Betaling gedaan toch executoir beslag VVE woning

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
MOOR
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2010 11:25

Re: Betaling gedaan toch executoir beslag VVE woning

Ongelezen bericht door MOOR »

Ik heb betaald

1336 (vonnis 26 mei) betaalt op 4 juni.

18 juni betaalt:
248 (nasalaris van brief 4 juni, minder dan 14 dagen na vonnis, het is 163 plus 85)
84, 38 (kosten exploot 4 juni, minder dan 14 dagen na vonnis)
72,65 (kosten exploot 18 juni)
218 (kosten proces verbaal executoir beslag woning, gedaan op 18 juni)
1 (extra voor de fooi danwel rente)

Ben ik het ermee eens? Nee. Dat executoir beslag alleen al is schandalig. En ik meen dat er NA de 14 dagen geen betekening heeft plaatsgevonden. Edoch, ik voel mij bedreigd door de gerechtsdeurwaarder. Ik wil mij veilig voelen in mijn huis.

MOOR
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2010 11:25

Re: Betaling gedaan toch executoir beslag VVE woning

Ongelezen bericht door MOOR »

ik denk nog steeds dat alleen de kosten van 163,- daadwerkelijk in het vonnis staan. op 4 juni zijn de additionele kosten mij onterecht in rekening gebracht, dat had alleen 163,- mogen zijn. NA 14 dagen hadden ze moeten betekenen en dan kunnen ze behalve 163,- ook advocaat en explootkosten in rekening brengen, eerder niet. Echter, het is nooit betekend NA de 14 dagen.

Het procesverbaal van de executoir beslag van de eigen woning is werkelijk onzin. Dus ook de 218 en 73 op 17 juni is echt belachelijk. Daar blijf ik bij. Maar ik heb wel betaald.

MOOR
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2010 11:25

Re: Betaling gedaan toch executoir beslag VVE woning

Ongelezen bericht door MOOR »

de advocaatkosten en explootkosten zijn samen 85,- euro. die mag alleen in rekening worden gebracht na 14 dagen en wanneer betekend wordt na 14 dagen. deze gerechtsdeurwaarder rekent die bedragen te vroeg per 4 juni al en hij berekent ze 2x. das beide niet ok.

en dan op 17 juni een brief sturen met een procesverbaal van executoir beslag van de woning? schande.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Betaling gedaan toch executoir beslag VVE woning

Ongelezen bericht door john18 »


Wat er gebeurd is, kan wel degelijk. Ik zou maar snel betalen, voordat er daadwerkelijk beslag op je huis ligt. Want ook dat kan en mag gewoon.
Het is belachelijk! Ze hadden ook kunnen kiezen voor inhouding salaris of beslag goederen. Maar meteen een huis? Lijkt wel een vies spelletje van die buren. Ik vind dat niet proportioneel met het bedrag! De gerechtsdeurwaarder is naar mijn mening verkeerd bezig. Als ik t’s was zou ik een klacht indienen. En zelfs in bezwaar gaan tegen alles. Maar ja, had allemaal verkomen kunnen worden door aanwezig te zijn op de rechtszaak.

MOOR
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2010 11:25

Re: Betaling gedaan toch executoir beslag VVE woning

Ongelezen bericht door MOOR »

John,

de reden dat ik niet naar de zitting ging, was omdat ik a) mijn huis wil verkopen dus zsm van de rechtszaak afwilde en ik griffierecht wilde voorkomen b) een buurman heb die advocaat is en een andere buurman rechter, dus bang was voor beinvloeding rechstspraak.

dus ik (hoewel ik meende gelijk te hebben) accepteerde vooraf de kosten van 1336,- als mogelijk mijn kant op komende. maar de rest is belachelijk, want ook voor die 163,- nasalaris zou een advocaat mij een nette brief moeten sturen met de rekening 1336 en 163,- advocaatkosten. Die had ik dan betaald. Ik kreeg echter een brief die raar was, een week na de uitspraak, brief van een gerechtelijk deurwaarder, met direct 163 + 74 + 85 (dat is dubbelop kosten). Dus meende ik dat die kosten onterecht waren en betaalde ik de 1336,- maar niet de extra kosten,

Dan krijg ik 17 juni weer een brief van de gerechtelijk deurwaarder, waarbij hij verwijst naar de eerdere brief en dat die niet geheel voldaan is (zonder expliciet het overige bedrag dat open staat te noemen) en daarnaast eist hij 218,- voor procesverbaal executoir beslag woning en 74,- kosten van betekening van dat procesverbaal. Het is schandalig. In een normale wereld zou de gerechtsdeurwaarder op 17 juni zijn eerste brief pas sturen, met daarin 163 + 85 euro en niet meer dan dat.

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Betaling gedaan toch executoir beslag VVE woning

Ongelezen bericht door Mk »

Het is m.i. Wel bijzonder dat voor zo’n bedrag beslag wordt gelegd op een huis. Ik vraag me af in hoeverre dit proportioneel is. Beslag op een bankrekening, loon of roerende zaken zou logischer zijn.

MOOR
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2010 11:25

Re: Betaling gedaan toch executoir beslag VVE woning

Ongelezen bericht door MOOR »

LAVG Groningen was de gerechtsdeurwaarder.

MOOR
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2010 11:25

Re: Betaling gedaan toch executoir beslag VVE woning

Ongelezen bericht door MOOR »

die 163 euro zijn voor de advocaat, omdat men ervan uitgaat, dat die advocaat in de eerste 14 dagen een nette brief gaat sturen met het verzoek om de 1336 te betalen en uitleg van het vonnis. echter, in mijn geval geen nette brief gehad van advocaat. dus ik betaalde 1336,-.

NA 14 dagen kunnen ze max in rekening brengen 163,- plus er bovenop 85,- voor gerechtsdeurwaarder (advocaat/betekening). daarnaast alleen de wettelijke rente.

alles wat ze er bovenop rekenden is diefstal met bedreiging. in mijn geval werkte de bedreiging, omdat ik mijn huis wil verkopen.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Betaling gedaan toch executoir beslag VVE woning

Ongelezen bericht door JozJan »

MOOR schreef:
22 jun 2021 09:00
Moneyman is waarscijnlijk zelf gerechtsdeurwaarder, dus dat verklaart waarom hij het vonnis verkeerd uitlegd,
Tja, in alle eerlijkheid: als ik er geld op moet zetten dan zou dat toch echt op de uitleg van MM zijn. Niet op jouw emotioneel geladen mening. Verder is het enige dat bij me opkomt: wie zich brandt...

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Betaling gedaan toch executoir beslag VVE woning

Ongelezen bericht door Cro »

MOOR schreef:
22 jun 2021 09:00
Moneyman is waarscijnlijk zelf gerechtsdeurwaarder, dus dat verklaart waarom hij het vonnis verkeerd uitlegd, met als doel extra geld van de gedaagde te eisen na het vonnis. Slechte uitleg, bedoeld om extra geld te eisen. Het rood en blauw kleuren van de tekst is onlogisch, grammatical onjuist, juridisch slecht. Niet naat luisteren mensen.
Misschien dan ook even duiding geven aan het geen dat, juridisch gezien, volgens jou niet zou kloppen.
Vooralsnog komt dit zo niet heel sterk over en zou ik eerder uitgaan van Moneyman's uitleg dan de jouwe.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Betaling gedaan toch executoir beslag VVE woning

Ongelezen bericht door 16again »

MOOR schreef:
22 jun 2021 09:00
Moneyman is waarscijnlijk zelf gerechtsdeurwaarder, dus dat verklaart waarom hij het vonnis verkeerd uitlegd, met als doel extra geld van de gedaagde te eisen na het vonnis. Slechte uitleg, bedoeld om extra geld te eisen. Het rood en blauw kleuren van de tekst is onlogisch, grammatical onjuist, juridisch slecht.
Waarschijnlijk is het wel juist door moneyman ingekleurd, en heeft hij geen persoonlijk belang. Wat je wel suggereert
Zijn inkleuren zal voornamelijk gebaseerd zijn op kennis van de materie (weten wat er bedoeld wordt), terwijl de gemiddelde leraar Nederlands dit anders zou inkleuren. En waarschijnlijk alleen de rode pen hanteren.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Betaling gedaan toch executoir beslag VVE woning

Ongelezen bericht door Moneyman »

MOOR schreef:
21 jun 2021 22:46
Ik heb betaald

1336 (vonnis 26 mei) betaalt op 4 juni.
18 juni betaalt:
248 (nasalaris van brief 4 juni, minder dan 14 dagen na vonnis, het is 163 plus 85)
84, 38 (kosten exploot 4 juni, minder dan 14 dagen na vonnis)
72,65 (kosten exploot 18 juni)
218 (kosten proces verbaal executoir beslag woning, gedaan op 18 juni)
1 (extra voor de fooi danwel rente)
Als je deze specificatie nou eerder had gegeven, hadden we een heleboel discussie kunnen voorkomen en hadden we niet hoeven puzzelen :roll: Want dit is een heel ander verhaal dan je in je eerste post weergaf.

Ik heb al heel veel geschreven over wanneer welke kosten verschuldigd zijn, en dat ga ik niet herhalen. Als je datgene wat ik schreef toepast op deze casus, zijn alle kosten terecht in rekening gebracht behalve de € 85,00 nasalaris. Die hadden immers pas in rekening gebracht mogen worden als aan de twee al eerder door mij omschreven voorwaarden zijn voldaan. Alle andere kosten zijn gewoon terecht.
john18 schreef:
21 jun 2021 23:32
Wat er gebeurd is, kan wel degelijk. Ik zou maar snel betalen, voordat er daadwerkelijk beslag op je huis ligt. Want ook dat kan en mag gewoon.
Het is belachelijk! Ze hadden ook kunnen kiezen voor inhouding salaris of beslag goederen. Maar meteen een huis? Lijkt wel een vies spelletje van die buren. Ik vind dat niet proportioneel met het bedrag! De gerechtsdeurwaarder is naar mijn mening verkeerd bezig. Als ik t’s was zou ik een klacht indienen. En zelfs in bezwaar gaan tegen alles. Maar ja, had allemaal verkomen kunnen worden door aanwezig te zijn op de rechtszaak.
Er is niets belachelijks aan. Laten we wel wezen: we hebben hier (zoals je zelf eigenlijk al schrijft) te maken met iemand die zijn kop in het zand steekt, geen verweer voert en nergens op reageert. En die persoon heeft wél een huis te koop staan (ergo: er is een duidelijk verhaalsobject, wat zo verdwenen kan zijn). De meest voor de hand liggende keus is dan beslag leggen op dat huis.

Daar is niets disproportioneels aan. In de praktijk heb je er ook minder last van dan bijvoorbeeld een loonbeslag (want dan heb je gezeik met je werkgever), en een beslag roerende zaken is tegenwoordig onder de nieuwe wetgeving ook niet zinvol. Een klacht indienen op dit punt is zinloos en kost je alleen maar extra geld.
MOOR schreef:
22 jun 2021 00:23
de reden dat ik niet naar de zitting ging, was omdat ik a) mijn huis wil verkopen dus zsm van de rechtszaak afwilde en ik griffierecht wilde voorkomen b) een buurman heb die advocaat is en een andere buurman rechter, dus bang was voor beinvloeding rechstspraak.
Tsja, hoewel beide redenen geen hout snijden (dat blijkt ook wel) is het jouw keuze. Maar dan moet je ook niet klagen over de gevolgen van die keuze.
MOOR schreef:
22 jun 2021 09:00
Moneyman is waarscijnlijk zelf gerechtsdeurwaarder, dus dat verklaart waarom hij het vonnis verkeerd uitlegd, met als doel extra geld van de gedaagde te eisen na het vonnis. Slechte uitleg, bedoeld om extra geld te eisen. Het rood en blauw kleuren van de tekst is onlogisch, grammatical onjuist, juridisch slecht. Niet naar luisteren mensen.
Jep, ik ben gerechtsdeurwaarder. Juist daarom weet ik waar ik het over heb. Het feit dat jij enkel emotie-argumenten gebruikt en geen enkel inhoudelijk argument hebt, zegt me -en overige lezers- wel genoeg.
MOOR schreef:
22 jun 2021 09:00
In mijn geval was het een illegale dreiging, maar ja, klachten indienen bij de beroepsgroep heeft geen zin. Dat is als een klacht indienen bj het gikde der fietsendieven.
De rechter heeft vonnis gewezen, dat vonnis is aan je betekend, en je hebt niet betaald. Dan is het beslag dus niet illegaal. Een klacht indienen heeft dus inderdaad geen zin, alleen niet om de reden die jij noemt (en die er wederom op wijst dat je slechts uit emotie spreekt, want als je je erin verdiept zou hebben zou je weten dat het tuchtrecht prima functioneert.

Alles overziende: stuur LAVG een mail waarin je met de al eerder door mij gegeven onderbouwing aangeeft dat je die onterecht in rekening gebrachte € 85,00 terug wilt, en dat je anders een tuchtklacht indient.

Su6.

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Betaling gedaan toch executoir beslag VVE woning

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

MOOR schreef:
21 jun 2021 21:55
Mensen, ik heb betaald.
... en ben je in beroep gegaan bij de rechtbank?

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Betaling gedaan toch executoir beslag VVE woning

Ongelezen bericht door criticus2 »

die laatste opmerking van TS is naast overbodig ook te belachelijk voor woorden.........

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Betaling gedaan toch executoir beslag VVE woning

Ongelezen bericht door kuklos »

MOOR schreef:
22 jun 2021 12:52
ik wordt bedreigd door de gerechstdeurwaarder
Bedreiging is een strafbaar feit. Heb je al aangifte bij de politie gedaan?
MOOR schreef:
22 jun 2021 12:52
Moneyman geeft commentaar mogelijk zelfs in opdracht van de gerechtsdeurwaarder LAVG.
Hou eens op met dit soort idiote beschuldigingen. Je hebt volledig ongelijk en maakt jezelf alleen maar belachelijk. Ik lig regelmatig in de clinch me Moneyman hier en vind hem netjes gezegd regelmatig een zak hooi. Maar wat jij schrijft doet hij niet. Ondanks mijn persoonlijke mening over hem is het wel een vakman die zijn vak serieus neemt en je op dit forum beter gratis advies geeft dan je waar dan ook zal krijgen. Daar op de manier mee omgaan als je nu doet zegt alles over jou als persoon.

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Betaling gedaan toch executoir beslag VVE woning

Ongelezen bericht door smilie »

Dat laatste over Moneyman kan echt niet!

Hoop voor je dat het nu opgelost is.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Betaling gedaan toch executoir beslag VVE woning

Ongelezen bericht door Moneyman »

MOOR schreef:
22 jun 2021 12:52
Beslag leggen op een woning is belachelijk een week nadat de eerste deadline van 14 dagen is verstreken. JUIST als het gaat om een VVE en een woning die te koop staat. Bij de verkoop gaat een notaris namelijk aan de VVE vragen of alles betaald is en wat het saldo is van de woning op de VVE rekening (reserves). Dus beslag leggen is NIET nodig. Een gerechstdeurwaarder weet dit en zit me hier slecht te maken.
Je bent alweer slecht op de hoogte. Dit geldt slechts voor de verplichte VvE-bijdragen en eventuele openstaande bijstortverplichtingen, en niet voor een schuld als de onderhavige.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Betaling gedaan toch executoir beslag VVE woning

Ongelezen bericht door arvandongen »

MOOR schreef:
21 jun 2021 22:52
ik denk nog steeds dat alleen de kosten van 163,- daadwerkelijk in het vonnis staan. op 4 juni zijn de additionele kosten mij onterecht in rekening gebracht, dat had alleen 163,- mogen zijn.
Het schrijven van de brief (a €163, door de advocaat) plus deze brief persoonlijk aan jou afleveren ('betekenen' a €84,38, door de deurwaarder) zijn kosten die blijkbaar sowieso gemaakt worden na het proces. Ongeacht of je de proceskosten al hebt betaald binnen 14 dagen. Als de 163 terecht is, dan is de 84,38 evenzo terecht binnen de 14 dagen.

De rest (minus de onterechte €85 EUR) is gevolgschade van niet-tijdig betalen van een nog openstaand bedrag.

Het is niet zo moeilijk. Gewoon goed luisteren naar Moneyman in dit soort zaken.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Betaling gedaan toch executoir beslag VVE woning

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ja als Ts met een botte bijl loopt te zwaaien dan krijg je problemen ,en terecht . Als de rechtbank een fout heeft gemaakt dan bel je de griffier en wordt het hersteld. We kennen de voorgeschiedenis niet , maar ben je het niet eens met de tegenpartij ,advocaat en rechter, dan kun je een klacht indienen wegens misbruik van hun machtpositie , al geef ik je heel weinig kans gezien je houding hier op het forum.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Betaling gedaan toch executoir beslag VVE woning

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumleden,

De post is gesloten.
Er wordt op de man gespeeld in plaats van inhoudelijk gediscussieerd.

Groet,
Radar Internetredactie

Gesloten