LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
marjavandermaas
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2018 20:20

Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door marjavandermaas »

Geachte M,
de voordeur van ons appartement was dichtgevallen met de sleutel aan de binnenzijde (gedraaid). Vanaf buiten konden wij er dus niet meer in. Ik was genoodzaakt om een slotenmaker te bellen: Slotenmaker Rotterdam 08000201220.
De monteur kwam na ca een uur en moest het slot uitboren. Dat ging nog niet zo makkelijk, want dit was een SKG slot. Binnen het uur was hij klaar en zat er een vervangend slot in (DOM, SKG2).
Toen kwam de afrekening. Een bizarre kostenopstelling als volgt (alles ex BTW):
1. Specifieke inzet voor een deur: € 179
2. Voorrijkosten: € 30
3. Meerwerk iedere 15 min: € 59,80
4. Cilinder: € 289
5. Inzet boren, breken, frezen, slijpen: € 75
6. Materiaalverbruik: € 45

Post 3 heb ik geschrapt, omdat ik deze onterecht vond; ik rekende totaal € 747,78 (incl BTW) af.

Onder aan de factuur staat de verwijzing naar Y&S Service, KvK nr 67326021, Valeruisstraat 142 in Gemert

Ik heb naderhand het slot op internet opgezocht: deze varieert per tye tussen de €16,50 en de € 111,-. Ik voel mij tenminste voor € 495 genept. (post 4,5 en 6) Kunnen jullie mij helpen een deel van mijn geld terug te krijgen?
Op internet heb ik Y%S service opgezocht en deze staan daar niet goed bekend.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jan 2018 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door vroem »

om de vraag te beantwoorden: nee dat kunnen wij niet...
schriftelijk bezwaar maken, maar lijkt mij kansloos.
Reken er ook op dat voor het stuk wat je geschrapt hebt een navordering zal volgen.,
we leven in een vrij land, iedereen mag sloten verkopen voor de prijs die hij of zij wil.
Blijkbaar geen prijsopgave gevraagd vooraf?

goedkoopste DOM SKG2 cylinders die ik heb kunnen vinden is 129,- (aanbiedingsprijs) en dat loopt door tot 375... dus wellicht verkeerd gezocht?
en het was blijkbaar niet mogelijk een raam door te tikken? was wellicht goedkoper geweest dan een duur veiligheidsslot slopen.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door Lowieze »

Er wordt ook altijd gewaarschuwd eerst de kosten te vragen aan een slotenmaker voordat u hem contracteert. Zo voorkom je hoge rekeningen achteraf.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door yan »

ik rekende totaal € 747,78 (incl BTW) af.
En daarmee ging je dus akkoord...

Als je het er niet mee eens was had je niet moeten betalen: echter dan had je dat vooraf moeten vragen.
Kwestie van eigen schuld...

stofzuigertje

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Raam intikken gaat sneller en dan is het slot nog heel.
Ook is de plaatselijke schilder vaak voordeliger met raampje dan de slotenmaker!

Maar als ik bovenstaande lees, zelfs het grote voorraam met HR+++ dus dikke 3x is voordeliger!

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is wel behoorlijk prijzig. De bovenbuurvrouw heeft onlangs voor de 6e keer of zo de slotenmaker erbij moeten halen. Maar die komt niet verder dan een honderdje of 2. Zijn ze ook flink aan het hakken, breken en boren. Waarbij het me opvalt (ja, als ik thuis ben ben ik erbij omdat de buurvrouw - ehm - ) dat iedere slotenmaker het anders doet. De een boort de cilinder helemaal uit, de ander boort voldoende om er een schroef in te zetten en dan maar breken...

En nee, een raampje intikken gaat het daar niet worden.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door Brahms »

voel mij tenminste voor € 495 genept
Dat ben je ook zeker, maar er ook mee akkoord gegaan.Je mag hopen dat je geen navordering krijgt, maar hou er alvast rekening mee.
Het internet en ook dit forum staat er vol mee, maar het helpt allemaal niets......

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door moederslink »

Lowieze schreef:Er wordt ook altijd gewaarschuwd eerst de kosten te vragen aan een slotenmaker voordat u hem contracteert. Zo voorkom je hoge rekeningen achteraf.
Natuurlijk , maar je wilt naar binnen en liefst zsm en dan ben je afhankelijk vd eerste de beste.
Evengoed schandalig, dit soort woekerprijzen over de rug van mensen die geholpen dienen te worden .
Steeds opnieuw lees ik ook hier op dit forum welke krankzinnige bedragen er soms moeten worden betaald.
Dat zou best wel eens goed aan de kaak gesteld moeten worden.
Gaat nergens meer over ___€ 747 , 78 aftikken voor 1 uurtje werk . :evil:
marjavandermaas schreef:Geachte M,
de voordeur van ons appartement was dichtgevallen met de sleutel aan de binnenzijde (gedraaid). Vanaf buiten konden wij er dus niet meer in. Ik was genoodzaakt om een slotenmaker te bellen: Slotenmaker Rotterdam 08000201220.
De monteur kwam na ca een uur en moest het slot uitboren. Dat ging nog niet zo makkelijk, want dit was een SKG slot. Binnen het uur was hij klaar en zat er een vervangend slot in (DOM, SKG2).
Toen kwam de afrekening. Een bizarre kostenopstelling als volgt (alles ex BTW):
1. Specifieke inzet voor een deur: € 179
2. Voorrijkosten: € 30
3. Meerwerk iedere 15 min: € 59,80
4. Cilinder: € 289
5. Inzet boren, breken, frezen, slijpen: € 75
6. Materiaalverbruik: € 45

Post 3 heb ik geschrapt, omdat ik deze onterecht vond; ik rekende totaal € 747,78 (incl BTW) af.

Onder aan de factuur staat de verwijzing naar Y&S Service, KvK nr 67326021, Valeruisstraat 142 in Gemert

Ik heb naderhand het slot op internet opgezocht: deze varieert per tye tussen de €16,50 en de € 111,-. Ik voel mij tenminste voor € 495 genept. (post 4,5 en 6) Kunnen jullie mij helpen een deel van mijn geld terug te krijgen?
Op internet heb ik Y%S service opgezocht en deze staan daar niet goed bekend.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door witte angora »

Overigens is post 6 wel terecht. Het kost nogal wat boortjes om zo'n cilinderslot open te boren. Twee of drie per keer is geen zeldzaamheid. En het zijn geen boortjes van 3,95 van de Gamma (of de Praxis of de Karwei of de Hornbach of welke ik ook vergeten ben)

Ik vraag me alleen af wat er bedoeld wordt met de 'speciale inzet' voor de deur. Moest er een hele strip vervangen worden omdat die beschadigd is? Zo ja, dan snap ik dat wel. Dat was hier boven niet nodig.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik laat beroepshalve heel wat sloten openboren en de cilinders vervangen. Gemiddeld ben ik daarvoor tussen de € 150,00 en de € 250,00 kwijt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door sjohie »

Moneyman schreef:Ik laat beroepshalve heel wat sloten openboren en de cilinders vervangen. Gemiddeld ben ik daarvoor tussen de € 150,00 en de € 250,00 kwijt.
Is dat dan ook "nu bellen, meteen komen" of plan je dat enige tijd van te voren in? Hier was het zo te lezen spoed, of directe service, en dat kost meestal wel wat extra. Verder garandeer jij zakelijk natuurlijk wel wat meer werk, en dan zijn vaste (gereduceerde) prijzen ook niet zeldzaam?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:
Moneyman schreef:Ik laat beroepshalve heel wat sloten openboren en de cilinders vervangen. Gemiddeld ben ik daarvoor tussen de € 150,00 en de € 250,00 kwijt.
Is dat dan ook "nu bellen, meteen komen" of plan je dat enige tijd van te voren in? Hier was het zo te lezen spoed, of directe service, en dat kost meestal wel wat extra. Verder garandeer jij zakelijk natuurlijk wel wat meer werk, en dan zijn vaste (gereduceerde) prijzen ook niet zeldzaam?
Soms ad hoc, soms gepland. Er zit wat korting in, maar niet heel veel. Ik geef de prijs ter indicatie, meer niet.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door Appie83 »

Mogelijk ligt het verschil in prijs ook in het soort slot dat wordt vervangen en de dag en het tijdstip waarop de werkzaamheden hebben plaatsgevonden. En daarnaast zal ook meespelen dat men 'misbruik' maak van de situatie. Overigens begrijp ik niet waarom TS niet gevraagd heeft naar een prijsopgave, maar goed dat zeg ik vanachter mijn laptop in een warm huis.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door Costnix »

Dat is nou de reden waarom mijn buurvrouw een reservsleutel heeft.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door moederslink »

Mijn buurvrouw heeft ook een reservesleutel, maar als je eigen sleutel nog aan de binnenkant van je voordeur zit, heeft dat ook geen nut. :wink:

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:Mijn buurvrouw heeft ook een reservesleutel, maar als je eigen sleutel nog aan de binnenkant van je voordeur zit, heeft dat ook geen nut. :wink:
Maar dan zit de deur niet op het nachtslot en is'tie vrij eenvoudig open te flipperen.

Zombiemaster
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Vanaf buiten konden wij er dus niet meer in.
Dat is geen Dus. Waarschijnlijk hebben alleen goedkope sloten dat euvel, hoewel uw slot niet bepaald goedkoop was.

Voor de volgende keer: Zet er gelijk een goed slot in die dat probleem niet heeft. Ik heb op de voordeur en achterdeur onafhankelijk draaiende sloten en ik kan in principe altijd de sleutels aan de binnenkant laten zitten, geen enkel probleem.

marjavandermaas
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2018 20:20

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door marjavandermaas »

Niet als hij tegen flipperen beschermd is;-)

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door Moneyman »

marjavandermaas schreef:Niet als hij tegen flipperen beschermd is;-)
Vergis je niet. Een deur die niet op het nachtslot zit, heb je vrijwel altijd zó open. Daar zijn diverse methodes voor. En dat zeg ik met vele honderden keren ervaring.

stofzuigertje

Re: Bizar hoge rekening voor vervangen voordeurslot

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Met een anti inbraak strip is flipperen onmogelijk.
Ook lees ik Appartement en die hebben zelden brievenbus in de deur.

Ik zie geen anti kern trek verhaal en dan is het snel open.
Verder ontbreekt de tijd of weekend want dat is ook duurder.

Maar zijn er ook woningen zonder ramen?
Die zijn voordeliger en als die aan andere kant zitten, via balkon of zo kom je daar ook moeiteloos binnen.

En nooit meer sleutel in slot laten, helpt de reserve bij buren of familie ook niet meer.

Gesloten