LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Condens op dubbel glas

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Condens op dubbel glas

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Wij hebben dit ook gehad en inderdaad hygrometer aangeschaft en regelmatig luchten, zodat de vochtigheid naar beneden gaat. Als je bij google "hygrometer kopen" intypt, krijg je genoeg hits zoals bol, bouwmarkten, coolblue etc. Kosten minder dan €10,-- en geven een goede indicatie.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Condens op dubbel glas

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

denk dat sinds de vloerverwarming ligt dit probleem is ontstaan, raam word niet meer opgewarmd door een radiator immers...

condens slaat ener op kou en ramen zijn nu eenmaal altijd het koudste plekje in de gevel...

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Condens op dubbel glas

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Als het co9smetisch is kan je natuurlijk ook zo'n condensspuitbus kopen...of insmeren met zeep...

Sanpan
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2019 11:38

Re: Condens op dubbel glas

Ongelezen bericht door Sanpan »

Ik heb dit probleem ook jaren gehad. Ook wij woonden met 5 personen in huis en met dubbelglas. Sinds het grondwater is gedaald hebben wij er minder last van. Met 5 personen douchen, koken , wassen etc. In huis wordt er heel veel vocht geproduceerd. Dit met de hoge luchtvochtigheid van de laatste tijd maakt dat je dat niet goed weg krijgt tijdens het luchten met alleen roosters. Verwarming aan en de ramen een tijdje open zetten kan een stuk schelen. En meerdere vochtvreters neerzetten. Koop een hygrometer. Kost weinig, en laat de luchtvochtigheid in je huis niet boven de 60 komen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Condens op dubbel glas

Ongelezen bericht door kweenie »

Vis1969 schreef:
21 nov 2019 17:34
De kozijnen zijn van hout, luchtvochtigheid weet ik niet; in keuken kamer hal en slaapkamer beneden ligt sinds juni vloerverwarming, de warmte stijgt niet vanaf een radiator omhoog langs het raam.
Als er sinds juni vloerverwarming ligt, dan kan ik mij voorstellen dat er toen bij de aanleg een hoop nieuw beton/cement is gebruikt. En dat er nog behoorlijk wat vocht in de vloer zit, wat er uit komt nu de vloerverwarming zijn werk gaat doen. Dus dat je nu een relatief hoge luchtvochtigheid hebt.

Daarnaast is de kans behoorlijk aanwezig dat dubbelglas van 1990 slechter isoleert dan de muren etc en dat het vocht op de koudste plek, het glas, condenseert. Vooral een teken dat je (nu) toch nog wat extra zou moeten ventileren.

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Condens op dubbel glas

Ongelezen bericht door artilux »

Ook wij hebben hier last van,al gaat het bij ons alleen maar om de onderste rand van het raam.
Wat mij opvalt is het volgende , wij hebben 2 ruiten van ongeveer 4x2.meter
7 maanden geleden hebben wij 1 ruit laten vervangen omdat wij al op leeftijd zijn dacht ik, niet al te duur,geen idee hoe lang wij hier nog wonen dus volgens de glaszetter een prima ruit,maar wat een verschil met de ruit die wij nog hebben die was behoorlijk duur een jaar of 9 geleden geplaatst.
Maar nooit beslagen, dus goedkoop is duurkoop.
Helaas zelf ondervonden.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Condens op dubbel glas

Ongelezen bericht door BL2 »

Obelix1 schreef:
22 nov 2019 10:52
Wij bouwen onze huizen zelf ook met dubbelglas, wij weten de oplossing. Ik zal de deskundigen op het forum de ruimte geven om er eerst over te discussiëren. Over een paar weken bericht ik u via PB/PM.
Dus topicstarter moet nog weken wachten op uw oplossing, en de rest van de Radar forum lezers mag uw advies niet weten. Dat komt toch wat vreemd over...

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Condens op dubbel glas

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Vreemder komt over dat TS niet meer reageert zoals in de meest gevallen, en daar heb ik op gewacht.

Ook zijn er goede antwoorden gegeven waar TS mee uit de voeten kan, dus mijn reactie zal niet veel meerwaarde op kunnen leveren als TS niet meer info aanbied op dit moment.

Fijne dag verder,

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Condens op dubbel glas

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@obelix1

De Ts heeft op 21-11 de vraag geplaatst en u vermeldde een dag later dat u de oplossing had, maar die nog even geheim hield, dus wat voor informatie zou u dan nog willen hebben, voordat u het verlossende woord schrijft?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Condens op dubbel glas

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

0belix 1 wil blijkbaar verhuizen en zijn oude woning verkopen... makkelijke oplossing voor beide?

Vermoedelijk zijn het prima ramen, maar is dit nu koudste punt geworden.

Optrekkend vocht kun je met vocht meter opzoeken, die prik apparaten gebruiken ze voor Laminaat leggen ook in nieuwbouw,
of het al kan, maar die kan ook vocht uit de nieuwe verwarmde vloer vinden of via muren... zoveel vocht en dit raam is alleen verzamel plek geworden van vocht... niet de oorzaak.... en HR+++ zal als het dan opgelost is het vocht alleen maar elders laten neerslaan en kans op schimmel daar geven!
Dus vooral geen dure HR+++ kopen zolang het vocht probleem niet is opgelost.

Gesloten