Cola in je Toilet ?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Charles33
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 sep 2012 15:31

Re: Cola in je Toilet ?

Ongelezen bericht door Charles33 »

Wij hebben een heel goed resultaat met een flinke scheut ontkalker van Witte Reus (Kracht Actief), dit laten we dan wel een hele dag of nacht intrekken, af en toe met de borstel erdoor en het resultaat is er dan echt.

En geloof mij, wij hebben van alles geprobeerd en niets werkte zo goed als dit middel.

Fred_A
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2013 22:41

Re: Cola in je Toilet ?

Ongelezen bericht door Fred_A »

Misschien een open (toilet)deur, maar met een toiletreiniger (is in feite een stroperig zuur) en een toiletborstel (what´s in a name) kom je al een heel eind.

Jan Wijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 jan 2022 11:57

Re: Cola in je Toilet ?

Ongelezen bericht door Jan Wijn »

Er doet zich ook al tientallen jaren het fabeltje de ronde dat je met cola vastgeroeste bouten kan losweken. Zij die dat geloven lijden aan aderverkalking en zullen dus nooit cola drinken.

kettnerfreek
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2009 09:54

Re: Cola in je Toilet ?

Ongelezen bericht door kettnerfreek »

Wat goed helpt tegen hardnekkige kalkaanslag vind je in sommige turkse winkels. Als ze het niet hebben erom veagen. Het heet Por Coz. Je spreekt het uit als Portjus. Een flinke scheut onverdunde Por Coz. Even inwerken en met een stevige borstel naboenen

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Cola in je Toilet ?

Ongelezen bericht door Lowieze »

kettnerfreek schreef:
10 jan 2023 07:39
Wat goed helpt tegen hardnekkige kalkaanslag vind je in sommige turkse winkels. Als ze het niet hebben erom veagen. Het heet Por Coz. Je spreekt het uit als Portjus. Een flinke scheut onverdunde Por Coz. Even inwerken en met een stevige borstel naboenen
Por Çöz is een merk waarvan ze diverse artikelen hebben. Ik neem aan dat u de antikalk versie bedoelt.
Maar ik ben het eens met Fred A. Ik gebruik altijd een toiletreiniger + de toiletborstel en heb nog nooit problemen met aanslag gehad. Altijd een fris en schoon toilet.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Cola in je Toilet ?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Lowieze schreef:
10 jan 2023 08:22
(...) Ik gebruik altijd een toiletreiniger + de toiletborstel en heb nog nooit problemen met aanslag gehad. Altijd een fris en schoon toilet.
Hier net zo.
Eigenlijk geldt dat voor alle huishoudelijke taken: als je de boel een beetje bijhoudt, kost dat weinig tijd en inspanning, en ligt alles er keurig bij. Als je het laat versloffen is het veel meer werk om het weer op orde en schoon te krijgen.

Rialtho58
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 mei 2021 15:41

Re: Cola in je Toilet ?

Ongelezen bericht door Rialtho58 »

Erthanax schreef:
07 jan 2023 20:34
Ik vermoed ook dat het om het effect van het zuur gaat. Schoonmaakazijn kijkt me dan effectiever.

Het zal ook uitmaken of de kalk "onder water" zit of langs de waterspiegel. Een dunne vloeistof blijft nauwelijks achter op een dun randje aanslag vlak boven het water. Daarom is wc-reiniger juist wat stroperiger, zodat die blijft "hangen".

Een paar avonden een flinke scheut schoonmaakazijn in de pot een nacht laten inweken, zou dat wat zijn? Bij het eerste wc-bezoek in de ochtend bent u meteen goed wakker van de azijnreuk.

schoonmaakazijn is niet alleen effectiever, maar ook stukken goedkoper dan (echte) CocaCola. Wel even met een oude afwasborstel na een aantal uren of de volgende ochtend de aanslag wegvegen/schrobben. Als het goed is voel je dat de kalk weg is doordat de borstel beter glijdt, anders is de laag te dik geweest om in 1 keer te verwijderen.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Cola in je Toilet ?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
10 jan 2023 08:22
Ik gebruik altijd een toiletreiniger + de toiletborstel en heb nog nooit problemen met aanslag gehad. Altijd een fris en schoon toilet.
Hier idem. In 10-tallen jaren nog nooit kalk-/urineaanslag in mijn toiletpot gehad. Ik reinig zo'n beetje dagelijks de toilet(pot).

kettnerfreek
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2009 09:54

Re: Cola in je Toilet ?

Ongelezen bericht door kettnerfreek »

Voorkomen is beter dan genezen. Maar ze zoeken een oplossing. Por Coz kalkreiniger bruist bij mij kalkaanslag weg. Eventueel een nacht laten inwerken.

Plaats reactie