LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Balansventilatie lawaai en druk voelen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Janette1970
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2020 22:06

Balansventilatie lawaai en druk voelen

Ongelezen bericht door Janette1970 »

Ik woon sinds twee weken in mijn nieuwe huurwoning welke is uitgerust met een Orcon Balansventilatie systeem.

Mijn buren hebben nergens last van mijn wanneer mijn systeem op de automatische stand staat voel ik druk op mijn oren waardoor ik steeds moet slikken en het gevoel heb dat ik een beginnende keelpijn krijg. Ook krijg ik hoofdpijn.

Het systeem blaast lucht naar binnen en zuigt het verderop af.
Op de automatische stand lijkt het alsof er continu een wasmachine staat te centrifugeren in de verte of dat er een vliegtuig probeert op te stijgen.
Het is niet te verdragen omdat het geluid een druk geeft op mijn oren.

Er is een monteur geweest die met een soort toeter gemeten heeft en volgens hem moet het goed zijn.
Het leek beter maar toen ik 's avonds op de bank zat begon het weer of viel het me meer op.

Is er iemand die dit bekend voorkomt aangezien er tegenwoordig meer 0-op-de-meter woningen gebouwd worden?

Ik heb wederom melding gemaakt bij de woningbouw maar ben bang dat dit lang gaat duren waarbij ik mijn steeds slechter ga voelen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Balansventilatie lawaai en druk voelen

Ongelezen bericht door mahadma »

Wellicht een ventilatie rooster in deur/raam openzetten?
Of een gesprek met uw huisarts?

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Balansventilatie lawaai en druk voelen

Ongelezen bericht door D34M0N »

Kan de lucht zich vrij door de woning verplaatsen? Als alle gaten en kieren bij binnendeuren worden gedicht werkt balansventilatie niet goed, dan kun je drukverschil krijgen.

Heb je de filters al een keer schoongemaakt?

Zie voor meer tips: https://www.milieucentraal.nl/energie-b ... entilatie/

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Balansventilatie lawaai en druk voelen

Ongelezen bericht door luna01 »

Helaas herken ik dit verhaal, maar mijn ventilatie is het niet. Had wel een keer dat de afzuigkap de lucht naar binnen heeft geblazen, dat was alles behalve vers. Misschien zijn bij jou ook van die schuifdingen. Of die blaast of zuigt kun je met een velletje papier of beter nog een vloeitje testen. Op zich merk je dat wel bij het koken, of een geurtje, maar je woont er nog maar 2 weken.

Heb je de mogelijkheidheid om alles aan stroom een poosje uit te zetten ? Dan weet je zeker dat het jouw ventilatie is, of probeer eens een nachtje zonder stroom te slapen. Let daarbij wel op de vriezer. Dit zou ik zeker proberen om te kijken of die monteur gelijk had.

Kwa druk op de oren snap ik heel goed. Simpele watjes in de oren kunnen dit een beetje verlichten. Maar een leuk begin in een nieuwe woning is dit natuurlijk niet. Zou fijn zijn nog eens van je te lezen, hoop het beste...

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Balansventilatie lawaai en druk voelen

Ongelezen bericht door Brahms »

Druk op de oren kan alleen ontstaan bij sterk wisselende drukverschillen in een korte periode. Is hier sprake van ?

Gesloten