LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fotobehang op maat

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Bart4
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 dec 2007 15:50

Fotobehang op maat

Ongelezen bericht door Bart4 »

Ik wil graag een wand met fotobehang, maar deze wand is te groot voor de standaard formaten fotobehang, daarom zou ik graag willen weten of iemand mij kan helpen aan een naam of internetsite van bedrijven die fotobehang op maat maken met eventueel ervaringen?

Alvast bedankt voor reacties.


Groetjes Bart

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Fotobehang op maat

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Hoi Bart,

Wonderwand.nl en Fotomuur.nl, ook Eijffinginger heeft fotobehang maar niet precies op maat.
Nog geen ervaringen met deze sites, ben ook nog aan het oriënteren.
Weet wel dat Wonderwand erg prijzig is, Fotomuur is veel voordeliger.
Bij hen kun je ook een foto uitzoeken vanuit een stockfotosite, dan bestellen zij daar de foto die je wilt.

Groetjes,
Lizzz

NSDJ
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2008 22:00

Re: Fotobehang op maat

Ongelezen bericht door NSDJ »

Ze hebben volgensmij ook fotobehang op maat bij http://www.behangwereld.nl

Ik heb er pas fotobehang gekocht bij behangwereld met zonsondergang afbeelding[/url]

Marjon6
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2008 16:44

Re: Fotobehang op maat

Ongelezen bericht door Marjon6 »

He Bart, beetke late reactie, maar heb je al iets gevonden waar je het op maat kan laten maken? Ik ben nl zelf hier ook naar op zoek....
Zou fijn zijn als je me zoe kunnen helpen.

:wink:

Bart4
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 dec 2007 15:50

Re: Fotobehang op maat

Ongelezen bericht door Bart4 »

Alleen bovenstaande ideeen heb ik.
En zoeken in Google.

Groet Bart

pandri
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2010 20:06

Re: Fotobehang op maat

Ongelezen bericht door pandri »

De ontwikkelingen in grote fotoprints op wanden gaat dankzij de grote digitale printers enorm snel vooruit.
Bedenk wel dat je een foto of gescande afbeelding op hoge resolutie moet gebruiken als je je eigen foto of design wilt gebruiken. Dus van een goede camera. Internetplaatjes zij erg pixelig.
Zoom thuis in op de foto en bekijk eerst of de kleur en scherpte naar wens is voordat je hem opstuurt. Alle fouten in een foto worden mee-vergroot.
De fotowand wordt in banen van max.1mtr breed geprint. Effen of zeer donkere egale kleurvlakken zijn moeilijk te printen. Een leuk uitgeknipt eigen design op een witte achtergrond gaat prima. Zet ook je bank of bedhoofdeinde niet voor het onderwerp van de foto. www.kleurmijninterieur.nl :wink:

forumlogin
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:21

Re: Fotobehang op maat

Ongelezen bericht door forumlogin »

Ondertussen weer een tijd verder en er zijn veel fotobehang aanbieders.

Je hebt onder andere http://www.repro.nl - heel erg goedkoop én op maat, wel vliesbehang, ze maken het zelf
en ook http://www.muurmode.nl - goedkoop, maar niet altijd vliesbehang.

Wellicht heeft iemand hier nog iets aan.

ronny82
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2012 13:18

Re: Fotobehang op maat

Ongelezen bericht door ronny82 »

forumlogin schreef:Ondertussen weer een tijd verder en er zijn veel fotobehang aanbieders.

Je hebt onder andere http://www.repro.nl - heel erg goedkoop én op maat, wel vliesbehang, ze maken het zelf
en ook http://www.muurmode.nl - goedkoop, maar niet altijd vliesbehang.

Wellicht heeft iemand hier nog iets aan.
Ook www.muurgarnituur.be werkt steeds met echt vliesbehang (zelfs met relief).
Heb daar een tijdje geleden een eigen foto op behangpapier laten zetten en was daar toch tevreden over.

het engelse muralsyourway is ook niet mis, al zit je daar wel met verzendkosten natuurlijk....

mero2005
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2012 11:48

Re: Fotobehang op maat

Ongelezen bericht door mero2005 »

Beste mensen,

Via deze weg wil ik mijn ervaring delen met fotomuur.com.

In november jl. hebben wij een fotobehang op maat besteld, namelijk 2,56 X 4,62. Voordat wij de bestelling geplaatst hebben wilden wij natuurlijk zeker weten of de uitgekozen foto qua resolutie goed zou zijn voor opgegeven afmetingen.

Het is op fotomuur.com is deze controle vanzelf geregeld d.m.v. kwaliteitsindicator! Wij hebben er natuurlijk wel in getrapt gezien dat het met alle eromheen gebouwd verhaal erg geloofwaardig overkwam. Volgens de indicator was de kwaliteit van deze foto zelfs ‘hoog’ voor opgegeven afmetingen, dus het moest helemaal goed komen! Wij hebben besteld en over 2 weken de bestelling ontvangen.

Het was goed ingepakt en de lijm zat er inderdaad bij. Wij waren benieuwd en hebben het gelijk uitgepakt (totaal 9 stuks!) en naast elkaar gelegd op de grond. Het leek totaal niet op de foto die wij op de website gezien hebben. De resolutie klopte geen meter en de pixels hadden een irritante grootte. Verder de toon van de kleuren waren anders (aanzienlijk bleek op behang) en het totale plaatje was schemerig in vergelijking met de foto die op de website stond. Nu weten wij inmiddels dat de ‘kwaliteitsindicator’ niet betrouwbaar is! En waarschijnlijk alle foto’s die zij als ‘voorbeeld’ op hun website geplaats hebben zijn gephotoshopt! Want DE VERSCHILLEN zijn heel groot!

Wij hebben uiteindelijk besloten om dit behang in onze slaapkamer aan te brengen i.p.v. de woonkamer! Eerst volgende weekend kwam een all-rounder die verstand van het behangen heeft. Hoewel hij zijn best heeft gedaan was het niet mogelijk om het behang naadloos aan de gladde, voor bewerkte muur aan te brengen. Wel was het minimaal, ten minste de eerste dag! We zijn nu 1,5 maand verder en de strepen tussen de behangen zijn duidelijk te zien op een afstand van 2,5 meter! Waarschijnlijk kan het niet erger worden en deze les hebben wij gekregen voor 219 euro! Wat jullie dus hierbij gratis mogen lezen.

Wij hebben daarna per mail contact opgenomen met fotomuur om dit allemaal mee te delen en een sarcastische reactie terug gekregen van deze klantgerichte, vriendelijke mensen!

Fotomuur/fotobehang is een grote spijt geweest voor ons!
Fotomuur.com is een grotere spijt!

Gesloten