze niet willen bewegen, leg de volgorde wel heel duidelijk uit aan hen, stap voor stap hoe alles gelopen is....

Gesloten