Ervaringen met Bulko Wezep?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
MLossie
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2017 13:29

Ervaringen met Bulko Wezep?

Ongelezen bericht door MLossie »

WIj hebben een carport besteld bij Bulko Oldebroek. Prijs ongeveer 5000 Euro.
Wij komen zelf uit Limburg, dus is een stukje uit Oldebroek vandaan.

Er is ook een contract getekend, waarbij we 10% als aanbetaling moesten doen.
Daar hadden we geen probleem mee en is ook netjes gedaan.

Nu blijkt dat we contractueeel nog 80 % moeten betalen voordat ze bij ons komen plaatsen.
Bij plaatsing dan nog de resterende 10%

Mijn concrete vraag is uiteraard, wie heeft ervaringen met Bulko ?
Zo ja, wat zijn jullie ervaringen?
En verder zou ik willen weten of en in hoeverre dit kan en mag (de constructie van 80% betalen als er nog niets geplaatst is)

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Ervaringen met Bulko Wezep?

Ongelezen bericht door Sira »

Een aanbetaling kan ik mij voorstellen, zeker als dit een voor u op maat gemaakte product is.
Ik ken het bedrijf niet, enerzijds kunnen er kwade bedoelingen achter zitten, maar anderzijds kan het ook zijn dat zij vóór levering van de fabriek het volledige bedrag aan de fabrikant hebben moeten voldoen. Ik kom dit tegenwoordig steeds meer tegen bij fabrikanten (50% bij opdracht en 50% een dag voor levering) en de fabrikanten maakt geen onderscheid tussen een correcte betaler of een slechte betaler. En voor een bedrijf dat veel afneemt, is dat toch een hele investering wanneer dat allemaal voorgeschoten moet worden.
U kunt Bulko eventueel voorstellen dat u die 80% op de montage-dag à contant betaald.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaringen met Bulko Wezep?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er was geen aanbieder dichter in uw buurt? Niet zo slim om eerst te kopen en dan pas naar regerenties gaan vragen/zoeken.
Nu dat u betaald heeft bent u akkoord gegaan met de 80% betaling. Hier kunt u nu niet meer onderuit.

Swantje
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2018 21:25

Re: Ervaringen met Bulko Wezep?

Ongelezen bericht door Swantje »

Wij schrijven niet graag slechte recensies over bedrijven, maar na uitblijven van enige reactie van onze laatste mailtjes, moeten wij toch wat kwijt.

Bij het geven aan de opdracht ging alles met Bulko Nederland nog prima. Echter de bij het daadwerkelijke uitvoering heeft Bulko Nederland zeer gefaald.

Het begon bij de communicatie met de technisch tekenaar. Waar hij misschien wel heeft geluisterd naar onze wensen, maar deze totaal in de wind heeft geslagen. Het resultaat hiervan is dat de deur van het tuinkantoor aan de verkeerde kant open gaat. Hier konden ze helaas niets meer aan doen. Hiervoor kregen we het stukken gratis. Helaas zitten er nu al wat schuren in de stuk. (beetje een geval van: Dun op de muur. Dik op de factuur)

Communicatie met de uitvoerder was ook zeer jammerlijk. Ruim twee weken van te voren hebben wij meerdere telefoongesprekken gevoerd met de uitvoerder. Hierbij hebben wij aangegeven dat de oudere fundering nog al wat extra zorg nodig had en dat er niet zomaar even een gat ingeslagen kon worden. Dit was hem ook al duidelijk gemaakt door zijn eigen medewerkers. Het resultaat hiervan is dat er 5 uur een dure hijskraan heeft staan wachtten tot de nieuwe fundering er eindelijk lag en het tuinkantoor op zijn plek kon worden gehesen. Hierdoor werdt de afwerking in de ogen van Bulko Nederland en race tegen de klok. Gepaard met gescheld tegen elkaar over de telefoon.

De verder afwerking was nog meer een drama. Wij kregen hierbij echt het gevoel dat wij een projectje tussendoor waren. Bulko Nederland heeft hier alleen maar onderaannemers gestuurd en gingen qua afwerking zeer amateuristisch te werk. Resultaat zij moesten drie keer terugkomen om hun fouten te herstellen.

Ze waren ook de sleutel kwijt, waardoor er een nieuw slot in geboord moest worden. Kosten € 90,00. Deze hebben zij nooit betaald aan de sleutelmaker. Deze hebben wij uiteindelijk zelf maar betaald aan de sleutelmaker.

Hoofstuk: Vloer en vloerverwarming.

Graag wil ik een samenvatting geven wat er met de vloer is gebeurd:

1e laag:
Hier zijn eerst Variotherm kompaktplaten neergelegd waarin de verwarmingsbuizen in zijn gemonteerd, Hierna is de vulmassa eroverheen gestort. Echter kwamen de medewerkers er halverwege achter dat er te weinig zakken Variotherm waren en de specie in de hoeken wegliep. Hierdoor hebben ze het zo dun mogelijk op de vloer gelegd. Hierdoor werd de vloer niet egaal.
Nog een detail: Nadat de vloer gestort was, vonden ze bij ons in de woonkamer een rol dampdichte folie en randstrookisolatie. Deze producten dienen onder en aan de zijkant van de kompaktplaten te worden aangebracht. Als dit gebeurt was, was er niets weggelopen en was de vloer waarschijnlijk egaal en klaar

2e laag:
Hier is een soort cementspecie gebruikt. Echter kwamen ze er voor de tweede keer achter dat er te weinig cementzakken waren geleverd. Hierdoor hebben ze het laatste stuk een beetje afgeraffeld, waardoor de vloer aan de ene helft van het huis hoger ligt dan aan de andere kant.

3e laag:
Hier is egalisatiecement gebruikt. Na wat inlichtingen en wat gezocht te hebben. Is hier geen hechtingsmiddel (primer) gebruikt. Ook hadden wij een vloerstopcontact in onze vloer laten plaatsen. Echter de derde persoon die deze vloer kwam storten heeft ook het stopcontact vol laten lopen. Deze hebben wij er na vijf uur bikken eruit kunnen krijgen. Dat deze persoon geen schok heeft gekregen mag een wonder wezen. Nieuw stopcontact hebben wij helaas ook niet vergoed gekregen.

Het resultaat van dit handelen was dat na een week de hele vloer omhoog kwam. Opdat moment hadden we het eigelijk wel gehad met dit bedrijf en hebben we op onze eigen kosten de vloer laten verwijderen en opnieuw laten leggen. Bulko Nederland heeft nog wel aangeboden om het weer zelf te doen. Echter was ons vertrouwen dat dit goed zou aflopen tot 0% gedaald.

Op mailtjes dat wij toch wel enige financiële vergoeding wilde ontvangen is helaas nooit meer gereageerd.

Helaas

Dit dekt nog niet de helft van wat er nog niet helemaal netjes was afgewerkt maar de tekst is al zo lang.

Brandhaard
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2020 11:47

Re: Ervaringen met Bulko Wezep?

Ongelezen bericht door Brandhaard »

Beste mensen,

het is me inmiddels duidelijk dat ik als klant niet de uitzondering op de regel ben. Op mijn eigen bouwplaats hoorde ik al over vergelijkbare projecten elders en de ‘reviews’ van anderen, ook bij Google, liegen er niet om. Mijn verhaal is vergelijkbaar: slechte tekening, slechte initiële kosten inschatting, heel slechte communicatie en afstemming, nooit op de bouw, slechte werklieden, alles pas na drie keer in orde, chantage, eindeloze vertraging, schade. De enige manier om hier tegen op te treden is hier samen tegen op te treden. Ik weet zeker dat er nog meer mensen zijn die gedupeerd zijn door dit bedrijf. In het verleden of die nu een geschil hebben met Bulko.

Je zou denken dat in het huidige tijdperk van sociale media dit soort bedrijven snel tot hun einde komen maar blijkbaar is daar meer voor nodig. Als u de strijd niet alleen wilt voeren hoor ik het graag via dit medium.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Bulko Wezep?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ook u hebt de reviews niet eerder gelezen blijkbaar.

Pootje
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2020 14:21

Re: Ervaringen met Bulko Wezep?

Ongelezen bericht door Pootje »

beste Brandhaard,

wij zouden graag met u in contact komen. Stuur ons een pb
Laatst gewijzigd door Radar op 20 feb 2020 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Telefoonnummer verwijderd

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ervaringen met Bulko Wezep?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Pootje schreef:
20 feb 2020 15:08
beste Brandhaard,

wij zouden graag met u in contact komen. Stuur ons een pb

Je kunt toch zelf een PB sturen aan die @brandhaard?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaringen met Bulko Wezep?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Brandhaard schreef:
02 feb 2020 12:09
De enige manier om hier tegen op te treden is hier samen tegen op te treden. Ik weet zeker dat er nog meer mensen zijn die gedupeerd zijn door dit bedrijf. In het verleden of die nu een geschil hebben met Bulko.
Hoe ziet u dat voor u? Elke zaak staat op zich. U kunt niet met meerdere verschillende klachten 1 zaak gaan starten.
Brandhaard schreef:
02 feb 2020 12:09
Je zou denken dat in het huidige tijdperk van sociale media dit soort bedrijven snel tot hun einde komen maar blijkbaar is daar meer voor nodig. Als u de strijd niet alleen wilt voeren hoor ik het graag via dit medium.
Je zou denken dat in het huidige tijdperk van sociale media mensen eerst naar reviews kijken voordat ze tot een keuze overgaan.
En nogmaals, samen de strijd aangaan heeft geen nut. Bij een mogelijke rechtszaak kan je niet aandragen dat Jantje, Pietje en Klaasje ook klachten hebben. Elke zaak staat op zich en elke zaak zal anders opgevat worden.

gedoe2020
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mei 2020 11:54

Re: Ervaringen met Bulko Wezep?

Ongelezen bericht door gedoe2020 »

door Brandhaard » 02 feb 2020 12:09

Beste mensen,

het is me inmiddels duidelijk dat ik als klant niet de uitzondering op de regel ben. Op mijn eigen bouwplaats hoorde ik al over vergelijkbare projecten elders en de ‘reviews’ van anderen, ook bij Google, liegen er niet om. Mijn verhaal is vergelijkbaar: slechte tekening, slechte initiële kosten inschatting, heel slechte communicatie en afstemming, nooit op de bouw, slechte werklieden, alles pas na drie keer in orde, chantage, eindeloze vertraging, schade. De enige manier om hier tegen op te treden is hier samen tegen op te treden. Ik weet zeker dat er nog meer mensen zijn die gedupeerd zijn door dit bedrijf. In het verleden of die nu een geschil hebben met Bulko.
Dit klinkt allemaal zeer herkenbaar helaas. Ten eerste duurt alles eindeloos. In de eerste gesprekken pretenderen ze zeer snel te bouwen, maar als puntje bij paaltje komt treden er onverklaarbare vertragingen op. Maar als er eindelijk eens wat gebeurt is de kwaliteit gewoon slecht. De hele bouwplaats ziet er sowieso erg rommelig uit, maar ook de bouwkwaliteit is slecht, er wordt maar wat op los geimproviseerd lijkt het. Als je er wat van zegt bij Bulko zeggen ze, dat komt later wel goed. Maar het komt dus niet goed. En dan geven ze dus niet meer thuis: ze nemen de telefoon niet meer op, reageren niet op mails. En aangezien ze vooruitbetaling eisen sta je met lege handen en heb je geen drukmiddel om goed werk af te dwingen.
We hebben net als andere mensen uit de deze forumpost de reviews blijkbaar niet goed genoeg gechecked, en zijn blijkbaar te goed van vertrouwen geweest. Wij voelen er best wat voor om samen op te trekken....

Kae
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2021 17:42

Re: Ervaringen met Bulko Wezep?

Ongelezen bericht door Kae »

Ohhh, dit is allemaal zo herkenbaar. Een en al ellende met Bulko. Afspraken niet nakomen, mooie praatjes, leugens, geen of slechte adviezen, prutswerk door onderaannemers waardoor het soms drie keer over moest en nog niet goed was. W e konden de eerste twee jaar niet wonen in de woning door veel te hoge formaldehyde gehaltes (die kankerverwekkend zijn) uit de gebruikte materialen in de wanden en plafond bij warm weer. We wonen nu na vier jaar nog niet met comfort in de woning wonen door allerlei gebreken zoals onaangename luchtstroom, koude vloer etc.. We hebben allang geen contact meer met bulko omdat ze alle verantwoordelijkheid van zich afschoven en niet thuis gaven. In zee gaan met Hendrikus Wolf en Gerrit Steenbergen heeft zoveel stress en ellende gebracht, vreselijk. Ik ben benieuwd of iemand via de juridische weg nog iets heeft bereikt en wil anderen behoeden voor deze ellende.

Keyplayer
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2022 15:54

Re: Ervaringen met Bulko Wezep?

Ongelezen bericht door Keyplayer »

Herkenbaar, wij zijn recent ook slachtoffer geworden. Wil graag ervaringen bundelen en in actie komen. Hoe kunnen we in contact komen?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met Bulko Wezep?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Keyplayer schreef:
01 mar 2022 15:59
Herkenbaar, wij zijn recent ook slachtoffer geworden. Wil graag ervaringen bundelen en in actie komen. Hoe kunnen we in contact komen?
Als je iets wilt doen, doe het dan gewoon. Verspil geen tijd en energie om achter andere aan te jagen, want daar heb je niets aan. Je vertelt niet wat je issue is, dus advies geven zit er ook niet in.

Is overigens al eerder in dit topic gepost:
NeoDutchio schreef:
20 feb 2020 20:19
Brandhaard schreef:
02 feb 2020 12:09
De enige manier om hier tegen op te treden is hier samen tegen op te treden. Ik weet zeker dat er nog meer mensen zijn die gedupeerd zijn door dit bedrijf. In het verleden of die nu een geschil hebben met Bulko.
Hoe ziet u dat voor u? Elke zaak staat op zich. U kunt niet met meerdere verschillende klachten 1 zaak gaan starten.

Simon Kloostra
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2022 09:52

Re: Ervaringen met Bulko Wezep?

Ongelezen bericht door Simon Kloostra »

Spoiler alert: Bulko is failliet.

Ik wil hier wel een boekje over open doen en heb ook geen probleem om met naam en toenaam mijn verhaal te doen. Mensen mogen gerust contact met mij opnemen als ze meer informatie willen.
Heel in het kort hebben wij een dramatisch traject met Bulko doorlopen bij de bouw van ons huis. Daarbij hebben wij op alle mogelijke manieren de eerder vermelde onbeschofte benadering en absoluut abominabele kwaliteit van bouwen ondervonden. Toppunt was echter dat de gemeente Almere halverwege de bouw, na opbouw van het houten casco, de bouw inspecteerde en daarbij een acute bouwstop oplegde (na twee eerdere bouwstops om kleinere zaken). De bouwinspecteur vond de hele constructie naast gewoon slecht gebouwd en afgewerkt ook totaal onveilig en verkeerd opgebouwd. Op last van de gemeente heeft Bulko het casco daarna volledig afgebroken. Ze wilden het daarna wel opnieuw afmaken, maar daar hadden wij natuurlijk absoluut geen vertrouwen in. We hebben toen het contract ontbonden en een rechtszaak aangespannen om de geleden schade te verhalen. Na een lang traject hebben wij deze zaak gewonnen en een schadevergoeding toegewezen gekregen.
Maar toen gingen ze failliet... Lastig dus om dan nog je geld te krijgen, daarop beraden we ons.

Maar om mensen te behoeden voor dit criminele bedrijf:
Bulko probeert te verhullen dat ze failliet zijn. Net voor het faillissement hebben ze de naam van hun BV veranderd van Bulko Nederland BV naar Quanova BV, waarschijnlijk om te verhullen dat hun bedrijfsnaam ooit gelieerd wordt aan een faillissement. Ze hebben namelijk nog meerdere BV's met de naam Bulko, zoals Bulko Holding BV en Bulko services BV, kijk maar op de site van de KvK. Hun website is namelijk nog wel actief, die hebben ze een half jaar voor het faillissement al op naam van een van de overgebleven BV's gezet. Mogelijk werken ze nog steeds door als Bulko, dus wees daarop alert.

Bulko heeft een hele sliert aan BV's en is op meerde plaatsen actief geweest, van Oldebroek naar Vaassen naar Wezep. Er zijn eerder aan Bulko gerelateerde BV's failliet gegaan en als je op het Centraal Insolventieregister goed zoekt kun je allerlei informatie vinden over wat de curatoren aantreffen. Duidelijk is te lezen dat onrechtmatig handelen en paulianeus handelen nadrukkelijk onderzocht worden.

Op deze link vind je binnenkort het eerste verslag van de curator van Quanova, voorheen Bulko Nederland: https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/ ... .1300.1.22 . Meestal verschijnt het eerste verslag na enkele weken.

Op deze link vind je 4 BV's van Timbergroup (direct vallend onder een van de twee directeuren van Bulko) die al eerder failliet zijn gegaan. Hier vind je meerdere rapporten die de gang van zaken beschrijven: https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/ ... //8171MD/2
Met name in het meest recente rapport gaat de curator in op de onrechtmatigheid die onderzocht wordt. Quote:

"Verslag 5: ten tijde van het opstellen van dit verslag is er nog steeds contact met bestuurder en zijn advocaat. Over de inhoud van deze gesprekken kan ook nu nog geen uitspraak w orden gedaan. Wel verwacht curator dat het faillissement van Quanova B.V. (voorheen Bulko Nederland B.V.) effect zal hebben op het rechtmatigheidsonderzoek"

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaringen met Bulko Wezep?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

TS Mlossie: Aangemeld in 2017, een vraag gesteld, maar nooit meer gereageerd en na 7 dagen niet meer terug gekomen.
Maart 2018 reactie van Swantje, nooit meer gereageerd.
Februari 2020 ervaring van Brandhaard, nooit meer gereageerd en na 1 dag stilte weggebleven.
Februari 2020, Pootje wilde contact met Brandhaard, nooit meer iets van gehoord en na 20 dagen weer afgedropen schijnbaar zonder antwoord.
Mei 2020, Gedoe2020 deelt zijn ervaring en is schijnbaar de enige die doorgepakt heeft en Bulko in de gaten houdt.
September 2021, Kae wil weten of er een juridische weg te bewandelen is, maar komt na 2 dagen nooit meer terug.
Maart 2022, Keyplay wil graag ervaringen bundelen, maar is na 1 dag nooit meer terug gekomen.
Maart 2022, Simon Kloostra meld dat ze failliet zijn, maar komt na een halve dag online nooit meer terug.

Waarom zou iemand hier zeggen te willen aanpakken of om informatie in te winnen en dan nooit meer terugkomen? Wat voor nut heeft het om je eigen ervaringen te delen, maar niets te willen doen om het opgelost te krijgen? En wat voor nut heeft het überhaupt om achteraf te gaan klagen als er al jaren over geklaagd word? En wat voor nut heeft het reageren voor ons nog als mensen wel een vraag stellen maar schijnbaar totaal niet geïnteresseerd zijn in een antwoord?
Ervaringen op internet zijn niet tot nauwelijks te vinden, op de site van detelefoongids.nl na. En hier komen ze niet heel slecht uit. Wel wat slechte ervaringen, maar allemaal van 2018 of eerder.
Dat het faillissement stinkt klopt, maar waarom ontevreden klanten hier wel advies willen hebben, maar schijnbaar niet direct hebben doorgepakt, ontgaat mij.

gedoe2020
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mei 2020 11:54

Re: Ervaringen met Bulko Wezep?

Ongelezen bericht door gedoe2020 »

Kijk op de site ook eens bij Werkwijze:

"Eerste factuur: Je betaalt 15% aan bij opdracht. Hiervoor ontvang je van ons tevens de aanzichtstekeningen. Controleer de tekeningen goed, dit is de basis voor onze productie.
Tweede factuur: Je betaalt 40% voor aanvang werkzaamheden in de werkplaats (productie).
Derde factuur: Je betaalt 40% voor aanvang werkzaamheden op locatie.
Vierde factuur: Je betaalt de laatste 5% bij oplevering van het project."


Je moet dus 95% betaald hebben voordat ze zelfs maar een spade in de grond hebben gestoken. Slimme jongens daar bij.
Trap daar dus niet in.

gedoe2020
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mei 2020 11:54

Re: Ervaringen met Bulko Wezep?

Ongelezen bericht door gedoe2020 »

Bulko is nu Bouwijs.
Er is iets aan mijn eerdere posts aangepast, dat wil ik even rechtzetten:

De personen achter Bulko hebben na het faillissement een doorstart gemaaakt met een nieuw bdrijf: Bouwijs. Ik zal dit even goed onderbouwen zodat dat voor eens en altijd duidelijk is. Ik hoop zo te voorkomen dat meer mensen door deze criminelen gedupeerd worden:

De website Bulko.nl is een tijd doorgelinked geweest van Bulko.nl naar Bouwijs.nl. Vanwege de slechte reviews van Bulko hebben ze dit ongedaan gemaakt zodat de link niet meer zo makkelijk gelegd kan worden. Verder passen zo nogal snel handelsnamen en adressen aan, je merkt dat ze actief bezig zijn sporen te wissen.
Wat ik hier verder opschrijf is misschien lastig te volgen, maar als je een paar ton uitgeeft om een huis te laten bouwen lijkt het me goed om je huiswerk te doen. Ook zullen sommige linkjes die ik geef er daardoor over een paar maanden anders uitzien, maar doe anders zelf je huiswerk bij de KvK.

Denk ten eerste goed na:
  • Als je contact legt en doorvraagt zul je zien dat de werkwijze hetzelfde is: je moet grote sommen vooraf betalen
    - Ze zijn niet aangesloten bij BouwGarant
Dan even wat technisch geneuzel: Bulko heeft net voor het failliet zijn naam gewijzigd in Quanova, en de rapporten van het faillissement zijn hier te vinden: https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/ ... .1300.1.22 . Daarin staat dat de uiteindelijke bestuurder een natuurlijk persoon is, de bestuurder van de bovenliggende BV: Araka BV. Ik mag hier geen namen noemen, maar kijk maar eens op deze link met KvK informatie, daar lees je zijn naam: https://drimble.nl/bedrijf/wezep/328231 ... 20getreden . Adres hetzelfde als dat van Bulko/Quanova. Op de KvK site vind je het ook, maar dan moet je betalen voor deze informatie. Als je zaken doet met Bouwijs kom je snel mensen met dezelfde voornaam en achternaam tegen...

Dan even een draadje om de lokaties te matchen. Kijk maar eens op https://www.kvk.nl/zoeken/handelsregist ... =1&start=0:
Stichting Administratiekantoor Araka is gevestigd op een adres in Oldebroek (adres zelf mag ik niet noemen volgens de forumregels denk ik, dus dat doe ik niet, ik noem het verder adres A). Dit bedrijf heeft geen directe relaties met Araka BV, maar de naam is wel heel toevallig
Ook Stichting Administratiekantoor Middeldijk is gevestigd op dit adres. Dan: https://drimble.nl/bedrijf/oldebroek/k7 ... ldijk.html , hier zie je dat dit bedrijf valt onder Middeldijk Ontwikkeling BV: https://drimble.nl/bedrijf/wezep/404125 ... ng-bv.html en dat is weer het adres van Bulko/Quanova....
Dus dat er een link is tussen deze adressen is duidelijk. Dan Bouwijs:
Loba Holding BV is gevestigd op adres A. https://drimble.nl/bedrijf/oldebroek/50 ... ng-bv.html
Onder Loba Holding valt Lupo Projecten BV: https://drimble.nl/bedrijf/oldebroek/50 ... en-bv.html adres was adres a en is nu adres B. En adres B is het adres van Bouwijs... Bouwijs is ook de handelsnaam naam van Lupo Projecten BV: https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q ... te=kvk2014
Kortom, een hele puzzel, maar dat Bouwijs en het failliete Bulko heel veel met elkaar te maken hebben mag duidelijk zijn...

gedoe2020
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mei 2020 11:54

Re: Ervaringen met Bulko Wezep?

Ongelezen bericht door gedoe2020 »

Nog even een kleine toevoeging: ook op de Bouwijs website vind je nog steeds kleine dingetjes (Google instellingen en zo nu en dan een plaatje) waarin ze de oude naam Bulko niet goed hebben weggewerkt, zie dit plaatje:

Afbeelding

Dat zullen ze dankzij deze melding waarschijnlijk snel aanpassen, maar met dit plaatje komen ze daar niet mee weg :wink:

gedoe2020
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mei 2020 11:54

Re: Ervaringen met Bulko Wezep?

Ongelezen bericht door gedoe2020 »

Net de uitzending gezien, heel herkenbaar als gedupeerde... Maar vooral schrijnend hoe zijn vrouw, als Fons doorvraagt waarom ze doorgaan met oplichten zegt: "Wij moeten toch ook leven?"..... Het interesseert ze dus echt niks wat ze aanrichten.

En helemaal mooi hoe Hendrikus Wolf dus volgens zijn vrouw "in paniek is weggelopen" :D :oops: :P

Pitr de Lune
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2023 12:18

Re: Ervaringen met Bulko Wezep?

Ongelezen bericht door Pitr de Lune »

Ook ik heb GROTE PROBLEMEN (gehad) met Bulko! Dat dus precies hetzelfde bedrijf is als Bouwijs!
De eerste weken van de bouw gingen prima, alles op tijd en vriendelijk. Maar hoe verder het vorderde hoe minder men onze telefoontjes beantwoordde, niet-meer onze mails beantwoordde, etc. Werknemers klaagden bij ons steen-en-been over slechte c.q. NIET uitbetalen van salaris.

Dit getrek en geduw aan Bulko (nu Bouwijs) heeft vele maanden geduurd! Tientallen dagverslagen van de NIET-vorderende bouw bijgehouden en meermaals per week aan Bulko (Bouwijs) gestuurd. Zeer zelden een (schriftelijke!) toezegging gehad "dat het nu echt binnen de kortste keren klaar zou zijn en er wekelijks 5 werknemers zouden komen om alles af te maken". Met 1 of 2 werknemers in de week werd dit toch weer afgedaan. En deze werden VAAK weggeroepen door het hoofdkantoor omdat er elders weer werk te doen was! Zeer zelden, eigenlijk nooit, een fatsoenlijke reactie op gehad.

Veel buitenlands-personeel in dienst! Weinig accuraat, zeer slordig op een enkele uitzondering na!

Garanties op de bouw werden vagelijk gegeven maar uiteindelijk blijkt dat allemaal hol te zijn en is er geen enkele autoriteit waar je op kan terug vallen. Bulko (Bouwijs) NOEMT wel garanties maar dat is ALLEMAAL gebakken lucht, zo heb ik aan den lijve ervaren!

Uiteindelijk heb ik het door een andere bouwer laten afbouwen en een RECHTZAAK tegen Bulko gestart! (en wij zijn niet de enigen!). We hebben honderden foto's van alle gebreken, en idem verslagen van wat er MIS is gegaan bij Bulko (Bouwijs dus). Heeft ons al TIENDUIZENDEN euro's gekost! En eigenlijk is het nog niet helemaal OK.
Voorbeeldje: in de wanden zat NAUWELIJKS isolatie materiaal! Pure lucht! Dat kostte mij een VOLLEDIG NIEUWE BUITENSTE SCHIL!
Of: daklekkage: is 4 x 'gerepareerd' en bleef ENORM lekken. Onze eigen bouwer verklaarde dit voor PRUTSWERK, LAPPENDEKEN! Door onze nieuwe bouwer VOLLEDIG NIEUW DAK OPGELEGD, en uiteraard nu in 1 x goed.
Zo kan ik nog wel 100 punten aangeven!

Bulko, vroeger TIMBERSALES dat OOK al FAILLIET is verklaard!!, Bouwijs .... WEET waar je aan begint!
Dezelfde schurk(en) staan nog steeds achter het roer!

SCHANDELIJK!

Pitr de Lune

Plaats reactie