Geen service bij Remeha

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
haar0221
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2021 14:11

Geen service bij Remeha

Ongelezen bericht door haar0221 »

Onze cv-ketel van Remeha avanta 24c was aan vervanging toe ,contact opgenomen met remeha of een nieuwe 28c (dus iets zwaardere ketel) zo de oude vervangen kon zonder leidingen te hoeven aan te passen enz.
Ik kreeg als antwoord dat het geen probleem was en de nieuwe ketel 1 op 1 vervangen kon worden.

Inmiddels zijn we tig mails verder en ik ben nog niets opgeschoten,ze draaien er steeds omheen,en met automatische antwoorden zijn ze ook heel goed.

Ze willen gewoon niet erkennen dat ze fouten hebben gemaakt ,ik heb de oude ketel met de originele boeken nog in mijn bezit,er kan zo iemand van Remeha komen kijken ,maar nee ,niet doen ,ik heb foto's gemaild van de oude ketel en de beschreven maatvoering in de boeken van de oude ketel,er zit ruim 3 cm verschil in de rookgasafvoer,wat inhoudt dat het plakstuk op het platte dak verzet moet worden,de ketel zit nu scheef maar ook de rookgasafvoer op het dak.

Wij waren 15 jaar geleden één van de eerste die een avanta kochten,dus de kans is groot dat er meer van dit soort zaken aan het licht komen, misschien wel duizenden,dan kan Remeha de borst nog nat maken.

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Geen service bij Remeha

Ongelezen bericht door riddert »

Had je de ketel er zelf even ingeknoeid?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen service bij Remeha

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De kans dat duizenden mensen dezelfde ketel hebben, voor dezelfde nieuwe gaan kiezen en die ook nog eens onder het platte dak zouden zitten zal wel meevallen lijkt mij.

Uit uw verhaal is niet echt op te maken wat nu uw probleem is. Hangt er al een nieuwe ketel en blijkt het net niet te passen, of moet er nog steeds een ander komen maar wilt u enkel dat type hebben dat schijnbaar niet past?

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geen service bij Remeha

Ongelezen bericht door 16again »

Morganlefay schreef:
07 jun 2021 16:12
1 op 1 gaat m zelden of nooit worden, tenzij de nieuwe ketel en exacte kopie is van de oude.
En dat vroeg TS juist vooraf bij de leverancier
Morganlefay schreef:
07 jun 2021 16:12
geen enkel huis ook al zijn ze tegelijk gebouwd is gelijk aan de ander.
Het huis wordt niet vervangen

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen service bij Remeha

Ongelezen bericht door Moneyman »

Morganlefay schreef:
07 jun 2021 16:12
1 op 1 gaat m zelden of nooit worden, tenzij de nieuwe ketel en exacte kopie is van de oude.
Klopt, maar dat lijkt wel te zijn waar TS om gevraagd heeft en wat door Remeha zou zijn bevestigd.

Ik ben wel benieuwd naar de letterlijke vraag en het letterlijke antwoord. De vraag zoals TS 'm in de OP beschrijft, kan je namelijk nog wel op meerdere manieren opvatten.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Geen service bij Remeha

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Remeha dus. Neen, goed dat u uw ervaringen hier deelt. Zelf heb ik een itho en dat al 15 jaar naar volle tevredenheid. Als deze stuk gaat zal ik mijn keuze laten afhangen mede afhankelijk hoe uw probleem wordt opgelost.

NoNo123
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 jul 2009 14:00

Re: Geen service bij Remeha

Ongelezen bericht door NoNo123 »

Het is sowieso verplicht om de gehele rookgasafvoer te vervangen bij ketelvervanging.
( Net als waterzijdig inregelen, aanpassen stooklijn, het plaatsen van thermostatische radiator afsluiters en de gas/lucht verhouding afstellen.)

Daarbij is er 1 oktober 2020 een wet in werking getreden, die het verbied om bedrijven/personen zonder geldig certificaat aan een gasverbrandingstoestel/rookgasafvoer te knutselen.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 0-348.html

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Geen service bij Remeha

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

J. Deltoer schreef:
07 jun 2021 17:07
Remeha dus. Neen, goed dat u uw ervaringen hier deelt. Zelf heb ik een itho en dat al 15 jaar naar volle tevredenheid. Als deze stuk gaat zal ik mijn keuze laten afhangen mede afhankelijk hoe uw probleem wordt opgelost.
Grappig dat je dat zegt. Mijn zus heeft par jaar geleden een into gekocht en alleen maar problemen. Dan toch maar een Nefit kopen, want die heb ikzelf en die doet het heel goed. Oftewel: een enkele ervaring zegt dus helemaal niets. Als jij morgen een nieuwe into koopt, of een Nefit kan je ook problemen krijgen. Als je alles waar een keer een klacht over wordt gemeld niet meer koopt wordt het nog leuk.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Geen service bij Remeha

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

In mijn wereld zoek je of een installateur of je hebt zelf verstand van de materie. Zelf prutsen aan de cv, je zal d'r maar naast wonen.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Geen service bij Remeha

Ongelezen bericht door geengast »

Morganlefay schreef:
07 jun 2021 17:17
Mijn Itho dateert uit 1965 en die doet het nog steeds.
.
Leuk om die gasmeter dan als een gek te zien draaien.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen service bij Remeha

Ongelezen bericht door Lady1234 »

NoNo123 schreef:
07 jun 2021 17:09
Het is sowieso verplicht om de gehele rookgasafvoer te vervangen bij ketelvervanging.
( Net als waterzijdig inregelen, aanpassen stooklijn, het plaatsen van thermostatische radiator afsluiters en de gas/lucht verhouding afstellen.)

Daarbij is er 1 oktober 2020 een wet in werking getreden, die het verbied om bedrijven/personen zonder geldig certificaat aan een gasverbrandingstoestel/rookgasafvoer te knutselen.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 0-348.html
Als de “oude” rookgasafvoer van roestvast staal is, hoeft dat helemaal niet. Ook zijn thermostatische jranen niet verplicht. En wat mag het aanpassen van een stooklijn wel lijn?

NoNo123
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 jul 2009 14:00

Re: Geen service bij Remeha

Ongelezen bericht door NoNo123 »

Lady1234 schreef:
07 jun 2021 22:19
Als de “oude” rookgasafvoer van roestvast staal is, hoeft dat helemaal niet.
Zeker wel,
Wat vervangen

Rogafa adviseert, voor de borging van een veilig werkend rookgasafvoersysteem, dat het rookgasafvoerkanaal dient te worden vervangen bij het vervanging van de ketel (indien ouder dan 5 jr.).
https://www.rogafa.nl/rookgasafvoersyst ... gen-ketel/


Lady1234 schreef:
07 jun 2021 22:19
Ook zijn thermostatische jranen niet verplicht.
Moet er in woningen per verdieping een thermostaat geplaatst worden, met name bij slaapvertrekken?

Per verblijfsruimte moet een thermostatische radiatorkraan geplaatst worden. Deze reguleert per ruimte de temperatuur. Een aparte regelthermostaat per verdieping is niet nodig.
Thermostatische regelingen moeten geplaatst worden als deze nog niet aanwezig zijn en de extra kosten van plaatsing maximaal 20% bedragen. Waterzijdig inregelen moet altijd gebeuren wanneer dat technisch mogelijk is. Als een verwarmingssysteem niet beschikt over een flowregeling is waterzijdig inregelen niet mogelijk en hoeft dit dus ook niet te worden uitgevoerd.
https://www.rvo.nl/onderwerpen/duurzaam ... uwsystemen
https://www.rvo.nl/sites/default/files/ ... raphic.pdf


Lady1234 schreef:
07 jun 2021 22:19
En wat mag het aanpassen van een stooklijn wel lijn?
Zeg maar, het optimaal instellen van het verwarmingstoestel

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen service bij Remeha

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Rofaga, een adviseur. En dat zegt alles.

NoNo123
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 jul 2009 14:00

Re: Geen service bij Remeha

Ongelezen bericht door NoNo123 »

Vereniging van Nederlandse Fabrieken van rookgas afvoerleidingsystemen Rogafa is de branchevereniging voor fabrikanten van rookgasafvoersystemen.

De vereniging behartigt de belangen van fabrikanten.

Rogafa staat daarnaast voor een veilig rookgasafvoersysteem als ook een veilige leefomgeving voor zowel nieuwbouw als renovatie in zelfstandige als collectieve woningbouw en kleine utiliteit.

Samen met het opstellen en het verbeteren van de kwaliteit van normen, staat de veiligheid van het rookgasafvoersysteem centraal.

Er wordt samengewerkt met diverse brancheverenigingen waaronder de VFK, fabrikanten van CV-ketels in Nederland en Techniek Nederland.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen service bij Remeha

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wij van WC eend, adviseren WC eend.

NoNo123
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 jul 2009 14:00

Re: Geen service bij Remeha

Ongelezen bericht door NoNo123 »

Lady1234 schreef:
07 jun 2021 23:42
Wij van WC eend, adviseren WC eend.

Als je niet bereid bent je in deze materie te verdiepen, is het misschien verstandig om niet te reageren. :wink:

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen service bij Remeha

Ongelezen bericht door Moneyman »

NoNo123 schreef:
08 jun 2021 06:37
Lady1234 schreef:
07 jun 2021 23:42
Wij van WC eend, adviseren WC eend.
Als je niet bereid bent je in deze materie te verdiepen, is het misschien verstandig om niet te reageren. :wink:
Da's een flauwe dooddoener. Dat een belangenclub van fabrikanten adviseert om meer te vervangen dan vanuit richtlijnen verplicht is, is niet gek, maar tegelijk uiteraard ook iets om niet blind op te varen.

Jouw punt wat "het is sowieso verplicht", en dat is onjuist: het wordt slechts door een belangenclub geadviseerd. Behoorlijk verschil, toch?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Geen service bij Remeha

Ongelezen bericht door scontra »

edit. scontra

haar0221
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2021 14:11

Re: Geen service bij Remeha

Ongelezen bericht door haar0221 »

Er kan wel gezegd worden dat je zelf niet moet knutselen,maar wat is er eenvoudiger als een ketel vervangen ,waarvan wordt gezegd door Remeha dat hij 1 op 1 om te wisselen is,( zwart op wit)

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen service bij Remeha

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

haar0221 schreef:
08 jun 2021 15:59
Er kan wel gezegd worden dat je zelf niet moet knutselen,maar wat is er eenvoudiger als een ketel vervangen ,waarvan wordt gezegd door Remeha dat hij 1 op 1 om te wisselen is,( zwart op wit)
1 op 1 vervangen kan op verschillende manieren opgevat worden. Zoals al aangegeven is het van belang te weten wat er exact gevraagd is.

Gesloten