LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ervaring klantenservice kwantum

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Femker
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2015 18:38

ervaring klantenservice kwantum

Ongelezen bericht door Femker »

Afgelopen januari gordijnen besteld bij de Kwantum in Drachten. Vooraf heb ik al mijn kozijnen op laten meten voor een flink bedrag. Ik zou voor beneden mijn oude rol gordijnen gebruiken. Omdat de kwantum mijn oude rolgordijnen niet op maat kon maken, heb ik ze naar een naaiatelier gebracht. Ik heb de maten gebruikt die zij hadden opgemeten. Voor boven heb ik wel rolgordijnen en overgordijnen besteld. De kwantum betaald voor het ophangen en natuurlijk het opmeten + alle bestelde gordijnen. Toen ze de gordijnen boven hadden opgehangen bleken er weeffouten in te zitten maar het ergste was dat ik mijn ramen niet meer kon openen. Het systeem was zo opgehangen dat ik de ramen niet meer kon openen. Vooraf opgemeten en laten adviseren. Daarnaast ook mijn oude rolgordijnen op maat laten maken, bleek dat alles verkeerd was opgemeten.. weg oude rolgordijnen! Al met al alles ging mis. Klantenservice gebeld, ze zouden contact met mij opnemen. Na twee weken nog geen reactie. Zelf weer gebeld en toen moest ik toch maar naar het filiaal bellen. Bijzonder.. klantenservice vertelde mij dat er een schade-expert zou komen. Filiaal Drachten nodigde mij uit en we kwamen tot een passende oplossing. Wel moest alles weer opnieuw opgemeten worden. De meneer kwam op de afgesproken tijd niet opdagen. Ik weer bellen en bleek dat hij niet stond ingepland, later is er alsnog een medewerker gekomen. Hij erkende zijn fout dat alle kozijnen verkeerd waren opgemeten. Vervolgens een nieuwe afspraak gemaakt ( dan moet je weer minimaal 4 weken wachten). Wederom weer vrijgenomen van het werk, belt de kwantum op het laatste moment af op de afgesproken dag/tijdstip dat er niemand komt vanwege ziekte. Er kwam geen oplossing en ik werd doorverbonden met filiaal Drachten. Ze konden alleen door de week komen. Ook met hen kwam ik niet tot een oplossing. We hebben ons 3 keer aangepast (vrijgenomen van het werk). Wat je dan op zn minst mag verwachten is dat de kwantum wellicht zich aanpast aan onze eigen werktijden. Het toppunt van alles is dat de leidinggevende op een gegeven moment de telefoon ophing. We zijn inmiddels een half jaar verder en we hebben nog geen gordijnen. Wel is alles betaald..en kan ik mijn oude rolgordijnen niet gebruiken. Ook is er natuurlijk schade aangebracht aan de kozijnen want die zijn verkeerd opgehangen.

Meerdere mensen slechte ervaring met de kwantum?? Ik hoor het graag..

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ervaring klantenservice kwantum

Ongelezen bericht door Erthanax »

Neen, ik heb uitstekende ervaring met het laten maken van gordijnen door Kwantum.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: ervaring klantenservice kwantum

Ongelezen bericht door Frantic2 »

u heeft de kozijnen laten opmeten door bedrijf A en vervolgens gekocht bij B en die moesten ook plaatsen?

En vervolgens korten die rolgordijnen in zonder even na te meten?

Ik snap het niet...

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: ervaring klantenservice kwantum

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @Femker, ik begrijp het wel hoor. Misschien is het een idee om contact te zoeken middels een brief met het hoofdkantoor van Kwantum en daar de zaak voor te leggen. Het zou maar zo kunnen dat ingrijpen van hogerhand wel wat oplevert. Het adres: Gegevens Kwantum Nederland B.V. , Belle van Zuylenstraat 10, 5032 MA Tilburg. Succes.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: ervaring klantenservice kwantum

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Was het wel iemand van Kwantum? Meestal huren ze een ZZPer in die regio die opmeet en monteerde.

Verder is ramen en deuren altijd een probleem als ze naar binnen open draaien, schuifdeuren of naar buiten geen punt maar
als ze naar binnen open gaan is gordijn of vitrage op enige afstand de oplossing.

En dat het maanden duurde, er is in vele delen een groot tekort aan ZZPers en Uw agenda en die van ingehuurde moeten wel aansluiten, en contract opzeggen is nog langer wachten.

Ik denk daarom dat deze inmeet en montage service bij alle bedrijven dus niet alleen Kwantum alleen nog maar erger zal worden om deze reden... tekort goede vakmensen.

Femker
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2015 18:38

Re: ervaring klantenservice kwantum

Ongelezen bericht door Femker »

@thecure zou wel willen weten hoe andere mensen tot een oplossing zijn gekomen eventueel.

@frantic2 nee hoor opmeten door zelfde bedrijf en idd inkorten een ander, omdat kwantum dit niet met eigen oude gordijnen doet. Wel betaald voor het opmeten uiteraard

@komkommertijd opmeten was iemand Vd kwantum idd ophangen vermoed ik dat dat een zzper. Ik heb mij alle keren aangepast omdat ik natuurlijk zo snel mogelijk geholpen wou worden

Idd ramen naar binnen een probleem vandaar dat ik mij heb laten adviseren door hen en ze desituatie vooraf heb laten Zien wat ik het beste kon aanschaffen..

Tekort aan goede mensen is zeker een probleem!

@erthanax ik anders ook tijd maar kwam voorheen in een ander filiaal misschien is dat het...

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ervaring klantenservice kwantum

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kwantum is een cash&carry en eigenlijk hebben ze geen kennis van zaken om een goed verkoopgesprek te voeren. Als u naar een servicewinkel gaat zal deze thuis de situatie bekijken en u waarschuwen bij bv binnendraaiende ramen. Bij Kwantum gaan ze van eigen kennis en maten uit. Maten kunnen opgenomen worden, maar dat is dan ook letterlijk opmeten. Advies is niet te krijgen.
Helaas voor u mosterd na de maaltijd.

Echter, u mag niet het dupe worden van de meetfouten van de mensen die ingehuurd zijn door Kwantum. Kwantum is en blijft uw aanspreekpunt en daar moet u gaan klagen. Er moet dan een vergoeding komen voor de verpeste rolgordijnen. Voor de gordijnen boven is het een ander verhaal. Als er verkeerde maten gemeten zijn en daardoor verkeerd besteld, dan moet dat schadeloos gesteld worden. Als met het eindresultaat de maten wel goed waren, maar enkel de ramen niet meer open konden, dan is het wat lastiger. Niet onmogelijk, maar daarin schuilt ook een stukje eigen verantwoordelijkheid.

Een half jaar is veel te lang. U kunt het beste Kwantum per brief/mail laten weten dat u binnen 2 weken de bestelde gordijnen wil hebben. Zo niet ontbindt u de order. Verder ook aangeven dat Kwantum aansprakelijk is voor alle schade die ontstaan is. Zorg voor een offerte zodat dit bedrag meteen erbij gezet kan worden. Kwantum is immers aansprakelijk voor de schade aan de kozijnen en voor het gevolg van de verkeerde maten.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: ervaring klantenservice kwantum

Ongelezen bericht door gosewijn »

Helaas in de woninginrichting zijn nog maar heel weinig vakmensen, laat staan opleidingen . Gordijnen maken wordt allemaal uitbesteed aan ateliers. Als je een woninginrichting wil beginnen , je hebt geen vakdiploma meer nodig . Toen ik ging werken 1961 verplicht naar school ,4 avonden per week woningstoffeerder A ,(Nijmegen) 2 jaar naar school 1 dag en 2 avonden .woninginrichting B .( Deventer) Vestigingsdiploma 5 jaar woningstoffeerder en meubelstoffeerder ( Eindhoven en Tilburg ) + 1 jaar binnenhuis adviseur ( nu architect) . Moet je nu eens tegen een 20 jarige zeggen ,lopen ze gillend weg. Mooi vak ,jammer dat het naar de knoppen is geholpen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ervaring klantenservice kwantum

Ongelezen bericht door sjohie »

Wij hadden bij Kwantum een parketvloer met legservice gekocht. Eerst kregen we al een bevestigingsmail voor de leg-dag, maar dan een maand eerder dan gepland. Dat laten corrigeren, en de dag vóórdat ze zouden komen kregen we bericht dat ze tussen 13.00 en 18.00 zouden komen. Die vrijdag om 16.45 gebeld, want tsja, zo'n vloer leggen is toch al snel een uurtje of twee werk, en de dag erna kwamen onze meubels. Wat bleek, dat waren slechts de aanrijdtijden. Collega liep uit, aldus planner van Kwantum, dus het zou ook wel ~18.00 gaan worden. 18.30 telefoon, ze liepen zo ver uit dat het eigenlijk niet meer ging lukken die dag, en of het dan de volgende dag "in de middag" kon. Gezegd dat die volgende ochtend de meubels zouden komen die op die nieuwe vloer moesten komen te staan, en dat dat dus geen optie was voor ons. Eind van het verhaal, hij kwam 21.00 aan, en was 22.45 klaar. (ben er maar wat bij gebleven om een haastklus met ditto kwaliteit te voorkomen, ligt er nu wel prachtig in verder).

Bij Kwantum bestelde gordijnen waren overigens op tijd, en in de goede lengte, gemaakt.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: ervaring klantenservice kwantum

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ben zeer benieuwd hoe groot de kamer is om in 1 uur en 45 min een parketvloer te leggen.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: ervaring klantenservice kwantum

Ongelezen bericht door Lowieze »

gosewijn schreef:
04 jun 2019 17:13
Ben zeer benieuwd hoe groot de kamer is om in 1 uur en 45 min een parketvloer te leggen.
Dat vroeg ik me ook al af, zeker omdat Kwantum geen parketvloeren verkoopt.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: ervaring klantenservice kwantum

Ongelezen bericht door Costnix »

@sjohie: u bedoelt laminaat toch?
Laminaat kan in die tijd gelegd worden. Parket leggenduurt veel langer.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: ervaring klantenservice kwantum

Ongelezen bericht door gosewijn »

Hoe groot is die kamer ,dan kun je antwoord geven . :wink:

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: ervaring klantenservice kwantum

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Perfecte service dus, om 21:00 toch nog het parket komen leggen.

Mies1994
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2021 12:08

Re: ervaring klantenservice kwantum

Ongelezen bericht door Mies1994 »

Ik bestelde 2x houten jaloezieën bij deze winkel. Ze zouden 2 feb 2021 binnen komen tot op heden nog niks ontvangen. Ik kreeg wel een mail dat de vervoerder het pakket had ontvangen, ik heb contact gehad met de vervoerder en deze weet van niks. Ik heb ruim 1,5 uur aan de telefoon gehangen en je krijgt gewoon geen gehoor. Ze bellen je wel maar als je op neemt is het net alsof het een nep telefoontje is en je krijgt geen gehoor. Vervolgens sturen ze je een bericht dat het contact leggen niet gelukt is.

Mijn bestelling gaat niet om 2 tientjes maar bijna om 200 euro. Belachelijk hoe ze met mensen omgaan door een automatisch bericht te sturen.

Ik wilde vervolgens mijn bestelling annuleren en kijken voor afhalen, is het artikel veel duurder. Ik ben nu dus gebonden aan de levering.
Ik ben onwijs kwaad en ik vind dat kwantum wel met een alternatief mag komen bijvoorbeeld laat medewerkers het rond brengen vanuit de winkel, zoals Ikea dat ook doet.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ervaring klantenservice kwantum

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mies1994 schreef:
05 feb 2021 12:15
Ik ben onwijs kwaad...
Ik zou zeggen: kalmeer een beetje... het is vervelend, maar met dat hysterische gedoe van "onwijs kwaad" worden en annuleren enzo schiet je ook zelf helemaal niets op.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: ervaring klantenservice kwantum

Ongelezen bericht door Seinhuis »

NeoDutchio schreef:
03 jun 2019 21:49
Als er verkeerde maten gemeten zijn en daardoor verkeerd besteld, dan moet dat schadeloos gesteld worden. Als met het eindresultaat de maten wel goed waren, maar enkel de ramen niet meer open konden, dan is het wat lastiger. Niet onmogelijk, maar daarin schuilt ook een stukje eigen verantwoordelijkheid.

Een half jaar is veel te lang. U kunt het beste Kwantum per brief/mail laten weten dat u binnen 2 weken de bestelde gordijnen wil hebben. Zo niet ontbindt u de order. Verder ook aangeven dat Kwantum aansprakelijk is voor alle schade die ontstaan is. Zorg voor een offerte zodat dit bedrag meteen erbij gezet kan worden. Kwantum is immers aansprakelijk voor de schade aan de kozijnen en voor het gevolg van de verkeerde maten.
Ik zat ook in deze richting te denken. Ik wil wel aan toevoegen dat Kwantum lid is van keurmerk thuiswinkel, waardoor je (na het belopen van deze stappen en nog steeds niet is opgelost) naar de geschillencommissie thuiswinkel kan voor een bindend uitspraak. Je rechtsbijstandverzekering kan je helpen, maar ook zonder is dit mogelijk.

https://www.thuiswinkel.org/consumenten ... nformulier
https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... uiswinkel/

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: ervaring klantenservice kwantum

Ongelezen bericht door Justmeagain »

@seinhuis. Waarom een ruim anderhalf jaar oude reactie quote.?

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: ervaring klantenservice kwantum

Ongelezen bericht door gosewijn »

En waarom steeds het zelfde liedje ?

Gesloten