Geknakt Felman matras topper gekocht

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Geknakt Felman matras topper gekocht

Ongelezen bericht door Alex E »

Beste forumlezers,

Eind maart was er een enthousiaste Felman directrice in het tv-programma van Harry Mens met een promotie van haar matras toppers. Het kwam erop neer dat gekochte toppers altijd binnen 30 dagen zonder enig probleem geretourneerd mochten worden en nu tevens ook met korting te koop aangeboden werden bij filialen van Dirk van den Broek. Daar heb ik toen gelijk een tweepersoons topper gekocht, waar ik tevreden mee was. Ik wilde zelfs nog een Felman matras topper kopen, maar nu een eenpersoons met de maten 90 x 200. Helaas waren ze bij Dirk van den Broek uitverkocht en de prijs op de website van Felman vond ik te duur. Ongeveer twee weken geleden (19/7) zag ik ze echter ineens weer staan bij Dirk en ik heb er direct één gekocht voor de actieprijs van € 59,99. De toppers zijn bij Felman verpakt in een doos, opgerold en vacuüm gezogen. Bij thuiskomst bleek tijdens het uitpakken dat de topper over de gehele lengte was dubbel gevouwen. In feite geheel overbodig, de doos was groot genoeg en de topper had ook zonder dubbel te vouwen er ruimschoots ingepast. In ieder geval was er door het vouwen over de gehele lengte een knak in de topper gekomen, de foam/schuim was terplekke keihard en het hoogteverschil zo'n 3 á 4 cm. Felman adviseert om na het uitpakken de topper 24 uur de tijd te gunnen om zijn normale proporties aan te nemen, de topper heeft een dikte van 8 cm, en dus ging ik ervan uit dat de knak wel zou verdwijnen. Helaas was dat niet het geval dus heb ik op 20/7 contact met de klantenservice van Felman opgenomen. De reactie op 21/7 was dat ik het nog maar even moest aankijken; het zou namelijk volgens de klantenservice minimaal een maand duren voordat de topper zich volledig aan het lichaam had aangepast. En indien de knak niet zou verdwijnen dan werd mij geadviseerd om de topper binnen het verstrijken van de retourtermijn om te ruilen. Het kwam acceptabel over bij mij maar ik vroeg de klantenservice nog wel hoe dan het eventuele omruilen in zijn werk ging. Immers, niet vacuüm gezogen zou het nooit meer in de doos passen. De reactie bleef niet lang uit, ik moest de topper zo goed als mogelijk oprollen, tapen en dan omruilen bij Dirk van den Broek. Dat leek mij niet eenvoudig, bovendien was omruilen bij Dirk geen optie omdat de toppers er binnen één dag al uitverkocht waren en de filiaalmanager met geen mogelijkheid kon voorspellen of, en zo ja wanneer, er ooit nog nieuwe toppers binnen zouden komen. Maar ook daar had de klantenservice een antwoord op. Ik moest dan maar mijn geld terugvragen en dan op de website van Felman een nieuwe bestellen. Helaas, de topper (90 x 200) kost bij Felman aanzienlijk meer, namelijk € 159,= dus bijna 100 euro duurder. Besloot derhalve om het nog maar even aan te zien. Maar nu 2 weken verder is er geen enige sprake van verbetering. En thans blijkt ook dat Felman wel een retourtermijn van 30 dagen hanteert, maar enkel voor de via hun website bestelde producten. Om bij Dirk van den Broek je geld terug te kunnen krijgen had ik echter de topper binnen één week moeten terugbrengen. Ik neem Dirk niets kwalijk, zij kunnen het ook niet helpen dat een medewerker van Felman de topper door hem te vouwen waardeloos heeft gemaakt. Mijn houding t.o.v. Felman is dubbel, enerzijds is het een gegeven dat ik de topper niet bij hen heb gekocht maar anderzijds had ik gehoopt op een meer klantgerichte service. Nu zit ik feitelijk opgescheept met een onbruikbare matras topper, die overigens maar 85 cm breed is i.p.v. de verwachte en op de doos vermelde 90 cm, alhoewel dat wellicht veroorzaakt is door de knak over de gehele lengte. Mijn vraag is of ik inderdaad mijn verlies moet nemen of zijn er misschien nog andere opties?
Alvast hartelijk dank voor eventuele suggesties.
Laatst gewijzigd door Alex E op 03 aug 2021 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Geknakt Felman matras topper gekocht

Ongelezen bericht door D34M0N »

Alex E schreef:
03 aug 2021 22:42
Eind maart was er een enthousiaste Felman directrice in het tv-programma van Harry Mens met een promotie van haar matras toppers.
Ik weet niet of je het weet, maar het is al jaren bekend dat de gasten van het tv-programma van Harry Mens daar puur langs komen om reclame te maken voor zichzelf, ze betalen veel geld om in het tv-programma te mogen komen. Je moet daar dus net zoveel waarde aan hechten als aan influencers: helemaal geen.

Waarom had je de topper eigenlijk niet gewoon teruggebracht en jouw geld teruggevraagd? Dan had je wellicht geen topper, maar dan zou jouw probleem wel opgelost zijn.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Geknakt Felman matras topper gekocht

Ongelezen bericht door Alex E »

Dankjewel D34MON voor je reactie. Natuurlijk ben ik mij bewust van het feit, dat degenen die bij Harry Mens hun producten aanprijzen zoveel als mogelijk omzet willen genereren. Maar ik was eind maart op zoek naar een matras topper, heb mij laten overhalen om een tweepersoons Felman topper te kopen, én zoals ik al schreef was ik daar tevreden mee. Pure pech dat de onlangs aangeschafte eenpersoons topper dubbel gevouwen was en daardoor beschadigd. Zonder die beschadiging zou ik wederom een tevreden klant zijn geweest. En om je 2e vraag te beantwoorden: het advies was om het enkele weken aan te kijken. Ik dacht dat ik de topper sowieso binnen 30 dagen mocht omruilen en heb daarbij niet stilgestaan dat je bij Dirk van den Broek maar één week de tijd had om het product terug te brengen. Maar in principe wil ik in feite geen geld terug maar een topper zonder beschadiging.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Geknakt Felman matras topper gekocht

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik denk dat het verstandig is om niet te veel in te zetten op een nieuwe topper.

Je koopt een matras bij Dirk maar je wil de garantie alsof je bij een andere webwinkel hebt gekocht (webwinkel is toevallig de fabriek). Helaas, zo werk het niet. Ik vraag me af of het voor klantenservice wel duidelijk was dat je het product elders gekocht hebt.

Ik denk dat je het beste naar de Dirk terug kan gaan en daar kijken of hun wat kunnen doen. Doe eventueel een beroep op garantie bij Dirk. Dirk is het verkoop adres en daarom jouw aanspreekpunt.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Geknakt Felman matras topper gekocht

Ongelezen bericht door newmikey »

Alex E schreef:
03 aug 2021 22:42
Ongeveer twee weken geleden (19/7) zag ik ze echter ineens weer staan bij Dirk en ik heb er direct één gekocht voor de actieprijs van € 59,99.

Helaas was dat niet het geval dus heb ik op 20/7 contact met de klantenservice van Felman opgenomen.

En thans blijkt ook dat Felman wel een retourtermijn van 30 dagen hanteert, maar enkel voor de via hun website bestelde producten. Om bij Dirk van den Broek je geld terug te kunnen krijgen had ik echter de topper binnen één week moeten terugbrengen.
Dit is wat er van dat hele lange, onsamenhangende verhaal overblijft. U heeft iets gekocht bij ondernemer A en gaat klagen bij B. Achteraf blijkt dat beide verschillende servicevoorwaarden hanteren en dat dus ook deels terug te zien is in de prijsverschillen. Ook is A een gewone winkel waar de wet bepaalt dat koop=koop en retour slechts een gunst is en B een afstandsverkoper (webshop) die het wettelijke retourrecht moet toepassen.

U wilt uw produkt aanschaffen voor de lage prijs van A maar met de voorwaarden van B. Dat lijkt me bij voorbaat alle een vreemde verwachting.

Veldt01
Berichten: 984
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Geknakt Felman matras topper gekocht

Ongelezen bericht door Veldt01 »

U heeft in dit geval helemaals niet met Felman te doen (vindt het al zeer klantvriendelijk dat ze überhaupt mee hebben gedacht". Bij product op was geld terug redelijk en het hoogst haalbare (indien Dirk niet in staat was om een ander matras te leveren).
Voor het prijsverschil van 2/3 minder zou het overigens heel goed kunnen dat Dirk een mindere partij op de kop heeft getikt waarbij een hoger percentage uitval (en geld terug of ruilen) in mee is gecalculeerd.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geknakt Felman matras topper gekocht

Ongelezen bericht door 16again »

newmikey schreef:
04 aug 2021 09:18
U heeft iets gekocht bij ondernemer A en gaat klagen bij B. Achteraf blijkt dat beide verschillende servicevoorwaarden hanteren en dat dus ook deels terug te zien is in de prijsverschillen. Ook is A een gewone winkel waar de wet bepaalt dat koop=koop en retour slechts een gunst is en B een afstandsverkoper (webshop) die het wettelijke retourrecht moet toepassen.
Je geeft er ook een eigen draai aan.
Nu is B niet zo maar een webshop , dit is de fabrikant.

Het wettelijke retourrecht bij koop op afstand wat je erbij haalt doet helemaal niet ter zake. De fabrikant biedt retourtermijn van 30 dagen, dat is waar TS aanspraak op maakt.

Waarom kan TS niet klagen bij B ? Mogelijk maakte B misleidende reclame bij Harry.
Is de uitzending ergens terug te zien?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Geknakt Felman matras topper gekocht

Ongelezen bericht door newmikey »

16again schreef:
04 aug 2021 10:47
Je geeft er ook een eigen draai aan.
Die mag je uitleggen. Hoezo, eigen draai?
Nu is B niet zo maar een webshop , dit is de fabrikant.
Dat maakt voor de zaak niet echt uit. De regels hebben betrekking op de "verkoper" en nergens staat dat dat niet de fabrikant zou mogen zijn of dat de fabrikant een andere positie in zou nemen.
Het wettelijke retourrecht bij koop op afstand wat je erbij haalt doet helemaal niet ter zake. De fabrikant biedt retourtermijn van 30 dagen, dat is waar TS aanspraak op maakt.
Natuurlijk doet dat er toe! Dat deze fabrikant in zijn webwinkel die retourtermijn heeft opgerekt van 14 naar 30 dagen is sympathiek en niet ongebruikelijk als gebaar van goede service. Uiteraard betaal je daar voor, je ziet het terug in de prijs. Bol, Coolblue en vele andere webwinkels doen dit ook.
Waarom kan TS niet klagen bij B ? Mogelijk maakte B misleidende reclame bij Harry.
Is de uitzending ergens terug te zien?
Niemand zegt dat TS niet kan klagen bij B en misschien besluit B wel om voortaan niet meer met A als verkoopkanaal in zee te gaan omdat B's goede naam zo beschadigd wordt. Dat betekent echter niet dat TS ook maar èrgens recht op heeft als het om B gaat.

De koop was geen afstandskoop maar gewoon een koop in de winkelruimte van A. Dáár moet TS dan ook gaan klagen. Mogelijk kan hij aantonen dat A geen conform produkt geleverd heeft ( de verpakkingsfout waar TS het over had) en zal A verplicht kunnen worden de topper te vervangen maar dat is een totaal andere kwestie.

En "misleidende reclame" bij Harry Mens op TV? Hoe komt een mens daar nou weer op? Nee, al die magnetische waterontharders, mini-airco's, fitness apparatuur en kwakzalf-electronica en gezondheidspillen doen ècht allemaal exact wat er beweerd wordt. Dat geldt trouwens in het algemeen ook voor andere verkopers en reclamemakers. Reclamemakers beloven altijd alleen maar zaken die niet misleidend zijn :lol: :twisted: :roll:

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geknakt Felman matras topper gekocht

Ongelezen bericht door 16again »

newmikey schreef:
04 aug 2021 11:03
En "misleidende reclame" bij Harry Mens op TV? Hoe komt een mens daar nou weer op?
Door de openingspost te lezen:
Het kwam erop neer dat gekochte toppers altijd binnen 30 dagen zonder enig probleem geretourneerd mochten worden en nu tevens ook met korting te koop aangeboden werden bij filialen van Dirk van den Broek

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Geknakt Felman matras topper gekocht

Ongelezen bericht door newmikey »

16again schreef:
04 aug 2021 11:39
newmikey schreef:
04 aug 2021 11:03
En "misleidende reclame" bij Harry Mens op TV? Hoe komt een mens daar nou weer op?
Door de openingspost te lezen:
Het kwam erop neer dat gekochte toppers altijd binnen 30 dagen zonder enig probleem geretourneerd mochten worden en nu tevens ook met korting te koop aangeboden werden bij filialen van Dirk van den Broek
Dàt heb ik gelezen ja maar "misleidend" en "Harrie Mens" in één zin?

Maar even serieus nu want je had de ironie misschien gemist in de smilies. Natúúrlijk is die reclame misleidend maar zo zit reclame in elkaar. Wie ga je daarvoor aanspreken? Harrie zelf? SBS? Felman?

Je kunt ook gewoon even zoeken op joetoep natuurlijk, dan kan je die onzin aanhoren.
https://www.youtube.com/watch?v=XpgIUTK ... nel=Felman
en
https://www.youtube.com/watch?v=s3VVq7X ... nel=Felman

De mevrouw van Felman roept van alles, maar niets over verkoop via Dirk van den Broek. Wel Bol en ene Manon's Keuze

In
https://www.youtube.com/watch?v=o6ImnTv ... nel=Felman
komt ze met Dirk aanzetten maar zegt niets over 30 dagen terug garantie.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geknakt Felman matras topper gekocht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die topper is gekocht bij Dirk. En als daar iets aan mankeert, moet je dus bij Dirk zijn. Dat heeft niets met die zeven dagen te maken.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Geknakt Felman matras topper gekocht

Ongelezen bericht door Alex E »

Bedankt voor het reageren. In de tv-uitzending (27/3) werd er door de directrice van Felman de nadruk opgelegd dat kopers geen enkel risico liepen omdat er altijd sprake zou zijn van een proefperiode van 30 dagen. Vervolgens vertelde zij met trots dat verreweg de meeste kopers tevreden waren over de toppers, getuige het feit dat er maar zelden gebruik werd gemaakt van het retour recht. In de studio was er een demonstratie van de matras topper. Die werd op een spijkerbed gelegd en de toevallig aanwezige Gerard Joling ging erop liggen zonder de spijkers door het matras te voelen. Als "klap op de vuurpijl" werd er door de directrice medegedeeld dat zij ontzettend blij was dat Felman de supermarktketen Dirk van den Broek bereid had gevonden als verkoopkanaal te dienen en om dat te vieren werden de toppers daar tijdelijk met een flinke korting aangeboden. Overigens, dat "tijdelijk" was van korte duur, binnen een week waren de toppers bij de diverse filialen in mijn omgeving uitverkocht. Zoals '16again' terecht opmerkt is Felman niet zomaar een webshop maar de fabrikant van de toppers en daarom heb ik hun klantenservice benaderd voor in 1e instantie advies. Daarbij heb ik uiteraard direct gemeld dat ik de aankoop bij Dirk had gedaan. Het advies luidde dat ik het een tijdje aan moest zien en bij geen verbetering binnen de retourtermijn, waarbij ik logischerwijs van 30 dagen uitging, de topper om te ruilen. Ja, ik weet dat ik bij klachten in principe bij de verkoper moet zijn. Maar bij Dirk van den Broek valt niets om te ruilen en ik had gehoopt, mede gelet op het feit dat Felman zelf de topper geruïneerd heeft door het dubbel te vouwen, op meer coulance van Felman.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Geknakt Felman matras topper gekocht

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Alex E schreef:
04 aug 2021 14:28
Bedankt voor het reageren. In de tv-uitzending (27/3) werd er door de directrice van Felman de nadruk opgelegd dat kopers geen enkel risico liepen omdat er altijd sprake zou zijn van een proefperiode van 30 dagen. Vervolgens vertelde zij met trots dat verreweg de meeste kopers tevreden waren over de toppers, getuige het feit dat er maar zelden gebruik werd gemaakt van het retour recht. In de studio was er een demonstratie van de matras topper. Die werd op een spijkerbed gelegd en de toevallig aanwezige Gerard Joling ging erop liggen zonder de spijkers door het matras te voelen. Als "klap op de vuurpijl" werd er door de directrice medegedeeld dat zij ontzettend blij was dat Felman de supermarktketen Dirk van den Broek bereid had gevonden als verkoopkanaal te dienen en om dat te vieren werden de toppers daar tijdelijk met een flinke korting aangeboden. Overigens, dat "tijdelijk" was van korte duur, binnen een week waren de toppers bij de diverse filialen in mijn omgeving uitverkocht. Zoals '16again' terecht opmerkt is Felman niet zomaar een webshop maar de fabrikant van de toppers en daarom heb ik hun klantenservice benaderd voor in 1e instantie advies. Daarbij heb ik uiteraard direct gemeld dat ik de aankoop bij Dirk had gedaan. Het advies luidde dat ik het een tijdje aan moest zien en bij geen verbetering binnen de retourtermijn, waarbij ik logischerwijs van 30 dagen uitging, de topper om te ruilen. Ja, ik weet dat ik bij klachten in principe bij de verkoper moet zijn. Maar bij Dirk van den Broek valt niets om te ruilen en ik had gehoopt, mede gelet op het feit dat Felman zelf de topper geruïneerd heeft door het dubbel te vouwen, op meer coulance van Felman.
Er is dus niet zomaar sprake van een reclame uiting zoals in een gewone reclame maar een keiharde toezegging van de directrice van Felman. Aan een dergelijke uitspraak kan een zwaarder gewicht worden toegekend dan aan een normale reclame uiting.
Ik zou Felman nogmaals benaderen om het verzoek om hun belofte van 30 dagen gestand te doen. Mochten zij dat niet willen dan maar gelijk aangeven dat u dit gaat opnemen met de ACM op basis van oneerlijke handelspraktijken.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Geknakt Felman matras topper gekocht

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Misschien dat het www.juridischloket.nl of rechtsbijstandverzekering je ook kan helpen.

Ik zie nergens dat je met Dirk contact gehad hebt. Hoe reageren hun op deze situatie?

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Geknakt Felman matras topper gekocht

Ongelezen bericht door Alex E »

Beste Seinhuis, zoals ik al schreef in mijn openingspost is het omruilen bij Dirk van den Broek geen optie omdat de toppers in het filiaal eenvoudigweg niet meer voorradig zijn en desgevraagd deelde de filiaalmanager mij mede dat hij met geen mogelijkheid kon voorspellen of er in de toekomst alsnog bevoorrading zou plaatsvinden. Zal, zoals 'Ik weet niet alles' al adviseert, nog eens contact met Felman opnemen. Wie weet komen zij, om welke redenen dan ook, alsnog met een oplossing. Ik wacht het wel af. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geknakt Felman matras topper gekocht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt gewoon recht op uw geld terug van Dirk omdat die topper niet in orde is. En dat is alles.

lubeckdave
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 okt 2018 13:27

Re: Geknakt Felman matras topper gekocht

Ongelezen bericht door lubeckdave »

Alex E schreef:
03 aug 2021 22:42
Beste forumlezers,

Eind maart was er een enthousiaste Felman directrice in het tv-programma van Harry Mens met een promotie van haar matras toppers. Het kwam erop neer dat gekochte toppers altijd binnen 30 dagen zonder enig probleem geretourneerd mochten worden en nu tevens ook met korting te koop aangeboden werden bij filialen van Dirk van den Broek. Daar heb ik toen gelijk een tweepersoons topper gekocht, waar ik tevreden mee was. Ik wilde zelfs nog een Felman matras topper kopen, maar nu een eenpersoons met de maten 90 x 200. Helaas waren ze bij Dirk van den Broek uitverkocht en de prijs op de website van Felman vond ik te duur. Ongeveer twee weken geleden (19/7) zag ik ze echter ineens weer staan bij Dirk en ik heb er direct één gekocht voor de actieprijs van € 59,99. De toppers zijn bij Felman verpakt in een doos, opgerold en vacuüm gezogen. Bij thuiskomst bleek tijdens het uitpakken dat de topper over de gehele lengte was dubbel gevouwen. In feite geheel overbodig, de doos was groot genoeg en de topper had ook zonder dubbel te vouwen er ruimschoots ingepast. In ieder geval was er door het vouwen over de gehele lengte een knak in de topper gekomen, de foam/schuim was terplekke keihard en het hoogteverschil zo'n 3 á 4 cm. Felman adviseert om na het uitpakken de topper 24 uur de tijd te gunnen om zijn normale proporties aan te nemen, de topper heeft een dikte van 8 cm, en dus ging ik ervan uit dat de knak wel zou verdwijnen. Helaas was dat niet het geval dus heb ik op 20/7 contact met de klantenservice van Felman opgenomen. De reactie op 21/7 was dat ik het nog maar even moest aankijken; het zou namelijk volgens de klantenservice minimaal een maand duren voordat de topper zich volledig aan het lichaam had aangepast. En indien de knak niet zou verdwijnen dan werd mij geadviseerd om de topper binnen het verstrijken van de retourtermijn om te ruilen. Het kwam acceptabel over bij mij maar ik vroeg de klantenservice nog wel hoe dan het eventuele omruilen in zijn werk ging. Immers, niet vacuüm gezogen zou het nooit meer in de doos passen. De reactie bleef niet lang uit, ik moest de topper zo goed als mogelijk oprollen, tapen en dan omruilen bij Dirk van den Broek. Dat leek mij niet eenvoudig, bovendien was omruilen bij Dirk geen optie omdat de toppers er binnen één dag al uitverkocht waren en de filiaalmanager met geen mogelijkheid kon voorspellen of, en zo ja wanneer, er ooit nog nieuwe toppers binnen zouden komen. Maar ook daar had de klantenservice een antwoord op. Ik moest dan maar mijn geld terugvragen en dan op de website van Felman een nieuwe bestellen. Helaas, de topper (90 x 200) kost bij Felman aanzienlijk meer, namelijk € 159,= dus bijna 100 euro duurder. Besloot derhalve om het nog maar even aan te zien. Maar nu 2 weken verder is er geen enige sprake van verbetering. En thans blijkt ook dat Felman wel een retourtermijn van 30 dagen hanteert, maar enkel voor de via hun website bestelde producten. Om bij Dirk van den Broek je geld terug te kunnen krijgen had ik echter de topper binnen één week moeten terugbrengen. Ik neem Dirk niets kwalijk, zij kunnen het ook niet helpen dat een medewerker van Felman de topper door hem te vouwen waardeloos heeft gemaakt. Mijn houding t.o.v. Felman is dubbel, enerzijds is het een gegeven dat ik de topper niet bij hen heb gekocht maar anderzijds had ik gehoopt op een meer klantgerichte service. Nu zit ik feitelijk opgescheept met een onbruikbare matras topper, die overigens maar 85 cm breed is i.p.v. de verwachte en op de doos vermelde 90 cm, alhoewel dat wellicht veroorzaakt is door de knak over de gehele lengte. Mijn vraag is of ik inderdaad mijn verlies moet nemen of zijn er misschien nog andere opties?
Alvast hartelijk dank voor eventuele suggesties.
Ik heb wel zoiets van , wat doet een Felman topper bij een Dirk v/d broek als je beweert als bedrijf dat jouw matras een exclusief heel goed matras is , en dan nog 100 euro goedkoper dan op de site van Felman zelf . Zijn het soms afgekeurde matrassen die je dan bij een Dirk v/d Broek kan kopen van Felman ?

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Geknakt Felman matras topper gekocht

Ongelezen bericht door Alex E »

Het prijsverschil is inderdaad aanzienlijk maar Dirk van den Broek heeft wel vaker voordelige aanbiedingen van bekende merken. Volgens mij zijn het beslist geen afgekeurde partijen, ook niet wat de Felman matras toppers betreft. Eind maart had ik bij Dirk een topper van 180 x 200 cm gekocht voor € 149,99. Bij Felman zelf kost deze topper momenteel € 239,=. Na 4 maanden ben ik er nog steeds tevreden over. Het is dan ook geenszins mijn bedoeling om de toppers van Felman af te kraken. De toppers met de afmetingen 90 x 200 cm waren toen ook bij Dirk te koop voor € 79,99. Ik heb daar dus onlangs € 59,99 voor betaald, terwijl er op de doos nog de oude prijsstickers zaten. Hoewel deze toppers (90 x200) bij de filialen van Dirk in mijn omgeving destijds snel waren uitverkocht zullen landelijk gezien waarschijnlijk niet alle toppers zijn verkocht. Ik vermoed dat Dirk van deze toppers afwilde en ze onlangs met actiekorting in de verkoop heeft gedaan. Dat zou impliceren dat de door Felman (onnodig) dubbel gevouwen en vacuüm gezogen topper minimaal 4 maanden op die wijze in de doos heeft gezeten en dat dat de reden is van de geknakte foam/schuim.

1marko
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 dec 2008 14:54

Re: Geknakt Felman matras topper gekocht

Ongelezen bericht door 1marko »

Alex E schreef:
07 aug 2021 20:17
Het prijsverschil is inderdaad aanzienlijk maar Dirk van den Broek heeft wel vaker voordelige aanbiedingen van bekende merken. Volgens mij zijn het beslist geen afgekeurde partijen, ook niet wat de Felman matras toppers betreft. Eind maart had ik bij Dirk een topper van 180 x 200 cm gekocht voor € 149,99. Bij Felman zelf kost deze topper momenteel € 239,=. Na 4 maanden ben ik er nog steeds tevreden over. Het is dan ook geenszins mijn bedoeling om de toppers van Felman af te kraken. De toppers met de afmetingen 90 x 200 cm waren toen ook bij Dirk te koop voor € 79,99. Ik heb daar dus onlangs € 59,99 voor betaald, terwijl er op de doos nog de oude prijsstickers zaten. Hoewel deze toppers (90 x200) bij de filialen van Dirk in mijn omgeving destijds snel waren uitverkocht zullen landelijk gezien waarschijnlijk niet alle toppers zijn verkocht. Ik vermoed dat Dirk van deze toppers afwilde en ze onlangs met actiekorting in de verkoop heeft gedaan. Dat zou impliceren dat de door Felman (onnodig) dubbel gevouwen en vacuüm gezogen topper minimaal 4 maanden op die wijze in de doos heeft gezeten en dat dat de reden is van de geknakte foam/schuim.
Maar bent u nu al bij Dirk geweest met uw klacht, deze is immers uw aanspreekpunt?

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Geknakt Felman matras topper gekocht

Ongelezen bericht door Alex E »

Nog even een samenvatting van de gebeurtenissen na 7 augustus. Op 13/8 nogmaals een bericht gestuurd naar de klantenservice van Felman. Het betrof een uiteenzetting van de gang van zaken en een beroep op begrip en tegemoetkoming. De ontvangst van mijn email werd automatisch bevestigd maar verder geen respons. Daarom op 20/8 een herinnering gestuurd. Op 23/8 ontving ik een reactie; mijn eerdere email van 13/8 zou zijn zoekgeraakt en wanneer ik nog steeds een inhoudelijke reactie wenste te ontvangen dan moest ik mijn vraag nogmaals naar hen mailen, waarna die dan met 'spoed' beantwoord zou worden. Dat heb ik gedaan op 24/8 maar het antwoord bleef uit. Echter, op 26/8 zag ik zowaar weer een matras topper staan bij de Dirk van den Broek, waar ik eerder de beschadigde topper had gekocht. Gesproken met de bedrijfsleider, die na telefonisch overleg met zijn hoofdkantoor toestond dat ik de beschadigde topper mocht omruilen. Natuurlijk was ik daar verheugd over en heb ik van dat aanbod gebruik gemaakt. Mijn vreugde was helaas van korte duur, nadat ik de nieuwe topper (vacuüm gezogen) thuis uit de doos had gehaald, bleek ook deze dubbel gevouwen te zijn (door Felman) en daardoor eveneens geknakt en onbruikbaar. Dus maar weer teruggegaan naar Dirk met de topper, die uiteraard niet meer in de doos paste. De bedrijfsleider loste het vervolgens goed op door direct het aankoopbedrag (€ 59,99 op 19/7) aan mij terug te betalen. Prima service van Dirk van den Broek maar al met al had ik nu niet de gewenste eenpersoons Felman topper. Van Felman had ik overigens niets meer vernomen en daarom heb ik hen op 26/8 nogmaals een email gestuurd. In de mail medegedeeld dat ik voor de tweede keer een geknakt matras had aangetroffen en het aankoopbedrag inmiddels had terug ontvangen. Tevens geïnformeerd of zij in het licht van de gebeurtenissen eventueel bereid waren om mij met korting rechtstreeks een (onbeschadigde) matras topper te leveren. Wederom een automatische bevestiging van de ontvangst van mijn email maar daarna geen enkele reactie. Ik heb uiteraard geen enkel recht op korting maar zij hadden m.i. op zijn minst kunnen berichten, dat zij gezien mijn ervaringen de wijze waarop zij hun toppers dubbel gevouwen inpakken, zouden heroverwegen. Al met al, uiterst tevreden over de afhandeling door Dirk van den Broek maar teleurgesteld door het niet ontvangen van een reactie van Felman.

Gesloten