Elke avond last van jacuzzi van de buren

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Elke avond last van jacuzzi van de buren

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik denk dat het jacuzzi gebruik na een paar jaarafrekeningen vanzelf afneemt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Elke avond last van jacuzzi van de buren

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mijn ervaring met nieuwe raamroosters, is dat die lawaai van buiten een heel stuk kunnen dempen.

Hier ook nieuwe buren met jonge kinderen. Praten buiten op een volume dat je hele gesprekken kan volgen. Het raamrooster in mijn woonkamer gaat dan dicht. Gekwetter van vogels in de tuin kun je gewoon "uit" zetten door het raamrooster helemaal dicht te doen.

Deze roosters zijn een jaar oud, geplaatst met groot onderhoud. Misschien is daar nog winst voor u te behalen? Rooster vervangen door eentje die geluiden goed kan dempen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Elke avond last van jacuzzi van de buren

Ongelezen bericht door moederslink »

fonsflons schreef:
09 jul 2021 19:27
Ja hallo, een tuin is om in te leven. Uiteraard binnen de perken, maar kids die een keer voetballen, een gezellig avondje borrelen of lol met je ega in de jacuzzi hoort daarbij.
Dat ' binnen de perken ' lawaai maken is wel per persoon/ gezin verschillend :
-de één vindt dat krijsen, stampen, keihard gepraat, muziek , voetballen , BBQ tot een uur of 21.00u ' normale' leefgeluiden zijn en in de weekenden en in de vakanties iedere dag in dag uit.
- de ander wil wat méér rust of is overgevoelig voor geluiden ( ja ja dat bestaat----overprikkeling )
en de meeste mensen wonen nu eenmaal hutje mutje boven en naast elkaar.
Tot .savonds een uur of 9-10 zijn ' normale' leefgeluiden toegestaan.
Echter ....dat betekent voor mij : geen gekrijs , geen luidruchtige telefoontjes, niet keihard lachen, gieren brullen en geen stank van BBQ of houtkachels. Nergens voor nodig, blijf beschaafd.

Wij hadden in ons vorige huis een heel grote blinde buitenmuur waar ieder ogenblik tegen aan gebald werd.
In die tijd had ik veel migraine en ik werd daar letterlijk nog méér doodziek van.
Er iets van zeggen? Bij veel mensen valt het kwartje gewoon niet , het moet maar ' gewoon ' kunnen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Elke avond last van jacuzzi van de buren

Ongelezen bericht door moederslink »

BBQ ? Volkomen gezellig en toegestaan!
Gebruik de BBQ op de goede manier, dan heb je ook geen stank en geen walmen v verbrand vlees.
Dat luidruchtige is daarbij niet nodig, zeker niet iedere avond.
Een keer ? Ok, niet dag in dag uit kabaal.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Elke avond last van jacuzzi van de buren

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar ja, als je makkelijk op prikkels reageert, dan moet je ergens in een hutje op de hei gaan wonen, niet langs buren die gewoon normaal gezellig een avondje de BBQ aansteken, daarbij wat vrienden uitnodigen en een drankje nuttigen en dan af en toe wat extra herrie produceren.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Elke avond last van jacuzzi van de buren

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nijogeth schreef:
10 jul 2021 17:06
Maar ja, als je makkelijk op prikkels reageert, dan moet je ergens in een hutje op de hei gaan wonen, niet langs buren die gewoon normaal gezellig een avondje de BBQ aansteken, daarbij wat vrienden uitnodigen en een drankje nuttigen en dan af en toe wat extra herrie produceren.
Dat is te makkelijk. Wij weten niet hoe luid die herrie is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Elke avond last van jacuzzi van de buren

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
10 jul 2021 17:06
Maar ja, als je makkelijk op prikkels reageert, dan moet je ergens in een hutje op de hei gaan wonen, niet langs buren die gewoon normaal gezellig een avondje de BBQ aansteken, daarbij wat vrienden uitnodigen en een drankje nuttigen en dan af en toe wat extra herrie produceren.
Een hutje op de hei is natuurlijk niet haalbaar, dat weten we allemaal wel. :mrgreen:

Een avondje BBQ , dat schrijf ik ook, daar is helemaal niets mis mee.
Ik heb het over avond na avond luidruchtig in de tuin zitten , BBQ aan, alcohol, telefoongesprekken voeren , muziek en dat allemaal , iedere avond opnieuw op een niet normaal beschaafd volume.
Waarom moet er iedere avond , en daar heb ik het over, zoveel lawaai geproduceerd worden dat de naaste - en de boven - en de achterburen kunnen ' meegenieten? '

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Elke avond last van jacuzzi van de buren

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hutje op de hei, dan moet je uitwijken naar het buitenland. De vastgoedprijzen in Noord-Engeland zijn nog wel te doen. Dan kom je uit op bijvoorbeeld https://www.geograph.org.uk/photo/4152479

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Elke avond last van jacuzzi van de buren

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
10 jul 2021 18:52
Nijogeth schreef:
10 jul 2021 17:06
Maar ja, als je makkelijk op prikkels reageert, dan moet je ergens in een hutje op de hei gaan wonen, niet langs buren die gewoon normaal gezellig een avondje de BBQ aansteken, daarbij wat vrienden uitnodigen en een drankje nuttigen en dan af en toe wat extra herrie produceren.
Een hutje op de hei is natuurlijk niet haalbaar, dat weten we allemaal wel. :mrgreen:

Een avondje BBQ , dat schrijf ik ook, daar is helemaal niets mis mee.
Ik heb het over avond na avond luidruchtig in de tuin zitten , BBQ aan, alcohol, telefoongesprekken voeren , muziek en dat allemaal , iedere avond opnieuw op een niet normaal beschaafd volume.
Waarom moet er iedere avond , en daar heb ik het over, zoveel lawaai geproduceerd worden dat de naaste - en de boven - en de achterburen kunnen ' meegenieten? '
Misschien verschillen we daarin van mening. Ik ga echt niet zeuren als mijn buurvrouw iedere avond gezellig met vriendinnen zit te barbecueën. Heb ik er last van, dan ga ik wel gewoon slapen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Elke avond last van jacuzzi van de buren

Ongelezen bericht door reggie2 »

@fonsflons, dat klinkt ook allemaal gezellig en dat gaat zeker goed als je met je buren geen problemen hebt. Mag je elkaar niet, dan ken je al weinig van elkaar hebben en dan is zo het geklaag niet van de lucht.

Claussie80
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2021 11:53

Re: Elke avond last van jacuzzi van de buren

Ongelezen bericht door Claussie80 »

Bedankt voor alle berichten. Ik zoek inderdaad graag naar een oplossing en ik hoopte hier wat inspiratie/informatie op te doen qua mogelijkheden om te isoloren etc. Ik voel me erg bezwaard om mijn buren aan te spreken over de geluidshinder vanwege de jacuzzi die elke dag na 22uur aangaat, want dat is hun goed recht. Maar ik heb ook recht op mijn woongenot. Ik heb inderdaad geen andere keuze om weer met ze in gesprek te gaan.

Gesloten