LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Electro Deals wil percentage inhouden 'voor gebruik' bij retourneren nieuwe tv

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Kerktoren
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2020 15:15

Electro Deals wil percentage inhouden 'voor gebruik' bij retourneren nieuwe tv

Ongelezen bericht door Kerktoren »

Geachte,
Wij hebben anderhalve week geleden een TV gekocht, een Sony OLED. Vorige week geinstalleerd en bleek het beeld totaal niet goed. Na veel contact, waaronder met Sony die een restart heeft gegeven, kan ik hem nu inleveren met inhouding van een percentage voor het ' gebruik' zegt Electro Deals. Bol.com gaat nu bemiddelen. Mag dit zomaar? een tv van nog geen twee weken oud.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 jan 2020 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Electro Deals wil percentage inhouden 'voor gebruik' bij retourneren nieuwe tv

Ongelezen bericht door riddert »

Ik denk het wel. U wilt de tv retourneren binnen de zichttermijn, maar heeft deze al twee weken gebruikt. De verkoper kan deze niet meer als nieuw verkopen. Deze schade kan op u verhaalt worden.

Ervan uitgaande dat de TV niet defect is. In geval van defect zou u een nieuw exemplaar moeten krijgen, en de oude inleveren.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Electro Deals wil percentage inhouden 'voor gebruik' bij retourneren nieuwe tv

Ongelezen bericht door riddert »

Ja. Kun jij er iets anders van maken?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Electro Deals wil percentage inhouden 'voor gebruik' bij retourneren nieuwe tv

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Met een foto als bewijs van toen deze fout was, en reset, nu minder slecht?

De Oled is niet goedkoopste en ik zou sneller terug sturen, denk dat dit de vergoeding geeft.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Electro Deals wil percentage inhouden 'voor gebruik' bij retourneren nieuwe tv

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Kerktoren schreef:
10 jan 2020 16:02
Geachte,
Wij hebben anderhalve week geleden een TV gekocht, een Sony OLED. Vorige week geinstalleerd en bleek het beeld totaal niet goed. Na veel contact, waaronder met Sony die een restart heeft gegeven, kan ik hem nu inleveren met inhouding van een percentage voor het ' gebruik' zegt Electro Deals. Bol.com gaat nu bemiddelen. Mag dit zomaar? een tv van nog geen twee weken oud.
U heeft 2 weken de tijd om een product wat online besteld is zonder opgaaf van reden te retourneren, dit is wettelijk geregeld. Volgens mij kun u hier ook aanspraak opmaken. Maar is dit topic niet wat te vroeg als Bol.com voor u gaat bemiddelen, dit zullen ze niet zomaar doen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Electro Deals wil percentage inhouden 'voor gebruik' bij retourneren nieuwe tv

Ongelezen bericht door alfatrion »

Non-conformiteit geeft recht op kosteloos herstel en/of vervanging. In dat geval mag er geen vergoeding worden verlangt, ook niet als er gebruik wordt gemaakt van het herroepingsrecht.

Bij een conforme televisie heb je ook een herroepingsrecht. In dat geval geld dat je alleen de waardevermindering als gevolg van een gebruik dat verder gaat dan kijken of je de televisie je bevalt. Je mag de televisie aanzetten om te testen.

Gesloten