Geknakt Felman matras topper gekocht

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geknakt Felman matras topper gekocht

Ongelezen bericht door alfatrion »

Maak toch eens gebruik van alinea's oftewel structureer je tekst voor de leesbaarheid.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Geknakt Felman matras topper gekocht

Ongelezen bericht door Alex E »

Beste @alfatrion, bedankt voor je tip.
Zal eventueel voortaan gebruik maken van alinea's.
Prettige dag verder!

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geknakt Felman matras topper gekocht

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
06 sep 2021 21:08
Tja, pacta sunt servanda.
Tja, de voertaal is nog altijd Nederlands op dit forum.
alfatrion schreef:
06 sep 2021 21:08
TS heeft een overeenkomst met Dirk, de overeenkomst is ontbonden omdat Dirk tekortschoot in diens verplichting om een conforme matras te leveren en dus moet Dirk de schade vergoeden.
Het gaat niet om een matras, dat heb ik eerder ook al aangegeven. De rest van uw verhaal ga ik dus ook niet lezen. Een kapotte topper kopen en zeggen dat TS een matras kan terug kopen, hoe kom je er op.
Alex E schreef:
07 sep 2021 06:41
@NeoDutchio, de aanname dat het bij Dirk restpartijen betreft is onjuist. De bedrijfsleider bij Dirk vertelde mij dat de matras toppers rechtstreeks door Felman waren geleverd en dat is conform het verhaal van de directrice van Felman bij Harry Mens, die er juist prat opging dat zij Dirk als verkoopkanaal hadden aangeboord.
Een bedrijfsleider in een keten weet echt niet via welke bedrijven er ingekocht wordt. Alles wordt aangeleverd in 1 vrachtwagen en hoe en bij wie er besteld wordt op het hoofdkantoor ligt echt niet op de werkvloer. Veel winkels van Dirk zijn franchises die inkopen bij de inkooporganisatie. Dus niet rechtstreeks bij fabrikanten.

Mocht de directrice inderdaad op tv verteld hebben dat ze zo blij is dat je nu ook Felman bij Dirk zou kunnen kopen, dan is dat een enorm domme zet. Je maakt reclame voor je eigen product die je zelf verkoopt voor een bedrag van €159,- en gaat dan reclame maken voor een supermarkt die jouw product dumpt voor een derde van de prijs. Gevolg, jouw winst gaat in rook op en je verdiend alleen nog een schijntje aan de verkoop aan de tussenhandel. Dirk maakt ook winst, dat wil zeggen dat de inkoopprijs van Dirk zo rond de €30,- zou liggen. Dus aan elke topper die Dirk verkoopt mist Felman €129,- pure winst. Hoe geloofwaardig is die directrice en hoe goed zal dit product zijn? En als je de winst van Felman er nog vanaf zou trekken, hoe laag zou dan de kostprijs zijn van dit geweldig stukje voor op je bed? Wat kan je daar nog van verwachten?

En mocht Dirk een verkoopkanaal geworden zijn, waarom kunnen zij dan geen garanties afwikkelen? Waarom kan er dan geen nieuwe topper opgestuurd worden? Een leuk stukje marketing waar je meteen doorheen prikt.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geknakt Felman matras topper gekocht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik hoop dat u nog beter zal slapen op die topper van een ander merk.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Geknakt Felman matras topper gekocht

Ongelezen bericht door Alex E »

Beste @NeoDutchio, wat de bedrijfsleider bij Dirk van den Broek wel of niet weet laat ik in het midden; heb hier alleen herhaald wat hij tegen mij heeft gezegd.
Je opmerking over de kostprijs is een schot in de roos, waarschijnlijk dermate laag dat er voldoende ruimte is om te stunten met de verkoopprijs.
Maar dat geldt waarschijnlijk voor verreweg de meeste producten.
Door de Felman matras toppers bij Dirk van den Broek aan te bieden bereik je ongetwijfeld een groot publiek, waaronder impuls-kopers, die anders nooit op de website van Felman terecht waren gekomen.
Verder kun je niet doorlopend de Felman producten bij Dirk aantreffen, wellicht blijft/bleef het zelfs bij een eenmalige actie.
In eerste instantie (in maart 2021) was de reguliere prijs bij Dirk € 79,99.
Toen ik de topper op 19/7 kocht was er sprake van een actiekorting van € 20,=.
Ga er derhalve vanuit dat het hier de restanten betrof van de in maart niet verkochte toppers.
Zoals ik in mijn openingspost al had vermeld, beschikte ik al over een tweepersoons Felman topper; ook bij Dirk gekocht en waar ik tot nu toe geen klachten over heb.
Derhalve zou ik, nu ik het aankoopbedrag van € 59,99 van Dirk terug heb gekregen, zonder meer akkoord zijn gegaan wanneer Felman mij het aanbod had gedaan om, als tegemoetkoming, rechtstreeks van hen een topper te kopen voor de destijds bij Dirk reguliere prijs van die € 79,99.
Maar goed, dat heeft Felman niet gedaan dus houdt het hiemee voor mij op.
De reactie van @Lady1234 getuigt van humor en ook ik hoop dat ik op een topper van een ander merk nog beter zal slapen!
Bij deze iedereen bedankt.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geknakt Felman matras topper gekocht

Ongelezen bericht door Moneyman »

Alex E schreef:
07 sep 2021 06:41
Het gaat mij er overigens allang niet meer om of ik nu wel of geen rechten krachtens Felman of Dirk zou hebben. Ik ben enkel teleurgesteld door de m.i. klantonvriendelijke opstelling van Felman.
Je lijkt nog steeds te miskennen dat je uberhaupt geen klant van Felman bent - en dat er dus geen sprake is van klantonvriendelijkheid.
NeoDutchio schreef:
07 sep 2021 08:34
Tja, de voertaal is nog altijd Nederlands op dit forum.
:roll:

Gesloten