Burnies houtkachels

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Maatman
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2023 20:49

Burnies houtkachels

Ongelezen bericht door Maatman »

Ik vraag me af of er meer klanten zijn die een slechte ervaring hebben met Burnies Houtkachels in Aduard. Ik heb via de website in augustus 2022 onderdelen besteld voor onze Burnies houtkachel voor een bedrag van € 335. Ondanks veelvuldige toezeggingen van de eigenaar hebben wij geen onderdelen ontvangen noch het betaalde bedrag terug gestort gekregen. De website is nog steeds actief. Ik zou graag met klanten in contact komen die soortgelijke ervaring hebben.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Burnies houtkachels

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat voor voordeel gaat u er uit halen om andere klanten te spreken? Waarom niet gewoon een ultimatum stellen en daarna ontbonden? Mochten ze daar niet op reageren kunt gewoon vervolgstappen nemen. Dat lijkt mij effectiever dan andere klanten zoeken.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Burnies houtkachels

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Hier en daar wat slechte kritieken op het internet zetten kan de druk tot in actie komen bij een bedrijf verhogen

arietje
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 okt 2008 15:17
Locatie: tilburg

Re: Burnies houtkachels

Ongelezen bericht door arietje »


arietje
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 okt 2008 15:17
Locatie: tilburg

Re: Burnies houtkachels

Ongelezen bericht door arietje »

.......maar weet niet of het dezelfde burnies is.

mauriceh78
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2023 19:01

Re: Burnies houtkachels

Ongelezen bericht door mauriceh78 »

Ik heb in januari een kleinigheidje voor mijn kachel gekocht maar ook niks ontvangen. Heb wel z’n 06 en kreeg af en toe iemand aan de lijn, maar verder geen actie. Twijfel nu tussen ofwel naar Groningen rijden ofwel aangifte doen…

Maatman
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2023 20:49

Re: Burnies houtkachels

Ongelezen bericht door Maatman »

Ik heb in december 2022 een ingebrekestelling gestuurd (en retour ontvangen - verhuisd/adres onbekend) en vervolgens in januari 2023 aangifte gedaan van oplichting. Zit op dit moment geen beweging in. Ga het nu ook melden bij ConsuWijzer.

P. Saathof
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2023 14:04

Re: Burnies houtkachels

Ongelezen bericht door P. Saathof »

Op 2/6/23 een reparatieset besteld en betaald (€95,-). Tot vandaag alleen een offerte bericht ontvangen maar het betaalde niet ontvangen.
Het adres bezocht van Burnies, daar blijkt dat de eigenaar met de noorderzon is vertrokken.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Burnies houtkachels

Ongelezen bericht door BreejKC »

Kijk eens naar deze link met heel andere informatie over Burnies, o.a. handel in verwarmingsapparaten.

https://www.oozo.nl/bedrijven/assen/noo ... 62/burnies

sanderfeenstra
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2023 12:09

Re: Burnies houtkachels

Ongelezen bericht door sanderfeenstra »

Ik wilde ook een vloerplaat + onderhoudsetje á 330 euro bestellen. Ik had Rigo van Burnies aan de telefoon gehad en kreeg twijfels.
Helemaal toen ik dit topic had gelezen. Ik heb Rigo eerlijk verteld dat ik het niet helemaal vertrouwde. Hij gaf aan dat hij wel problemen had gehad en bijna klaar was met "puinruimen". Hij heeft vervolgens de spullen verzonden zonder aanbetaling en ik heb deze in goede order ontvangen.
Ik heb heel blij met de spullen en Burnies blijft voor mij toch de beste tuinkachel die er is. Bedankt Rigo!

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Burnies houtkachels

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Goh, speciaal voor deze positieve reactie een account aangemaakt. Heel geloofwaardig deze recentie Burnies kachels.....

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Burnies houtkachels

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Het is natuurlijk wel mogelijk dat bedrijven ook tevreden klanten hebben. Voor de ene groep mensen onbegrijpelijk dat het bestaat, maar heus waar. Het is echt niet zo dat elke medewerker van een bedrijf tijd heeft om Radar Forum elke dag te checken op negatieve berichten en uit verveling nepaccounts aan te maken. Dat laatste vind ik nog ongeloofwaardiger.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Burnies houtkachels

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nou, dan zal het wel waar zijn. Net als de paashaas.

sanderfeenstra
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2023 12:09

Re: Burnies houtkachels

Ongelezen bericht door sanderfeenstra »

Tsa, ik vind dat er ook wel eens iets positiefs gemeld mag worden. Ik heb dit oprecht gedaan en geniet lekker van de houtkachel :P

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Burnies houtkachels

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sanderfeenstra schreef:
25 jul 2023 23:06
Tsa, ik vind dat er ook wel eens iets positiefs gemeld mag worden. Ik heb dit oprecht gedaan en geniet lekker van de houtkachel :P
U koopt een kachel bij bedrijf 1 en koopt later een vloerplaat en onderhoudset bij bedrijf 2. Het kan, maar logisch is dat niet.
U vertrouwde het niet, ging Burnies bellen, kreeg vertrouwen, las dit topic, kreeg weer geen vertrouwen en ging toch bestellen. De uitleg van de eigenaar geeft u meer vertrouwen dan de ervaringen van klanten die u heeft laten twijfelen.
Vervolgens word er een bestelling geplaatst die zonder aanbetaling werd opgestuurd. Vreemd, via de webshop kan ik alleen maar direct betalen.
En als laatste zegt u dat Burnies de beste tuinkachel is en dat u geniet van de houtkachel. Maar die had u helemaal niet gekocht daar.

Als u zo graag reclame wil maken, zorg dan wel dat de tijdlijn klopt en dat u bij uw verhaal blijft. Een vloerplaat is geen kachel, gratis of zonder aanbetaling laten opsturen doen ze niet in de webshop en bellend met Burnies dit topic lezen is ook niet geloofwaardig.

Noem mij maar weer sceptisch, maar uw verhaal rammelt.

sanderfeenstra
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2023 12:09

Re: Burnies houtkachels

Ongelezen bericht door sanderfeenstra »

Het is niet mijn intentie reclame te maken maar iets toe voegen aan dit topic. Voor wat betreft jou reactie, je conclusie klopt niet en je hebt niet goed gelezen.
De kachel had ik 10 jaar geleden al bij Burnies gekocht.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Burnies houtkachels

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het opvolgen van het advies wat Je graag aan anderen geeft (“ga uit van de feiten”) was nog niet zo slecht geweest, Neo…

Je kraakt iemand af op basis van niets anders dan je eigen aannames en invullingen.

Kbo
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2024 20:17

Re: Burnies houtkachels

Ongelezen bericht door Kbo »

Zo’n 7 jaar geleden heb ik hier een hele fijne kachel gekocht en had ik goed contact met Rigo. Vorig jaar ging mijn ruitje kapot en heb ik een nieuw ruitje besteld op de website. Dit ruitje heb ik nooit mogen ontvangen. Ik heb meerdere keren contact gezocht, via mail, telefoon maar geen reactie. Uiteindelijk heb ik op de site een belverzoek geplaatst met als bijschrift dat ik een nieuwe kachel wilde kopen. Toen werd ik ineens wel teruggebeld en is mij door Rigo beloofd het ruitje direct te versturen. Helaas is dit nooit gebeurd. Rigo is geen betrouwbare verkoper… de website is inmiddels offline, maar dat is ook al vaker gebeurd… mijn advies; koop ergens anders een kachel!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Burnies houtkachels

Ongelezen bericht door Jablan »

Kapotte ruitjes (glas) halen wij uit Frankrijk (via kachelruitjes.nl) en nieuwe kachels of in een winkel ter plekke of via webshops als kaminofen-shop24h.de. In Nederland zijn maar een paar goede winkels op dit gebied en dat beperkt de keuze / zorgt voor hoge prijzen.

Plaats reactie