LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
12 okt 2020 14:00
Moneyman schreef:
12 okt 2020 13:34
Als het hen binnen 2 minuten lukt, waarom lukt het jou dan zelfs in 5 dagen niet om je onderstaande stelling aan te tonen?
Omdat ik de afgelopen dagen andere dingen te doen had?
Ook binnen alle tijd die je wél binnen het topic besteed hebt, is het je niet gelukt. Merkwaardig, als je stelling zo makkelijk aan te tonen zou zijn.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door Jablan »

Voor de verbeteringen aan onze huizen is maatwerk letterlijk alles-op-maat laten maken. De oplossing om een standaard deur 'even op maat zagen' werkt bij ons niet. Interessant hieraan: het is nauwelijks duurder.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jablan schreef:
12 okt 2020 13:10
Erthanax schreef:
12 okt 2020 11:50
En die drie kwaliteitsklassen zijn niet terug te vinden op de website van Cando.
Merkwaardig, dat zowel zoon als vakman binnen 2 minuten de kwaliteitsverschillen gevonden hadden, toen we op het punt zaten 'welke deuren willen we'. Overigens komen de nieuwe deuren niet bij dit bedrijf vandaan, want bij ons is alles echt maatwerk :wink:
Nou, laat maar zien dan hoe Cando die drie "kwaliteitsklassen" van u op de website hanteert. Alle deuren, ook de duurtse, zijn gewoon via de bouwmarkt leverbaar.

Voor de duidelijkheid, het gaat om deze bewering die u heeft gedaan:
Jablan schreef:
07 okt 2020 19:50
Cando hanteert 3 kwaliteitsklassen. Bouwmarkten als Praxis, Karwei, Gamma hebben vooral de basiskwaliteit in het assortiment. Speciaalzaken bieden de midden- en topkwaliteit.
U beweert dit zeer stellig, maar de website van Cando geeft andere informatie. U geeft geen enkel steekhoudend argument. Uw bewering onjuist (volgens mij).

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door Jablan »

Ja, dit gezeur ken ik nu wel. Op de vierkante millimeter lezen, spijkers op laag water zoeken, maar zelf niet in staat zijn (of simpelweg te lui / te dom) om zelf de verschillen te ontdekken, zolang je maar naar een ander kunt wijzen.

Bij de bouwmarkt geldt: alles is te bestellen. Wat de bouwmarkt in de folder zet of wel op voorraad heeft, heb je dat al beoordeeld? Of breder: wanneer heb jij voor het laatst deuren gekocht?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door Revoked »

Is dat zo moeilijk? Geef gewoon toe dat je fout zat. Is het klaar. Al dat gezever over hoe speciaal je huis is, laat alleen maar zien dat je uitvluchten zoekt.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jablan schreef:
12 okt 2020 21:50
Ja, dit gezeur ken ik nu wel. Op de vierkante millimeter lezen, spijkers op laag water zoeken, maar zelf niet in staat zijn (of simpelweg te lui / te dom) om zelf de verschillen te ontdekken, zolang je maar naar een ander kunt wijzen.

Bij de bouwmarkt geldt: alles is te bestellen. Wat de bouwmarkt in de folder zet of wel op voorraad heeft, heb je dat al beoordeeld? Of breder: wanneer heb jij voor het laatst deuren gekocht?
Niet om het een of ander, maar mag het een onsje meer fatsoenlijk?

Niemand heeft het gehad over het voorraadbeleid van bouwmarkten of wat die in hun folders zetten.
U doet een zeer stellige bewering die u op geen enkele wijze kunt staven. De informatie van de fabrikant biedt geen enkel aanknopingspunt. Als ik dan gewoon vraag
Erthanax schreef:
12 okt 2020 15:44
(...) Nou, laat maar zien dan hoe Cando die drie "kwaliteitsklassen" van u op de website hanteert. (...)
geeft u geen normaal antwoord, maar barst u los in een tirade.

Uw constante gedraai in, onder andere, dit topic werpt, wat mij betreft, een schaduw over uw reacties in andere topics. Dat vind ik erg jammer, wat daar zitten ook nuttige bij, voor zover ik dat kan beoordelen. Maar als u zich vergist, kunt u dat toch gewoon toegeven; zo erg is dat toch niet?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door Jablan »

Het is de toon, die de muziek maakt en die toon staat mij simpelweg niet aan. Gosewijn vraagt naar wat voor mij maatwerk is, ik geef er eerlijk antwoord op en vervolgens word ik op dat antwoord aangevallen. Dan word ik direct en scherp. Bovendien heb ik absoluut niet het idee verkeerd te zitten. Zou dat wel het geval zijn, geef ik dat ook toe. Ook hier: mijn vragen worden stelselmatig niet beantwoord. Dat zegt veel over de 'discussies' hier. Wanneer heb jij voor het laatst een deur vervangen of gekocht? Weet jij hoe bouwmarkten hun assortiment organiseren?

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jablan schreef:
12 okt 2020 23:25
(...) Ook hier: mijn vragen worden stelselmatig niet beantwoord. Dat zegt veel over de 'discussies' hier. Wanneer heb jij voor het laatst een deur vervangen of gekocht? Weet jij hoe bouwmarkten hun assortiment organiseren?
Die vragen hebben niets te maken met uw betwiste bewering. Dat zegt inderdaad iets over de discussie.

U verzet steeds de doelpalen en geeft zelf geen antwoord op de vraag waar het om gaat:

Waaruit blijkt het dat Cando drie kwaliteitsklassen hanteert en dat bouwmarkten alleen de basiskwaliteit leveren?

U bent zelf met die bewering gekomen, niemand heeft daarnaar gevraagd. Dat niet alle deuren van Cando dezelfde kwaliteit hebben is voor mij een "no brainer". Voor uw heel specifieke bewering is echter geen enkele ondersteuning te vinden. Als u nu eens antwoord geeft op de vraag waar die ondersteuning wél te vinden is, zijn we wat dit onderwerp betreft klaar.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Jablan schreef:
12 okt 2020 14:30
Voor de verbeteringen aan onze huizen is maatwerk letterlijk alles-op-maat laten maken. De oplossing om een standaard deur 'even op maat zagen' werkt bij ons niet. Interessant hieraan: het is nauwelijks duurder.
Elk scheef gezakte Hans & Grietje woning met hoog Anton Pieck gehalte heeft inderdaad maatwerk nodig.
En nauwelijks duurder, ik weet dat massa en op maat schaven normaal is voor vrijwel elke bestaande deur te vervangen.

De Topic starter kocht dus een deur die minder goed bleek dan hij van Buitendeur verwachte....
Eerst goed in grondverf en dan aflak? Of gelijk monteren en later de grondverf en aflak erop?

En de kwaliteit van de verf en wie brengt het foutloos aan?
Dure merk is nog niet altijd de goede.
Een Dikke laag is vaak slechter en meerdere dunne lagen aanbrengen doen alleen echte vakmensen die de tijd ervoor nemen.

Hoewel op de meeste blikken 5 tot 7 jaren staat zijn er deuren die na 20 jaren pas gedaan worden en dan wel regelmatig nagelopen en bij stippen voor stootschade en krasjes.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door JozJan »

Raar ook, dat totaal irrelevante vragen steeds niet beantwoord worden...

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik moet vandaag naar de Praxis, zal eens kijken of ik die duurdere deuren kan vinden.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nijogeth schreef:
13 okt 2020 12:58
Ik moet vandaag naar de Praxis, zal eens kijken of ik die duurdere deuren kan vinden.
Nou, even hierop terugkomen, de duurste deur die ze bij de Praxis hadden staan, kost 599 euro. Uiteraard was anders bestelbaar, maar ik denk wel dat het standpunt vanuit Jablan best kan kloppen. Het duurdere segment zal vast bestelbaar zijn, maar toch veelal vooral bij de speciaalzaken in de showroom staan, daar waar de goedkopere deuren bij de bouwmarkten in de winkel staan.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door Jablan »

Erthanax schreef:
13 okt 2020 00:38
Die vragen hebben niets te maken met uw betwiste bewering. Dat zegt inderdaad iets over de discussie.
Discussie is vraag en tegenvraag. In dit geval wel relevant, omdat het er bij mij absoluut niet in wil, dat langjarige forumbewoners / ervaren consumenten zelf niet in staat zouden zijn kwaliteitsverschillen te herkennen. Wat dan overblijft is discussie-om-de-discussie en daar heb ik lang niet altijd tijd of energie voor. Conclusie voor dit moment: de vaste namen hebben nul ervaring met Praxis en/of CanDo-deuren (rest van het assortiment van dit bedrijf laten we erbuiten), maar vinden het reuze belangrijk om mensen met ervaring aan te vallen, omdat de reacties niet perfect in het plaatje passen.
Erthanax schreef:
13 okt 2020 00:38
U bent zelf met die bewering gekomen, niemand heeft daarnaar gevraagd.
Sinds wanneer moet ik toestemming halen om ergens te reageren? Ik heb zeker niet gevraagd om deze ontsporing van het onderwerp, dat komt echt bij de overjarige forumbewoners vandaan. Een forum als dit bestaat uit vele meningen, die samen een mooi beeld geven hoe een onderwerp ligt.
Nijogeth schreef:
13 okt 2020 18:55
Nou, even hierop terugkomen, de duurste deur die ze bij de Praxis hadden staan, kost 599 euro. Uiteraard was anders bestelbaar, maar ik denk wel dat het standpunt vanuit Jablan best kan kloppen. Het duurdere segment zal vast bestelbaar zijn, maar toch veelal vooral bij de speciaalzaken in de showroom staan, daar waar de goedkopere deuren bij de bouwmarkten in de winkel staan.
Dank je. Als je zo'n deur bij Praxis koopt, dan koop je alleen de deur, zonder hang- en sluitwerk, zonder glas, niet afgelakt. Daarom is de prijs bij Praxis veel lager dan bij andere dealers met dit merk.

Nog een laatste kwaliteitsverschil tussen voordeuren en voordeuren. Ze zijn verkrijgbaar met 1, 3 of 5-puntssluiting. De 1-puntssluiting is leuk voor ruimtes, die niet echt op slot hoeven. De 3- en 5-puntssluiting zijn inbraakwerend. Praxis = gemiddeld = 3-puntssluiting.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onder maatwerk versta ik een deur die je precies om maat voor je huis laat maken. Het uitkiezen van het materiaal, het hang en sluitwerk, eventueel brievenbus, eventueel kijk oog, eventueel glas. Plus het juiste kozijn waar hij in moet.

Dat is een maatwerk deur en niet eentje die hier en daar een beetje afgeschaafd is. En die heb je dan ook, afhankelijk van het onderhoud van het hout, voor de rest van je leven.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik zie dat jablan weer eens ontzettend goed is in het presenteren van 'feiten' maar als het puntje bij paaltje komt, alles ontwijkt.
Wel tijd en energie om allerlei epistels samen te stellen, maar even simpel aantonen waar iets staat ( of toegeven dat het gewoon uit de dikke duim komt ) is teveel gevraagd. Het is een terugkerend thema inmiddels.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jablan schreef:
13 okt 2020 19:38
Erthanax schreef:
13 okt 2020 00:38
Die vragen hebben niets te maken met uw betwiste bewering. Dat zegt inderdaad iets over de discussie.
Discussie is vraag en tegenvraag. In dit geval wel relevant, omdat het er bij mij absoluut niet in wil, dat langjarige forumbewoners / ervaren consumenten zelf niet in staat zouden zijn kwaliteitsverschillen te herkennen. (...)
Kwaliteitsverschillen herkennen is niet zo moeilijk, dat lukt ook mij heel aardig. Maar dat is, andermaal, het punt niet. U beweert dat Cando drie kwaliteitsklassen hanteert, waarvan Praxis alleen de basiskwaliteit levert.
Die bewering verraste me en daarom keek ik op de website van Cando. Daar vond ik geen enkel aanknopingspunt voor drie kwaliteitsklassen. U geeft die aanknopingspunten verder ook niet.

Dat er kwaliteitsverschillen zijn, staat niet ter discussie. Dat Cando drie kwaliteitsklassen hanteert wel.

Jablan schreef:
13 okt 2020 19:38
Erthanax schreef:
13 okt 2020 00:38
U bent zelf met die bewering gekomen, niemand heeft daarnaar gevraagd.
Sinds wanneer moet ik toestemming halen om ergens te reageren? Ik heb zeker niet gevraagd om deze ontsporing van het onderwerp, dat komt echt bij de overjarige forumbewoners vandaan. Een forum als dit bestaat uit vele meningen, die samen een mooi beeld geven hoe een onderwerp ligt.
Natuurlijk hoeft u geen toestemming te vragen, dat weet u drommels goed en dat heb ik ook niet gesuggereerd. Maar als u zelf, uit eigen beweging een nieuw punt inbrengt (nl. drie kwaliteitsklassen), moet u niet vreemd opkijken als daar een vraag over komt.

Jablan schreef:
13 okt 2020 19:38
Nijogeth schreef:
13 okt 2020 18:55
Nou, even hierop terugkomen, de duurste deur die ze bij de Praxis hadden staan, kost 599 euro. Uiteraard was anders bestelbaar, maar ik denk wel dat het standpunt vanuit Jablan best kan kloppen. Het duurdere segment zal vast bestelbaar zijn, maar toch veelal vooral bij de speciaalzaken in de showroom staan, daar waar de goedkopere deuren bij de bouwmarkten in de winkel staan.
Dank je. Als je zo'n deur bij Praxis koopt, dan koop je alleen de deur, zonder hang- en sluitwerk, zonder glas, niet afgelakt. Daarom is de prijs bij Praxis veel lager dan bij andere dealers met dit merk.
Andere verkopers van dit merk hebben de deur die een willekeurige klant wil (model, hang- en sluitwerk, glas, beslag, kleur) ook niet op voorraad.
En is de prijs in de winkel bij Praxis nu lager omdat het een kale deur is, of omdat de kwaliteit minder is?

Jablan schreef:
13 okt 2020 19:38
Nog een laatste kwaliteitsverschil tussen voordeuren en voordeuren. Ze zijn verkrijgbaar met 1, 3 of 5-puntssluiting. De 1-puntssluiting is leuk voor ruimtes, die niet echt op slot hoeven. De 3- en 5-puntssluiting zijn inbraakwerend. Praxis = gemiddeld = 3-puntssluiting.
Natuurlijk zijn er kwaliteitsverschillen in sluitsystemen, maar is dit dan de indeling in drie kwaliteitsklassen die Cando volgens u hanteert?
Is een driepuntssluiting met een 3-sterren SKG-slot dan ook van "gemiddelde kwaliteit"?
Overigens levert Cando, voor zover ik het zo snel zie, helemaal geen vijfpuntssluiting. Dus ze kunnen helemaal geen hoge kwaliteit leveren (ook niet aan de vakhandel). Hoe zit dat dan met die hoogste kwaliteitsklasse van Cando?
En levert Praxis dan toch niet alleen basiskwaliteit, maar ook een stap hoger, de gemiddelde kwaliteit? Het begint me bijna te duizelen.

Volgens mij zit het zo:
1. Cando levert deuren in verschillende kwaliteiten, maar hanteert niet specifiek drie kwaliteitsklassen.
2. Alle dealers van Cando leveren het gehele assortiment, al heeft niet elke winkel elk model op voorraad.

Met kwaliteitsklassen of bouwmarkten die alleen basiskwaliteit leveren heeft het verder niets te maken.

Gesloten