Halogeen GY6.35

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Halogeen GY6.35

Ongelezen bericht door Kokka1 »

als je ze gaat vervangen door Led lampjes zal je wel op moeten letten wat voor trafo je hebt, niet elke trafo is geschikt voor led. dit geld overigens ook voor je dimmers

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Halogeen GY6.35

Ongelezen bericht door Nijogeth »

GY6.35 zijn er in verschillende wattages, maar het probleem lijkt me ergens anders te zitten. Aangezien die dingen heel veel stroom trekken bij het inschakelen, gaat er misschien daar wel iets fout. Dat ze continue volle kracht stroom blijven trekken en doorbranden.

In theorie kun je ze 1 op 1 vervangen met LED, maar misschien is het verstandig de trafo's even na te laten kijken of misschien wel de hele set te vervangen. Het probleem dat je nu hebt kan namelijk heel goed in de lampjes zitten, maar misschien zit het wel in de rest. En dan ga je de problemen blijven houden.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Halogeen GY6.35

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als je gewoon goed bij de trafo's kunt, dan zou ik die gewoon vervangen door led-drivers. De kans op knipperende lampjes of zelfs helemaal niet werken is vrij groot ( zeker gezien het feit dat je nu al problemen hebt me de huidige ). Kun je er niet fatsoenlijk bij, dan zou ik eerst 1 lampje proberen en de rest er even uit halen ( kijken of de trafo blijft werken met minimale belasting ). Heb het een paar jaar terug ook gedaan met 25 jaar oude bedrading en trafo en dat werkte prima voor de gy6.35
Echter laatst het ook bij gu3.5 geprobeerd en daar werkte de trafo niet mee en moest ik wel vervangen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Halogeen GY6.35

Ongelezen bericht door Jablan »

Wij zijn daar iets radicaler in geweest: oude halogeenverlichting eruit en daarvoor passende led-verlichting erin. Scheelde meters snoer en bespaarde aardig wat elektriciteit. Misschien een optie?

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Halogeen GY6.35

Ongelezen bericht door Kolibrie »


Gesloten