LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door witte angora »

Voor mijn vrijwilligerswerk moet ik dus drie kwartier rijden. Dat heeft op dit forum tot grote verbazing geleid. Terwijl ik er niet echt problemen mee heb, de reiskosten worden ruimschoots vergoed. Dus wat is het probleem...

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

witte angora schreef:
21 dec 2018 07:57
Voor mijn vrijwilligerswerk moet ik dus drie kwartier rijden. Dat heeft op dit forum tot grote verbazing geleid. Terwijl ik er niet echt problemen mee heb, de reiskosten worden ruimschoots vergoed. Dus wat is het probleem...
Het probleem is dat we in deze tijd geen verloren uurtjes meer kunnen permitteren. Dus anderhalf uur in de auto stilzitten is voor sommige een doodzonde. Wie weet wat je allemaal meer had kunnen doen?

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, stilzitten... ik verbaas me over de 'pianospelers' onderweg. Gas-rem, gas-rem, gas-gas-gas-rem.... Het gevolg is dus files waar ze niet nodig zijn, maar goed... het is kennelijk de hobby van sommigen.

Wat je verder kunt doen? Muziekje luisteren, de dag overdenken? Plannen maken voor het weekend? Zit je met meerderen heb je alle tijd om even lekker te kletsen.

Genoeg te doen onderweg. Sommigen presteren het zelfs te bellen of te appen, maar dat zou ik dus niet aanbevelen.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
21 dec 2018 08:23
witte angora schreef:
21 dec 2018 07:57
Voor mijn vrijwilligerswerk moet ik dus drie kwartier rijden. Dat heeft op dit forum tot grote verbazing geleid. Terwijl ik er niet echt problemen mee heb, de reiskosten worden ruimschoots vergoed. Dus wat is het probleem...
Het probleem is dat we in deze tijd geen verloren uurtjes meer kunnen permitteren. Dus anderhalf uur in de auto stilzitten is voor sommige een doodzonde. Wie weet wat je allemaal meer had kunnen doen?
Heerlijk, een uur in de auto... muziekje erbij, even het hoofd leegmaken... geen probleem!

Billy van der Boom
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 mei 2017 09:49

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door Billy van der Boom »

Hoe helpt een uur per dag rijden mij nu aan een leuke woning :roll: grapjeee

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Billy van der Boom schreef:
21 dec 2018 09:03
Hoe helpt een uur per dag rijden mij nu aan een leuke woning :roll: grapjeee
Da's niet moeilijk :wink: Als je je realiseert dat een uur rijden niet per sé een no go betekent, gaat er een wereld aan woonmogelijkheden voor je open.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door kweenie »

Het probleem is dat we in deze tijd geen verloren uurtjes meer kunnen permitteren. Dus anderhalf uur in de auto stilzitten is voor sommige een doodzonde. Wie weet wat je allemaal meer had kunnen doen?
Dat geldt vooral voor de groep die ervoor kiest om op een dure plek te gaan wonen. Dan moet je ook meer verdienen dan iemand die goedkoper woont. Dat betekent vaak meer uren werken en/of een meer stressvolle baan.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Billy van der Boom schreef:
21 dec 2018 09:03
Hoe helpt een uur per dag rijden mij nu aan een leuke woning :roll: grapjeee
Elke woensdachochtend reed ik naar Almere. Om 7 uur vertrekken en geen files. Trek dus gewoon 1 cirkel op 50km van uw werk en eentje op 75km. Ziet u meteen waar u kunt wonen.

Billy van der Boom
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 mei 2017 09:49

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door Billy van der Boom »

Haha I know, ik was niet serieus. Maar toch nee, liever niet. Sinds een jaar woon ik op op tien minuutjes lopen van mij werk, dat bevalt uitermate goed. Daarvoor ruim drie jaar anderhalf uur per dag in de auto gezeten om op het werk te komen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

3 kwartier reizen? Is dat met 130 over Autoweg of 5 km traag sukkelen in dagelijkse file?

En soms iets E bike sneller die tot 25 Km haalde en gemiddeld op 20 km uit kwam.
Ook recht voor de deur parkeren en geen plek zoeken, en juiste vervoermiddel op juiste plaats...
De 110 cc Honda Motor, lijkt een brommer haalde 125Km en gaat overal tussendoor, wendbaarder dan echte zware motor en niet diefstal gevoelig, wie wil nu een dergelijk traag trut ding? Ik dus!

Met goed motorpak kun je warm en snel mits je rustig bleef rijden en rekening houd met auto's die nutteloos van baan wisselen is veel goed bereikbaar tegen lage kosten... en buiten het centrum en randstad is nog wel iets betaalbaar te vinden na enig zoeken...
Den Helder is minder als uurtje van centrum Amsterdam op die manier, maar een huisje van €100.000,- koste in Amsterdam al snel €280.000,- en met dure parkeervergunning van €535,- per jaar!

Billy van der Boom
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 mei 2017 09:49

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door Billy van der Boom »

Komkommertijd schreef:
21 dec 2018 10:10
3 kwartier reizen? Is dat met 130 over Autoweg of 5 km traag sukkelen in dagelijkse file?

En soms iets E bike sneller die tot 25 Km haalde en gemiddeld op 20 km uit kwam.
Ook recht voor de deur parkeren en geen plek zoeken, en juiste vervoermiddel op juiste plaats...
De 110 cc Honda Motor, lijkt een brommer haalde 125Km en gaat overal tussendoor, wendbaarder dan echte zware motor en niet diefstal gevoelig, wie wil nu een dergelijk traag trut ding? Ik dus!

Met goed motorpak kun je warm en snel mits je rustig bleef rijden en rekening houd met auto's die nutteloos van baan wisselen is veel goed bereikbaar tegen lage kosten... en buiten het centrum en randstad is nog wel iets betaalbaar te vinden na enig zoeken...
Den Helder is minder als uurtje van centrum Amsterdam op die manier, maar een huisje van €100.000,- koste in Amsterdam al snel €280.000,- en met dure parkeervergunning van €535,- per jaar!
Goed verhaal, lekker kort

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Brekend (nou ja, gisteren gebroken) nieuws: dit topic is opgepikt door NRC Next.

Voor het geval iemand met zijn neus tegen een betaal- of registratiemuur oploopt: De kop is In je eentje huren in de woontoren, dat is de toekomst.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door renewouters »

NeoDutchio schreef:
21 dec 2018 08:23
witte angora schreef:
21 dec 2018 07:57
Voor mijn vrijwilligerswerk moet ik dus drie kwartier rijden. Dat heeft op dit forum tot grote verbazing geleid. Terwijl ik er niet echt problemen mee heb, de reiskosten worden ruimschoots vergoed. Dus wat is het probleem...
Het probleem is dat we in deze tijd geen verloren uurtjes meer kunnen permitteren. Dus anderhalf uur in de auto stilzitten is voor sommige een doodzonde. Wie weet wat je allemaal meer had kunnen doen?
Muziek luisteren, al het nieuws van de dag horen. Allemaal dingen die je dan niet meer thuis hoeft te doen. Ik vind het heerlijk om 's ochtends en 's avond een uur in de auto te zitten.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door BL2 »

We zitten allemaal in de auto, maar denkt er nog iemand aan het milieu ?
Las vandaag dat het ijs op de beide Polen wel erg snel smelt.
De natuurlijke airco van de aarde is bijna verdwenen.
Maar on topic, wel alle huizen tegen extreem hoge kosten van het aardgas af !

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door kweenie »

Er zitten ook een heleboel mensen in de trein. Het aantal reizigerskilometers in de trein groeit tegenwoordig sneller dan het aantal autokilometers. Daardoor neemt op veel trajecten de frequentie toe, waardoor er ook steeds meer trajecten zijn waar de trein een goed alternatief voor de auto is. Helaas zit het spoor op veel plaatsen al aan zijn limiet, zodat uitbreiding vaak alleen kan als er ook dure en trage aanpassingen aan het spoor plaatsvinden.

Maar een uurtje reistijd is dus niet altijd een uur in de auto zitten...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door sjohie »

BL2 schreef:
22 dec 2018 18:32
We zitten allemaal in de auto, maar denkt er nog iemand aan het milieu ?
Las vandaag dat het ijs op de beide Polen wel erg snel smelt.
De natuurlijke airco van de aarde is bijna verdwenen.
Maar on topic, wel alle huizen tegen extreem hoge kosten van het aardgas af !
We hebben ze ook voor veel geld áán het gas gekregen, dus waarom dit niet zien als een deel van een langer lopende ontwikkeling, laten we het zeg een energietransitie noemen.. :wink:

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:
22 dec 2018 18:32
We zitten allemaal in de auto, maar denkt er nog iemand aan het milieu ?
Zeker wel. Het huidige vrijwilligerswerk is in de buurt van waar ik komend jaar wil gaan wonen. Wat meer centraal in het land. En dat scheelt niet alleen voor het vrijwilligerswerk heel wat kilometers en tijd. Met de trein kom ik overal, maar vanuit een uithoek ben je nu eenmaal lang onderweg.

Soms moet je gewoon even wat investeren.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door BL2 »

kweenie schreef:
23 dec 2018 04:54
Er zitten ook een heleboel mensen in de trein. Het aantal reizigerskilometers in de trein groeit tegenwoordig sneller dan het aantal autokilometers.
En niet te vergeten, NS rijdt voor 100 procent op groene windstroom.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door gosewijn »

BL2 schreef:
23 dec 2018 12:11
kweenie schreef:
23 dec 2018 04:54
Er zitten ook een heleboel mensen in de trein. Het aantal reizigerskilometers in de trein groeit tegenwoordig sneller dan het aantal autokilometers.
En niet te vergeten, NS rijdt voor 100 procent op groene windstroom.

Dus de diesel treinen rijden ook op groene stroom??? :?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nee, op grijze stroom

Gesloten