LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eon - Eneco energie assistent

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
harmenheerspink
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2010 19:10

Eon - Eneco energie assistent

Ongelezen bericht door harmenheerspink »

Beste mensen van dit forum.
ik wou dit verhaal even met jullie delen en ben benieuwd of hier meer mensen ervaring mee hebben.
in 2014 ben ik klant geworden ongeveer van Eon en ongeveer naar een jaar heb ik mijn contract laten aanpassen i.v.m. de energie assistent.
Dit leek mij erg gemakkelijk en dit zou goed wezen voor onze energie kosten.
Nu ben ik in 2017 overgegaan aan Engie maar ik gebruikte de thermostaat nog steeds.
Een tijdje geleden is Eon overgenomen door Eneco en ben ik gelijk vragen hoe het gaat met de thermostaat omdat ik een email kreeg over een dat ik een andere thermostaat kon aanschaffen via Eneco.
Van Eon werd ik niet veel wijzer en uiteindelijk heb ik mijn vraag neer gelegd bij Fifthplay waar de thermostaat van is.
Die gaven aan dat ze nog bezig waren met Eon om alles verder te regelen.
ik was verrast dat de Eon app in 1x de naam Eneco had gekregen en dat ik nog steeds gebruik kon maken met de thermostaat.
Sinds gisteren doet deze app en niet meer en heb vandaag contact opgenomen met Eneco.
Die gaven gelijk aan dat deze app niet meer te gebruiken is en als ik klant was geweest een andere thermostaat had gekregen.
Ik heb gelijk weer een email gestuurd naar Fifthplay omdat ik ondertussen de Fifthplay app had gevonden maar deze niet kon gebruiken omdat ik mijn thermostaat niet kon registreren omdat deze niet bekend was.
Het antwoord dat ik kreeg is dat ik éénmalig een voucher moest aanschaffen van 79 euro en dat ik dan ook volledig support zal gaan krijgen en beschikking van de app.
Van de ene kant begrijp ik dit maar van de andere kant begrijp ik dit niet omdat ik bij de Eon altijd hebt betaald voor deze thermostaat.
Fifthplay geeft aan dat hun dit ook liever anders had gezien en dat Eon\Eneco de schuldige is.
Nu heb ik een slimme thermostaat aan de muur hangen die ik niet meer kan bedienen via een app zonder dat ik er voor moet betalen :-(

Heeft iemand tips of wat ik hier verder mee kan ?
Laatst gewijzigd door harmenheerspink op 08 nov 2018 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Eon - Eneco energie assistent

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom zou u een meter willen bedienen met een app? Dat ding doet gewoon zijn werk. En betalen voor een thermostaat? U lijkt wel mal

harmenheerspink
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2010 19:10

Re: Eon - Eneco energie assistent

Ongelezen bericht door harmenheerspink »

Ik kon mijn thermostaat via de app bedienen.
Bij elke leverancier waar je een zogenaamde gratis thermostaat betaal je daar gewoon voor.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Eon - Eneco energie assistent

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Geen onlogische reactie van Eneco. U bent immers geen klant meer van hen.
U kunt uw huidige leverencier vragen of zij dit ondersteunen, of een eigen systeem hebben.

Verder heeft u eigenlijk al een oplossing voor het probleem, die voucher snel aanschaffen.

Het feit dat u bent overgestapt geeft hoogswaarschijnlijk al aan, dat u bij EON destijds al flink betaalde voor deze mogelijkheid, gezien ik vermoed dat Engie een lager tarief aanbied.

Gesloten