LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Helse verbouwing: koud water, overal stof, duurt lang... is dit normaal?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
lexusssss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2018 10:32

Helse verbouwing: koud water, overal stof, duurt lang... is dit normaal?

Ongelezen bericht door lexusssss »

Hallo mijn naam is alex , mijn woning word verbouwd ivm oudheid door de wooncoorperatie .
Ik vraag me nou af of dit allemaal normaal is ...
Dit is de 12e dag van de verbouwing en ik heb nog steeds niet kunnen douchen , ja er is een klein kraantje met alleen koud water en een wc dat niet doorgespield kan worden ..
De stof zit in de gehele woning dus ook op plekken waar ze niet moesten/mochten komen .. Nou vraag ik me ook af waar zoveel stof vandaan komt ? Ze hebben niet eens de oude tegels (badkamer,wc,keuken) eruit gesloopt maar de nieuwe over de oude geplakt waardoor je een flink stuk woongenot verliest
Heeft iemand hier een antwoord over ?
Laatst gewijzigd door Radar op 22 jan 2019 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26
Beste antwoord
Gekozen door lexusssss

Re: HELSE verbouwing

door Appie83 » 22 jan 2019 11:50

Dit gebeurt (helaas) vaker. Zie bijvoorbeeld dit artikel en de aflevering van Zembla https://zembla.bnnvara.nl/nieuws/wat-zi ... -renovatie.
Vaak schiet de communicatie van een verhuurder te kort en blijkt tijdens de verbouwing de overlast veel groter dan aangegeven. Overigens zal de verhuurder in geval van niet kunnen douchen en het doorspoelen van de wc een alternatief moeten regelen.

Als er sprake is van renovatie (er moet dan sprake zijn van verbeteringen van de woning) zou je zelfs op kosten van de verhuurder tijdelijk moeten kunnen verhuizen. https://www.lloyd-advocaten.nl/vaste-ve ... uurwoning/
witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Helse verbouwing: koud water, overal stof, duurt lang... is dit normaal?

Ongelezen bericht door witte angora »

Een grote verbouwing is niet in een paar dagen gepiept, dat kost nogal even tijd. Heb je van de wbv geen informatie gekregen wat er precies staat te gebeuren en hoe lang het gaat duren? Dat is namelijk wel gebruikelijk.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Helse verbouwing: koud water, overal stof, duurt lang... is dit normaal?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Is het nog zo’n rommeltje in Huis ten Bosch? :lol:

lexusssss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2018 10:32

Re: Helse verbouwing: koud water, overal stof, duurt lang... is dit normaal?

Ongelezen bericht door lexusssss »

witte angora schreef:
22 jan 2019 11:15
Een grote verbouwing is niet in een paar dagen gepiept, dat kost nogal even tijd. Heb je van de wbv geen informatie gekregen wat er precies staat te gebeuren en hoe lang het gaat duren? Dat is namelijk wel gebruikelijk.
Er is mij verteld wat er gaat gebeuren en hoe lang het gaat duren , daar klaag ik ook niet over , ik vraag me alleen af of dat normaal is ? De aannemer vertelde dat ik me niet al te veel zorgen hoefde te maken , en dat de stof de meubels in de woonkamer niet zal bereiken . Dat zou ook het geval zijn als de deuren gesloten bleven

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Helse verbouwing: koud water, overal stof, duurt lang... is dit normaal?

Ongelezen bericht door Appie83 »

Dit gebeurt (helaas) vaker. Zie bijvoorbeeld dit artikel en de aflevering van Zembla https://zembla.bnnvara.nl/nieuws/wat-zi ... -renovatie.
Vaak schiet de communicatie van een verhuurder te kort en blijkt tijdens de verbouwing de overlast veel groter dan aangegeven. Overigens zal de verhuurder in geval van niet kunnen douchen en het doorspoelen van de wc een alternatief moeten regelen.

Als er sprake is van renovatie (er moet dan sprake zijn van verbeteringen van de woning) zou je zelfs op kosten van de verhuurder tijdelijk moeten kunnen verhuizen. https://www.lloyd-advocaten.nl/vaste-ve ... uurwoning/

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Helse verbouwing: koud water, overal stof, duurt lang... is dit normaal?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Vraag of ze een mobiele douche en wc willen plaatsen voor de deur (straat)

lexusssss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2018 10:32

Re: Helse verbouwing: koud water, overal stof, duurt lang... is dit normaal?

Ongelezen bericht door lexusssss »

Appie83 schreef:
22 jan 2019 11:50
Dit gebeurt (helaas) vaker. Zie bijvoorbeeld dit artikel en de aflevering van Zembla https://zembla.bnnvara.nl/nieuws/wat-zi ... -renovatie.
Vaak schiet de communicatie van een verhuurder te kort en blijkt tijdens de verbouwing de overlast veel groter dan aangegeven. Overigens zal de verhuurder in geval van niet kunnen douchen en het doorspoelen van de wc een alternatief moeten regelen.

Als er sprake is van renovatie (er moet dan sprake zijn van verbeteringen van de woning) zou je zelfs op kosten van de verhuurder tijdelijk moeten kunnen verhuizen. https://www.lloyd-advocaten.nl/vaste-ve ... uurwoning/
De verhuurder hangt de hoorn erop en antwoord niet op emailtjes .

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Helse verbouwing: koud water, overal stof, duurt lang... is dit normaal?

Ongelezen bericht door reggie2 »

lexusssss schreef:
22 jan 2019 12:36

De verhuurder hangt de hoorn erop en antwoord niet op emailtjes .



Dan zeg je dat de werknemers jouw huis moeten verlaten , tot je antwoord van de woningbouw krijgt.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Helse verbouwing: koud water, overal stof, duurt lang... is dit normaal?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Goed advies... blijf je nóg langer in de rotzooi zitten... :roll:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Helse verbouwing: koud water, overal stof, duurt lang... is dit normaal?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nee hoor, moet je zien hoe gauw ze dan antwoord geven.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Helse verbouwing: koud water, overal stof, duurt lang... is dit normaal?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ze zouden standaard afdekfolie en een rol schilderstape uit moeten delen. Dit is heel dun en lichtgewicht plastic folie waar je alles mee af kan dekken. https://www.google.com/search?client=fi ... lie+4+x+5m

Het is gewoon bouwstof. Onvermijdelijk bij dit soort klussen.

lexusssss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2018 10:32

Re: Helse verbouwing: koud water, overal stof, duurt lang... is dit normaal?

Ongelezen bericht door lexusssss »

Het zou wel handig zijn als ze gewoon eerlijk zeggen : “uw huis zal volledig onder een grote stoflaag zitten”
Dan heb je nog de kans om een container te huren om al je kleding in op te slaan

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Helse verbouwing: koud water, overal stof, duurt lang... is dit normaal?

Ongelezen bericht door renewouters »

lexusssss schreef:
22 jan 2019 21:12
Het zou wel handig zijn als ze gewoon eerlijk zeggen : “uw huis zal volledig onder een grote stoflaag zitten”
Dan heb je nog de kans om een container te huren om al je kleding in op te slaan
Met een beetje boerenverstand kan iedereen zelf ook wel bedenken dat er bij een verbouwing dit soort overlast is.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Helse verbouwing: koud water, overal stof, duurt lang... is dit normaal?

Ongelezen bericht door witte angora »

renewouters schreef:
22 jan 2019 21:23
lexusssss schreef:
22 jan 2019 21:12
Het zou wel handig zijn als ze gewoon eerlijk zeggen : “uw huis zal volledig onder een grote stoflaag zitten”
Dan heb je nog de kans om een container te huren om al je kleding in op te slaan
Met een beetje boerenverstand kan iedereen zelf ook wel bedenken dat er bij een verbouwing dit soort overlast is.
Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje te makkelijk gesteld. Voor de meeste mensen is dit soort ingrijpende verbouwingen geen dagelijkse kost. Ik kan me indenken dat lang niet iedereen van tevoren goed kan overzien wat de gevolgen zijn van de plannen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Helse verbouwing: koud water, overal stof, duurt lang... is dit normaal?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ze gaan huurders echt niet uitgebreid uitleggen waar de overlast uit zal bestaan. 70% van de huurders in het complex moet akkoord gaan met de maatregelen dus dan ga je daar niet over uitweiden.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Helse verbouwing: koud water, overal stof, duurt lang... is dit normaal?

Ongelezen bericht door scontra »

reggie2 schreef:
22 jan 2019 15:54
Nee hoor, moet je zien hoe gauw ze dan antwoord geven.
Het antwoord wordt dan wel vergezeld door een rekening betreffende de kostenderving voor de "niet" gewerkte uren.
Verbouwingen geven altijd overlast en zeker als er geen goede en inhoudelijke afspraken vooraf zijn gemaakt.
Stof hou je niet tegen, of alle naden en kieren moeten worden afgeplakt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Helse verbouwing: koud water, overal stof, duurt lang... is dit normaal?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Onzin, de woningbouw hoort netjes antwoord te geven. En als je geen toegang geeft met de mededeling dat je een antwoord wil hebben, komt er absoluut geen rekening.

Ook wbv moeten netjes zijn en niet antwoorden is gewoon aso.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Helse verbouwing: koud water, overal stof, duurt lang... is dit normaal?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Als uw woningbouwvereniging niet op u reageert, zou ik eens een telefoontje naar De Woonbond eraan wagen. Zij kunnen u het juiste advies geven wat u in deze situatie het beste kunt en waar u als huurder aanspraak op kunt maken.

Misschien komt er wel het advies dat u in deze onaanvaardbare situatie zo spoedig mogelijk Bouw- en Woningtoezicht kunt inschakelen. Als u daartoe overgaat even een email schrijven naar uw verhuurder. Als zij daar lucht van krijgen zouden uw problemen wel eens eerder opgelost kunnen zijn als dat Bouw- en Woningtoezicht bij u aanbelt.

Sommige verhuurders gaan tot het uiterste om hun betalende huurders zo weinig mogelijk rechten toe te kennen of ze daarvan op de hoogte te stellen. U als huurder heeft in dit soort situaties veel meer rechten als u denkt. Dat is allemaal geregeld in de Huurwet en die geldt ook voor uw verhuurder. Niks geneuzel dat u dit als huurder allemaal maar moet pikken, dat ís gewoon niet zo en is in uw voordeel in genoemde wetgeving vastgelegd. Uw verhuurder is hiervan of hoort hiervan volledig op de hoogte (te zijn). Een voorbeeld hiervan is wat in 'het beste antwoord' hiervoor al is opgeschreven.

Toepassing van de verregaande rechten voor de huurder kost verhuurders geld en dat besteden ze liever aan zichzelf. Vandaar dat strenge doch passende maatregelen richting dit soort verhuurders soms niet leuk, maar wel noodzakelijk zijn.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Helse verbouwing: koud water, overal stof, duurt lang... is dit normaal?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een verbouwing geeft altijd gedoe, rommel en heel veel stof. Dat komt overal tussendoor en er is weinig aan te doen. Afdekken en afpakken helpt wel wat, maar er blijft altijd (veel) meer stof dan normaal.

Wees wel voorzichtig met dat stof. Gewoon huisstof komt van (be)kleding, minuscule huiddeeltjes en dergelijke; huisstof is zacht en kunt u krasvrij wegvegen.
Bouwstof is bijna altijd hard en scherp (cementstof, steen- of betongruis). Van relatief zachte, hoogglans materialen moet u het voorzichtig afnemen, anders krijgt u misschien heel fijne krasjes.

Het duurt nu 12 dagen. Hebt u al die tijd niet kunnen douchen en de wc gewoon doorspoelen? Dat zou ik onacceptabel vinden.

lexusssss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2018 10:32

Re: Helse verbouwing: koud water, overal stof, duurt lang... is dit normaal?

Ongelezen bericht door lexusssss »

BreejKC schreef:
23 jan 2019 11:09
Als uw woningbouwvereniging niet op u reageert, zou ik eens een telefoontje naar De Woonbond eraan wagen. Zij kunnen u het juiste advies geven wat u in deze situatie het beste kunt en waar u als huurder aanspraak op kunt maken.

Misschien komt er wel het advies dat u in deze onaanvaardbare situatie zo spoedig mogelijk Bouw- en Woningtoezicht kunt inschakelen. Als u daartoe overgaat even een email schrijven naar uw verhuurder. Als zij daar lucht van krijgen zouden uw problemen wel eens eerder opgelost kunnen zijn als dat Bouw- en Woningtoezicht bij u aanbelt.

Sommige verhuurders gaan tot het uiterste om hun betalende huurders zo weinig mogelijk rechten toe te kennen of ze daarvan op de hoogte te stellen. U als huurder heeft in dit soort situaties veel meer rechten als u denkt. Dat is allemaal geregeld in de Huurwet en die geldt ook voor uw verhuurder. Niks geneuzel dat u dit als huurder allemaal maar moet pikken, dat ís gewoon niet zo en is in uw voordeel in genoemde wetgeving vastgelegd. Uw verhuurder is hiervan of hoort hiervan volledig op de hoogte (te zijn). Een voorbeeld hiervan is wat in 'het beste antwoord' hiervoor al is opgeschreven.

Toepassing van de verregaande rechten voor de huurder kost verhuurders geld en dat besteden ze liever aan zichzelf. Vandaar dat strenge doch passende maatregelen richting dit soort verhuurders soms niet leuk, maar wel noodzakelijk zijn.

Dank je wel voor je antwoord , ik zal per direct contakt opnemen met de woonbond

Gesloten