LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door moederslink »

O waar ze dan maar tijdelijk moeten wonen is hun pakkie an :shock:
Inwonen bij hun kinderen? Dat willen de meesten echt niet . Er zijn genoeg uitzendingen over geweest.
Uw ' oplossingen ' zijn briljant !

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een vergunning voor één starterswoning? En die andere dan? En de samenvoeging van die twee beneden lagen?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@moederslink ...

De recreatieparken breidden vorig jaar al enorm uit en worden door investeerders opgekocht.

Misschien weet u en de investeerders meer dan publiekelijk uitgelegd wordt? Het zou inderdaad een extra oplossing zijn.

Trouwens heb ik never- nooit als oplossing aangegeven, dat de senioren maar bij de kinderen moeten gaan inwonen, daar bent u abuis.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door moederslink »

hänschen klein schreef:
22 mar 2019 15:46


Hoe en waar die mensen tijdens de verbouwing gaan wonen? weet ik niet, maar is tenslotte ook hun eigen pakkie-an!
Inwonen bij de kinderen misschien ?
Zoals gezegd....briljant!
Ik ben er nu verder klaar mee. Fijn weekend gewenst! :D

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Lady1234 schreef:
22 mar 2019 15:51
Een vergunning voor één starterswoning? En die andere dan? En de samenvoeging van die twee beneden lagen?
Ik wil niet onvriendelijk zijn, maar wat heeft u toch met die twee senioren, die de naastliggende woning kopen, beneden doorbreken en hiervoor een vergunning hebben incl. voor de eersteeen separate starterswoning boven. Voor een tweede woning boven is de vergunning aangevraagd, maar nog niet toegestuurd.

Fijn, dat u zich ook nog zorgen maakt over hun verblijfplaats tijdens de verbouwing, maar die zorg deel ik niet met u. Gaat niemand verder iets aan.

Inmiddels veroorzaakt u wèl enige inhoudelijke verwarring, zoals uit een reactie van @een deelnemer blijkt en heeft afgehaakt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door moederslink »

Tot slot : nog 1 opmerking HK : u draaft weer net zo door als dat Duracell konijntje :lol:
Vandaag in de krant : aanbieding : 48 stuks Duracell voor slechts € 19.99 bij koopjedeal.nl :mrgreen:
Laatst gewijzigd door moederslink op 22 mar 2019 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik verzorg geen verwarring. Dat doet u door uw op erking dat die senioren bij kun kinderen kunnen inwonen. :lol:

U hebt het over iets wat nu al plaatsvindt.

Over het doorbreken van twee huizen en het veranderen van de indeling.

Senioren hebben al de grootste moeite om een hypotheek te kunnen krijgen. Nou gaan ze het buurhuis kopen en twee bovenwoningen verkopen.?

Echt een oplossing die standaard toegepast kan worden ter oplossing van de woningnood van starters. :mrgreen:

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Lady ...

Het is/zijn ook géén standaard oplossing(en) maar een individueel uitgewerkt voorbeeld hoe e.e.a. georganiseerd kan worden en juist omdat men tegen veel en steeds weer andere dingen aanloopt is het goed om te weten dat een coach de problemen helpt op te lossen.

Zoals o.a. bij voorbeeld de spelregels van een splitsing, een vergunning aanvragen, tekeningen voor de verbouwing, bouwondernemers om offerte vragen, passende koper/huurder vinden, contracten maken, de notaris, de hypotheker voor senioren inschakelen of naar een andere financiering zoeken, isoleren en meteen een ander verwarmingssysteem?, zonnepanelen, ...
tot en mèt het tijdelijke onderkomen tijdens de verbouwing regelen.

U zult moeten kunnen inzien, dat deze mix aan diensten momenteel nèrgens aangeboden wordt ... en dat precies is mijn nieuwtje!

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

moederslink schreef:
22 mar 2019 16:04
Tot slot : nog 1 opmerking HK : u draaft weer net zo door als dat Duracell konijntje :lol:
Vandaag in de krant : aanbieding : 48 stuks Duracell voor slechts € 19.99 bij koopjedeal.nl :mrgreen:
Ik wens u ook een prettig weekend ... en ... bedankt voor uw positieve energie!

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

hänschen klein schreef:
22 mar 2019 12:01
@geengast,

ik ben het helemaal met u eens en heb zèlf mijn allereerste huis via een 'Bausparvertrag' in Duitsland gekocht en ... inderdaad met 30% eigen geld, dat overigens via de werkgever, belastingsparend, in dit contract wordt ingelegd.

Op korte termijn zijn Bauspar-constructies in Nederland inmiddels geflopt. Vooral in de grensstreek is er al eerder mee begonnen, maar de hypotheeklobby is te sterk.

De door mij geciteerde Stichting heeft daar echter een eigen oplossing voor bedacht, die ik zal opvragen en hieronderalsnog posten.
De SOJ-manier van financiering van de latere koop van het vooreerst gehuurde appartement is geen must, maar een mogelijkheid:

CITAAT SOJ: "Door maandelijks, vanuit de huur, een deel weg te zetten en daarmee te sparen voor de tzt eigen kosten koper, kunnen jongeren al sparen om uiteindelijk misschien toch in aanmerking te komen voor een eigen huis! Zo is huren ook meteen sparen (huur-sparen)".

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

Dit topic is na enige tijd weer een nieuw leven in geblazen. Omdat er echter geen inhoudelijke discussie meer wordt gevoerd, hebben wij besloten het topic te sluiten. We hebben hänschen klein daar ook van op de hoogte gesteld.

Gesloten