LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen coulance bij traplift na onverwacht overlijden

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Marjo1962
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2017 20:48

Geen coulance bij traplift na onverwacht overlijden

Ongelezen bericht door Marjo1962 »

Ik heb 5 weken geleden een traplift laten plaatsen voor mijn moeder door de firma otolift á € 4700,00.
Mijn moeder is voor de plaatsing opgenomen op het mumc in Maastricht.
Ze heeft de traplift nog niet eens gezien, laat staan dat ze hem gebruikt heeft, wij hadden niet verwacht dat mijn moeder kwam te overlijden.
De firma otolift wil de lift wel terug kopen maar wil ons maar € 800,00 voor de lift betalen.
Dit vind ik schandalig weinig voor iets wat nog niet eens is gebruikt.
Wij hebben al verdriet genoeg door het plotseling overlijden van mijn moeder en nou krijgen we dit er ook nog bovenop.
Dat wij een hoop zouden verliezen leek mij wel duidelijk maar dit is wel erg veel.
Door het plotseling overlijden hebben wij veel rekeningen gekregen voor de crematie enz. dus het geld kunnen we goed gebruiken.
Ik vind dat de firma otolift niet voldoende tegenmoet komt in deze abnormale situatie, van iets wat nog nooit gebruikt is.
Ik hoop dat jullie iets voor ons kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet, m. Clermonts
Laatst gewijzigd door Radar op 17 aug 2017 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geen coulance bij traplift na onverwacht overlijden

Ongelezen bericht door sjohie »

Marjo1962 schreef:Ik heb 5 weken geleden een traplift laten plaatsen voor mijn moeder door de firma otolift á € 4700,00.
Mijn moeder is voor de plaatsing opgenomen op het mumc in Maastricht.
Ze heeft de traplift nog niet eens gezien, laat staan dat ze hem gebruikt heeft, wij hadden niet verwacht dat mijn moeder kwam te overlijden.
De firma otolift wil de lift wel terug kopen maar wil ons maar € 800,00 voor de lift betalen.
Dit vind ik schandalig weinig voor iets wat nog niet eens is gebruikt.
Wij hebben al verdriet genoeg door het plotseling overlijden van mijn moeder en nou krijgen we dit er ook nog bovenop.
Dat wij een hoop zouden verliezen leek mij wel duidelijk maar dit is wel erg veel.
Door het plotseling overlijden hebben wij veel rekeningen gekregen voor de crematie enz. dus het geld kunnen we goed gebruiken.
Ik vind dat de firma otolift niet voldoende tegenmoet komt in deze abnormale situatie, van iets wat nog nooit gebruikt is.
Ik hoop dat jullie iets voor ons kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet, m. Clermonts
Ten eerste gecondoleerd. Ten tweede, ik weet niet precies welke "jullie" je bedoelt, maar dit is een forum met users, gewone mensen uit den lande, en die kunnen niet zoveel voor je betekenen, tenzij daar nét de directeur of het hoofd PR van Otolift tussen zit.

Dan je vraag, volgens mij is elke traplift in meer of mindere mate maatwerk, en is het plaatsen ervan ook een aardig deel van de kosten. Die kosten zijn gemaakt, ze hébben die lift geplaatst, dus die krijgen ze niet weer terug. Ik weet niet wat jullie wel een acceptabel bod zouden vinden ipv die 800 euro?

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Geen coulance bij traplift na onverwacht overlijden

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Gecondoleerd.
Kan je de lift laten demonteren en verkopen? via marktplaats of een ander medium?
wellicht kan je er dan meer voor krijgen

Verwijderd

Re: Geen coulance bij traplift na onverwacht overlijden

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Gecondoleerd. Misschien nog goed om te vermelden of uw moeder in een koop- of een huurhuis woonde? Wellicht kan de trap blijven zitten en deze mee doorverkocht worden?

stofzuigertje

Re: Geen coulance bij traplift na onverwacht overlijden

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Kosten traplift;

1 Reclame en verkoop.
2 product maken.
3 kosten plaatsing en transport.
en nu vraag U nr 4, verwijderen en dan moeten zij deze proberen elders te plaatsen.

Maar beperkt deel is voor productie minus demontage en transport terug en opslag.
U had beter via de gemeentelijke WMO deze op afbetaling kunnen kopen/huren, dan regelen zij via bedrag per maand deze trap en had je niet met grote verlies post gezeten.

Wel heb ik al eens een trap 5 woningen verder geplaatst en was op Marktplaats met €1200,- hoogste bieder.
Het demonteren was veel werk, monteren ging sneller.
Als ik als handige klusser het normale tarief voor een monteur zou vragen van €45,- Ex btw zoals vele ZZPers nu weer rekenen....
De woningen waren hetzelfde in die straat dus niets aangepast, maar het was een flinke klus.

Daarom zul je van jou €4700,- weinig over houden.
Helaas, het is niet anders.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geen coulance bij traplift na onverwacht overlijden

Ongelezen bericht door crazyme »

Zo'n lift wordt op maat gemaakt. En is dus niet meer te gebruiken voor een andere klant.
Een sterfgeval kunt u natuurlijk de leverancier niet aanrekenen.
Zij komen u al tegemoet met € 800,- voor iets waar ze nog wat onderdelen uit kunnen halen.
Om ze nu als lijkenpikkers neer te zetten lijkt mij zeer ongepast.
Formeel zijn ze helemaal niets verplicht.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geen coulance bij traplift na onverwacht overlijden

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:Om ze nu als lijkenpikkers neer te zetten lijkt mij zeer ongepast.
Ik ben het met je eens, maar waar lees je bovenstaand?
Of topic start tekst is inmiddels veranderd, of dat deel van je reactie is pas echt ongepast.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Geen coulance bij traplift na onverwacht overlijden

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook ik wil u condoleren.
Zoals eerder gevraagd is het een koop of huurhuis?
Misschien kan het worden overgenomen door de volgende bewoners?
Is het misschien nog een idee om de lift te demonteren en te verkopen aan iemand anders in die straat , met identieke woning , en daarvoor een briefje met goede foto ophangen bij de buurtsuper of in het plaatselijk huis aan huis krantje ?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Geen coulance bij traplift na onverwacht overlijden

Ongelezen bericht door kokka »

allereerst gecondoleerd met het overlijden van uw moeder.
het is natuurlijk allemaal heel emotioneel voor u en uw familie, maar Otolift is een commercieel bedrijf. De deal is gesloten, de traplift is geleverd.
het is me niet helemaal duidelijk waarom u van hun verwacht dat ze kosten maken om de traplift daar weer weg te halen.
hoe vervelend het ook is.
Het zou me overigens niet verbazen als je er meer voor krijgt als je hem gewoon zelf, particulier, verkoopt.

sterkte verder

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Geen coulance bij traplift na onverwacht overlijden

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Zakelijk gezien is het een normale gang, dat een bedrijf géén rekening hoeft te houden met 'omstandigheden'.

Maar reken eens mee:

- De opdracht zonder BTW heeft een waarde voor het bedrijf van € 3.885,-
- De helft bestaat misschien uit loonkosten die nu al gemaakt zijn
- Afgetrokken € 950,- voor verder niet meer bruikbaar materiaal (schrot), transport- en afbreekkosten
- Blijft ca. een som van € 1.000,- voor de herbruikbare electronische besturing, stoel en motor
- De volgende klant krijgt tweede-hands onderdelen, misschien met korting

U kunt ter contrôle, wanneer er tijd voor is nog bij één van de lift-opkopers een bod ophalen. Google daarvoor: 'opkopen traplift'.

Suc6 ermee.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Geen coulance bij traplift na onverwacht overlijden

Ongelezen bericht door Julie4444 »

crazyme schreef:Zo'n lift wordt op maat gemaakt. En is dus niet meer te gebruiken voor een andere klant.
Een sterfgeval kunt u natuurlijk de leverancier niet aanrekenen.
Zij komen u al tegemoet met € 800,- voor iets waar ze nog wat onderdelen uit kunnen halen.
Om ze nu als lijkenpikkers neer te zetten lijkt mij zeer ongepast.
Formeel zijn ze helemaal niets verplicht.
Dit, absoluut. Het is nou niet dat ze hem ff kunnen komen halen en dan direct ergens anders kunnen plaatsen.

Wees blij dat ze coulant zijn en nog geld overhebben voor de onderdelen.

En ja, het is natuurlijk erg zuur. Daarom is het ook netjes van het bedrijf dat ze meedenken.

Peter1950
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 feb 2016 13:08

Re: Geen coulance bij traplift na onverwacht overlijden

Ongelezen bericht door Peter1950 »

Gecondoleerd, optie 1 huurhuis dan vragen of de verhuurder het over wil nemen en zij het huis verhuren voor iemand met een speciaal aangepaste woning.optie2 koophuis dan verkopen met traplift er zullen best kopers zijn die hier blij mee zijn.maar dat het zwaar geld gaat kosten dat is zeker. Jammer maar ik denk niet dat er veel ahndere mogelijkheden zijn.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Geen coulance bij traplift na onverwacht overlijden

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een opkoper is nog te proberen. Maar die zal niet veel boven die 800 uitkomen, als dat al zou lukken. Als je op Marktplaats een tweedehands exemplaar zoekt heb je ze voor het uitkiezen. Biedingen worden niet geplaatst.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Geen coulance bij traplift na onverwacht overlijden

Ongelezen bericht door moederslink »

@Marjo1962
we zijn inmiddels 11 dagen verder....hoe is dit afgelopen?

Gesloten