LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Benzinestankoverlast in woning

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Beatles123
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2016 20:41

Benzinestankoverlast in woning

Ongelezen bericht door Beatles123 »

Ik ben erg blij dat radar dit vervelende onderwerp aansnijd.Ik heb geen
last van een houtkachel maar (gelukkig nu niet) wel ontzettend veel
overlast gehad van benzine stank. 2 maal 3 jaar achtereen volgens.
Brommers opvoeren en mijn woning ligt precies naast hun schuren.
Ik werd echt helemaal gek in mijn woning en de buren hadden er zelf geen
last van dus het ging gewoon door. De politie, de gemeente, de
milieudienst, de woningbouw een jurist, geschillen commissie,handhaving en
als laatste de krant.
a.De Politie kon de buren niet verbieden om de brommer uit de schuur te
halen
b.De Gemeente vond het ook erg vervelend en kon niets doen.
c.De milieu dienst is er alleen voor bedrijven.
d.De woningbouw heeft enige aanpassingen gedaan ( die echt totaal nergens
op sloegen) en onder druk van een jurist en ook totaal niet hielpen.
e.De jurist wilde dat ik alles opschreef en veel getuigen moest zoeken en
dat hou je niet lang vol omdat je echt doodmoe wordt om steeds maar mensen
in je huis te halen die ik soms niet eens kende maar alleen om getuigen te
hebben om te ruiken hoe mijn huis stonk.
De woningbouw is zelf nog nooit in mijn woning geweest om die stank te
ruiken.De huismeester die in dienst was mocht niet in mijn huis komen en ik
kon hem niet bellen.
De geschillen commissie van de woningbouw heeft het aangehoord. Zij hebben
een leuk baantje en gaan hun "baas" niet afvallen en de mensen van de
woningbouw die mij zo in de steek hadden gelaten die waren niet bij het
gesprek.
Ook zinloos geweest.
f. Handhaving: kon ook niets doen "wat vervelend allemaal"
g. De krant: die heeft een heel artikel geschreven over de hele kwestie en
als laatste woord aan de woningbouw was "het gebeurt te weinig" Zelf
hebben ze nog niet een kwartier in de stank gezeten dus ze weten totaal
niet hoe erg dat is.
h. De brandweer heeft gemeten maar was niet brandgevaarlijk .
Ik sliep op de bank in de winter met ramen open met de kerst dagen.
Toen nog een tweede kans bij een andere jurist (advocaat) ( maar die
schreef alles klakkeloos over van zijn voorgangers. kosten 600 euro
Dus dat was ook mislukt
In die tussentijd heb ik ook nog borstkanker gekregen en heb ik huilend aan
de balie gestaan bij de woningbouw omdat ik helemaal op was zeg die mevrouw
van buurt bemiddeling team "ga maar na je jurist toe".
Toen uiteindelijk heeft de eerste overlast veroorzaker een ander huis
genomen na 3 jaar
De tweede is na 3 jaar door zijn moeder uit huis gezet.Maar het probleem is
nog niet opgelost de ergste stankt wel.Er wonen nog meer gezinsleden met een brommer en die stinken ook regelmatig. Maar meewerken doen ze niet ze vinden je maar lastig.
Dus Radar pak het alsjeblieft aan dit is ook Nederland met zoveel regels
maar dit probleem pakken ze niet aan.

Mucha

Re: Benzinestankoverlast in woning

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Benzinestankoverlast in woning

Ongelezen bericht door HADES2001 »

denk dat je eerder de woningbouw moet bellen omtrent stank in je huis.
Tenzij de buren hun garage een gat van een meter hebben jouw woning in zal de stank van de brommers niet zo er kunnen zijn.
Dus laat je huis even nakijken zou ik zeggen.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Benzinestankoverlast in woning

Ongelezen bericht door tijger1 »

Blijkbaar zuigt u lucht van de tuin van de buren aan dat het in huis bij u naar benzine ruikt. Dus misschien eens even beter naar uw ventilatie mogelijkheden kijken. En die knullen zijn nu na zes jaar gestopt maar er zijn blijkbaar nog andere kinderen? En laten die dan de hele dag de brommer zomaar draaien? Wonderlijk.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Benzinestankoverlast in woning

Ongelezen bericht door kokka »

@beatles.
stankoverlast is lastig te meten, maar benzinedamp is prima te meten.
je zou eens kunnen kijken of de concentratie benzinedamp die jouw woonkamer binnenkomt wel onder de norm ligt
in nederland ligt de achtergrond concentratie benzeen tussen de 1 en 4 microgram/M3 lucht.
de maximaal toelaatbare concentratie is door het RIVM vastgesteld op 20 microgram/M3. dit is wel voor levenslange blootstelling.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Benzinestankoverlast in woning

Ongelezen bericht door sjoegel »

:idea:

Je hebt last van stank. Stank is een als hinderlijk te ervaren geurervaring. Als je de bron niet aan kunt pakken bewerk dan de stank zodanig dat je deze niet meer ervaart als hinderlijk. Dat kan ! Verander de geur. Je hebt lampparfum. Dit is sterk spul. Die substantie doe je in een metalen, bijgeleverde ring en legt dat op een gloeilamp. De heerlijke geur zal door het hele huis trekken. Je ruikt dan geen benzine meer. ook wierook helpt goed.

Maar doe ook wat hierboven staat. Pas je ventilatie aan. Je hebt nu een trek van de buren je huis in.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Benzinestankoverlast in woning

Ongelezen bericht door kokka »

Ja goed plan. Ga je dan niet kapot aan de benzeen in de lucht dan is het wel van het gif in die parfums

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Benzinestankoverlast in woning

Ongelezen bericht door moederslink »

@TS Beatles 123,
smerig die benzinedampen in je huis!
Je hebt er genoeg aan gedaan gezien je opsomming punt a t/m h.
Dan krijg je ook nog borstkanker dus je wereld komt op zn kop te staan, slaapt slecht, raakt oververmoeid en wordt labiel. Buren zijn niet voor rede vatbaar , pubers al helemaal niet en maar wel lekker zo.n kl** brommer laten loeien. Klaar ben je ermee!
Die 2e zoon is door zijn moeder uit huis gezet nou dan weet je wel waar je waarschijnlijk mee te maken hebt.
Wij hebben er hier in het portiek ook last van...buurman start zn brommer binnen , iedere dag !
Hij weg en de stank blijft hangen.
s'Avonds thuiskomen en weer naar binnen met ronkende brommer , pas daarna zet ie hem uit , maar de stank blijft de hele avond/ nacht hangen!
En s'morgens weer hetzelfde liedje, dus ergo 24H pd benzinestank in huis!
Trekt zich van niemand iets aan , heeft er sch****aan!
Er is niets tegen te doen behalve een beroep op hun fatsoen doen en ook dat werkt dus kennelijk niet.
Dan houdt het schijnbaar op in dit " fatsoenlijke " Nederland :evil:

Beatles123
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2016 20:41

Re: Benzinestankoverlast in woning

Ongelezen bericht door Beatles123 »

In een huurwoning portiek flat kan je niet zoveel doen.
De woningbouw vond dat ze genoeg hadden gedaan .
door het feit dat ik een rechtsbijstandverzekering heb heb ik daardoor een ventilatie rooster in de keuken gekregen. En toen dachten ze dat het was opgelost. Nou vergeet het maar.
Mijn slaapkamer en mijn inpandige schuur grenst aan de schuur van de buren van 1 hoog en van 2 hoog.
1 hoog is verhuisd na 3 drie jaar stank en 2 hoog heeft haar zoon uit huis gezet .
Als dochterlief met haar brommer gaat rijden en hij lekt dan zet ze dat ding in de schuur en ik kan de hele avond in de stank zitten.
De schuren hebben van die witte blokken en door de kieren gaat de stank rechtstreeks mijn inpandig schuur in
en zo mijn hele woning. Je zou zeggen de woningbouw moet dat doen .
De woningbouw heeft mij tot 2 keer aan toe 2 maal 3 jaar in de steek gelaten. De buren zijn ook een klant van de woningbouw dus ze willen geen partij trekken. Als ze de moed hadden gehad om maar 1 keer in mijn woning de stankt te ruiken was dat al een bewijs maar dat willen ze zelf niet leveren.
Het heeft met fatsoen te maken zoals de vorige brief zie boven. en als ze dat niet doen ben je de klos.
De woningbouw kon 1 maal iets voor mij doen.!!! "Mevrouw wij willen u voorrang geven op een andere woning "". "oh" zei ik "en wie gaat de verhuiskosten betalen. Ik woon nu relatief goedkoop en geniet een uitkering. ''Ja dat moet u zelf betalen en de huurprijs? " ja mevrouw die zijn verdriedubbeld "
Het ergste van alles is dat er niemand is die dat oppakt . Dat kan je lezen in mijn brief.
Woningbouw kan veel doen hoor maar ze verdommen het. Zal de directeur van de woningbouw zo'n probleem hebben denk je dan dat hij zo blijft wonen ??nou, vergeet het maar.Die houden zich meer bezig met de huren verhogen.

Beatles123
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2016 20:41

Re: Benzinestankoverlast in woning

Ongelezen bericht door Beatles123 »

Het begint weer nou die dochter weer met haar brommer.
Bel ik aan omdat het weer stinkt. "Wij hebben maar 1 schuursleutel sleutel en mijn zus is er niet" .
Ik bleef net zo lang door drammen dat ze naar beneden kwamen en opeens hadden ze een sleutel .
En volgens de buren stonk het niet en ze waren ook niet genegen om mijn woning in te gaan.
Nou, ik dus weer de politie, woningbouw de juristen gebeld en nu weer wachten ja ,op wat eigenlijk er gebeurt toch niets.Allemaal zoet houdertjes

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Benzinestankoverlast in woning

Ongelezen bericht door Brahms »

.....De schuren hebben van die witte blokken en door de kieren gaat de stank rechtstreeks mijn inpandig schuur in
en zo mijn hele woning. Je zou zeggen de woningbouw moet dat doen .
Misschien eens een idee om de kieren dicht te maken met flink wat kit........?
Dan kan de lucht de kelder niet meer uit en uw woning niet meer in.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Benzinestankoverlast in woning

Ongelezen bericht door tijger1 »

Of misschien een idee de wanden van uw inpandige schuur te bekleden? En die schuur staat toch niet voordurend in open verbinding met de rest van uw woning!

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Benzinestankoverlast in woning

Ongelezen bericht door Brahms »

......... lijkt wel of ze met hun brommers door het trappenhuis rijden.
Lees ook nog ergens dat TS op de bank in de huiskamer slaapt met de ramen open, staat het bed dan in de kelder/schuur/trappenhuis. Snap echt weinig van wat hier nu precies gaande is.......

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Benzinestankoverlast in woning

Ongelezen bericht door sjohie »

kokka schreef:@beatles.
stankoverlast is lastig te meten, maar benzinedamp is prima te meten.
je zou eens kunnen kijken of de concentratie benzinedamp die jouw woonkamer binnenkomt wel onder de norm ligt
in nederland ligt de achtergrond concentratie benzeen tussen de 1 en 4 microgram/M3 lucht.
de maximaal toelaatbare concentratie is door het RIVM vastgesteld op 20 microgram/M3. dit is wel voor levenslange blootstelling.
Het ingenieursbureau waar ik werk doet zulke metingen, oa in kruipruimtes van woningen om te zien of er bepaalde gassen uitdampen uit de bodem. Veel in oudere woonwijken waar vroeger chemische wasserijen troep in de bodem hebben laten lopen, en/of waar de huizen op een oude vuilstort zijn gebouwd, dat soort dingen. Gezien het incidentele karakter hiervan, zou zo'n meet opstelling behoorlijk lang moeten staan, want benzine is redelijk vluchtig, dus je moet die buren op heterdaad betrappen, maw zo'n opstelling moet er staan als ze aan het knutselen zijn.

Dat wordt een dure aangelegenheid kan ik je zeggen. Dan zou ik eerder kijken of TS ergens een PID meter kan huren, maar die goed kalibreren en gebruiken vergt ook nog wel wat training.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Benzinestankoverlast in woning

Ongelezen bericht door Brahms »

Ze knutselen al jaren niet meer.
Dochterlief van de buren start haar brommer binnen het gebouw, en brommer lekt schijnbaar wat benzine. Dat is geloof ik de kern van het probleem. Bezinedamp en uitlaatgassen zijn overigens twee compleet verschillende zaken, met ieder hun eigen lucht en waarden.
Maar het kan natuurlijk ook psychisch zijn......................

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Benzinestankoverlast in woning

Ongelezen bericht door crazyme »

Als er niet gesleuteld wordt moet het wel flink lekken wil je daar last van hebben.
Misschien maskeren ze wel een wietplantage met die benzinelucht :mrgreen:

Beatles123
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2016 20:41

Re: Benzinestankoverlast in woning

Ongelezen bericht door Beatles123 »

Nee, geen wiet en ook niet psychisch dat is wel een erg onaardig . IK zou zeggen kom eens langs voordat je het ooit zelf hebt meegemaakt.
Waarschijnlijk laat ze het kraantje open staan? en als ik naar de buren ga en vertel dat het weer stinkt naar benzine zeggen dat ze nu." mijn zus is er niet en we hebben maar 1 sleutel"" Dat is gewoon treiteren.
Ik heb een hamer gepakt en net zolang op mijn eigen oude schuurdeur geslagen dat de hele flat wakker was. Toen kwam moeder met de andere dochter naar beneden met een sleutel van de schuur en een mobiele opname ., Zonder overleg ging ze het opnemen.
Dat zijn mijn buren wat een etters. De schuurdeur ging open en ze zegt ""Ik ruik niets"" En daar sta je dan weer De Politie had het te druk met een overval. De wijkagent is langs geweest bij de buren.
Ondertussen ben ik weer bezig met de gemeente om een ambtenaar te spreken. "" Je kan tegenwoordig sneller naar de maan dan een ambtenaar te spreken te krijgen. En ook weer ondertussen een ziekenhuis opname.
Nu is het weer stankvrij maar in de avond begint het meestal. Ik vind ook dat de woningbouw hier iets aan moet doen omdat een inpandige schuur toch een schuur is maar die trek zijn handen er vanaf. We wachten het weer af.

Mucha

Re: Benzinestankoverlast in woning

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Benzinestankoverlast in woning

Ongelezen bericht door Moneyman »

'k Heb niet de indruk dat je eigen gedrag meewerkt aan een oplossing. Net zo lang herrie maken tot de hele flat wakker is doet je eigen zaak geen goed...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Benzinestankoverlast in woning

Ongelezen bericht door sjohie »

Beatles123 schreef:Nee, geen wiet en ook niet psychisch dat is wel een erg onaardig . IK zou zeggen kom eens langs voordat je het ooit zelf hebt meegemaakt.
Waarschijnlijk laat ze het kraantje open staan? en als ik naar de buren ga en vertel dat het weer stinkt naar benzine zeggen dat ze nu." mijn zus is er niet en we hebben maar 1 sleutel"" Dat is gewoon treiteren.
Ik heb een hamer gepakt en net zolang op mijn eigen oude schuurdeur geslagen dat de hele flat wakker was. Toen kwam moeder met de andere dochter naar beneden met een sleutel van de schuur en een mobiele opname ., Zonder overleg ging ze het opnemen.
Dat zijn mijn buren wat een etters. De schuurdeur ging open en ze zegt ""Ik ruik niets"" En daar sta je dan weer De Politie had het te druk met een overval. De wijkagent is langs geweest bij de buren.
Ondertussen ben ik weer bezig met de gemeente om een ambtenaar te spreken. "" Je kan tegenwoordig sneller naar de maan dan een ambtenaar te spreken te krijgen. En ook weer ondertussen een ziekenhuis opname.
Nu is het weer stankvrij maar in de avond begint het meestal. Ik vind ook dat de woningbouw hier iets aan moet doen omdat een inpandige schuur toch een schuur is maar die trek zijn handen er vanaf. We wachten het weer af.
Wat de ene persoon wel ruikt, hoeft de andere nog niet te ruiken, of als hinderlijk te ervaren. Als je buurvrouw bijvoorbeeld rookt, kan haar reukvermogen aardig zijn veranderd tov een niet-roker.

De hele flat wakker maken doet je situatie voor mijn gevoel ook niet echt veel goed, zo krijg je straks jij tegen de rest, en is de kans aannemelijk dat de verhuurder op basis van al hun klachten jou er uit gaat zetten. Ik zou ook serieus pissig zijn als ik op die manier ergens aan mijn haren wordt bij wordt getrokken, terwijl ik er part noch deel aan heb.

Als je serieus had verwacht dat er zoveel politie als er voor een overval op de been is, bij jou langs was gekomen voor dit verhaal, is er toch misschien iets in de psychische hoek aan de gang, het komt op mij over dat je relativeringsvermogen toch niet helemaal strookt met de werkelijkheid.

Gesloten