LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met stoelen 'vervellen'?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Pauliena
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2017 16:18

Ervaring met stoelen 'vervellen'?

Ongelezen bericht door Pauliena »

In december hebben wij 2 leren stoeltjes gekocht die in februari bij ons geleverd zijn. In augustus begon de toplaag er af te rullen. Het zijn nogal flinke plekken. Na contact met de winkelier kreeg ik te horen dat het gebruik van bijvoorbeeld bloedverdunners en prozac daar de mogelijke oorzaak van zou kunnen zijn. Ik heb al zo' 35 jaar leren meubels en dit heb ik nog nooit gehoord of meegemaakt.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaring met stoelen 'vervellen'?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lijkt me een smoesje, maar gebruikt u die medicijnen dan? Is die zaak bij het garantiefonds voor meubelen aangesloten? Zo ja, daar maar een klacht indienen.

Pauliena
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2017 16:18

Re: Ervaring met stoelen 'vervellen'?

Ongelezen bericht door Pauliena »

Nee, ik gebruik geen medicijnen - mijn man wel - maar het , ‘vervellen zit ook op de zitting waar geen direct huid contact is.

Ik heb net bericht ontvangen dat de fabrikant uit coulance nieuwe hoezen gaat sturen. Wat dat inhoud moet ik nog even informeren, vooral dat coulance bevalt mij niet.

alloallo
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 nov 2011 14:16

Re: Ervaring met stoelen 'vervellen'?

Ongelezen bericht door alloallo »

Medicijnen kunnen wel degelijk invloed hebben op lederen meubelen.
De 'giftige stoffen' komen dwv transpiratie naar buiten en tasten de toplaag.

Om een echte mening over de klact te geven is echter meer informatie over de stoelen nodig (leverancier, prijs, lederkwaliteit)

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ervaring met stoelen 'vervellen'?

Ongelezen bericht door crazyme »

alloallo schreef:Medicijnen kunnen wel degelijk invloed hebben op lederen meubelen.
De 'giftige stoffen' komen dwv transpiratie naar buiten en tasten de toplaag.

Om een echte mening over de klact te geven is echter meer informatie over de stoelen nodig (leverancier, prijs, lederkwaliteit)
En niet te vergeten : een goede foto.

Aantasting door medicijngebruik is vaak beperkt tot de plaatsen waar direct huidcontact is,
Maar door transpiratie (vooral in de zomer door warmte en dunne kleding) kunnen ook andere plekken aangetast worden.

Gesloten