Geen service bij Remeha

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
jonis
Berichten: 2740
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Geen service bij Remeha

Ongelezen bericht door jonis »

Ik denk dat je sowieso service/garantieaanspraken op je buik kunt schrijven omdat remeha een erkend installateur als voorwaarde stelt.

Overigens gaat volgend jaar een nieuwe gasketel wet in die sowieso verbiedt handige harry een ketel te installeren, dan mag alleen nog een erkend installateur dat doen. Datum voor volgend jaar was nodig want branche moest zich daarop voorbereiden.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Geen service bij Remeha

Ongelezen bericht door Seinhuis »

haar0221 schreef:
07 jun 2021 14:33
Onze cv-ketel van Remeha avanta 24c was aan vervanging toe ,contact opgenomen met remeha of een nieuwe 28c (dus iets zwaardere ketel) zo de oude vervangen kon zonder leidingen te hoeven aan te passen enz.
Ik kreeg als antwoord dat het geen probleem was en de nieuwe ketel 1 op 1 vervangen kon worden.

Inmiddels zijn we tig mails verder en ik ben nog niets opgeschoten,ze draaien er steeds omheen,en met automatische antwoorden zijn ze ook heel goed.

Ze willen gewoon niet erkennen dat ze fouten hebben gemaakt ,ik heb de oude ketel met de originele boeken nog in mijn bezit,er kan zo iemand van Remeha komen kijken ,maar nee ,niet doen ,ik heb foto's gemaild van de oude ketel en de beschreven maatvoering in de boeken van de oude ketel,er zit ruim 3 cm verschil in de rookgasafvoer,wat inhoudt dat het plakstuk op het platte dak verzet moet worden,de ketel zit nu scheef maar ook de rookgasafvoer op het dak.

Wij waren 15 jaar geleden één van de eerste die een avanta kochten,dus de kans is groot dat er meer van dit soort zaken aan het licht komen, misschien wel duizenden,dan kan Remeha de borst nog nat maken.

Heb je de ketel inclusief een monteur erbij die het plaats, dan moeten ze de ketel komen plaatsen inclusief alle noodzakelijke bijwerk. Natuurlijk hadden ze hiervoor meerkosten kunnen rekenen, maar daarvoor zijn ze nu te laat. Als hun niet komen dan zal je het kunnen afdwingen bij de kantonrechter.

Indien je de ketel gekocht hebt en nog bewijs hebt van de mails, dan zou je de koop misschien kunnen ontbinden vanwege bedrog, zie https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... aan-maken/ en https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... beeindigen . Dat betekent hun de ketel terug en jij je geld. Als hun daarmee niet akkoord gaat dan zal je naar de kantonrechter moeten gaan.

NoNo123
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 jul 2009 14:00

Re: Geen service bij Remeha

Ongelezen bericht door NoNo123 »

Moneyman schreef:
08 jun 2021 10:02
NoNo123 schreef:
08 jun 2021 06:37
Lady1234 schreef:
07 jun 2021 23:42
Wij van WC eend, adviseren WC eend.
Als je niet bereid bent je in deze materie te verdiepen, is het misschien verstandig om niet te reageren. :wink:
Da's een flauwe dooddoener. Dat een belangenclub van fabrikanten adviseert om meer te vervangen dan vanuit richtlijnen verplicht is, is niet gek, maar tegelijk uiteraard ook iets om niet blind op te varen.

Jouw punt wat "het is sowieso verplicht", en dat is onjuist: het wordt slechts door een belangenclub geadviseerd. Behoorlijk verschil, toch?

Ik heb geprobeerd om de 3 losse flodders van Lady1234 te weerleggen, netjes met de bij behoorde linkjes.
Om dan over WC-eend te beginnen, vind ik een flauwe dooddoener.

In de installatie wereld wegen de installatie instructie van de fabrikant "zwaarder" dan normen of de NPR 3378. (Dat geldt niet alleen voor rookgasafvoermateriaal, maar ook voor gastoestellen, CO melders en appendages, enz.)
Sterker nog , in 2012 kwam Rogafa al met gezamenlijke instructies, 3 jaar later kwam Onderzoeksraad voor Veiligheid pas met rapport "Koolmonoxide - Onderschat en onbegrepen gevaar" wat dus heeft geleid tot de (CO) ketelwet.

CV monteur en onderhoudsmonteur is een beschermd beroep geworden.
Zowel de opdrachtgever als het niet gecertificeerde monteur/bedrijf, overtreed de wet als men zich toch met deze werkzaamheden bezig houd, en is dus strafbaar. (Oke, we zitten nu nog in een overgangsfase)

Daarbij is het niet alleen de CO ketelwet, die er voor zorgt dat de teugels in de installatiewereld worden aangetrokken.
Ook het dichtdraaien van de gaskraan in Groningen en import van (hoog calorisch) gas,
en de plannen om waterstof aan aardgas toe te gaan voegen, en besluiten van de Europese commissie omtrent het zuiniger met energie omgaan, spelen een rol.

Een gastoestel inbedrijfstellen zonder kennis van zaken en de benodigde meetapparatuur, is onmogelijk.
En 1 op 1 vervanging dus ook !

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen service bij Remeha

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je gebruikt veel woorden, maar het doet niets af aan de constatering dat je eerdere reacties een feitelijk onjuist beeld schetsten.

NoNo123
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 jul 2009 14:00

Re: Geen service bij Remeha

Ongelezen bericht door NoNo123 »

Ik denk eigenlijk dat je wel gelijk hebt, het zijn te veel woorden.

Een nieuwe poging dan maar. (nu met weinig woorden, en op WC-eend niveau)


Lady1234 schreef:
07 jun 2021 22:19
Als de “oude” rookgasafvoer van roestvast staal is, hoeft dat helemaal niet.
Wellus
https://www.werkenmetnpr3378.nl/publica ... c_foreword

Lady1234 schreef:
07 jun 2021 22:19
Ook zijn thermostatische jranen niet verplicht.
Wellus
https://www.rvo.nl/sites/default/files/ ... raphic.pdf

Lady1234 schreef:
07 jun 2021 22:19
En wat mag het aanpassen van een stooklijn wel lijn?
Zeg maar, het optimaal instellen van het verwarmingstoestel

Gesloten