LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energiemaatschappij met alleen grijze energie

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
fred-
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2011 19:44

Energiemaatschappij met alleen grijze energie

Ongelezen bericht door fred- »

Ik wil overstappen van energiemaatschappij omdat mijn huidige "groen" is. In deze donkere en windstille dagen voor kerst heb ik geen vertrouwen dat ik genoeg stroom krijg.
Welke kan ik het beste nemen? Ik heb nu Nuon/Vattenvall.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Energiemaatschappij met alleen grijze energie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kent u 1 nutsbedrijf die geen energie kon leveren omdat de aanvoer te weinig is? U bent verzekerd van stroom.

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Energiemaatschappij met alleen grijze energie

Ongelezen bericht door Redfloor »

Is dit een serieus topic?

Iedereen krijgt uiteindelijk dezelfde stroom uit zijn stopcontact, alleen naar mate er meer mensen groene stroom afnemen zal het percentage stroom wat uit duurzame bronnen wordt opgewekt hoger zijn.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Energiemaatschappij met alleen grijze energie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er is echt weinig groens aan uw stroom.

Lees eens hier hoe ze dat kleuren.

https://wisenederland.nl/groene-stroom/ ... ene-stroom

U krijgt echt gewoon stroom, daar hoeft u niet voor over te stappen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Energiemaatschappij met alleen grijze energie

Ongelezen bericht door scontra »

Je kan helemaal niet net voor de feestdagen overstappen !
En de 'groene stroom' raakt niet op !
Mocht het onverhoopt meerdere dagen achtereen totale windstilte zijn, dan zijn de zonnepaneeltjes die het voor het grootste deel zullen blijven leveren !
Mocht er toch een tekort aan 'groen' ontstaan, dan voegen ze er eenvoudig een beetje grijze stroom aan toe en geen weldenkend mens die daar iets van merkt !

Hopelijk heeft u er wel voor gezorgd dat u ook voor de levering ruim voldoende 'groen gas' heeft gezorgd, anders wordt het nog niks in de donkere dagen.

BlueFinTuna
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 aug 2019 10:16

Re: Energiemaatschappij met alleen grijze energie

Ongelezen bericht door BlueFinTuna »

In Nederland wordt nog steeds minder dan 20% van alle elektriciteit in Nederland groen opgewekt. Groen en grijs komt door hetzelfde draadje je woning binnen. De echte stoere groene klant knipt het draadje van het stroomnet af bij de voordeur en zet de dynamo op de fietsband als de zon niet schijnt. Maar weinig mensen zijn echt zo principieel en kijken even goed bij het licht van grijs opgewekte stroom als van de groen opgewekte. Je lamp heeft het ook niet in de gaten. Verder betaal je bij Nuon/Vattenvall zeker niet te weinig voor je grijze en/of groene stroom. Zeker als je al langer klant bent bij deze leverancier word je als slapende klant ruimschoots van je geld af geholpen en keurig uitgekleed. Net als je lampje heb je dat niet in de gaten. Ik zou me zodoende eerder druk maken over je te hoge rekening bij Nuon/Vatenvall, dan over mogelijkheid dat het licht van je kerstboom niet genoeg stroom krijgt.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Energiemaatschappij met alleen grijze energie

Ongelezen bericht door Radar »

Beperk grappen en grollen tot de huiskamer aub. ^FG

Gesloten