LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
witte angora
Berichten: 30791
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
marjavandermaas schreef:Niet als hij tegen flipperen beschermd is;-)
Vergis je niet. Een deur die niet op het nachtslot zit, heb je vrijwel altijd zó open. Daar zijn diverse methodes voor. En dat zeg ik met vele honderden keren ervaring.
Dus eigenlijk was het uitboren en vervangen van het slot waarschijnlijk niet nodig? Bij de eerder genoemde bovenbuurvrouw heeft inderdaad één sleutelmaker de deur open weten te krijgen met een soort stukje plastic.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:Met een anti inbraak strip is flipperen onmogelijk.
Ook lees ik Appartement en die hebben zelden brievenbus in de deur.

Ik zie geen anti kern trek verhaal en dan is het snel open.
Verder ontbreekt de tijd of weekend want dat is ook duurder.

Maar zijn er ook woningen zonder ramen?
Die zijn voordeliger en als die aan andere kant zitten, via balkon of zo kom je daar ook moeiteloos binnen.

En nooit meer sleutel in slot laten, helpt de reserve bij buren of familie ook niet meer.
Er zijn nog veel meer trucjes. En nee, die ga ik je niet vertellen hier :wink:

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
Moneyman schreef:
marjavandermaas schreef:Niet als hij tegen flipperen beschermd is;-)
Vergis je niet. Een deur die niet op het nachtslot zit, heb je vrijwel altijd zó open. Daar zijn diverse methodes voor. En dat zeg ik met vele honderden keren ervaring.
Dus eigenlijk was het uitboren en vervangen van het slot waarschijnlijk niet nodig? Bij de eerder genoemde bovenbuurvrouw heeft inderdaad één sleutelmaker de deur open weten te krijgen met een soort stukje plastic.
Ik kan het natuurlijk niet met zekerheid zeggen, maar de kans is groot. Die slotenmaker heeft natuurlijk geen belang bij een snelle, goedkope oplossing...

stofzuigertje

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Flipperen kan alleen in de zomer als er ruimte is!
Mijn voordeur is nog van hout, (rest kunststof) en die zet bij vochtig weer uit.
Klemt net niet maar heeft geen ruimte genoeg voor kaartje er tussen.
Zelfs van binnenuit komt het kaartje dus zonder bocht er niets eens tussen!
Alleen als er enkele mm ruimte is zoals meestal maar niet altijd!


Dus voor voordelig openen moet ik enkele maanden wachten?
Verder is een slotenmaker die deze service aanbied voor zijn gezin bezig en niet voor de slachtoffers die sleutel vergeten.
Dus boren en nieuwe plaatsen leverde meer op dus vooral niet goedkope snelle kiezen maar pak dat geld!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door kokka »

mijn voordeur kan helemaal niet geflipperd worden.. er zit een speciale richel aan de binnenzijde van het kozijn, waardoor zo'n flipperkaartje de bocht niet om kan. heb wel bij de buurvrouw laatst met een ijzerdraadje en een houtenstokje haar deur open gehengeld toen ze dr sleutel binnen had laten liggen... minuutje dan ben je binnen. Moet je wel een brievenbus hebben in de voordeur natuurlijk

stofzuigertje

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beste Kokka,

Bij mijn buren kan dat wel, veel glas dus je ziet de kruk.
Maar een dichte zonder glas, alleen er naast nog word dat moeilijker.

En als je de vraag goed had gelezen + mijn eerdere antwoord;
Appartementen hebben meestal brievenbus bij gezamenlijke voordeur beneden dus postvak.....

Maar mijn klep verziekt elk ijzerdraadje ook nog.
Deze binnen klep op de gleuf is een onding voor pakjes die door de bus passen!

Helaas voor U, de anti inbraak strippen zijn er in 2 soorten.
De goede stalen die redelijk weerstand bieden en aluminium imitatie!
Een boortje en je hebt gaatje voor iets naar binnen te flipperen!

Gelukkig nu uit productie maar nog enkele keer verkrijgbaar helaas.

Uw deur....
Als van buiten door vele glas de kruk zichtbaar is en je kunt hengelen via brievenbus....
Dan kruk loshalen en kwart slag omhoog draaien.
Gedaan bij buren voor de kat dit via voordeur zelf naar buiten ging maar ook handig voor tassen als je jas en schoenen uit moet trekken.
Niet meer zichtbaar als je kruk recht omhoog zette en dan is blind zoeken naar kruk een ramp!

Gratis tip en die moeten meerdere doen.

afarensis
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jan 2018 16:18

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door afarensis »

Wat ik gedaan heb: Zoek een of meer betrouwbare adressen in je omgeving op en zet deze in je mobiel, of schrijf het op; maar dan natuurlijk wel het briefje in de portemonnee of zo...

Tennie2004
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2019 22:18

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door Tennie2004 »

Bizar hoge rekening
Heb via internet het telefoon nummer van TD Sleutelservice met het Nr. 085 0606474
Ze hebben mijn slot uitgeboord en er een slot ingezet wat niet past ( te korte cilinder ) geen probleem als ik even 550,Euro wilde betalen dan kom ik maandag terug met het juiste slot, want wat hij er in gezet had was ook geen gecertificeerd slot maar na wat ge googel een slot van 16. euro
maar op maandag kwam niemand opdagen na gebeld te hebben te horen gekregen dat hij er aan komt maar er kwam niets weer gebeld hij komt er aan na een paar telefoontjes zijn we inmiddels ruim twee uur verder vraag ik hem of hij wel eerlijk is en niet malafide
wij zijn klaar zegt hij en hangt op .
ik weer bellen krijg ik een bandje dat ze op het moment niet bereikbaar zijn ik heb 550. euro betaald en heb een slot in mijn deur die te kort is en geen poot om op te staan. ik vindt dit oplichterij... nogmaals TD sleutelservice met NR 085 0606474 niet bellen je wordt opgelicht..

M. v Doorn

diegosmits
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2020 22:07

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door diegosmits »

Internet staat vol met oplichters! Als je eens slotenmaker nodig hebt in Deventer, kan ik iemand aanraden. Daar rekenen ze €80 met de btw.

-- noot redactie: Wie de naam van de slotenmaker wil, kan een privébericht sturen.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gemeld; spam

Gesloten