LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie/ bemiddelaars

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
fvg40
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 aug 2013 19:36

Energie/ bemiddelaars

Ongelezen bericht door fvg40 »

Hallo allemaal,

Ik ga het proberen om het kort te houden.
Februari 2016 komt er een verkoper aan de deur vanuit de naam kostentransparant. (ik weet het nooit intrappen) dat ik zakelijk goedkoper energie kan krijgen. Nu trap ik er natuurlijk niet zomaar in en vraag dus wel door, ik wilde dus ook bij essent blijven, dit word ook genoteerd. Zo gezegd zo gedaan, geen problemen mee gehad eigenlijk tot dat...…. er in juli 2017 er iemand aan de deur staat met het verhaal dat kostentransparant is overgenomen door top selectief, en ik dus weer wat moest tekenen, datum van tekenen is 20 juli 2017 nu vertrouwde ik de boel niet en ben gaan zoeken op internet.
Daar kwam ik dus van alles tegen en dat was niet zo positief. Dus ben ik gaan mailen dat ik het contract wilden opzeggen en/of niet door wilde laten gaan was immers binnen de 7 dagen of 14 dagen, ik moest dus mailen naar kostentransparant (terwijl deze niet meer bestond)
( de mails heb ik nog) dit ging dus niet volgens hun want ik heb een bemiddeling getekend van 5 jaar. Dit wist ik dus echt niet. Ik dacht nou dit gaan we nooit meer terug kunnen draaien dus niks meer mee gedaan.(stom stom)
Het 2e formulier (top selectief) was blijkbaar het zelfde bedrijf maar een andere naam. Ik snapte er dus helemaal niks meer van.
Ik dacht er in 2021 van af te zijn.
Vandaag word ik gebeld door Energie dienstverlening, wilde ophangen want dacht die willen weer wat verkopen.
Het was een vreemd gesprek, hij zei niet van het bedrijf kostentransparant of top selectief te zijn maar wist wel dat ik dat contract had van 5 jaar en dat ik dus eind juli naar een andere energie maatschappij ga ( dit was al in werking gezet) en dus 40 euro per maand meer ga betalen maar hij kon wel even regelen dat dat niet hoefde!!
Want de vorige hadden er een puinhoop van gemaakt, maar nee dit bedrijf hebben ze niet overgenomen zegt hij, ik zeg hoe kom jij dan aan onze gegevens? daar wist hij geen antwoord op. Volgens hem zijn we nu dus verplicht om eind juli over te stappen naar een andere en dan in januari 2021 zitten we weer bij essent. Nou ik weet nu dus echt niet meer bij wie ik moet zijn de andere 2 zijn failliet en nu via de telefoon dus dat we bij Energie dienstverlening zitten (als bemiddelaar) maar weet daar dus niks van.
Nu ben ik er niet op in gegaan, maar dus gaan zoeken op internet. Wat blijkt alle 2 zijn ze failliet kostentransparant en top selectief.
Er moeten meer mensen zijn dit met kosten transparant in zee zijn gegaan. Ik ben dus gewoon opgelicht.
Dit kan toch niet zomaar, moeten ze de klanten niet op de hoogte stellen dat je naar een ander bedrijf gaat?
Kan ik hier iets mee? dit is pure oplichting.
GRoetjes fam van gestel

sake1987

Re: Energie/ bemiddelaars

Ongelezen bericht door sake1987 »

Al contact met Essent opgenomen?

fvg40
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 aug 2013 19:36

Re: Energie/ bemiddelaars

Ongelezen bericht door fvg40 »

Ja! Ze doen geen zaken meer met hun

Gesloten