LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge afkoopsom cv na snelle verkoop huis

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Svetik
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mar 2016 09:45

Hoge afkoopsom cv na snelle verkoop huis

Ongelezen bericht door Svetik »

We hebben heel snel ons huis verkocht. Het stond nog niet eens op Funda en er ging nog geen " Te Koop" bordje. Ons makelaar deed het met veel hast, niet voor niks blijk achteraf ...

Verkopende partij en nieuwe kopers van de woning zijn de slachtoffer van sluwe, ouwe, schurk:p

Het zit namelijk zo;- huis is van mij vriend en of de CV ketel ( huurcontract bij Feenstra) nou koop of huur was, kon ik niet gelijk aan makelaar vertellen. Heer " Schurk" verzekerde mij dat hij het zelf uitzoekt en zei ook dat we het koopacte z.s.m. moesten invullen. Deze hoefden we niet nieuwkuring in te vullen en het was niet belangrijk of we bij CV gedeelde "achterlaten" of " mogelijkheid tot overname" vermelde, hij had namelijk niets over Cv verteld, van de hele prosedure van overname/ gedoe van een huur CV wisten we natuurlijk, niets.

Eindstand;- de CV hebben we al 7 jaar gehuurd, 35 € /maand had mijn vriend betaald. Nu moeten we alsnog €1200 betalen om het CV Af te kopen.

Wie is nou de schuldige partij in deze zak??! Wij en de koper zijn maar pionen in deze zak, vind ik. Want ook tegen de koper loog de makelaar, hij zei namelijk 2 keer toe, dat het een koop CV is. Heeft het ook zin om veel contact met Feenstra te hebben en uitzoeken waroom de afkoop prijs zo hoog is?

Graag hoor ik jullie menning.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 mar 2016 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Hoge afkoopsom cv na snelle verkoop huis

Ongelezen bericht door Brahms »

Heel snel een woning verkopen is nooit slim.........
Als ik het zo lees is de woning "binnen een uur" verkocht. Dat zal de verkoopprijs niet ten goede zijn gekomen !
Verder uw vriend betaalde elke maand huur, dus hij moet dan toch weten of de ketel huur of koop is. Of was huis zo snel verkocht dat u uw vriend niet meer kon spreken.
Weet hij wel dat zijn woning verkocht is ? Komt allemaal wat vreemd over, met half ingevulde formulieren enz.

E 1200,00 bij moeten betalen voor een CV ketel welke al 7 jaren oud is, is extreem te noemen. Dit is ongeveer of zelfs boven de nieuwprijs voor een ketel anno 2016.......
Laatst gewijzigd door Brahms op 17 mar 2016 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Hoge afkoopsom cv na snelle verkoop huis

Ongelezen bericht door A.niem »

Svetik schreef:We hebben heel snel ons huis verkocht. Het stond nog niet eens op Funda en er ging nog geen " Te Koop" bordje. Ons makelaar deed het met veel hast, niet voor niks blijk achteraf ...

Verkopende partij en nieuwe kopers van de woning zijn de slachtoffer van sluwe, ouwe, schurk:p

Het zit namelijk zo;- huis is van mij vriend en of de CV ketel ( huurcontract bij Feenstra) nou koop of huur was, kon ik niet gelijk aan makelaar vertellen. Heer " Schurk" verzekerde mij dat hij het zelf uitzoekt en zei ook dat we het koopacte z.s.m. moesten invullen. Deze hoefden we niet nieuwkuring in te vullen en het was niet belangrijk of we bij CV gedeelde "achterlaten" of " mogelijkheid tot overname" vermelde, hij had namelijk niets over Cv verteld, van de hele prosedure van overname/ gedoe van een huur CV wisten we natuurlijk, niets.

Eindstand;- de CV hebben we al 7 jaar gehuurd, 35 € /maand had mijn vriend betaald. Nu moeten we alsnog €1200 betalen om het CV Af te kopen.

Wie is nou de schuldige partij in deze zak??! Wij en de koper zijn maar pionen in deze zak, vind ik. Want ook tegen de koper loog de makelaar, hij zei namelijk 2 keer toe, dat het een koop CV is. Heeft het ook zin om veel contact met Feenstra te hebben en uitzoeken waroom de afkoop prijs zo hoog is?

Graag hoor ik jullie menning.
Jij als verkopende partij kon toch ten alle tijden op de rem trappen als het te snel gaat. Of als er vragen gesteld worden die je niet direct kunt beantwoorden. Verder zit er altijd tussen het accepteren van het bod en het moment dat je echt daadwerkelijk bij de notaris zit nog minimaal 1 maand. Vermoedelijk nog wel iets langer. (Bij ons 2,5 maand) In deze periode had je het ook kunnen uitzoeken en doorgeven aan de makelaar.

Er waren genoeg momenten waarop je tegen de makelaar had kunnen zeggen: even een pas op de plaats. Eerst alle gegevens invullen en dingen uitzoeken voor we verder gaan. De koper had vast wel een paar dagen langer willen wachten. Dan had je nu die verrassing niet gehad, en hadden de kopers het huurcontract over genomen. Dus nu in een slachtoffer-rol kruipen is niet terecht.

En ja, afkoop van een contract is duur. Misschien wel buitensporig duur. Maarja, dat stond in de voorwaarden waar voor je (vriend) getekend hebt. Dus dit was bekend.

Svetik
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mar 2016 09:45

Re: Hoge afkoopsom cv na snelle verkoop huis

Ongelezen bericht door Svetik »

Brahms schreef:Heel snel een woning verkopen is nooit slim.........
Als ik het zo lees is de woning "binnen een uur" verkocht. Dat zal de verkoopprijs niet ten goede zijn gekomen !
Verder uw vriend betaalde elke maand huur, dus hij moet dan toch weten of de ketel huur of koop is. Of was huis zo snel verkocht dat u uw vriend niet meer kon spreken.
Weet hij wel dat zijn woning verkocht is ? Komt allemaal wat vreemd over, met half ingevulde formulieren enz.

E 1200,00 bij moeten betalen voor een CV ketel welke al 7 jaren oud is, is extreem te noemen. Dit is ongeveer of zelfs boven de nieuwprijs voor een ketel anno 2016.......

Mijn vriend werkt en hierdoor liet ik de huis aan de makelaar zien. Ook weet mijn vriend dat het een huur CV IS, HIJ HEEFT De huur betaald. Ik kon gewoon niet met zekerheid zeggen wat voor CV HET IS, WE gingen tenslotte net samenwonnen.

Svetik
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mar 2016 09:45

Re: Hoge afkoopsom cv na snelle verkoop huis

Ongelezen bericht door Svetik »

[quote="A.niem"][quote="Svetik"]We hebben heel snel ons huis verkocht. Het stond nog niet eens op Funda en er ging nog geen " Te Koop" bordje. Ons makelaar deed het met veel hast, niet voor niks blijk achteraf ...

Verkopende partij en nieuwe kopers van de woning zijn de slachtoffer van sluwe, ouwe, schurk:p

Het zit namelijk zo;- huis is van mij vriend en of de CV ketel ( huurcontract bij Feenstra) nou koop of huur was, kon ik niet gelijk aan makelaar vertellen. Heer " Schurk" verzekerde mij dat hij het zelf uitzoekt en zei ook dat we het koopacte z.s.m. moesten invullen. Deze hoefden we niet nieuwkuring in te vullen en het was niet belangrijk of we bij CV gedeelde "achterlaten" of " mogelijkheid tot overname" vermelde, hij had namelijk niets over Cv verteld, van de hele prosedure van overname/ gedoe van een huur CV wisten we


Aniem,
Ik vind dat u te snel beordeelt hoe het gegaan is. U weet bv niet dat de makelaar hast erop zetten, op mij voorstel om open dag te houden en meerdere bieders over de vloer te hebben, weest ie af. Ook, gezien mijn vriend werkt, moest ik veel alleen regelen en dat kon ik gewoon niet.
Ik voel mee idd een slachtoffer, want we waren zoveel keren bedrogen en er waren ook afspraken niet nagekomen.

Ik wou dus advies wat voor maatregelen ik kan treffen om de makelaar aan te spreken voor zijn wantgedraag. Ik ga hem i.e.g schuldig stellen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Hoge afkoopsom cv na snelle verkoop huis

Ongelezen bericht door Brahms »

U bent mee gegaan in de enorme vaart van de makelaar, maar schijnbaar nu (een beetje) veel spijt.
U bent de baas in eigen huis, de makelaar werkt voor u. Door met zijn manier van werken mee te gaan, bent u akkoord gegaan met deze wijze van handelen. Zoals A.noniem al schreef, u had de vaart er uit moeten halen, of moeten veranderen van makelaar.
Nu nog klagen kan alleen als er echt zaken fout zitten in het koopcontract, overdracht enz. Maar enige onduidelijkheid over een CV valt hier niet onder.
Dat had u gewoon met uw vriend moeten uitzoeken, hij is toch niet aan het werk op een plek zonder telefoon. En komt toch ook wel eens thuis ?

Maar voor de beeldvorming:
-Binnen welke tijd is de woning verkocht nadat deze te koop kwam te staan
-Heeft u de koper gesproken, of was het de makelaar soms zelf welke de woning overnam.
-Hoe is de vraagprijs ontstaan en heeft u deze ook gehad.
-Was de vraagprijs juist of veel te laag.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hoge afkoopsom cv na snelle verkoop huis

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij het invullen van formulieren over een te verkopen woning lijkt het mij wel zo logisch dat als je iets niet weet, je dit even navraagt bij je vriend. En sowieso niet 'zomaar' iets invullen. Ik weet niet hoeveel vaart er in zat, maar in het algemeen heb je toch wel een avondje om alles op je gemak in te vullen.

Ook loop je zo het risico dat je bepaalde gebreken die je vriend wel wist 'vergeet' te melden. Je loopt dan dus een groot risico dat jullie alsnog moeten opdraaien voor verborgen gebreken waar je vriend vafaf had kunnen weten.

(Overigens is 1200 voor het afkopen van zo'n contract niet heel raar. Het gaat immers niet alleen om de kosten van de ketel, maar ook om installatie, onderhoud, rente etc. )

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Hoge afkoopsom cv na snelle verkoop huis

Ongelezen bericht door A.niem »

Aniem,
Ik vind dat u te snel beordeelt hoe het gegaan is. U weet bv niet dat de makelaar hast erop zetten, op mij voorstel om open dag te houden en meerdere bieders over de vloer te hebben, weest ie af. Ook, gezien mijn vriend werkt, moest ik veel alleen regelen en dat kon ik gewoon niet.
Ik voel mee idd een slachtoffer, want we waren zoveel keren bedrogen en er waren ook afspraken niet nagekomen.

Ik wou dus advies wat voor maatregelen ik kan treffen om de makelaar aan te spreken voor zijn wantgedraag. Ik ga hem i.e.g schuldig stellen.
Ten alle tijden werkt de makelaar voor jou. En jij niet voor deze makelaar. Jij moet tenslotte de rekening van de makelaar betalen. Staat het je niet aan, dan kan je dat aangeven. Hij moet de plannen maken en die voorleggen aan jou. Pas na akkoord van jou/jullie mag hij deze tot uitvoer brengen. Als je een open dag wilt houden, dan moet hij dat gewoon regelen.

Als je alles alleen moet regelen, maar niet (goed) kan, regel dan dat iemand je helpt! Maar niet overal mee akkoord gaan en dan later miepen dat de makelaar iets door gedrukt heeft.

Gratis tip: Als jullie nog een nieuwe keuken of badkamer willen: Niet alvast de offerte tekenen en dan later de keuken verder uitzoeken! Dit is een verkooptruc, en deze verkopers zijn nog vasthoudender dan makelaars.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Hoge afkoopsom cv na snelle verkoop huis

Ongelezen bericht door Brahms »

Naast de makelaar zijn jullie (of je vriend) ook nog flink beetgenomen door Feenstra CV verhuur.
In slechts 7 jaren tijd E 2870,00 uitgeven voor een CV ketel vind ik echt bizar, en dan ook nog E 1200,00 om onder het contract uit te komen. Dat is samen Ruim Euro 4000,00 voor zeven jaren stoken......
Daar kan je 3 ketels voor krijgen, incl. montage. En een beetje onderhoud begint meestal na zeven jaren.
Ik ga een ander beroep kiezen !

Verder schrijft u over nog meer problemen met de makelaar ?

Svetik
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mar 2016 09:45

Re: Hoge afkoopsom cv na snelle verkoop huis

Ongelezen bericht door Svetik »

Brahms schreef:U bent mee gegaan in de enorme vaart van de makelaar, maar schijnbaar nu (een beetje) veel spijt.
U bent de baas in eigen huis, de makelaar werkt voor u. Door met zijn manier van werken mee te gaan, bent u akkoord gegaan met deze wijze van handelen. Zoals A.noniem al schreef, u had de vaart er uit moeten halen, of moeten veranderen van makelaar.
Nu nog klagen kan alleen als er echt zaken fout zitten in het koopcontract, overdracht enz. Maar enige onduidelijkheid over een CV valt hier niet onder.
Dat had u gewoon met uw vriend moeten uitzoeken, hij is toch niet aan het werk op een plek zonder telefoon. En komt toch ook wel eens thuis ?

Maar voor de beeldvorming:
-Binnen welke tijd is de woning verkocht nadat deze te koop kwam te staan
-Heeft u de koper gesproken, of was het de makelaar soms zelf welke de woning overnam.
-Hoe is de vraagprijs ontstaan en heeft u deze ook gehad.
-Was de vraagprijs juist of veel te laag.
Wonning is bijna gelijk verkocht na het tekennen van de overeenkomst bij de makelaar. Hij had namelijk iemaand gebeld die in de rij stond. De koper hadden we nooit gesproken, alleen via via met de verkoop prijs zijn we wel tevreden.
Prijs van de wonning had de makelaar bepaald en als vraag prijs opgegeven. Ook was makelaar zo blij dat de koper precies de vraagprijs had betaald ... Vond ik ook vreemd.

Svetik
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mar 2016 09:45

Re: Hoge afkoopsom cv na snelle verkoop huis

Ongelezen bericht door Svetik »

A.niem schreef:
Aniem,
Ik vind dat u te snel beordeelt hoe het gegaan is. U weet bv niet dat de makelaar hast erop zetten, op mij voorstel om open dag te houden en meerdere bieders over de vloer te hebben, weest ie af. Ook, gezien mijn vriend werkt, moest ik veel alleen regelen en dat kon ik gewoon niet.
Ik voel mee idd een slachtoffer, want we waren zoveel keren bedrogen en er waren ook afspraken niet nagekomen.

Ik wou dus advies wat voor maatregelen ik kan treffen om de makelaar aan te spreken voor zijn wantgedraag. Ik ga hem i.e.g schuldig stellen.
Ten alle tijden werkt de makelaar voor jou. En jij niet voor deze makelaar. Jij moet tenslotte de rekening van de makelaar betalen. Staat het je niet aan, dan kan je dat aangeven. Hij moet de plannen maken en die voorleggen aan jou. Pas na akkoord van jou/jullie mag hij deze tot uitvoer brengen. Als je een open dag wilt houden, dan moet hij dat gewoon regelen.

Als je alles alleen moet regelen, maar niet (goed) kan, regel dan dat iemand je helpt! Maar niet overal mee akkoord gaan en dan later miepen dat de makelaar iets door gedrukt heeft.

Gratis tip: Als jullie nog een nieuwe keuken of badkamer willen: Niet alvast de offerte tekenen en dan later de keuken verder uitzoeken! Dit is een verkooptruc, en deze verkopers zijn nog vasthoudender dan makelaars.
Juist dat, ik MOCHT GEEN OPEN DAG HOUDEN ...:(. Hij overtuigde ons dat we nooit meer zou krijgen, en dat eerste koper gelijk de beste is. Al met al, ik heb geen spijt achteraf. Het is alemaal bij mekaar. Wat ie ons flikt. 1. Zijn afspraken niet nakomen. 2. Konstant liegen tegen ons en KOPER ( dat CV EEN KOOP cv is, heeft ie tegen koper 2x toe gezegt) 3. Ook heeft hij noot uitgelegt hoe het met CV zit, wat wij moesten regelen of wat in koop acte aanwinken. Ook was er geen side brief met meer uitleg over Cv bij de koop acte bijgevoegt.

Idd gevaal veel zeniuwen heeft ie kapot gemaakt. En mij vriend heeft slapeloze n88 door hem @@@

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Hoge afkoopsom cv na snelle verkoop huis

Ongelezen bericht door Brahms »

En toch tevreden schrijft u, verbazingwekkend.......
Denk dat ie de woning zelf gekocht heeft. Staat ie soms al weer te koop?

En hoe weet u nu dat de prijs juist was ?

Echt bizar allemaal om dit zo te lezen.

Svetik
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mar 2016 09:45

Re: Hoge afkoopsom cv na snelle verkoop huis

Ongelezen bericht door Svetik »

Brahms schreef:En toch tevreden schrijft u, verbazingwekkend.......
Denk dat ie de woning zelf gekocht heeft. Staat ie soms al weer te koop?

En hoe weet u nu dat de prijs juist was ?

Echt bizar allemaal om dit zo te lezen.
We zijn alleen wel tevreden over de verkoop prijs. Verder niet over service of begriep.
En ja bizar is het zeker.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Hoge afkoopsom cv na snelle verkoop huis

Ongelezen bericht door Brahms »

Svetik schreef:......We zijn alleen wel tevreden over de verkoop prijs. Verder niet over service of begrip......
Was het soms de prijs welke de makelaar had geadviseerd om de woning voor in de verkoop te doen.
Waarop baseert u dat het een goede prijs was ? Of gingen soortgelijke woningen voor veel minder van de hand, die van jullie voor ruim meer, immers als dat gelukt is, is de makelaar helemaal nog niet zo slecht, laat staan een bedrieger..........
Dan verstaat deze zijn vak :D

Svetik
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mar 2016 09:45

Re: Hoge afkoopsom cv na snelle verkoop huis

Ongelezen bericht door Svetik »

Brahms schreef:
Svetik schreef:......We zijn alleen wel tevreden over de verkoop prijs. Verder niet over service of begrip......
Was het soms de prijs welke de makelaar had geadviseerd om de woning voor in de verkoop te doen.
Waarop baseert u dat het een goede prijs was ? Of gingen soortgelijke woningen voor veel minder van de hand, die van jullie voor ruim meer, immers als dat gelukt is, is de makelaar helemaal nog niet zo slecht, laat staan een bedrieger..........
Dan verstaat deze zijn vak :D
Dat klopt. Makelaar gaaf ons woning de vraag prijs die €5000 lager laag dat een soortgelijke, wel was er veel verbouwd in de andere woning, en dat is niet het gevaal van ons. De vraag prijs is dus heel goede. Goede investiring heeft mij vriend gedaan, toen ie het kocht:)
Maar hoe hij ons behandelt. Je kan tog vriendelijke zakenman zijn, en niet 360 graden veranderen na het tekennen van de overeenkomst.

Als dit alemaal achter de rug is, vermeld ik zijn naam. Ik hoop dat mensen goed nadenken, voordat ze zo'n shurk in dienst nemen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Hoge afkoopsom cv na snelle verkoop huis

Ongelezen bericht door Brahms »

Zover ik lees vind ik de makelaar geen "Schurk". Heeft jullie woning naar tevredenheid verkocht, voor een bedrag wat jullie erg netjes vinden. Dus wees hier blij mee en neem de financiële schade van de CV ketel voor lief.
Dat contract is je vriend zelf aangegaan, dus hadden jullie kunnen weten wat de gevolgen zijn. Betaal het bedrag snel aan Feenstra, en ga genieten van het samenwonen :D

Misschien is CV verhuurder Feenstra wel de "schurk" in dit verhaal........
.......In slechts 7 jaren tijd E 2870,00 uitgeven voor een CV ketel vind ik echt bizar, en dan ook nog E 1200,00 om onder het contract uit te komen. Dat is samen Ruim Euro 4000,00 voor zeven jaren stoken......
Daar kan je 3 ketels voor krijgen, incl. montage. En een beetje onderhoud begint meestal na zeven jaren......

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hoge afkoopsom cv na snelle verkoop huis

Ongelezen bericht door angel1978 »

Brahms schreef:Zover ik lees vind ik de makelaar geen "Schurk". Heeft jullie woning naar tevredenheid verkocht, voor een bedrag wat jullie erg netjes vinden. Dus wees hier blij mee en neem de financiële schade van de CV ketel voor lief.
Dat contract is je vriend zelf aangegaan, dus hadden jullie kunnen weten wat de gevolgen zijn. Betaal het bedrag snel aan Feenstra, en ga genieten van het samenwonen :D

Misschien is CV verhuurder Feenstra wel de "schurk" in dit verhaal........
.......In slechts 7 jaren tijd E 2870,00 uitgeven voor een CV ketel vind ik echt bizar, en dan ook nog E 1200,00 om onder het contract uit te komen. Dat is samen Ruim Euro 4000,00 voor zeven jaren stoken......
Daar kan je 3 ketels voor krijgen, incl. montage. En een beetje onderhoud begint meestal na zeven jaren......

Net als met het contract met de makelaar zijn de mensen hier het contract met Feenstra ook met hun volle verstand aangegaan en zij hebben ook gewoon geleverd wat is afgesproken. Waarom deze dan voor schurk aanmerken?
TS en vriend gaan contracten aan die ze klaarblijkelijk totaal niet kunnen overzien. Waar ligt dan het probleem?

stofzuigertje

Re: Hoge afkoopsom cv na snelle verkoop huis

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Waarom Feenstra zo duur is?

1 Bij geen enkele bank krijg je 12 jaar lopende lening voor dit relatief lage bedrag wat een ketel kost + montage.

2 Het volledige onderhoud + onderdelen en 24 uur service is contract voor 12 jaren dus contractbreuk als je eerder stopte.

3 U had het lopende Feenstra Lease contract bij de verkoop kunnen aanbieden ter overname en U had zelf Feenstra kunnen
bellen vooraf wat de afkoopsom was.

4 Bij het tekenen Lease weet je dat je 12 jaren vast komt te zitten.

Je moet dus voor goed vergelijk kijken wat ketel + montage kosten, en daarbij 7 jaren volledig onderhoudscontract bij optellen.
Dan is Feenstra nog steeds niet goedkoop maar banken komen met leningen ook meestal niet verder dan 5 jaren bij dit soort bedragen,
een ketel is max. €2000,- en deze lening + onderhoud is vermoedelijk duurder per maand.
Omdat Feenstra dit niet in 5 maar 12 jaren verdeelde zullen ze meer rente op rente rekenen en zij weten ook dat jou Hypotheek voorgaat en bij
problemen ze wel achteraan staan bij schuld eisers als het fout gaat.

Verder vermoed ik dat deze Makelaar iemand heeft gehad die net niet rond kwam... en als je dan een iets goedkopere woning vind en die aanbied en
dan op basis van eerdere mislukte deal deze woning voor minder wel kunt leveren....
Dan weet je wat de bank wilde uitlenen en wat deze persoon wilde.

Dus van eerdere mislukte zo een klant snel binnen halen voor dat die weg loopt naar andere woning bij andere makelaar dus daarom haast...

Svetik
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mar 2016 09:45

Re: Hoge afkoopsom cv na snelle verkoop huis

Ongelezen bericht door Svetik »

stofzuigertje schreef:Waarom Feenstra zo duur is?

1 Bij geen enkele bank krijg je 12 jaar lopende lening voor dit relatief lage bedrag wat een ketel kost + montage.

2 Het volledige onderhoud + onderdelen en 24 uur service is contract voor 12 jaren dus contractbreuk als je eerder stopte.

3 U had het lopende Feenstra Lease contract bij de verkoop kunnen aanbieden ter overname en U had zelf Feenstra kunnen
bellen vooraf wat de afkoopsom was.

4 Bij het tekenen Lease weet je dat je 12 jaren vast komt te zitten.

Je moet dus voor goed vergelijk kijken wat ketel + montage kosten, en daarbij 7 jaren volledig onderhoudscontract bij optellen.
Dan is Feenstra nog steeds niet goedkoop maar banken komen met leningen ook meestal niet verder dan 5 jaren bij dit soort bedragen,
een ketel is max. €2000,- en deze lening + onderhoud is vermoedelijk duurder per maand.
Omdat Feenstra dit niet in 5 maar 12 jaren verdeelde zullen ze meer rente op rente rekenen en zij weten ook dat jou Hypotheek voorgaat en bij
problemen ze wel achteraan staan bij schuld eisers als het fout gaat.

Verder vermoed ik dat deze Makelaar iemand heeft gehad die net niet rond kwam... en als je dan een iets goedkopere woning vind en die aanbied en
dan op basis van eerdere mislukte deal deze woning voor minder wel kunt leveren....
Dan weet je wat de bank wilde uitlenen en wat deze persoon wilde.

Dus van eerdere mislukte zo een klant snel binnen halen voor dat die weg loopt naar andere woning bij andere makelaar dus daarom haast...

Dankje voor jouw begreep, ik denk dat dat het was. En tijdens die " o zo onnodige hast" voorgaat de makelaar dat ie ook een mens moet blijven; 1. Niet liegen dat het een koop CV is 2. - niet ene week zegen dat koper flexibel bent qwa intrek en volgende eisen dat we z.s.m. ophuppelen 3. Had niet uitgelegt dat huur CV niet bij de wonning hoort ( voor mij hoort de CV WEL BIJ DE wonng, had namelijk ook zo andere woning gehuurd, en apart vo cv betaald.)

Maar goed, we gaan met de koper aan tafel zitten, en niet via via. Hoop dat wij de afkoop prijs van de CV 50/50 kunnen splitsen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Hoge afkoopsom cv na snelle verkoop huis

Ongelezen bericht door Brahms »

Maar waarom moet de koper 50 procent betalen van afkoopsom van jullie CV contract ?
Als kopers contract overnemen is er geen afkoopsom, als koper contract met Feenstra niet overneemt, moeten jullie betalen. Koper heeft niets te maken met jullie verplichtingen jegens Feenstra.

Natuurlijk is het mooi dat je een CV kan huren, maar het financiele plaatje is verre van ideaal, en dat bij mensen welke schijnbaar niet E 1200,00 direkt kunnen betalen. Uitendelijk betalen de mensen welke financieel geen ruimte hebben en bizar bedrag voor hun ketel binnen enkele jaren.
Een nieuwe ketel heeft de eerste 3 a 4 jaren helemaal geen onderhoud nodig, en al die tijd stromen de betalingen binnen bij Feenstra, waar eigenlijk niets tegenover staat.......
En dan een afkoopsom berekenen van de nieuwwaarde van een ketel, na zeven jaren fors verdienen, is echt onredelijk te noemen. De ketel gaat direct op de vuilnisbelt, juist op het moment dat hij voor Feenstra wat onvoordeliger gaat worden ivm evt reparaties.
Mijn tip: Ga nooit zo'n huurcontract aan !

Gesloten