Essent verschil variabele tarieven

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
MarjoleinKrol
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2022 12:03

Essent verschil variabele tarieven

Ongelezen bericht door MarjoleinKrol »

Afgelopen week heeft essent de prijsverhoging aangekondigd voor de variable tarieven. Deze staan nu op €0,44 cent voor energie en €1,99 voor gas.

Mij is opgevallen dat ik op dit moment €0,73 cent voor energie betaal en €3,10 voor gas. Mijn vader heeft weer een heel ander tarief en de buren daarvan betalen ook weer heel wat anders.

Als ik essent bel, sta ik uren in de wachtrij en wordt de verbinding verbroken. Op mailtjes reageren ze ook niet.

Heeft iemand ditzelfde probleem ? En eventueel tips ?

Alvast bedankt !
Marjolein Krol

Fayaburu
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 feb 2021 14:28

Re: Essent verschil variabele tarieven

Ongelezen bericht door Fayaburu »

Ik heb een brief gehad met de aankondiging van de tariefsverhoging. Ik heb hierop de voorbeeldbrief van het ACM gebruikt om in bezwaar te gaan. Ik probeerde de brief middels een mail naar Essent te versturen. Blijkt dat de betaande mailadressen niet meer geldig zijn......wo [email protected]  en [email protected] . Ik heb nu mijn brief middels chatbericht Facebook en ik denk erover om de brief ook aangetekend te verzenden...........Wie heeft ook deze ervaring?

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Essent verschil variabele tarieven

Ongelezen bericht door jonis »

Essent hanteert verschillende tarieven variabel.
Dat is oa afhankelijk van sinds wanneer je variabel contract hebt. Nieuwe varabele contracten zullen hogere tarieven hebben.
Zo was het tarief van mij voor variabel op 1-1-2022 alleen voor klanten die variabel hadden in juli 2021
Mijn tarief gas 1,50 m3 gaat nu dus ook omhoog.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Essent verschil variabele tarieven

Ongelezen bericht door Seinhuis »

NOS op 3 heeft recentelijk kort aandacht besteed https://youtu.be/J-eNbyrgpsg

Het instap moment is afhankelijk van het prijs. Hierdoor kan het zijn dat mensen bij hetzelfde energie maatschappij een andere bedrag betalen.

Annette55
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2022 09:53

Re: Essent verschil variabele tarieven

Ongelezen bericht door Annette55 »

In de maand augustus heb ik 4 kuub gas gebruikt..
Het totaalbedrag ,dus incl overige kosten, dat ik hier voor moet betalen is 28,79
7,20 per kuub dus😱
En hier komt dan nog de verhoging per 1 oktober van Essent overheen
Doe voorlopig mijn verwarming niet aan...

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Essent verschil variabele tarieven

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Annette55 schreef:
27 sep 2022 10:01
In de maand augustus heb ik 4 kuub gas gebruikt..
Het totaalbedrag ,dus incl overige kosten, dat ik hier voor moet betalen is 28,79
7,20 per kuub dus😱
En hier komt dan nog de verhoging per 1 oktober van Essent overheen
Doe voorlopig mijn verwarming niet aan...
Ooit gehoord van vastrecht?

ankiemie
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2022 12:04

Re: Essent verschil variabele tarieven

Ongelezen bericht door ankiemie »

Ik heb al sinds 1976 een variabel contract gehad bij Essent, nooit een tarief vast laten zetten en krijg nu ook bericht dat ik per 1 oktober een hoger tarief moet gaan betalen. Maar bij mij gaan de tarieven 6x over de kop in plaats van de in de media aangekondigde verhogingen van 50% op elektra en 30 % op gas. Ik heb een aangetekend bezwaarschrift gestuurd naar het hoofdkantoor van Essent en ook een melding gemaakt bij de ACM.
Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren, in het vragenuurtje is het ook aan bod gekomen. En onze minister heeft ook aangegeven dat hij ervan uitgaat dat de maatschappijen die niet de wettelijke termijn hebben gehanteerd hun plannen terugdraaien. Ik wacht af, maar reserveer alvast geld op een aparte spaarrekening en probeer extra bezuinigingsacties te verzinnen door elektrische plaids op de bank en een gevoerde huisjurk aan te trekken, dikke sokken etc. Ook de verwarming 1 uurtje aanzetten en daarna direct weer omlaag.
Laatst gewijzigd door ankiemie op 27 sep 2022 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.

ankiemie
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2022 12:04

Re: Essent verschil variabele tarieven

Ongelezen bericht door ankiemie »

Fayaburu schreef:
26 sep 2022 14:27
Ik heb een brief gehad met de aankondiging van de tariefsverhoging. Ik heb hierop de voorbeeldbrief van het ACM gebruikt om in bezwaar te gaan. Ik probeerde de brief middels een mail naar Essent te versturen. Blijkt dat de betaande mailadressen niet meer geldig zijn......wo [email protected]  en [email protected] . Ik heb nu mijn brief middels chatbericht Facebook en ik denk erover om de brief ook aangetekend te verzenden...........Wie heeft ook deze ervaring?
Ik heb een aangetekend bezwaarschrift gestuurd per post naar het hoofdkantoor van Essent in Den Bosch. Heb de voorbeeldbrief van de ACM gebruikt

Plaats reactie