LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen urgentie voor sociale huurwoningen. Wat kun je doen?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
ManonTriquart
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jan 2021 11:20

Re: Geen urgentie voor sociale huurwoningen. Wat kun je doen?

Ongelezen bericht door ManonTriquart »

Urgentie is alleen te krijgen in zeer ernstige gevallen, bv huiselijk geweld of voor een vrouw met kinderen na de scheiding. Kost € 80. Veel mensen krijgen nu urgentie, dus of je daadwerkelijk voorrang krijgt, is maar de vraag.

Daklozenloket, Straatconsulaat.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Geen urgentie voor sociale huurwoningen. Wat kun je doen?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Wat een volgend kabinet mee zou moeten beginnen is het drastisch beperken van inspraakmogelijkheden voor nieuwbouwplannen. Dat is een stap in de goede richting om snel te kunnen gaan bouwen. Er zijn veel te veel NIMBY's in Nederland die de boel frustreren. Bij mij in de buurt zijn het vooral de boomers die alles tegen proberen te houden.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geen urgentie voor sociale huurwoningen. Wat kun je doen?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Vaak is het 'past niet in de wijk, al die jongeren' of iets in die trant. Ik heb een appartement gekocht naast een wijk met veelal ouderen en eigenlijk allemaal zeggen ze dat het fijn is dat er weer wat leven in de brouwerij is.

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Geen urgentie voor sociale huurwoningen. Wat kun je doen?

Ongelezen bericht door Cro »

PeterPeters1966 schreef:
15 jan 2021 20:37
Wat een volgend kabinet mee zou moeten beginnen is het drastisch beperken van inspraakmogelijkheden voor nieuwbouwplannen. Dat is een stap in de goede richting om snel te kunnen gaan bouwen. Er zijn veel te veel NIMBY's in Nederland die de boel frustreren. Bij mij in de buurt zijn het vooral de boomers die alles tegen proberen te houden.
Aan de ene kant eens, aan de andere kant zie je mensen die misschien nu deze mening toegedaan zijn ineens draaien wanneer het om hun eigen achtertuin gaat en het hun raakt.

Bad Karma
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2021 18:26

Re: Geen urgentie voor sociale huurwoningen. Wat kun je doen?

Ongelezen bericht door Bad Karma »

Ik ben bezig met een urgentie aanvraag. Ben benieuwd. Ik sta nu dik 7 jaar ingeschreven voor een sociale huurwoning. Waar ik woon kun je urgentie aanvragen bij "Het Vierde Huis". Er is hier dus maar èèn orgaan waar je urgentie hier kunt aanvragen. Woningtoewijzing en urgentie zijn dus gecentraliseerd. De WMO in je gemeente kan een indicatie afgeven voor een zorgwoning maar kunnen geen urgentie verlenen. Urgentie is zo bij zo heel erg moeilijk te verkrijgen. Ik ken niemand die ooit urgentie gekregen heeft. Ja, statushouders. Die krijgen urgentie en hoeven er niets voor te doen.

Ik woon in een tijdelijke woning welke over enkele weken gesloopt gaat worden. Ik moet er dus uit. Verleden jaar heb ik een herseninfarct gehad waardoor ik voor 2,5 uur per week zorg krijg en ik heb een indicatie voor een zorgwoning gekregen.

Voor de rest ben ik de afgelopen jaren allebei mijn ouders verloren, ik heb mijn appartement moeten verkopen, ben mijn spaarcentjes kwijt, mijn vriendin, mijn auto, ben mijn baan verloren en heb onverwacht mijn hond moeten laten inslapen. Ik heb twee jaar bij mij vader ingewoond en woon nu dus al twee jaar in een sloopwoning met een tijdelijk huurcontract en buiten mijn sociale omgeving. Ik heb geen contact met niemand meer, behalve met het "wijkteam". Dit speelt allemaal, volgens mij, niet mee bij een urgentieaanvraag! Ik weet niet wat er gebeuren gaat, ik houd jullie op de hoogte!
Laatst gewijzigd door Bad Karma op 16 jan 2021 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten