LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Defecte rookmelders Euro Tools 70001 van trekpleister

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
AWTGN
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 okt 2006 22:47

Defecte rookmelders Euro Tools 70001 van trekpleister

Ongelezen bericht door AWTGN »

Enige jaren terug heb ik 3 rookmelders bij de trekpleister gekocht (euro tools art # 70001, produktiedatum 2004may10, onder de streepjescode staat 4260014577011)
Deze wilde ik na de berichten over wasdrogerbranden eens verder testen dan alleen een druk op de knop.
Hoeveel rook ik er ook bij deed, ze gaven geen kik!
Nadat je niet meer in de kamer kon wezen van de rook heb ik de moed opgegeven, en ben eens gaan zoeken.
In Duitsland zijn deze rookmelders van de markt gehaald.
Zie ook zoek via google
Ik ben zeer geschrokken van het feit dat ik dacht veiligheid gekocht te hebben, terwijl het niet werkt.
Trekpleister wil niets doen, omdat de voedsel en waren autoriteit geen melding heeft uitgegeven dat ze in Nederland ook niet veilig zijn.
Wel willen ze me 1/3 van de prijs teruggeven en de rookmelders terugnemen.....

Hierbij dus een waarschuwing: controleer of je rookmelders van dit type in huis heb. Die met produktiedatum 2004may10 geven wel een testsignaal a.h.v. de knop, maar geen alarm igv rook!!

Uiteraard heb ik de VWA ook al gewaarschuwd, die zoeken het ondertussen ook uit.

siemens
Berichten: 232
Lid geworden op: 08 apr 2008 19:33

Re: Defecte rookmelders Euro Tools 70001 van trekpleister

Ongelezen bericht door siemens »

hoe veel is je veiligheid waard?? koop een goede van kidde/ajax
deze geven een wat luider geluid en zijn wat betrouwbaarder.
Voor 30 euri heb je al 1 die op het lichtnet zit.

siemens
Berichten: 232
Lid geworden op: 08 apr 2008 19:33

Re: Defecte rookmelders Euro Tools 70001 van trekpleister

Ongelezen bericht door siemens »

hoe veel is je veiligheid waard?? koop een goede van kidde/ajax
deze geven een wat luider geluid en zijn wat betrouwbaarder.
Voor 30 euri heb je al 1 die op het lichtnet zit.􀂉 Normen en keurmerken:
In de zomer 2005 is, naast de al bestaande keurmerken waaraan een rookmelder moet voldoen, een nieuwe Europese norm voor rookmelders gepubliceerd en door NEN overgenomen; de EN 14604. Deze Europese norm bevat de producteisen gesteld aan rookmelders die voor de invoering in o.a. Nederland noodzakelijk zijn.
De norm beschrijft de specifieke productspecificaties, testmethoden, alarmeringsmethoden en omstandigheden, kwaliteitseisen en installatie- en instructie-eisen.
Per 1 augustus 2008 moeten alle in Europa verkochte en geïnstalleerde professionele rookmelders aan deze nieuwe norm EN 14604 voldoen.
Hager juicht deze normverbetering uiteraard van harte toe. Veiligheid, kwaliteit, installatie- én gebruiksgemak staan bij ons hoog in het vaandel. De Hager-rookmelders voldoen dan ook als één van de eerste fabrikaten aan deze nieuwe (inter)nationaal verplichte normering!
Hager


http://www.destentor.nl/regio/zutphen/4 ... melder.ece
Laatst gewijzigd door siemens op 03 feb 2009 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.

AWTGN
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 okt 2006 22:47

Re: Defecte rookmelders Euro Tools 70001 van trekpleister

Ongelezen bericht door AWTGN »

Ik heb inderdaad nu rookmelders die op zowel het lichtnet als op een batterij zitten.
Een aantal jaar terug dacht ik goed bezig te zijn, hetgeen dus niet zo was.
Mijn bericht is dus om anderen te waarschuwen. Maar bedankt voor de aanvulling over normen en keurmerken.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Defecte rookmelders Euro Tools 70001 van trekpleister

Ongelezen bericht door D1RK »

Voor oude rookmelders die bij aankoop wel werkten kun je moeilijk een claim indienen.

Ook vervuiling door stof kan een dure rookmelder die op testknop intern wel werkt toch met sigaret weigeren!

Ik mijn bedrijf moet ik ze daarom met lucht schoonmaken, dus probeer eens doorblazen bij benzine pomp.

Vaak is stof het probleem van wel testknop en geen rook alarm.

Ook zijn ze niet onbeperkt houdbaar en vervangen voor staat ook meestal op stikker!

Stofzuigen is meestal niet genoeg!

AWTGN
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 okt 2006 22:47

Re: Defecte rookmelders Euro Tools 70001 van trekpleister

Ongelezen bericht door AWTGN »

Ik had 1 gemonteerd, de andere 2 zaten nog in het plastic.Alledrie doen ze niets, terwijl andere rookmelders in huis (van een ander merk) wel reageren.
Als dan ook nog in Duitsland deze partij is teruggeroepen omdat ze niet werken, lijkt het mij duidelijk.

Ik kan niet aantonen of ze bij aankoop werkten, ik kan het hiermee slechts aannemelijk maken.
Mijn post is echter slechts bedoeld om anderen te waarschuwen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Defecte rookmelders Euro Tools 70001 van trekpleister

Ongelezen bericht door D1RK »

Als nieuwe in verpakking niet werken is dit extra gevaarlijk!

Ik zou niet meer op rooklucht van BBQ van buren reageren want ik heb toch.....
Dus meld dit aan keuringsdienst van waren want ik zou op een nieuwe uit verpakking met werkende knop ook vertrouwen.

We kunnen deze winkel zelfs dood door schuld geven want een alarm wat op testknop wel en werkelijk niet werkte is extra gevaarlijk!

Gesloten