LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doe geen zaken met homesafety van essen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Thielman
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 apr 2010 13:39

Doe geen zaken met homesafety van essen

Ongelezen bericht door Thielman »

Doe geen zaken met homesafety van essent. Heeft U reeds Homesafety, dan zullen ze er alles aan doen om U te binden. Jaarlijks bent U meer en meer geld kwijt aan abonnementen en door U gemaakte fouten. U laat bijvoorbeeld het alarm per ongeluk laat af gaan en U kunt niet reageren op de oproep van de meldkamer. De thuis-alarmcentrale doorgeschakeld naar Uw mobiel en een goeie buur-die de thuissirene hoort- werkt veel beter. Onderhoud kunt U zelf doen. Het certificaat heeft geen betekenis voor de verzekering van een particulier. Ze liegen dat als homesafety zegt dat er geen handleiding bestaat van de thuiscentrale. Ooit electro gekocht zonder handleiding? Homesafety is wettelijk verplicht de volledige handleiding te geven. Denk na over hetgene U kunt doen en wat homesafety meldkamer voor u doet. Is het dat geld allemaal waard? Zelf ben ik door hun advocaten bedreigd omdat ik via internet hun volledige thuiscentrale handleiding verspreid.

mrdude1983
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2009 21:34

Re: Doe geen zaken met homesafety van essen

Ongelezen bericht door mrdude1983 »

Een korte reactie op uw verhaal. Homesafety is geen onderdeel meer van Essent. Dit is al enige jaren een zelfstandige onderneming.

Inhoudelijk kan ik verder niet ingaan op uw verhaal daar ik geen verdere kennis heb van het bedrijf

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Doe geen zaken met homesafety van essen

Ongelezen bericht door Remster »

omdat ik via internet hun volledige thuiscentrale handleiding verspreid
Het dievengilde zal je vast dankbaar zijn :D

Thielman
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 apr 2010 13:39

Re: Doe geen zaken met homesafety van essen

Ongelezen bericht door Thielman »

Vandaag een reactie van homesafety op mijn opmerkingen in dit forum. Homesafety houdt, naar eigen zeggen, de uitgebreide handleidingen achter om slechte publiciteit te vermijden. Als u geen homesafety abonnement meer wil, maar wel een perfect werkend alarm is dit onder uw eigen verantwoordelijkheid.
Homesafety heeft angst dat mensen met hun thuiscentrale gaan knoeien en ,als het fout gaat, homesafety de schuld geven. Laat u niet van de wijs brengen door deze onzin-reden.
U kunt op uw homesafety-abonnement opzeggen en een perfect werkend alarmsysteem onder eigen beheer houden. Als u het toestel hebt aangekocht, is homesafety wettelijk verplicht u de volledige handleiding te geven. De toestel-garantie blijft gelden. Onder eigen beheer betekent onder eigen verantwoordelijkheid en homesafety kan achteraf niet met de vinger gewezen worden.
De reden waarom ik de waarheid vertel, is omdat ik door homesafety onheus ben behandeld en ik veel geld kwijt ben. Juridisch kan ik op niets aanspraak maken, net zoals homesafety mij juridisch niets kan maken door de waarheid te vertellen.

Thielman
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 apr 2010 13:39

Re: Doe geen zaken met homesafety van essen

Ongelezen bericht door Thielman »

Homesafety heeft net toegegeven en de -in mijn ogen- oneigenlijke contractverlenging, na meer dan 1 jaar, terugbetaald. Het verklaren van hun bussinesplan of hun manier van werken op de verschillende fora heeft hun aandacht getrokken. Blijkbaar is het slechte PR. Mij terugbetalen is goedkoper dan slechte reclame, al had ik juridisch niets kunnen doen. Uiteindelijk is homesafety `klantvriendelijkheid hoog in het vaandel te dragen` toch juist. Voor mij is het homesafety-hoofdstuk afgesloten.

franny63
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2010 10:58

Re: Doe geen zaken met homesafety van essen

Ongelezen bericht door franny63 »

Ik las vandaag de reactie over home safety.
Deze ervaring deel ik in geen geval. :roll:
Al jaren is mijn huis beveiligd door home safety van essent en ik heb er alleen maar goede ervaringen mee.
geen probleem met alarmopvolging van de meldkamer.
Bij een poging tot inbraak een tijdje geleden ,werd er keurig naar het 3e telefoonnr.in de 4 opgegeven nrs. gebeld.
De inbrekers waren al geschrokken van de telefoon die thuis over ging.
Zodoende bleef het bij een poging.
de volgende dag stond er een bloemstuk voor de deur ,voor de schrik ,afzender:HOME SAFETY.
Dat je geen korting krijgt bij de verzekering ligt aan de verzekering en niet aan home safety.
Ik heb dus wél korting bij mijn verzekering.
Het onderhoud doen we zelf en de batterijen bestel ik bij home safety omdat die een stuk voordeliger zijn dan bij bv.de handyman.
Ik begrijp dus echt het probleem niet
Overigens is het essent en niet essen

Thielman
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 apr 2010 13:39

Re: Doe geen zaken met homesafety van essen

Ongelezen bericht door Thielman »

Fanny63 je lijkt wel een verkoper van Homesafety. Goedkope batterijen haal je bij www.batterijenhuis.nl. Denk eens na. Een bedrijf dat je geen handleiding geeft voor de thuiscentrale en melders, heeft wat te verbergen. En wat doe je als je de meldcentrale telefoontjes mist? Stel je maar eens voor dat een dure agent thuis bij je komt kijken, als er niets aan de hand is. Ik ben van alles vanaf. Heb alle handleidingen, na juridische stappen via rechtsbijstandverzekering. Geen kosten meer en alles werkt prima.

alex0711
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2011 20:30

Re: Doe geen zaken met homesafety van essen

Ongelezen bericht door alex0711 »

ik ben altijd best tevreden geweest over home safety (tot nu toe)
maar ben wel van plan het op te zeggen kost me gewoon te veel dus als je mij de uitgebreide handleidingen zou kunnen doen zou ik daar zeer mee geholpen zijn.

jeroen1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2011 11:21

Re: Doe geen zaken met homesafety van essen

Ongelezen bericht door jeroen1969 »

Thielman schreef:Fanny63 je lijkt wel een verkoper van Homesafety. Goedkope batterijen haal je bij http://www.batterijenhuis.nl. Denk eens na. Een bedrijf dat je geen handleiding geeft voor de thuiscentrale en melders, heeft wat te verbergen. En wat doe je als je de meldcentrale telefoontjes mist? Stel je maar eens voor dat een dure agent thuis bij je komt kijken, als er niets aan de hand is. Ik ben van alles vanaf. Heb alle handleidingen, na juridische stappen via rechtsbijstandverzekering. Geen kosten meer en alles werkt prima.
Ik deel compleet jouw visie.Je moet vrij zijn om te kiezen wat je wil.
Hierbij zou ik het ook zelf willen beheren.Dus als u nog in het bezit bent van de gebruikershandleidingen dan graag.

Vr Jeroen :wink:

dad-cool
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2012 15:03

Re: Doe geen zaken met homesafety van essen

Ongelezen bericht door dad-cool »

Beste Thielman

Ik wil mij ook losmaken van Home safety.ik hou mij aanbevolen voor de PDF versie.
Bij voorbaat dank

Gr Ron

pierre.starmans
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 nov 2011 21:22

Re: Doe geen zaken met homesafety van essen

Ongelezen bericht door pierre.starmans »

Goede avond,
Ik heb vandaag de batterijen vervangen van mijn Homesafety alarmsysteem;
inmiddels als een paar jaar niet meer aangesloten op hun centrale (maar naar
mijn GSM).
Na het vervangen blijft het systeem in een foutstatus staan; volgens mij moeten
de draadloze melders opnieuw gesynchroniseerd worden.
Heeft iemand hier ervaring mee ??? Kan iemand mij misschien aan een uitgebreide handleiding helpen ? De beknopte heb ik inmiddels gevonden op internet, maar
vervanging van batterijen staat hier niet beschreven.
Alvast erg bedankt !
Grtz., Pierre ([email protected])

pierre.starmans
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 nov 2011 21:22

Re: Doe geen zaken met homesafety van essen

Ongelezen bericht door pierre.starmans »

Vergeten te vermelden: het betreft een ProGuard (800 ?) systeem;
dit herken ik van de foto op de beknopte handleiding ...

bergjwk
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2013 10:02

Re: Doe geen zaken met homesafety van essen

Ongelezen bericht door bergjwk »

Het is er niet beter opgeworden. Homesafety is overgenomen door.....
Klantendienst is nu niet binnen 45 min aan de telefoon te krijgen. Wordt door Vlaamse mensen te woord gestaan.
Waardeloos!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Doe geen zaken met homesafety van essen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bergjwk schreef:Wordt door Vlaamse mensen te woord gestaan.
Die praten in ieder geval beter Nederlands dan de meeste Nederlanders...

bal248co
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 apr 2013 01:09

Re: Doe geen zaken met homesafety van essen

Ongelezen bericht door bal248co »

goede avond.
Kan iemand mij helpen met de handleiding van homsafety alarm installatie want ik heb de rookmelder batterij vervangen maar het lampje blijft knipperen en ik heb geen abbonnement meer en op internet kan ik ook niets vinden erover en ik ben radeloos heb al drie andere batterijen erin gedaan maar niets helpt en het blijft systeem fout aangeven.

[email protected]

boerk
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2013 13:22

Re: Doe geen zaken met homesafety van essen

Ongelezen bericht door boerk »

Gek gdnoeg krijg ik ook geen complete handleidin van mijn ADSL modem, met alle Admin wachtwoorden...
En niet van de KPN internet tv box
En niet hoe ik zelf mn auto kan tunen...

Soms is het goed de consument niet in verleiding te brengen goede instellingen naar eigen (gebrekkig) inzicht te wijzigen. Op de meterkast zit ook niet voor niets een loodje.

Ze zouden je hooguit een verklaring kunnen laten tekenen voor de handleidingen waarin je afstand doet van bepaalde rechten.

bal248co
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 apr 2013 01:09

Re: Doe geen zaken met homesafety van essen

Ongelezen bericht door bal248co »

hr Boerk.
Ik heb deze installatie ruim betaald dus het is mijn eigendom en heb niets meer met hun te maken dus ik heb daar wel recht op om alles naar mijn instellingen in te stellen .

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Doe geen zaken met homesafety van essen

Ongelezen bericht door angel1978 »

bal248co schreef:hr Boerk.
Ik heb deze installatie ruim betaald dus het is mijn eigendom en heb niets meer met hun te maken dus ik heb daar wel recht op om alles naar mijn instellingen in te stellen .
Als je niets meer met hen te maken hebt, dan heb je dus ook nergens 'recht' meer op.
Je mag ermee doen wat je wilt, maar verwacht dan ook niet dat anderen, die niets met jouw installatie te maken hebben, jou gaan helpen datgene te krijgen waar je denkt 'recht' op te hebben.

boerk
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2013 13:22

Re: Doe geen zaken met homesafety van essen

Ongelezen bericht door boerk »

Behalve als je met andere partijen te maken hebt. Zoals een meldkamer. Daar zijn eisen aan verbonden mbt doormeldapparatuur. Ik weet er het fijne niet van, maar ik kan me voorstellen dat ze dit om deze reden niet uit handen willen geven.

pahero
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2012 15:53

Re: Doe geen zaken met homesafety van essen

Ongelezen bericht door pahero »

Beste Thielman

Ik heb mij ook los kunnen maken van het abonnement en service/onderhoud van Home safety.
Heb Home Safety erop gewezen dat ik recht heb op een volledige gebruikershandleiding maar heb de een of ander nutteloze beschrijving gekregen waarmee ik niks kan.

Ik hou mij ook aanbevolen, indien mogelijk, voor de handleiding van de centrale unit in een PDF versie.
Mochten hieraan kosten zijn verbonden verneem ik dit graag van u.


Bij voorbaat mijn hartelijke dank,

Met vriendelijke groet,

P. Hopmans

Gesloten