LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Combinair een rampen ketel of niet?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
mari656
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2018 12:36

Re: Combinair een rampen ketel of niet?

Ongelezen bericht door mari656 »

hänschen klein schreef:De berichtinhoud van @Marjolein F van vandaag m.b.t. (niet meer geproduceerde) printplaten kan ik bevestigen, voorzover het andere Itho-apparaten betreft. Mogelijk wordt de voorraad printplaten 'achtergehouden' voor klanten met een bijgekochte garantieverlenging. Daarom is te verwachten dat het kùnnen vervangen toekomstig helemaal geen optie meer is. Ook mijn contact met Daalderop-Itho verliep zo moeilijk als aangegeven omdat de service op installateurs gefixeerd is en niet op eindgebruikers. Mijn installateur kreeg de mededeling dat printplaten niet meer leverbaar zijn en kon uiteindelijk alleen een nieuwkoop aanbieden.

januari 2018

ik heb een HP Cube, en als die aangaat, gaat er een een lage dreun toon door het huis, het lijkt of er iets staat te trillen in de WTW.
Je hoort dit door het hele huis, het geluid gaat mede door de ontluchting van de woning.

Deltawarm
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2019 17:17

Re: Combinair een rampen ketel of niet?

Ongelezen bericht door Deltawarm »

Bij 14 nieuwbouwhuizen in 2007 zijn deze ketels geplaatst. Inmiddels hebben zo ver ik weet al 5 eigenaren besloten het apparaat te vervangen door een HR gasgestookt exemplaar. Mijn persoonlijke ervaring is dat de Combinair nu ca 9 jaar goed functioneert. Maandelijkse energierekening ± € 125,00 (Huis 600 m3 overal vloerverwarming en zonnecollector voor warm water). Mijn ervaring in het begin: Installateur had totaal geen ervaring. Het zat ook hier niet mee. Bij de oplevering was het warmtepomp gedeelte niet werkend. Een vakkundig Daalderop monteur heeft toen een nieuwe pomp geleverd en geïnstalleerd en nog een keer. Heeft de instellingen op een 2e (!) regeleenheid (na een update) zo geregeld dat lawaai aanzienlijk is verminderd. Kortom ik denk dat in Nederland nog nauwelijks installateurs te vinden zijn die het hem na kunnen doen. Dat brengt me op het belangrijkste punt: Deze techniek die gepresenteerd wordt als een omgekeerde koelkast is verre van zo eenvoudig. Bovendien zijn er vele merken en modellen die niet uitgaan van standaard componenten. Als je bovendien het apparaat van ca €5.000 af moet schrijven in 10 jaar dan is er meestal veel ergernis geweest en economisch viel er niets te verdienen. Ik houd het zo lang mogelijk vol en service nu buiten de deur.
Temperatuur regelen dag, nacht, thuis, niet thuis heeft nauwelijks zin, alleen in de vakantie bespaar je wat. Met overal vloerverwarming is heel het huis ongeveer gelijk verwarmd dus: ja de slaapkamer ook. In mijn geval is de investering die het beste rendeerde en al 10 jaar storingsvrij functioneert de zonnecollector met een 90l boiler.

Gesloten